آیا کسب و کار جدیدی راه اندازی کردهاید؟ یا شاید گمان میکنید که می توانید به تنهایی از پس این کار برآیید؟ استارتاپ محتوایی را میتوان یکی از مهمترین و موثرترین راهکارهایی دانست که امروزه به لطف وجود آن میتوانید برای سایت خود محتوا تولید کنید.
بسیاری از افراد وجود دارند، که در این زمینه تخصص و آشنایی کافی نداشته، و یا نمیتوانند براساس اصول به روز در این زمینه، اقدام به نوشتن مطالب مختلف در صفحه خود نمایند. اگر بخواهیم دقیقتر به موضوع نگاه کنیم میتوانیم ادعا کنیم، که نقش استارتاپ محتوایی در این مورد تنها 50 درصد از دنیای بازاریابی دیجیتال است؛ که بر اساس دانش و تخصص موجود در آن شما را به یک نظم کلی در ساختار و محتوا سایتتان میرساند. نیمی دیگر از این موضوع به مشاورهها و اهداف تبلیغاتی و .. مربوط میشود. برای آشنا شدن بیشتر با نقش استارتاپ محتوایی در بازاریابی دیجیتال با ما همراه باشید.
هدف استارتاپ محتوایی در بازاریابی دیجیتال
در یک تعریف کلی میتوان اظهار کرد که استارتاپ محتوایی مجموعه یا شرکت منسجمی است؛ که در حوزههای مختلف اقدام به ارائه محتوا به شرکتها و کسب و کارها میکند. که این شرکتها براساس نیازهای خود در زمینههای متعدد، این محتواها را در یک فرم کلی و براساس یک مدل تجاری دریافت میکنند.
البته لازم است که بدانیم، این محتوا فقط به قالب متنی خلاصه نمیشود. در نتیجه میتوان آن را در قالب ویدئو، صوت، تصویر، انیمیشن، و بطور کلی چند رسانهای نیز محسوب کرد. و در نهایت موتور های جستجو به کمک همین محتواهای مختلف کاربران را به سمت این صفحات هدایت میکنند.
پس میتوان استارتاپ محتوایی را، راه میانبری دانست؛ که هرگونه نگرانی مدیران سایتها و کسب و کارها را از این بابت رفع میکند. برخی از استارتاپهای محتوایی پلتفرمهایی را به کاربران خود ارائه میدهند که با استفاده از محتوای موجود در داخل آنها میتوان به یک جمع بندی کلی در مورد کیفیت و دقت اعمال شده در مورد فعالیت آنها نیز رسید.
هدف استارتاپ محتوایی در آگاهی تجاری شما
زمانی که در مورد یک استراتژی بازاریابی محتوا صحبت میکنید، به این موضوع اشاره خواهید کرد که محتوای مخاطب محور و هماهنگ با زمینه کاری شما چیست؟ این مخاطب محور بودن اهمیت بالایی دارد. زیرا به افزایش آگاهی تجاری شما کمک میکند تا مشتری جدید خود را در هر موقعیتی از دست ندهید.
پس چرا از یک استارتاپ محتوا در این زمینه کمک نگیریم؟ زیرا همانطور که گفته شد، استارتاپ محتوایی با استفاده از تخصص و تجربهای که در طی مدت فعالیت خود دارد، میتواند هرگونه مشاوره و راهنمایی را در زمینه تجاری و بازاریابی به کسب و کارهای مختلف ارائه دهد. سپس در روند همکاری با این مجموعه میتوانید آسوده خاطر باشید که، روند ترافیک وارد شده به سایت شما روز به روز افزایش خواهد داشت.
هدف استارتاپ محتوایی در کیفیت محتوا تولیدی
این مسئله به تمرکز بر روی انتشار موضوعات و نظارت کامل بر ساختار و اصول محتوا اشاره دارد. تمام مطالبی را که شما بیان میکنید و میخواهید به لطف آن یک بازاریابی رایگان و اصولی را به همراه داشته باشید، به صورت منظم و دقیق توسط این مجموعهی بزرگ کنترل میشود. این استارتاپ محتوا، از تکراری شدن و بوجود آمدن روند خطی در مقالات شما جلوگیری کرده؛ و همواره موضوعات جدیدی را در اختیارتان قرار میدهد. این موضوع در مورد روشهای خاص اجرای استراتژی بازاریابی محتوای شما بسیار موثر خواهد بود. در این مسیر :
– هدف نهایی خود را پیدا میکنید.
– مشکلات و چالشهای پیش روی خود را در این مسیر ازبین خواهید برد.
– به اهداف تجاری خود بیشتر توجه میکنید.
زیرا کیفیت محتوا تولیدی شما به برنامه محتواییتان بستگی دارد. این مسئله همچنین مشخص میکند که چه زمانی، با چه وسعتی، و در چه قالبی می خواهید آن را منتشر کنید. در حقیقت، بازاریابی محتوا با کمک استارتاپ محتوایی یکی از ابزار های اصلی در دنیای مارکتینگ دیجیتال است.
هدف استارتاپ محتوایی در دریافت بازدهی بیشتر
تیم استارتاپ محتوایی نقش موثری در بازدهی محتوا قرار گرفته در صفحه شما بازی میکند. این مجموعه با صرف وقت و دقت لازم برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا، به شما به عنوان یک راهنما کمک میکند. در نتیجه در صورت سپردن روند تولید محتوای خود به این گروه در مورد سبک، میزان و حتی انواع محتوا برای راه اندازی کار خود، جمع بندی مناسبی را بدست خواهید آورد.
البته این مسئله بدان معنی است که آنها نه تنها زمان مشخصی را صرف تلاش برای ساخت محتوای مورد نظر میکنند، بلکه بر تولید سریع آن در بازده زمانی مناسب نیز تمرکز دارند. این رویکرد میتواند هر کسب و کار کوچک یا بزرگی را ترغیب نماید تا، از به جای بازاریابی به روشهای سنتی یا تولید محتوا نادرست، یک بازخورد مناسب از آنچه را که انتظار دارید بدست آورید. یکی از این شرکتهای استارتاپ تولید محتوا شرکت رایامارکتینگ میباشد که میتوانید تولید محتوا سایت خود را به متخصصین این شرکت واگذار کنید تا در زمان کوتاهی، بهترین محتوا رو تولید کنند و در اختیار شما قرار دهند.
بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا
اهمیت استراتژی بازاریابی محتوا
دلایل زیادی وجود دارد که چرا داشتن یک استارتاپ بازاریابی محتوا بسیار مهم است، به ویژه برای بازاریابی دیجیتال. موسسه بازاریابی محتوا گزارش میدهد که بیش از 63 درصد از کسب و کارها استراتژی بازاریابی محتوایی ندارند. تعجبی نخواهد داشت اگر بدانید که کسب و کارهایی که استراتژیهای بازاریابی محتوا نوشتهاند اغلب موفقترین هستند.
از میان کسبوکارهایی که استراتژیهای محتوا ندارند، آنهایی که به موفقیت دست پیدا میکنند، اغلب این کار را از روی شانس انجام میدهند، زیرا هیچ ایدهای در مورد اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی خوب نیست، ندارند. بدون یک استراتژی مکتوب، هیچ راهی برای اندازه گیری نتایج شما وجود ندارد و شما در معرض خطر از بین رفتن تمام تلاشهای بازاریابی خود هستید.
5 دلیل برای اینکه استارتاپ محتوایی برای بازاریابی دیجیتال شما مهم است
1) بازاریابی محتوا مقرون به صرفه است
در مقایسه با بازاریابی سنتی، بازاریابی محتوا تا 62 درصد کمتر هزینه دارد و با این حال تقریباً سه برابر بیشتر سرنخ ایجاد میکند. بدون شک یکی از مقرون به صرفهترین روشهای بازاریابی در حال حاضر برای کسب و کارها است.
2) بازاریابی محتوا حضور برند شما را افزایش میدهد
با استراتژی بازاریابی محتوای مناسب، میتوانید حضور آنلاین استارتاپ خود را افزایش دهید. با تولید محتوای باکیفیت، چیزهای بیشتری برای قرار دادن در وب سایت خود و اشتراک گذاری در رسانههای اجتماعی خواهید داشت. اگر در تلاش هستید تا به همه تقاضاهای مربوط به ارسال پست در رسانههای اجتماعی به طور مداوم پاسخ دهید، ابزارهای مختلف اتوماسیون فیس بوک برای کمک به شما وجود دارد. و اگر فیس بوک تمرکز شما نیست، میتوانید راهنماهایی در مورد اتوماسیون برای همه شبکههای اجتماعی پیدا کنید تا به شما کمک کنند.
هرچه بیشتر سایت خود را به روز کنید، سئوی شما بهتر است و احتمال اینکه مشتریان ایده آل شما بتوانند شما را در نتایج جستجو پیدا کنند بیشتر میشود.
3) بازاریابی محتوا به شما کمک میکند تا تخصص خود را ایجاد کنید
مشتریان میخواهند با شرکتهایی تجارت کنند که میدانند در حال انجام چه کاری هستند. وقتی محتوایی را در مورد موضوعات مرتبط در صنعت خود تولید و منتشر میکنید و همچنین به حل مشکلات مخاطبان خود کمک میکنید، نشان میدهید که درک خوبی از آنچه در صنعت خود میگذرد دارید.
4) بازاریابی محتوا اعتماد و وفاداری به برند را افزایش میدهد
یک نظرسنجی نشان میدهد که بیش از ۷۰ درصد از مردم به اطلاعات موجود در وبسایتهای دارای برند بیش از هر نوع رسانهای اعتماد دارند. بنابراین اگر وب سایت استارتاپ شما مملو از اطلاعات و محتوای ارزشمند و مفید است، به احتمال زیاد مشتریان به شما اعتماد خواهند کرد.
5) بازاریابی محتوا به رشد بازاریابی دیجیتال شما کمک میکند
با بازاریابی محتوا، میتوانید رشد انفجاری در کسبوکار خود ایجاد کنید. بیش از 66 درصد از استارت آپها گزارش دادند که محتوا محرک اصلی رشد شرکت آنها بودهاست. اینها تنها برخی از دلایلی هستند که چرا داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی برای استارتاپ شما ضروری است، اما لیست مزایا ادامه دارد. علاوه بر ارائه تمام این مزایای عالی، محتوا همچنین تأثیر زیادی بر دیگر استراتژیهای بازاریابی آنلاین شما دارد. برای مثال:
آیا میخواهید بازدیدکنندگان در خبرنامه ایمیل کسب و کار شما ثبت نام کنند؟ محتوا میتواند این کار را انجام دهد.
آیا برای بهبود استراتژی سئوی خود کار میکنید؟ محتوای مرتبط و با کیفیت بالا سئوی شما را تقویت میکند.
نمیدانید چه چیزی را باید در شبکه های اجتماعی پست کنید؟ یک استراتژی مهم این است که پستهای وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید.
آیا به دنبال راههایی برای ایجاد تماسهای ارزشمند یا ارتباط با تأثیرگذاران در صنعت خود هستید؟ نام بردن از افراد در محتوای شما راه خوبی برای برقراری ارتباط و ایجاد رابطه است.
اساساً، شما میتوانید از محتوا به عنوان مبنای هر استراتژی بازاریابی دیگری که کسب و کار شما برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود استفاده میکند، استفاده کنید.
درک اینکه محتوا در واقع به چه معناست
مطمئنا، همه میدانند که محتوا ارزشمند است. اما محتوا دقیقا چیست؟
وقتی اکثر مردم به محتوا فکر میکنند، اولین چیزی که به ذهن میرسد متن نوشته شدهاست. اما محتوا همیشه فقط پستهای وبلاگ نیست. همچنین میتواند ویدیوهای YouTube، محتوای رسانههای اجتماعی، تصاویر، فایلهای صوتی و غیره باشد. محتوا، ارائه اطلاعات به هر شکل و از هر کانالی به مخاطب است. باید هدف داشته باشد و نتیجه گرا باشد.
هنگامی که متوجه شدید که محتوا با پستهای وبلاگ برابری نمیکند، فرصتهای بی پایانی برای ایجاد محتوای شگفت انگیز برای رشد استارت آپ شما وجود خواهد داشت. اگر محتوا پادشاه است، پس انواع محتوا باید پادشاه پادشاهان باشد.
اگر میخواهید مخاطبان خود را در درازمدت درگیر نگه دارید، باید بر انواع مختلف محتوا تمرکز کنید. بنابراین علاوه بر محتوای نوشتاری، میتواند محتوای گرافیکی، محتوای ویدیویی و محتوای صوتی نیز در آن گنجانده شود. فهرست طولانیای از انواع مختلف محتوا وجود دارد و میتوانید قالبها آن ها را ایجاد کنید، از جمله:
– پستهای وبلاگ
– مقالات و گزارشات
– مطالعات موردی
– گواهینامهها
– راهنماییها
– وبینارها
– چک لیستها
– ویدیوهای کوتاه یا بلند
– محتوای نظر
– GIFها
– الگوهای رفتاری
– تصاویر عکاسی
– پادکستها
– اینفوگرافیک
– و…
بنابراین، اگر میخواهید نتایج فوقالعادهای را از تلاشهای بازاریابی محتوای خود تجربه کنید، مهم است که هنگام ایجاد محتوا از پستهای وبلاگ ساده فراتر بروید. در نظر بگیرید که چه نوع محتوایی میتواند مشتریان هدف شما را جذب کند و سپس آنها را بر اساس آن در استراتژی خود بگنجانید.
هر محتوایی که ایجاد میکنید باید ویژگیهای مهم زیر را داشته باشد:
محتوای شما باید آموزنده باشد
باید عملی، کاربردی و تاکتیکی باشد
محتوا باید هدف خاصی داشته باشد
همچنین باید نتیجه گرا باشد
درک دقیق اینکه محتوا چیست و چگونه با رشد استارتاپ شما مطابقت دارد، کلید موفقیت شما در بازاریابی محتوا خواهد بود.
نکات بازاریابی محتوا
در اینجا چند نکته بازاریابی محتوا وجود دارد که میتوانید از آنها برای افزودن ارزش، موفقیت و تبدیل شدن به یک حرفهای بازاریابی محتوا در سازمان خود استفاده کنید.
با تحقیقات گسترده کلمات کلیدی شروع کنید
اگر در مورد آنچه باید بنویسید شگفت زده شدهاید، بهترین گزینه این است که با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید. نه تنها میتوانید منبع بی پایانی از ایدههای تازه را از تحقیقات کلمات کلیدی پیدا کنید، بلکه مقالات شما فراتر رفته و ترافیک بیشتری برای شما به ارمغان میآورد. از آنجایی که کلمات کلیدی در موتور جستجو رتبه بالایی دارند، به این معنی است که مردم در جستجوی آنها هستند. این بدان معناست که مشتریان بالقوهای که میخواهند در مورد این موضوعات مطالعه کنند. و برای شما، این به معنای حفظ علاقه مخاطبان و ماندن در صدر روندهای جستجو یا گوگل است. وقتی صحبت از تحقیق کلمات کلیدی میشود، بسیاری از بازاریابان از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل استفاده میکنند.
مهارتهای تیترنویسی خود را تقویت کنید
یک تیتر تمام آنچه را که باید در مورد مقاله شما، پست رسانه اجتماعی یا هر محتوای دیجیتال دیگری بداند، به دیگران میگوید. از دیدگاه مشتری خود به آن نگاه کنید. استفاده از اعداد و مزایای امیدوارکننده دو راه برای نوشتن تیترهای جذاب است. در اینجا چند نکته دیگر برای نوشتن تیتر وجود دارد:
-ایجاد حس رمز و راز. اطلاعات جالبی را در تیتر به اشتراک بگذارید، اما اطلاعات بسیار بیشتری را پنهان کنید.
– سوال بپرسید، به خصوص سوالات جالب. یک سوال نامتعارف کنجکاوی خواننده را برمیانگیزد و ممکن است روحیه آنها را برای کلیک روی محتوای شما ایجاد کند.
– از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید. اگر عنوان شما کلمه کلیدی را حذف کند، خواننده ممکن است این تصور را داشته باشد که محتوا آن چیزی نیست که به دنبالش بود. در عین حال مراقب باشید که کلمه کلیدی تیتر را ناخوشایند نشان ندهد.
– آن را کوتاه نگه دارید. نتایج جستجوی گوگل سرفصلهای طولانی را نادیده میگیرد. حتی هنگام ارسال پست در رسانههای اجتماعی، هیچ کس وقت خواندن یک تیتر طولانی را ندارد. در حالی که در آن هستید، به برچسبهای عنوان خود توجه کنید.
– لحن تیتر خیلی مهم است. سعی کنید احساس فوریت ایجاد کنید، دلیل محکمی که باعث میشود مخاطب هدف شما روی پیوند کلیک کند.
دکمههای اشتراک گذاری را تبلیغ کنید
در اینجا یک نکته ساده بازاریابی دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آن برای افزایش ترافیک خود استفاده کنید که تقریباً کمی خیلی ساده به نظر میرسد. زمانی که پستهای شما یا یک قطعه برجسته از محتوای شما در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود، سروصدا ایجاد میکند. آیا دکمههای اشتراک گذاری در سایت خود دارید؟ اگر نه، باید آن را تغییر دهید.
این دکمههای اشتراکگذاری باید بهویژه در همه پستهای وبلاگ شما برجسته باشند. به این ترتیب، اگر یکی از مخاطبان شما چیزی را بخواند که مخصوصاً دوست دارد، میتواند آن را با دوستان، خانواده، همکاران و هر کس دیگری که میشناسد به اشتراک بگذارد. یکی دیگر از نکات ساده اما موثر بازاریابی محتوا، درخواست اشتراک است. با همراه کردن عبارتی مانند آن با دکمههای اشتراک گذاری، انتشار محتوای خود را برای مشتریان آسانتر میکنید. همچنین میتوانید از کوتاهکننده لینک برای ایجاد URLهای آسان و کوتاه برای اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
محتوای همیشه سبز بنویسید
آخرین نکته بازاریابی محتوای ما نیز به نوع محتوایی که مینویسید مربوط میشود. به یاد داشته باشید: همیشه باید برای نوشتن محتوای همیشه سبز تلاش کنید. محتوایی ایجاد کنید که در همه جا طنین انداز باشد و بتواند برای مدت بسیار طولانی مرتبط باشد. مانند درخت همیشه سبز که الهام بخش همنامش بود، محتوای همیشه سبز هرگز خارج از فصل نمیشود. محتوای همیشه سبز بر روندهای فصلی تمرکز نمیکند. شما میتوانید این مقاله را امروز بنویسید، پنج سال بعد آن را مطالعه کنید، و محتوای آن همچنان باید وزن، ماهیت و ارتباط داشته باشد. اگر اینطور نیست، محتوای همیشه سبز نیست.
البته، به عنوان یک بازاریاب، همیشه نمیتوانید محتوای همیشه سبز بنویسید. اشکالی ندارد لازم نیست وبلاگ شما به طور انحصاری با مقالات همیشه سبز پر شود، اما سعی کنید هر زمان که میتوانید مقداری را به آن اضافه کنید. بهترین چیز در مورد محتوای همیشه سبز این است که همیشه میتوانید این مقالات را از آرشیو خود بیرون بیاورید، کمی آنها را به روز کنید و دوباره آنها را در رسانههای اجتماعی و از طریق ایمیل تبلیغ کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید.
روی محتوای بصری سرمایه گذاری کنید
محتوای بصری برای پشتیبانی از متن شما عالی است و همچنین میتواند به شما در جذب بک لینک و اشتراک گذاری در رسانههای اجتماعی کمک کند. این نوع محتوا معمولاً به عنوان داراییهای قابل پیوند شناخته میشود. دلیل اینکه اینفوگرافیکها و به طور کلی محتوای بصری بسیار خوب کار میکنند این است که مردم موجودات بصری هستند. اساساً، این بدان معناست که ما تمایل بیشتری به مصرف محتوایی داریم که طبیعت بصری و همچنین از نظر زیبایی شناسی جذاب باشد. حتی اگر این موضوعی است که توسط بسیاری از وبلاگها، سایتهای خبری و وب سایتهای شرکت در سراسر جهان پوشش داده شدهاست، یک اینفوگرافیک در بین سایر نتایج برجسته است.
این محتوا علاوه بر جالب بودن، قابلیت لینک دهی و اشتراک گذاری بالایی نیز دارد. این بدان معنی است که مردم بیشتر احتمال دارد که یک اینفوگرافیک یا هر نوع محتوای بصری با طراحی خوب دیگری را به اشتراک بگذارند یا به آن پیوند دهند تا یک پست وبلاگ یا محتوایی که صرفاً از متن تشکیل شدهاست. به همین دلیل است که تیم تولید محتوای شما باید با یک طراح کار کند که دسترسی سریع به سازنده اینفوگرافیک دارد، که به نوبه خود میتواند تولید طراحی گرافیک را سریع و آسان کند. یک بار دیگر، از آزمایش با قالبها و انواع محتوا نترسید تا آنهایی را که برای شما مناسبتر هستند، بیابید.
نتیجه گیری
اینها برخی از بهترین نکات برای استراتژی بازاریابی محتوای شما هستند که میتوانیم به آنها فکر کنیم. سرمایه گذاری در یک طرح بازاریابی محتوا میتواند یکی از بهترین کارهایی باشد که میتوانید برای کسب و کار خود انجام دهید. در صورتیکه قصد داشتهباشید تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید زیرا با داشتن نویسندگان متخصص، سفارش شما را با حفظ کیفیت و رعایت اصول سئو تحویل خواهند داد.