مقالات آموزشی

بررسی ایده های تولید محتوا و انواع تولید محتوا

مفید بود؟

پیدا کردن ایده‌‌های تولید محتوا جدید برای تعامل با کیفیت بالا، در یک روند منظم چندان آسان نیست. محتوای جدید نه تنها به استراتژی بهینه‌ سازی موتور جستجو به شما کمک می‌کند؛ بلکه نشان دهنده‌ی قابلیت هایتان بعد از شروع کار در فعالیت های صنعتی و یا خدماتی است.

بررسی ایده‌های تولید محتوا همچنین یک فرصتی عالی برای ارائه اطلاعات جدید و مفید به مشتریان فعلی و بالقوه است. به همین دلیل هم هست که، شرکت‌‌های مختلف برای ایجاد زوایا و ایده‌های جدید تلاش می‌کنند. در حالت ایده‌آل، شما با استفاده از تقویم محتوای خود برنامه‌ریزی را انجام می‌دهید؛ و با ایده‌های تولید محتوا جدید فضای اولیه را برای پوشش رویدادهای جاری آغاز می‌کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند؛ تا یک جریان ثابت از محتوای جدید و تازه داشته باشید. البته لازم به ذکر است که برخی از این ایده‌ها بین مقوله‌های قابل تعویض هستند. (بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا)

دریافت ایده‌های تولید محتوا از گوگل

برای دریافت ایده‌های تولید محتوا می‌توان به راحتی با وارد کردن کلیدواژه در موتور جستجو گوگل، میزان بینش مخاطبین را به دست آورد. سپس می‌توان از آن برای تولید محتوای جدید استفاده کرد. استفاده از ایده‌های مربوط به رقبا چندان سخت نیست. و حتی این مورد می‌تواند کاملا جایز نیز باشد. به شرط اینکه از تکرار بپرهیزید و خلاقیت را در آن نهادینه کنید.

در ابتدا نوع کلمه کلیدی که مربوط به کسب ‌و کار شما است را تایپ کنید؛ و منتظر بمانید تا ایده‌های تولید محتوا جدید و پیشنهادی گوگل مقابل شما ردیف شوند. اصولا این عبارات پر کننده اتوماتیک توصیه‌های اولیه برای ایده‌های تولید محتوا هستند. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که این عبارات به طور پیشنهادی و توسط گوگل بر اساس بیشترین سرچ کاربران در مقابل شما قرار خواهند گرفت. بر همین اساس می‌توانید بفهمید که مخاطبین در حوزه کاری شما، بیشتر در چه موردی به دنبال محتوا هستند. (SERPs)

بررسی ایده‌های تولید محتوا بر اساس ساختار ویدئویی

شما می‌توانید یک پاسخ ویدیویی به یک پست معروف مربوط به صنعت یا محصول خود بسازید. این مورد از جمله ایده‌های تولید محتوا می‌تواند؛ بسیار انعطاف پذیر و با سلیقه شما هماهنگ شده باشد. پاسخ به سوالات متداول مشتریان بخشی از هر سایت است. که سعی می‌کند دغدغه‌ی هر مشتری را به طور کامل برطرف نماید. در برخی از این صفحات تعداد سوالات آنقدر زیاد است؛ که هر کس بعد از بررسی یکی دو مورد به سرعت خسته می‌شود.

اما ساخت یک ویدئو کوتاه و مفید بسیار مناسب است. و همچنین از لحاظ منطقی می‌تواند تعامل بیشتری را با مشتریان و مخاطبان برقرار نماید. سعی کنید تا در این رابطه لیستی از پنج یا ده موردی که به طور عامه یا در حوزه کاری شما اتفاق می‌افتد؛ را ثبت کنید و اطلاعات بیشتری را در مورد هر کدام از آن‌ها، در هنگام ویرایش اضافه کنید. سپس آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارائه مطالعات موردی در ایده‌های تولید محتوا

مطالعه موردی و توصیفات از مخاطبان و مشتریانی که از محصول یا سرویس شما استفاده می‌کنند هرگز منسوخ نمی‌شوند. این موارد به کاربران چیزهایی را نشان می‌دهند؛ که شما باید به عنوان پشتیبان برای سرمایه‌گذاری، زمان یا انرژی داشته باشید.

ارائه مطالعه موردی در ایده‌های تولید محتوا کمک می‌کند؛ تا متفاوت جلوه کنید. و این جالب‌ترین نکته‌ی ماجرا است. می‌توانید یک پژوهش موردی را به صورت مقاله بنویسید؛ و آن را در وب سایت خود منتشر کنید. سپس این مطلب می‌تواند به صورت دوره‌ای در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک گذاشته شود. همچنین می‌توانید یک نسخه تصویری، از مطالعه موردی مورد نظرتان از یک کاربر یا مشتری وفادار ایجاد کنید. این مورد در ایده‌های تولید محتوا علاوه بر تازگی قدرت تبلیغات و بازاریابی نیز دارد.

البته باید به خاطر داشته باشید که عنصر کلیدی در یک مطالعه موردی، داستانی است که بیان می‌شود. در ابتدای تولید این محتوا باید به سود و مرتبط کردن اطلاعاتی که در آن بر اساس خدمات شما بیان می‌شود، توجه کرد و سپس آن را بررسی کنید.

بررسی ایده‌های تولید محتوا در قالب سرمایه گذاری در تحقیقات

این مدل از مجموع ایده‌های تولید محتوا می‌تواند یک محتوای بسیار قوی داشته باشد. زیرا منحصر به فرد و آموزنده است. در عین حال هم، می‌تواند گران‌ترین و کارآمد ترین نوع محتوا برای ایجاد و توسعه باشد. البته راه‌‍های زیادی برای برجسته کردن تحقیقات مربوط به هویت وب سایت شما وجود دارد. گرایش‌های Showcase در این زمینه، کاربران را به جمع‌آوری اطلاعات و حتی به جمع‌آوری داده‌‌ها در یک زمینه خاص علاقه مند می‌کند. شما می‌توانید تجزیه و تحلیل عمیق این نوع محتوا، را به صورت ارتباط با حوزه مشخص خود ارائه نمایید.

اگر برای این مورد از ایده‌های تولید محتوا، منابع لازم را نداشته باشید؛ آمار و اطلاعات موجود در دسترس را فراهم کنید. زیرا آن‌ها به محتوای سایت و برند شما کاملا مرتبط هستند. افزودن اینفوگرافیک‌ها می‌تواند این جذابیت را دو چندان کند.

بررسی ایده‌های تولید محتوا در قالب اینفوگرافیک

 اینفوگرافیک‌ها می‌توانند در مدت کوتاهی توجه را به خود جلب کنند. بنابراین ایجاد اینفوگرافیک یکی از بهترین ایده‌های بازاریابی آنلاین برای مشاغل کوچک است. شما می‌توانید اینفوگرافیک‌ها را بر اساس وبلاگ‌های قدیمی خود ایجاد کنید. همچنین، می‌توانید اینفوگرافیک‌های کوتاه را در وبلاگ یا ویدیوهای خود اضافه کنید. این به مخاطب کمک می‌کند تا ایده روشنی درباره محتوای شما داشته باشد. سعی کنید اینفوگرافیک‌های خود را چشم نواز کنید اما از رنگ‌های زیاد استفاده نکنید زیرا واقعا گیج کننده است. دانش اولیه طراحی گرافیک برای ایجاد اینفوگرافیک‌های عالی ضروری است. شما همچنین می‌توانید به دنبال طراحی وب اینفوگرافیک برای تجارت خود باشید، زیرا برای مخاطبان غیر معمول است. بنابراین نترسید و شروع به ساخت اینفوگرافیک خود کنید!

بررسی ایده‌های تولید محتوا در قالب مصاحبه

مصاحبه با کارشناسان صنعت ممکن است تا حد زیادی بر تجارت شما تأثیر بگذارد زیرا یک ایده بازاریابی عالی برای مشاغل کوچک است. مردم بر این باورند که متخصصان بیشتر به آن‌ها کمک می‌کنند، بنابراین بخشی از کسب‌وکار شما می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند. این یک نوع ایده تجاری بازاریابی اطلاعاتی است که اطلاعات را مستقیماً از متخصصان ارائه می‌کند. بنابراین کارشناسان مرتبط با حوزه کسب و کار خود را دعوت کنید و مصاحبه انجام دهید.

همچنین می‌توانید از آنها بخواهید که در مورد کسب و کار شما چیزی بگویند. مردم برای کارشناسان ارزش بیشتری قائل هستند و وقتی ببینند متخصصان با شما در ارتباط هستند، مطمئناً بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. مصاحبه‌های بیشتری انجام دهید و آنها را با همه به اشتراک بگذارید و جادو را ببینید. این نوع از محتوا ترافیک گسترده‌ای دریافت می‌کند!

ایجاد محتوای تعاملی برای ایده‌های تولید محتوا

محتوای تعاملی جایی است که مخاطب به‌جای خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن غیرفعال، فعالانه درگیر می‌شود. محتوای تعاملی شامل مواردی مانند آزمون‌ها، ابزارهای ارزیابی، ماشین حساب، تنظیمات و غیره است. مردم فرصتی برای خسته شدن از این مجموعه‌های محتوا ندارند، زیرا آنها را درگیر می‌کند.

این‌ها ایده‌های کاملاً جدید بازاریابی تجاری برای بازاریابی محتوایی مشاغل محلی هستند. با ایجاد این مطالب می‌توانید بالاترین عمل ممکن را داشته باشید. که بدون شک به کسب و کار شما سرنخ بیشتری خواهد داد. بنابراین طوفان فکری را شروع کنید و آزمون‌ها، ابزارها یا سوالاتی را بیابید که به راحتی مخاطب شما را جذب می‌کند.

ایده‌های تولید محتوا در قالب نظرات مشتریان

این کار یکی از بهترین ایده‌های تولید محتوای کسب و کار کوچک است. پس از ارائه بهترین خدمات از مشتریان خود نظر بخواهید. حتی زمانی که مردم بهترین‌ها را دریافت می‌کنند، به طور خودکار سعی می‌کنند در مورد آن با همه به اشتراک بگذارند.

بهترین نظرات را با کمک آدرس ایمیل آنها جمع آوری کنید و آنها را از طریق محتوای خود تبلیغ کنید. شما می‌توانید در حین تبلیغ محصولات خود، نظرات خود را نیز تبلیغ کنید. این را می‌توان یک ابزار بازاریابی خودساخته در نظر گرفت. بنابراین بهترین نظرات را از مخاطبان خود دریافت کنید و به عنوان محتوای تبلیغاتی تبلیغ کنید.

ایده‌های تولید محتوا در قالب نمایش کاربردهای جدید محصولات خود

می‌توانید این کار را به عنوان یک ایده تبلیغاتی و بازاریابی کاملاً جدید برای مشاغل کوچک در نظر بگیرید. صاحب کسب و کار معمولاً استفاده منظم از محصولات خود را تبلیغ می‌کند. اما در این مورد می‌توانید چیز جدیدی را امتحان کنید. استفاده‌های غیرمنتظره از محصولات خود را به مخاطبان نشان دهید.

مردم همیشه دوست داشتند چیز جدیدی یاد بگیرند، و وقتی محصولات شما چندین مورد استفاده دارند، نمی‌توانند فرصتی را برای دریافت محصولات شما از دست بدهند. این می‌تواند یکی از منحصر به فردترین ایده‌ها باشد.

ایده‌های تولید محتوا در قالب پادکست

شما می‌توانید آن را به عنوان مرسوم‌ترین ایده بپذیرید. می‌توانید پست‌های وبلاگ قدیمی خود را به پادکست تبدیل کنید. می‌توانید پادکست‌های جدید را نیز راه‌اندازی کنید. 49 درصد از گوش دادن به پادکست در خانه اتفاق می‌افتد و 22 درصد در حین رانندگی به پادکست گوش می‌دهند. پس تبدیل وبلاگ خود به پادکست ایده بدی نیست، درست است؟ بنابراین شروع به ساخت پادکست کنید و آن را در اسرع وقت با مشتریان خود به اشتراک بگذارید!

تاریخچه محصول خود را برای ایده‌های تولید محتوا به اشتراک بگذارید

محصولات شما دارایی و نیاز مصرف کنندگان شما هستند. بنابراین دارایی‌های خود را با همه به اشتراک بگذارید. می‌توانید با هر یک از محصولات خاص خود ویدیو بسازید. هر یک از محصولات شما که در حال حاضر در لیست پرفروش‌ترین‌ها است را نشان دهید و داستان اختراع آن را با همه به اشتراک بگذارید. این نوع محتوا می‌تواند به راحتی توجه را جلب کند.

انواع تولید محتوا

پست‌های وبلاگ / مقالات

شاید غالب‌ترین شکل محتوا در وب، پست‌های وبلاگ و مقاله‌ها چیزهای زیادی برای ارائه به مخاطبان شما داشته باشد. محتوای مکتوب دقیق می‌تواند ترافیک ارگانیک زیادی را به سایت شما هدایت کند و در عین حال مشتریان را در مورد محصولات، نام تجاری و تخصص شما در این زمینه آگاه کند. محتوای طولانی مدت به برندها اجازه می‌دهد با پاسخ دادن به سؤالات یا آموزش مفاهیم، ​​با پرس و جوها و جستجوهای محبوب مرتبط با مخاطبان مطابقت داشته باشند.

علاوه بر این، بخش‌های وبلاگ فرصت‌های طلایی برای بهینه سازی کلمات کلیدی و به دست آوردن لینک‌های ورودی هستند که به طور چشمگیری به سئو و رشد ترافیک کمک می‌کند. این نوع محتوای آنلاین به نویسندگان این امکان را می‌دهد که چندین کلمه کلیدی هدفمند را برای افزایش رتبه بندی لینک‌ها در SERP ها بگنجانند.

مشاغلی که به طور خاص از وبلاگ‌ها در بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، چند برابر بیشتر احتمال دارد که بازگشت سرمایه خود را افزایش دهند. یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد وبلاگ نویسی این است که گنجاندن آن در اکثر وب سایت‌ها بسیار آسان است. پست‌های وبلاگ اغلب برای هدایت ترافیک ارگانیک با ایجاد محتوای مرتبط با جستجوهای رایج مخاطبان استفاده می‌شوند.

کتاب‌های الکترونیکی و گزارش‌ها

کتاب‌های الکترونیکی و گزارش‌ها به برندها این امکان را می‌دهند تا موضوعات خود را تعمیم دهند و جزئیات بیشتری را در خود جای دهند. ثابت شده‌است که محتوای طولانی مدت برای کسب و کارهای مختلف بسیار ارزشمند است. در نهایت، هدف این نوع محتوا ارتقای سطح عمیقی از تخصص و دانش صنعت است. کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند رتبه‌بندی شما را برای کلمات کلیدی افزایش دهند و همچنین اطلاعات سرنخ را جمع‌آوری کنند و بینش ارزشمندی را برای خوانندگان ارائه دهند. اسناد و گزارش‌ها ممکن است بیشتر از وبلاگ‌ها طول بکشد، اما آمار نشان می‌دهد که آنها در جلب توجه مردم و ایجاد تخصص در هر استراتژی توزیع بازاریابی محتوا بسیار موثر هستند.

پادکست‌ها

پادکست‌ها یک تاکتیک جذاب و با شخصیت هستند که در آن می‌توانید به کاربران دسترسی پیدا کنید حتی افرادی که از خواندن لذت نمی‌برند می‌توانند در مورد محصولات و ایده‌های برند شما اطلاعات کسب کنند. پادکست‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهند که محتوا را منفعلانه‌تر مصرف کنند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند هنگام حضور در باشگاه یا رانندگی به پادکست گوش دهند، اما نمی‌توانند مقاله‌ای را بخوانند و این کارها را انجام دهند.

فیلم‌ها

سهولت استفاده و در دسترس بودن ویدیو در چند سال گذشته، آن را به شکل محتوایی ضروری برای مشاغل در هر شکل و اندازه تبدیل کرده‌است. ویدئو به شکل فزاینده‌ای از تولید محتوا تبدیل شده‌است، بیشتر به این دلیل که مردم انواع رسانه‌ها را در تلفن‌های هوشمند خود در تمام ساعات شبانه‌روز تماشا می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت این فرم محتوا این است که می‌توان آن را تا حدودی منفعلانه نیز مصرف کرد. علاوه بر این، شما شانس بیشتری برای جلب توجه بیننده با یک کلیپ ویدیویی 30 ثانیه‌ای دارید برخلاف مقاله طولانی که آنها باید بخوانند.

ویدیوی زنده یکی دیگر از انواع محبوب محتوای دیجیتال است که بسیاری از برندها از آن برای ایجاد تعامل با مخاطبان خود در زمان واقعی استفاده می‌کنند. بسیاری از برندها برای میزبانی از آموزش‌های زنده یا جلسات پرسش و پاسخ که مخاطبان خود را درگیر می‌کند، از پخش زنده استفاده می‌کنند. می‌توان انتظار داشت که این نوع توزیع محتوای رسانه‌ای در چند سال آینده پیشرفت بیشتری پیدا کند.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها عالی هستند زیرا به راحتی قابل اشتراک گذاری و مصرف هستند. آنها نمایش‌های بصری جالبی از اطلاعات و آمار ایجاد می‌کنند و خواندن آنها را بسیار ساده‌تر از فهرستی از اعداد و حقایق می‌کند. خوانندگان عاشق اینفوگرافیک هستند زیرا اغلب مفاهیم را برای درک و هضم آسان‌تر می‌کنند. در واقع، مصرف کنندگان در مقایسه با محتوایی که فقط به صورت متنی نوشته شده‌است، چند برابر بیشتر احتمال دارد که یک قطعه از محتوا را به صورت اینفوگرافیک مصرف کنند. تولیدکنندگان محتوا آنها را دوست دارند زیرا نسبتاً سریع تولید می‌شوند اما عملکرد قدرتمندی دارند.

اگر بسیاری از محتوای شما بر اساس واقعیت‌ها و ارقام است، تبدیل این مقالات به محتوای بصری راهی ساده اما بسیار موثر برای جذب ترافیک بیشتر است. ابزارهای متعددی نیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا به راحتی محتوا را به صورت آنلاین ایجاد کنید. با استفاده از این ابزارها، تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که داده‌هایی را که می‌خواهید اضافه کنید، به شیوه‌ای هنرمندانه و در عین حال خواندنی مرتب کنید، سپس آن‌ها را در وبلاگ و/یا نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید.

پست‌های رسانه‌های اجتماعی

شکی وجود ندارد که هر کسب و کاری باید در برخی ظرفیت‌ها از رسانه‌های اجتماعی استفاده کند. اما استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان شبکه‌های توزیع محتوا کافی نیست. همچنین باید محتوایی را ایجاد کنید که مختص کانال‌های مختلف شما باشد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اساساً به موتورهای جستجوی متمرکز بر برند تبدیل می‌شوند. برخی از مصرف کنندگان از یک سایت رسانه اجتماعی برای تحقیق در مورد مشاغل و محصولات جدید استفاده کرده‌اند. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان بیشتر از برندهایی خرید می‌کنند که در حساب‌های اجتماعی خود فعال و درگیر هستند.

بسیاری از کانال‌های اجتماعی ویژگی‌های جدیدی را منتشر کرده‌اند که کسب‌وکارها می‌توانند از آنها برای تعامل بیشتر با فالوورهای خود و سرعت بخشیدن به چرخه فروش استفاده کنند. مثلا می‌توانید استوری ایجاد کنید یا چت‌های زنده را با بینندگان خود به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید ابزارهایی مانند نظرسنجی یا پرسش و پاسخ ارسالی را برای تعاملی‌تر کردن کارها بگنجانید.

پلتفرم‌های اجتماعی نیز خرید مستقیم محصولات را از طریق پست‌ها برای مشتریان آسان‌تر از همیشه می‌کنند. اینستاگرام اکنون به برندها اجازه می‌دهد تا لینک مستقیم محصول را در پست‌های منتشر شده و همچنین در استوری‌های خود قرار دهند. پلتفرم‌های دیگری نیز پیشنهادات مشابهی دارند. به یاد داشته باشید، مطمئن شوید که محتوای اجتماعی خود را کاملاً تبلیغاتی نگه ندارید. اکثر کاربران تمایل دارند که این رفتار را کاملا آزاردهنده ببینند و اگر فقط بخواهید چیزهایی را به آنها بفروشید به احتمال زیاد حساب شما را لغو می‌کنند. در عوض، آنها ترجیح می‌دهند که برندها صادق، دوستانه و مفید باشند. گزینه‌های مختلف را در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مورد استفاده خود کاوش کنید، سپس انواع مختلف محتوا را برای دنبال کنندگان خود آزمایش کنید.

وبینارها

وبینارها شکل دیگری از محتوای جذاب است که می‌تواند برای آموزش مشتریان معجزه کند. ثابت شده‌است که وبینارها برای افزایش نتایج بازاریابی، فروش و نرخ تعامل بسیار موثر هستند. بدیهی است که وبینارها باید جالب و مرتبط باشند تا مخاطبان شما را درگیر خود نگه دارند. اکثر بینندگان ترجیح می‌دهند وبینارها بین سی تا چهل و پنج دقیقه طول بکشد. همچنین، بسیاری از بینندگان می‌خواهند از طریق یک جلسه پرسش و پاسخ زنده در پایان با هم ارتباط برقرار کنند، بنابراین حتماً این گزینه را وارد کنید.

نتیجه گیری

محتوای خوب پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی موفق بوده‌است (و همیشه خواهد بود). این چیزی است که مشتریان را از طریق جستجوهای ارگانیک هدایت می‌کند و تلاش می‌کند تا این سرنخ‌ها را به مشتریان پولی تبدیل کند. محتوا نیز بسیار قابل کنترل است. این به کسب و کار شما این فرصت را می‌دهد تا به مشتریان خود بگوید که چرا باید برند شما را دوست داشته باشند و محصولات شما را بخرند. امروزه، گزینه‌های متعددی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از میان آن‌ها برای ایجاد آمیخته بازاریابی خود که مناسب بازار هدفشان است، انتخاب کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.