بیزینس تولید محتوا، یکی از بیزینس های پولسازی خواهد بود، که در آینده بیشتر در مورد آن خواهید شنید. زمانی که محتوا هر روز بر اهمیت آن افزوده میشود، مردم، کسب و کارها، سازمانها و مجموعهها هرکدام به نحوی به دنبال تولید محتوا برای مجموعه خود میباشند، بنابراین در آینده نه چندان دور شاهد این مسئله خواهیم بود که افرادی وارد بیزینس تولید محتوا خواهند شد تا نیازهای جامعه در رابطه با تولید محتوا را برطرف کنند.
چه کسانی نیاز به تولید محتوا دارند؟
اولین سوالی که در شروع هر بیزینس میبایست به آن پاسخ بدهید، این سوال میباشد که مشتریان و یا مخاطبان هدف بیزینس شما چه کسانی هستند. شما در ابتدا باید به خوبی مشتریان خود را آنالیز، تجزیه و تحلیل و بررسی کنید. برای بیزینس تولید محتوا، تقریبا میشود گفت که همه سازمانها و افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند، مشتریان و مخاطبان ما هستند. به این دلیل که علت بقا هر سازمانی در فضای مجازی انتشار محتوا میباشد، بنابراین تولید محتوا یکی از نیازهای اولیه همه میباشد.
مخاطبان تولید محتوا یعنی سازمانها و افراد به دنبال محتواهایی در راستای سیاست و اهداف سازمان خود میباشند، تا به این طریق بتوانند مخاطب جذب کنند و از آنها بهره بگیرند. بنابراین این افراد همواره به دنبال اشخاصی خواهد بود که برای مجموعه آنها تولید محتوا را به نحو احسن انجام بدهند. نباید فراموش کرد زمانی محتوا برای سازمانها ارزشمند میباشد و بابت آن هزینهای پرداخت میکنند، که مناسب مجموعه آنها، و با توجه به خواستههای آنان باشد. توجه به نیاز مشتری و تولید محتوا بر اساس نیاز مشتری یکی از اصلیترین ارکان موفقیت در بیزینس تولید محتوا میباشد.
بیزینس تولید محتوا چیست؟
بیزینس تولید محتوا، به فعالیتهایی گفته میشود که در جهت برطرف نیاز مشتریان در رابطه با تولید محتوا میباشد. البته اگر شما قصد دارید وارد بیزینس تولید محتوا شوید باید چندین نکته را مد نظر داشته باشید. در ابتدا باید آگاه باشید که شیوههای تولید محتوا بسیار متنوع میباشد. و هر سازمانی با توجه به نیازهای خود و اهداف و سیاستهای خود به دنبال نوعی از تولید محتوا میباشد. تقریبا میتوان نیاز مشتریان را در 4 دسته کلی تقسیم بندی کرد که البته هر کدام از این دسته بندیها، شاخههای مختلفی دارد، و هر شاخه ویژگیهای مخصوص به خود را دارد.
اما با توجه به اینکه این روزها بحث تولید محتوا یکی از داغترین بحثها و شغلها میباشد، بسیاری از افراد قصد دارند، وارد بیزینس تولید محتوا شوند. تولید محتوا به طور کلی در 4 دسته محتوای متنی، عکس، فیلم و محتواهای صوتی میباشد. شما امکان دارد که فقط در یکی از این شاخهها شروع به فعالیت کنید و یا اینکه در همه آنها شروع به کار کنید، به هر حال ویژگیهای هرکدام از این محتواها را در ادامه بررسی خواهیم کرد تا با بیزینس تولید محتوا بیشتر آشنا شویم.
تولید محتوا متنی
یکی از شاخههای بیزینس تولید محتوا که بسیار پولساز میباشد و اشخاص بسیاری وارد آن شدهاند، تولید محتوای متنی در قالب مقاله، مطلب، یادداشت، رپورتاژ و … میباشد. مخاطبان نیز به این نوع از محتوا تمایل بیشتری دارند که دلایل خاص خود را دارد. یک به این دلیل که هزینه تولید محتوا متنی به مراتب پایینتر از دیگر روشهای تولید محتوا میباشد، مسئله بعدی اینکه از لحاظ ارتقا رتبه سایت، افزایش بازدید کنندگان و راه پیدا کردن به صفحات اول گوگل یکی از بهترین استراتژیها میباشد.
شما برای بیزینس تولید محتوا متنی نیاز به نویسندگانی دارید که توانایی بالای نگارش داشته باشند و همچنین در رابطه با تولید محتوا، شرایط و ویژگیهای آن اطلاع داشته باشند، و به نکات و مسائل سئو احاطه کامل داشته باشند.
تولید محتوا در قالب فیلم
تولید محتوا در قالب فیلم، ویدئو، تیزر، انیمیشن و … یکی دیگر از شیوههای تولید محتوا مورد نظر مشتریان و مخاطبان میباشد. در رابطه با بیزینس تولید محتوا در قالب فیلم، شما نیاز به افراد متخصص و تجهیزات بیشتری دارد، بالطبع هزینه تولید محتوا آن بیشتر میباشد.
ولی با توجه به اینکه محتواهای ویدئویی این روزها علاقه مندان بسیاری دارد، افراد و سازمانهای بسیاری تمایل دارند تا از این روش محتوا نیز بهره بگیرند. به دلیل اینکه این روزها بسیاری از مخاطبان علاقه بسیار زیاد به محتواهایی در قالب ویدئو دارند و طبق بررسیهایی که صورت گرفته نیز افراد نسبت به محتوای متنی و صوتی، بیشتر به تمایل استفاده از محتواهای ویدئویی دارند، به همین دلیل میتواند گزینه بسیار خوبی برای شرکتها برای جذب مخاطب بیشتر باشد.
اما شما به عنوان فردی که صاحب بیزینس تولید محتوا میباشید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که تولید محتوا ویدئویی به مراتب بسیار دشوارتر و پرهزینهتر از انواع دیگر محتواها میباشد. همچنین شما برای تولید محتوای ویدئویی باید خلاقیت و جذابیت را به همراه کیفیت بالا سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهید.
تولید محتوا صوتی
محتوای صوتی شامل هر نوع سرگرمی شنیداری مانند پادکستها، کتابهای صوتی و مهارتها یا اقدامات دستیار صوتی هوش مصنوعی (AI) است. برخلاف فرمتهای ویدئویی یا نوشتاری، محتوای صوتی به گونهای ایجاد میشود که به راحتی در حال حرکت یا در حین انجام چند کار، قابل مصرف باشد. از آنجایی که استفاده از محتوای صوتی به طور مداوم افزایش یافته است، اهمیت گنجاندن آن را نمیتوان نادیده گرفت. محتوای صوتی میتواند راهی مفید برای انتقال داستان، فرهنگ، مأموریت یا صدای سازمان به مشتریان باشد. علاوه بر این، محتوای صوتی را میتوان برای بهبود تجربه کاربری (UX) و برقراری ارتباط با کاربران استفاده کرد.
مزایای محتوای صوتی
از مزایای ایجاد محتوای صوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کانال جدیدی از اطلاعات مصرفی را ارائه میدهد که ممکن است مشتری ها یا مشتریان جدیدی به همراه داشته باشد.
میتواند یک مزیت رقابتی در برابر رقبایی که وارد فضای محتوای صوتی نشدهاند ایجاد کند.
به دسترسی به اطلاعات کمک میکند.
میتواند دنبال کنندههای اختصاصی بالاتری مانند شنوندگان پادکست که به صورت هفتگی تنظیم میکنند، جمع کند.
صدایی برای یک سازمان ایجاد میکند.
راه راحتتری برای تعامل کاربران با محتوا است که فروش بالاتری را به همراه دارد.
نکاتی در رابطه با بیزینس تولید محتوا
شما زمانی که تصمیم گرفتید که وارد بیزینس تولید محتوا شوید، میبایست نکات کلی را درباره این بیزینس رعایت کنید. در ابتدا مهمترین نکته این مسئله میباشد که تمامی افرادی که برای مجموعه خود به کار میگیرید، از تواناییهای بالایی برخوردار بوده و از فیلترهای چندگانهای آن فرد گذشته باشد، تا محتواهایی که ایجاد میکند استاندارد باشد.
نکته بعدی بسیار مهم در بیزینس تولید محتوا، وقت شناسی میباشد. شما با هرکدام از مشتریان خود که قرارداد تولید محتوا را ثبت میکنید، میبایست در زمانی که تعیین کردهاید، محتوا را در اختیار آنها قرار بدهید.
و اما آخرین نکته در رابطه با بیزینس تولید محتوا، کیفیت محتواهای شما میباشد. قطعا در این صنعت افراد بسیاری قصد دارند فعالیت داشته باشند. مخاطبان و مشتریان نیز به دنبال افرادی هستند که محتواهای با کیفیتی برای آنها به وجود آورند و میتوان گفت که تولید محتوا با کیفیت بالا میتواند یکی از نکات مثبت بیزینس شما باشد.
چگونه بیزینس بازاریابی محتوای خود را راه اندازی کنید
اگر قصد راه اندازی بیزینس بازاریابی محتوای خود را دارید، این مطلب برای شما مناسب است. در ادامه برخی از استراتژیهایی بیان میشود که میتوانند شما را از سایر شرکتهای سئو، رسانههای اجتماعی و بازاریابی محتوا که با آنها رقابت میکنید متمایز کند.
1. جایگاه خود را به وضوح مشخص کنید
محتوا همه جا هست. آخرین تحقیقات نشان میدهد که 88٪ از شرکتها در حال حاضر از بازاریابی محتوا استفاده میکنند. و این بدان معنی است که رقابت بین آژانسهای بازاریابی محتوا شدید است. خوشبختانه، یک راه ساده برای متمایز کردن خود از 90 درصد رقبا وجود دارد. هنگامی که به عنوان یک متخصص بازاریابی محتوا در جایگاه خود شناخته میشوید، رقابت بسیار کمتری با دیگر رقبا خواهید داشت.
به جای تلاش برای تبدیل شدن به یک آژانس عمومی، به یک صنعت واحد توجه کنید. آیا در زمینه خاصی تجربه یا دانش دارید؟ خدمات تخصصی بازاریابی محتوا حتی در بخشهایی مانند دندانپزشکی و ساختوساز مورد تقاضا هستند. این آژانسها به جای رقابت در بازاری که از قبل بیش از حد اشباع شدهاست، خدمات محتوایی را به طور خاص به مشاغل در زمینه انتخابی خود ارائه میدهند. این کار به آنها اجازه میدهد تا محتوای تخصصی تولید کنند که آژانسهای عمومی نمیتوانند.
2. طیف وسیعی از خدمات را برای هر بودجه ارائه دهید
به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کردهاید، داشتن طیف وسیعی از خدمات ضروری است. مشتریان از شما میخواهند که مسئولیت کامل استراتژی محتوایی، توسعه و بازاریابی آنها را به عهده بگیرید.
برخی از خدماتی که میتوانید ارائه دهید عبارتند از:
– تولید و تبلیغ محتوا
– آموزش کارکنان بازاریابی محتوای داخلی
– بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
– بازاریابی ایمیلی
– تجزیه و تحلیل وب
– طراحی وب سایت و سئو
3. بیزینس خود را با محتوا بازاریابی کنید
اگر میخواهید خود را به عنوان یک متخصص در زمینه بازاریابی محتوا معرفی کنید، باید نشان دهید که میدانید چه کاری انجام میدهید. بهترین راه برای انجام این کار، تبدیل شدن به یک رهبر محتوا در زمینه خود است. این بدان معناست که به طور منظم محتوای درخشانی در مورد بازاریابی محتوا تولید کنید و حضور فعال در رسانههای اجتماعی داشته باشید. مشتریانی که میبینند نفوذ شما در فضای بازاریابی محتوا افزایش مییابد، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد و هنگام تصمیمگیری در مورد استخدام یا عدم استخدام شما، خطر بسیار کمتری را احساس خواهند کرد.
4. مطالعات موردی و توصیفات خود را بسازید
به منظور کاهش خطری که مشتریان احتمالی در استخدام شما احساس میکنند، یک سند یا صفحه در سایت خود داشته باشید که به موفقیتهای بازاریابی محتوای شما اختصاص دارد. در نهایت، یک نمونه کار در سایت خود داشته باشید یا با درخواست در دسترس باشید تا مشتریان بالقوه بتوانند طیف وسیعی از محتوایی که شما قادر به تولید آن هستید را مشاهده کنند. نمونههایی از تمام قالبهای محتوایی که ایجاد میکنید (پستهای وبلاگ، اینفوگرافیکها، ویدیوها، و غیره) و همچنین پیوندهایی به پروژههای در حال انجامی که مسئولیت آنها را بر عهده دارید، بگنجانید.
5. با جمع آوری دادهها و تحقیقات بازار خود، خود را متمایز کنید
در حالی که حجم بی سابقهای از محتوا به صورت روزانه تولید میشود، تنها بخشی از آن واقعاً اصلی و منحصر به فرد است. اگر میخواهید آژانس خود را به یک رهبر در زمینه خود تبدیل کنید، تولید محتوای با کیفیت بالا بر اساس تحقیقات و دادههای اصلی را در نظر بگیرید.
یکی از بهترین راهها برای انجام این کار، انجام تحقیقات شخصی است – چه بهطور مستقل یا در کنار مشتریانتان. یک مطالعه یا نظرسنجی میتواند برای ایجاد تعدادی محتوای مختلف، از جمله پستهای وبلاگ، کاغذهای سفید، پستهای رسانههای اجتماعی و اینفوگرافیک استفاده شود.
محتوایی که بر اساس تحقیقات اصلی ساخته شده است، احتمالاً پیوندها و اشتراکهای اجتماعی را جمعآوری میکند، که تا حد زیادی رتبهبندی جستجو و دیده شدن را هم برای آژانس و هم برای مشتریان شما افزایش میدهد.
مزایای بازاریابی محتوا
در حالی که بازاریابی محتوا برای موفقیت دیجیتال ضروری است، اینها به عنوان مزایای بسیار مهم و ارزشمندی هستند که بازاریابی محتوا میتواند برای هر شرکتی داشته باشد. بسیاری از این موارد در سراسر صنایع اعمال میشود، اگرچه ممکن است تعدادی از آنها کلیدی برای استراتژی دیجیتال کسب و کار شما نباشند. علاوه بر این، یک استراتژی دیجیتال مناسب بر برخی از این مزایا نسبت به سایرین تأکید خواهد کرد.
بسیار مهم است که یاد بگیریم از قدرت بازاریابی محتوا استفاده کنیم. درک مزایای بازاریابی محتوا به شما کمک می کند دلیل اهمیت آن را درک کنید. همچنین متوجه خواهید شد که چه مزایایی را باید برای کسب و کار خود دنبال کنید.
در حالی که بازاریابی محتوا برای موفقیت دیجیتال ضروری است، مزایای بسیار مهم و ارزشمندی وجود دارد که بازاریابی محتوا میتواند برای هر شرکتی داشته باشد. بسیاری از این موارد در سراسر صنایع اعمال میشود، اگرچه ممکن است تعدادی از آنها کلیدی برای استراتژی دیجیتالی کسب و کار شما نباشند. علاوه بر این، یک استراتژی دیجیتال مناسب بر برخی از این مزایا نسبت به سایرین تأکید خواهد کرد. افزایش دیده شدن نام تجاری شما باعث میشود نقش بیشتری در بحثهای صنعت داشته باشید. این حتی برای مشاغلی که عمدتاً به جمعیت محلی خدمات میدهند نیز صادق است، به خصوص که معمولاً حتی در اینجا رقابت وجود دارد.
دید و آگاهی از برند را افزایش میدهد
یکی از مزایای بازاریابی محتوا این است که با انتشار محتوا در کانالهایی که در آن افراد در حال جستجو و مصرف محتوا هستند، کسب و کار شما را بیشتر نمایان میکند. با گذشت زمان، بدون شک توسط افراد بیشتری شناخته خواهید شد. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک خرده فروش بوتیک هستید. اگر محتوای شما را ببینند، به عنوان مثال، در فیس بوک، احتمالاً انتخاب شما را بررسی خواهند کرد.
به شما این امکان را میدهد که روایت مورد نظر شما را که در جستجوی آن است کنترل کنید
کنترل روایت پیرامون برند شما مهم است. راهی که بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند این است که محتوای شما به جای رقبا پیدا شود. به نوبه خود، آنها متوجه خواهند شد که شما در هر جایگاهی که اشغال میکنید متخصص هستید. زمانی که تخصص چندان مشکل ساز نیست، فرصتی بی نظیر دارید که به مردم بگویید چرا مهمترین صدایی هستید که باید به آنها گوش دهند.
به شما کمک میکند روابط بیشتر و عمیقتری ایجاد کنید
محتوای شما راههای بیشتری برای تعامل دیجیتالی با کاربران اینترنت فراهم میکند و به آنها امکان میدهد شما را بهتر بشناسند. همچنین آنها را تشویق میکند که محتوای شما را بیشتر مصرف کنند. این بسته به نوع محتوایی که انتخاب میکنید، انجمن و صنعت شما میتواند اشکال مختلفی داشته باشد. یک مثال میتواند یک فروشگاه سرگرمی باشد. به عنوان یک قاعده، افرادی که یک سرگرمی را دنبال میکنند، در برخی موارد به مشاوره در مورد مواد یا تکنیکها نیاز دارند. اگر مغازه تخصص خود را نشان دهد، میتواند به یک مقصد تبدیل شود.
اعتماد عمیقتری ایجاد میکند و به رشد طرفداران وفادار از طریق محتوای شما کمک میکند
یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوا ایجاد اعتماد است. هرچه محتوای بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری راه هایی برای اعتماد به شما پیدا می کنند و طرفدار شما میشوند. بالاخره چه کسی به شرکتی که هیچ محتوایی در وب سایت خود ندارد اعتماد میکند؟ مشتریان راهی برای سنجش میزان آگاهی شما از موضوع خود بدون بازدید ندارند. و اگر انتخابی داشته باشند، احتمالاً به جای دیگری خواهند رفت. علاوه بر این، آیا ترجیح نمیدهید طرفداران محتوای خود را داشته باشید؟ تأثیر آنها بسیار ارزشمند است.
برای برند خود اقتدار بیشتری ایجاد کنید
هرچه در طول زمان محتوایی را در مورد موضوع تخصصی شرکت خود منتشر کنید، بیشتر به عنوان یک متخصص در این موضوع در نظر گرفته می شوید. این به شما کمک میکند تا هم در عموم و هم در چشم موتورهای جستجو قدرت داشته باشید. از نقطه نظر انسانی، مردم بیشتر به دنبال محتوای شما برای پاسخ به آنچه مهم هستند، هستند. و به نوبه خود، گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه شما را با بازدید بیشتر افراد افزایش میدهند.
ارجاع ایجاد میکند
اگر محتوایی وجود دارد که مشتری، بازدیدکننده یا طرفدار آن را دوست داشته باشد، آنها میتوانند به سادگی پیوند را به اشتراک بگذارند و به دیگران ارجاع دهند. همین امر در مورد کسانی که به محتوای شما لینک میدهند گفته میشود اگر آن را ارزشمند بدانند. داشتن محتوا پتانسیل ایجاد این نوع ارجاع محتوا را به همراه دارد. وقتی مردم محتوایی را که شما تولید کردهاید به اشتراک میگذارند، پتانسیل خرید کالا برای مصرفکنندگان وجود دارد.
ترافیک بیشتر وب سایت
ترافیک وب سایت یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوا است. در حالی که شما هرگز نباید محتوای ناخواسته تولید کنید (این باعث از بین رفتن اعتبار شما میشود)، همچنین نباید اهمیت محتوا را نادیده بگیرید. مردم نیاز به دلیلی دارند تا در وب سایت شما بمانند یا برای کسب اطلاعات به طور خود به خود از آن بازدید کنند. کارایی این تکنیک مشهود است. وب سایت شما چیزی بیش از مکانی برای دریافت اطلاعات اولیه میشود.
به حمایت از حضور شما در رسانههای اجتماعی کمک میکند
محتوا به شما چیزی میدهد که در رسانههای اجتماعی در مورد آن صحبت کنید و تعداد افرادی که با محتوای شما درگیر هستند و همچنین فالوورها را افزایش میدهد. خواه این شامل اظهار نظر، اشتراک گذاری یا حتی انتقاد محتوای شما باشد، این فعالیت دید بسیار مورد نیاز آنلاین را فراهم میکند. بعلاوه، با افزایش تعداد فالوورهای شما، نام تجاری شما به احتمال زیاد توجه تأثیرگذاران و سایر مخاطبین مهم را به خود جلب میکند. بازاریابی محتوا مزایای مالی فوق العادهای را ارائه میدهد که نتیجه بهتری را نشان میدهد. مزایای مالی بازاریابی محتوا در نهایت شامل امکان کاهش هزینهها و سودآوری بهتر است.
بازاریابی عملکرد بهتر
مزایای بازاریابی محتوا شامل عملکرد کلی بهتر است. این از طریق هدفگیری مجدد مؤثرتر، با هر بازدیدکننده وبسایت یا مشترک ایمیل اضافی، افزایش مییابد. با هدفگیری مجدد، میتوانید یادآورهایی را ارسال کنید که میتوانند در لحظه مناسب به دستشان برسند.
سخن پایانی
در حال حاضر، مشاهده کردهاید که بازاریابی محتوا بسیار موثر است. تبدیل شدن به بخشی ضروری از هر استراتژی بازاریابی است. مزایای بازاریابی محتوا در بالا را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که از درو کردن پاداشهای بالقوه غافل نمیشوید.
در صورتیکه قصد داشتهباشید تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید تا سفارش خود را با بیشترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.