تکنیک های تولید محتوا آن جایی اهمیت پیدا میکنند که موضوع به دید تجاری شما میرسد. در این میان، زمانی که افراد به دنبال مسائل و موضوعات در جایگاه شما میگردند، آیا به عنوان یکی از فعالان حوزهی مربوطه دیده می شوید؟ آیا پستهای داخلی و مخاطبان جدیدتان ، به اندازه کافی جایگاه شما را تشخیص می دهند؟ چگونه در صفحه ی اول گوگل قرار خواهید گرفت؟ ؟ آیا به تمامی روش های تولید محتوا کسب و کار خود را معرفی کرده اید یا تنها بر روی یک روش متمرکز شدهاید؟ آیا موضوع برای تولید محتوای شما به درستی انتخاب شده است؟
اینها تمامی سوالاتی است که باید قبل از انتخاب یک یا چند تکنیک های تولید محتوا از خود سوال کنید. اگر شما در زمان درست خود، از تکنیک های تولید محتوا مناسب استفاده نکنید؛ ممکن است این مسئله بر روی کل محتوایی که تولید می کنید اثر منفی داشته باشد. چرا که محتوای خوب و با کیفیت، گواهی کار سخت شما و یکی از عوامل اصلی است؛ که رتبه تان را در موتور جستجو بالاتر می برد. به طور کلی اگر شما نتوانید به خوبی کسب و کار خود را پرزنت کنید شاید در گوگل دیده شوید اما نه در مقابل دیدگان مخاطبان هدف شما. بنابراین دقت داشته باشید که موضوع برای تولید محتوای مناسب را انتخاب نمایید.
بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا
مورد اول از تکنیک های بازاریابی و تولید محتوا : دریافت شناخت کلی از مخاطبان
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه رفتاری در گوگل دارند؟ بیشتر به دنبال چه چیزی هستند؟ آیا ترجیح می دهند شما را در قالب یک ویدیو یا تصویر ببینند یا ترجیح می دهند سخنان شما را در حین رانندگی گوش کنند. شاید هم عاشق مطالعه هستند و خواندن را به هر چیزی ترجیح می دهند. شناخت درست از مخاطب تاثیر زیادی در کسب و کار شما دارد و شما می توانید به راحتی موضوع برای تولید محتوا پیدا کنید. اگر بیش از یک نوع مخاطب داشته باشید، باید به هر کدام از آنها توجه کنید. ببینید که چه چیزی به آنها انگیزه میدهد که شما را انتخاب کنند؟ (این همان چیزی است که سرویس شما پیشنهاد میدهد) اهداف آنها در انتخاب شما چیست؟ (این چیزی است که آنها از سرویس / محصول شما دریافت میکنند) چه مشکلاتی را درباره زندگی آنان حل می کنید؟ (نیازها و مشکلات آنها)
سپس ببینید که خبر روز چیست؟ در جایگاه شما چه چیز جدیدی است؟ محتوای خود را همیشه به روز نگه دارید. انتخاب موضوع برای تولید محتوا بسیار اهمیت دارد. تولید محتوا تنها آغاز کار است شما باید به صورت ممتد و اصولی محتوای خود را ویرایش کنید. گوگل عاشق این است که محتوای به روز شده را به مخاطبان خود ارائه دهد. بنابراین هر چه محتوای شما بهتر و بهینه تر از روز گذشته باشد احتمال اینکه در نتایج گوگل در لینک های گوگل جایگاه بهتری به دست آورید بیشتر می شود. این چیزی است که خوانندگان شما باید بدانند. چرا که به آنها کمک میکند متوجه شوند که به آنها اهمیت می دهید؟ ببنید که آیا تخصص شما موردی تازه و منحصر به فرد، برای ارائه نمودن در مورد موضوعات جدید خواهد داد یا خیر. این نکته در مورد تکنیک های تولید محتوا اجازه خواهد داد تا کمی پیشرفته تر از زمان تصمیم گیری کنید.
مورد دوم از تکنیک های بازاریابی و تولید محتوا : هدف کاربر را از مراجعه به صفحه خود پیدا کنید
این نقاط مربوط به اهداف کاربر نیاز های مرتبطی هستند؛ که باید برای آن ها فراهم شود. اما نه فقط با محصول یا سرویس تان، بلکه از طریق مطالب وبلاگ و جمع آوری اخبار در این مورد از تکنیک های تولید محتوا، سعی کنید نیاز آنها را برطرف نمایید. پیشبینی نقاط نیاز مخاطب، باعث میشود برای زمانی که به دنبال پاسخ و راه حل می گردند، آماده باشید. این روش یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید موضوع برای تولید محتوای خود انتخاب کنید. همچنین شما می توانید اطلاعات خوبی به دست آورید که مخاطب شما در حین جستجو به دنبال به دست آوردن چه مدل محتوایی است؟ آیا محتواهای ویدیویی را می پسندد یا متنی و … با به دست آوردن چنین اطلاعاتی و با استفاده از تکنیک های سئو و تکنیک های تولید محتوا قطعا در کمترین زمان ممکن جایگاه مناسبی در گوگل را نصیب خود خواهید کرد.
برای یک فروشگاه کتاب آنلاین می تواند اهداف احتمالی کاربران برای دریافت محتوا چنین باشد:
پیدا نمودن کتاب های ارزانتر نسب به بقیه (بایدها)
اولین تفاوتهای ویرایش، و دریافت ایده های ارزان قیمت موجود در قفسه های کتاب ها (شناخته شده)
سایت های دیگر فروشندگان کتاب (جستجو کاربران)
این مفاهیم مشکلات کاربران هستند. به لزوم این امر، شما راه حل ها را تامین میکنید. این چیزی است که شما را با آن ها به عنوان یک مورد در تکنیک های تولید محتوا، مرتبط می سازد.
مورد سوم از تکنیک های بازاریابی و تولید محتوا: لیستی بلند از کلمات کلیدی پر طرفدار ایجاد کنید
در این مورد از تکنیک های تولید محتوا، شما فقط کلمات کلیدی را ایجاد نمیکنید. بلکه برای آنها مطلب خواهید نوشت. شما قصد کاربر را شناسایی کرده و کلمات کلیدی پیرامون آنها ایجاد کرده؛ و سپس محتوای مربوط به آن را در رابطه با کلمات کلیدی می نویسید.
این کار باعث میشود که شما پست های وبلاگ مرتبط با مخاطبین خود را فراهم کنید. و با درخواست اطلاع رسانی و ایجاد هشدار مربوط به این کلمات کلیدی، در صدر آن چه در این موضوعات خاص هستید، قرار خواهید گرفت. بنابراین اگر چیزی را کشف کردید، آن را به اشتراک بگذارید. وقتی این مطلب به اشتراک گذاشته می شود می تواند به سرعت مورد نظر مخاطبان جدید و قبلی تان قرار بگیرد.
به عنوان یک وبلاگ نویس، و به خصوص وقتی که برای کسب و کارتان وبلاگ دارید، این وظیفه شما است؛ که آخرین مطالب به روز شده را با مخاطبین خود تقسیم کنید. این مطالب به روز شده براساس کلمات کلیدی مربوط به همان روزها می توانند بسیار موثر و مناسب عمل کنند. حتی شما می توانید محتواهای خود را با استفاده از لینک های داخلی به هم ارتباط دهید. یا محتواهای پربازدید خود را ارزیابی کنید و در مکان مناسبی از محتوا از لینک داخلی استفاده کنید. با این روش ساده بی شک محتوای شما در کوتاه ترین زمان ممکن در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.
مورد چهارم از تکنیک های بازاریابی و تولید محتوا: موضوعات مربوط به اجتماع را از دست ندهید
در حال حاضر، بیش از پیش، میتوانید تازه، منحصر به فرد و فعال باشید. این موضوع در مورد تکنیک های تولید محتوا، تنها با نزدیک شدن به سمت مردم، معنی پیدا می کند. شما باید برای پیدا کردن دست اول ترین موضوعات روز دنیا همواره پویا و فعالانه عمل کنید. دقت داشته باشید که از اصل کسب و کار خود دور نشوید و محتوایی بنویسید که هم نیاز روز باشد و هم به کسب و کار شما مرتبط باشد. به عنوان مثال: برای یک سایت موبایل فروشی نوشتن محتوایی برای نحوه ضدعفونی کردن گوشی موبایل در شرایط کرونا بسیار پرطرفدار خواهد بود.
شبکه های اجتماعی می توانند در این رابطه بسیار موثر عمل کنند. پس عضویت در اکثر آنها، به همراه بررسی مشخص روزانه شان، می تواند از جمله تکنیک های تولید محتوا برای وبلاگ سایت تان محسوب شود. این روشی است که شما میتوانید از طریق آن ها با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. و به نوعی همیشه موضوع جدیدی را برای ارائه نمودن در اختیار داشته باشید.
مورد پنجم از تکنیک های بازاریابی و تولید محتوا: موضوعات مناسب را پیدا کنید
حتما شنیده اید که بسیاری از بازاریابان تولید محتوا بر اهمیت نوشتن محتوا در موضوعات پرطرفدار تمرکز می کنند. قطعاً تمرین خوبی است و اگر بتوانید یک قطعه محتوای خوب تولید کنید، می تواند به شما در رتبه بندی موتور های جستجو کمک کند. با این حال، حفظ رتبه بالا در SERP برای موضوعات پرطرفدار بسیار دشوار است زیرا بسیاری از افراد دیگر نیز روی موضوعات مشابه کار می کنند و سعی می کنند محتوای بهتری نسبت به شما ایجاد کنند. بنابراین چگونه مطمئن می شوید که محتوای شما به صورت آنلاین ترند است؟
به جای تمرکز بر موضوعات پرطرفدار، به دنبال موضوعات نوظهور در اینترنت نیز بگردید. اینها موضوعاتی هستند که هنوز شتاب زیادی پیدا نکرده اند اما شانس زیادی برای ترند شدن دارند. موضوعاتی مانند پزشکی سرطان یا چاپ سه بعدی موضوعاتی هستند که در آینده به عنوان موضوعات اصلی مطرح خواهند شد. می توانید با ردیابی Google Trends به دنبال چنین ایده هایی بگردید. این یک راه موثر برای کشف اینکه آیا یک کلمه کلیدی در حال رشد است یا نه.
اگر یک موضوع نوظهور یا یک موضوع پرطرفدار پیدا کردید که برای صنعت کاملاً جدید است، می توانید یک راهنما در مورد آن ایجاد کنید. این به کاربران کمک می کند تا موضوع را با جزئیات درک کنند و در عوض می توانید ترافیک خوبی را به سایت خود وارد کنید.
مورد ششم از تکنیک های بازاریابی و تولید محتوا: استفاده مجدد از محتوای قدیمی
استفاده مجدد از محتوای قدیمی راه دیگری برای بازاریابی محتوای قدیمی شما بدون نیاز به تلاش از ابتدا است. استاندارد نوشتن محتوای باکیفیت در طول سالها بالا رفته است و مردم دیگر علاقهای به خواندن مطالب به صورت تکه تکه ندارند، بلکه محتوای مفصل را ترجیح میدهند.
بنابراین اگر پست های قدیمی دارید که مطابق با استاندارد محتوای فعلی نیستند، می توانید دوباره روی آنها کار کنید و سعی کنید اطلاعات بیشتری به آن اضافه کنید. راههای دیگر برای استفاده مجدد از محتوای قدیمی، بهینهسازی محتوا با کلمات کلیدی جدید، افزودن تصاویر، ویدیوها و اینفوگرافیکها به محتوای موجود برای معنادارتر کردن آن است. هنگامی که دوباره روی محتوای قدیمی کار کردید، می توانید آنها را در وبلاگ خود مجدداً منتشر کنید و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا ترافیک کسب کنید.
مورد هفتم از تکنیک های بازاریابی و تولید محتوا: روی مشارکت و همکاری با برند های مختلف کار کنید
یکی از گرایشهای پیشرو در بازاریابی تولید محتوا این است که دو برند برای تبلیغ متقابل محصولات و خدمات خود یا برندهایی که برای تبلیغ با تأثیرگذاران همکاری میکنند، گرد هم میآیند. همکاری برند می تواند بین دو برند با مخاطب هدف مشابه یا بین برندهای مختلف صورت گیرد. در هر صورت، هدف مشارکت باید افزایش نمایش برند و افزایش درآمد باشد. برای مثال، طراح لویی ویتون با BMW همکاری کرد تا یک مجموعه چهار تکه منحصر به فرد از چمدان ها را ایجاد کند که در قفسه بسته های عقب خودرو قرار می گیرد. علاوه بر این، چمدان ها همگام با تصویر ماشین لوکس طراحی شده اند: براق و پیچیده.
اما منظور از تولید محتوا در این مقاله چه بود؟
به هر روشی که بتوانیم منظور خود را به مخاطب انتقال دهیم تولید محتوا می گویند. تولید محتوا زمانی ارزشمند است که نیاز کاربر و مخاطب را برطرف کند. به یاد داشته باشید انتخاب موضوع برای تولید محتوا و به طور کلی کلید واژه های مناسب اهمیت زیادی دارد. تولید محتوا قلب تپنده سایت می باشد. تولید محتوای مداوم را فراموش نکنید.
سوالات متداول
-
چگونه برای تولید محتوا موضوع انتخاب کنیم؟
برای انتخاب موضوع برای تولید محتوا می توانید از ابزارهای گوگل استفاده کنید. یا حتی می توانید از ال اس آی هایی که خود گوگل در پایین نتایج گوگل به شما پیشنهاد می دهد استفاده کنید.
-
روش های مختلف تولید محتوا چیست؟
برخی افراد گمان می کنند که تولید محتوا تنها به صورت نوشتاری می باشد. اما خوب است بدانید که تولید محتوا به روش هایی مانند: تولید پادکست، تولید و ساخت انیمیشن و ویدیو، تصاویر و اینفوگرافی ها و … بیشترین طرفدار را در میان مخاطبان دارند. به طوری که در برخی موارد کاربر به طور مستقیم از میان نتایج گوگل تنها ویدیو ها را می بیند. اگر شما نتوانید همراستا با مخاطب پیش بروید و تولید محتوا انجام دهید شاید هیچ وقت دیده نشوید.
-
تکنیک های تولید محتوا را نام ببرید.
تکنیک های تولید محتوا بسیار گسترده است. در این قسمت به چند مورد از تکنیک های مهم و اساسی تولید محتوا اشاره می کنیم: 1. انتخاب موضوع برای تولید محتوای مناسب 2. محتوا نوشته دست خودتان باشد(محتوای کپی مانند سم سایت شما را نابود می کند) 3. استفاده از کلید واژه به تعداد مورد نیاز و گسترده در محتوا(استفاده بی رویه و یا کمتر از حد معمول باعث نتیجه عکس خواهد شد) 4. استفاده از جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه را فراموش نکنید. زمانی که جملات طولانی و بلند استفاده می شوند. خوانایی و به خاطر سپردن آن ها مشکل می شود. 5. استفاده از تصاویر به میزان لازم(معمولا در بهترین حالت بعد از هر 300 کلمه یک تصویر استفاده کنید)
-
تکنیک های بازاریابی محتوا کدامند؟
با توجه به پرسونای مخاطب، محل انتشار محتوای تولید شده، مکان هایی که تبلیغات انجام میگیرد، زمان انتشار و … ، تکنیک های بخصوصی برای بازاریابی محتوا وجود دارد. برای درک درست هر کدام توصیه میکنیم مقاله رایا مارکتینگ را به طور کامل مطالعه کنید.