مفید بود؟

چگونه رپورتاژ آگهی قوی تولید کنیم؟ این شاید سوال خیلی از افرادی باشد که قصد دارند برای سایت خود، کسب و کار و یا سازمان خود رپورتاژ آگهی آماده کنند و در دیگر سایت‌ها منتشر کنند. امروزه سایت‌های بسیاری هستند که خدمات نوشتن رپورتاژ آگهی قوی را به شما ارائه می‌کنند، که شما می‌توانید به آنها سفارش بدهید. یکی از سایت‌هایی که می‌توانید کار نوشتن رپورتاژ آگهی را به آنها بسپارید، سایت رایامارکتینگ می‌باشد. متخصصین رایامارکتینگ می‌توانند رپورتاژ آگهی به صورت قوی و تاثیر گذار برای شما آماده کرده و در اختیار شما قرار دهند اما اگرقصد دارید خودتان رپورتاژ آگهی بنویسید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نکات نوشتن رپورتاژ آگهی

مخاطب خود را بشناسید

قبل از اینکه شروع به تولید رپورتاژ آگهی بگیرید، مخاطبان هدف خود را به خوبی بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. شما زمانی که مخاطبان هدف خود را به درستی شناسایی کرده رفتار آنها را آنالیز کرده باشید، می‌توانید بهترین محتوایی که مناسب آنها می‌باشد را تولید کنید. در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده از این متن شما می‌خواهید به طور غیر مستقیم نیاز مخاطب خود را برطرف کنید. قطعا شما قصد معرفی محصول یا خدمات یا کسب و کار خود را دارید که به نحوی یکی از نیازهای مخاطب را برطرف خواهد کرد.

به همین دلیل برای اثرگذاری بیشتر نیاز مخاطبان را به درستی شناسایی کنید و با استفاده از محتوایی مناسب و با کیفیت رپورتاژ آگهی خود را بنویسید. زمانی که مخاطب بعد از مطالعه محتوا شما این احساس را داشته باشد، که به وسیله عنوانی که در این محتوا معرفی کرده‌اید، نیاز او برطرف خواهد شد، قطعا تبدیل به مخاطب و مشتری شما خواهد شد. شما باید به این نکته بسیار توجه داشته باشید که مخاطب را به سمت سایت خود یا استفاده از خدمات خود تشویق کنید.

عنوان جذاب

اولین نکته‌ای که در تولید یک رپورتاژ آگهی می‌بایست مد نظر قرار بدهید، نوشتن یک تیتر یا عنوان جذاب برای متن خود می‌باشد. شما برای تولید هرگونه محتوایی و به خصوص محتوای متنی، می‌‎بایست وقت کافی را برای نوشتن یک تیتر و عنوان جذاب بگذارید. شما باید تیتر جذابی را انتخاب کنید، که مخاطب وسوسه شود که رپورتاژ آگهی شما را مطالعه کند. این روزها در بین این همه محتواهای متنی که تولید می‌شود و در سایت‌های مختلف منتشر می‌شود، برای اینکه بتوانید نظر مخاطب را به نوشته خود جذب کنید، تنها با عنوان یا تیتر جذاب امکان پذیر است.

برخورد اولیه همه افراد با محتواهایی که تولید می‌شود، در اولین قدم از طریق تیتر می‌باشد. خود شما نیز، زمانی که قصد دارید یک محتوا به خصوص محتوای متنی، مقاله، نوشته و یا یادداشت را مطاله کنید، در ابتدا با مطالعه تیترها و عناوین به دنبال این مسئله میباشید، که کدام محتوا مناسب شما می‌باشد. و یا حتی در بسیاری از مواقع این اتفاق پیش می‌آید که شما با دیدن تیتر مقاله‌ای علاقه مند به مطالعه آن می‌شوید. حتی بدون اینکه به دنبال چنین محتوایی باشید.

تبلیغاتی ننویسید

قطعا هدف شما از رپورتاژ آگهی، تبلیغات کسب و کار و محصولات خود می‌باشد، ولی به هیچ عنوان نباید به گونه‌ای رپورتاژ آگهی خود را بنویسید که به طور مستقیم به تبلیغ شما بپردازد. شما باید یک محتوا خلاقانه و جذاب تولید کنید که مخاطب از مطالعه آن لذت ببرد و به طور غیر مستقیم خود را به مشتریان و مخاطبان جدید خود معرفی کنید.

شما می‌بایست با یک بیان و نثر مناسب کلیه اهدافی که از تولید رپورتاژ آگهی دارید را در قالب یک مقاله مناسب و با کیفیت ارائه بدهید. به خوبی به این نکته توجه داشته باشید که هدف شما از تولید رپورتاژ آگهی آشنا کردن مخاطبان و مشتریان جدید با خدمات، محصولات و کسب و کار شما می‌باشد. بنابراین شما قصد جذب مشتری و مخاطب و در ادامه کسب سود از طریق این افراد را دارید.

در حقیقت رپورتاژ آگهی باید یک متن تبلیغاتی خلاقانه باشد که به طور غیر مستقیم در اختیار مخاطب قرار بگیرد. برای اینکه یک رپورتاژ آگهی قوی و مناسب بنویسید، می‌بایست نکات نگارشی را نیز رعایت کنید. در هنگام تولید محتوا متنی مانند رپورتاژ آگهی می‌بایست از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید. متن شما باید ساده نوشته شده باشد، تا هر مخاطبی با هر سطح از معلومات و تحصیلات بتواند از خواندن آن منظور شما و هدفی که شما دارید را درک کنید. به هیچ عنوان از کلمات پیچیده و گنگ استفاده نکنید.

یکی دیگر از نکاتی که می‌بایست به آن توجه داشته باشید، استفاده درست و به اندازه از کلمه کلیدی مورد نظر شما می‌باشد. همانگونه که در بالا توضیح دادیم، متن شما باید جذاب و خلاقانه باشد، به همین دلیل باید از کلمات کلیدی خود به اندازه و حتی کمتر از حالت معمول بهره بگیرید.

از لحاظ محتوا، بهتر است که میزان محتوا شما بین 800 تا 1000 کلمه باشد. مخاطبان معمولا به خواندن این مقدار مقاله بیشتر تمایل دارند. بیشتر از این تعداد خسته کننده و کمتر از این مقدار، به درستی نمی‌تواند شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک کند.

نکته بعدی در رابطه با تولید رپورتاژ آگهی، استفاده از عکس و تصاویر مناسب و با کیفیت می‌باشد. حتما از تصاویری استفاده کنید که با عنوان و موضوع رپورتاژ آگهی شما، ارتباط مستقیم داشته باشد. از لحاظ کیفیت نیز سعی کنید، با کیفیت‌ترین تصویر ممکن را انتخاب کنید. قطعا هنگامی که مخاطب یک محتوا متنی را مطالعه می‌کند، امکان دارد از خواندن مقاله یا محتوا خسته شود، که شما می‌توانید با استفاده از تعدادی عکس در میان محتوا خود این مشکل را نیز برطرف کنید.

در کل رپورتاژ آگهی سعی کنید 3 لینک با استفاده از کلمات کلیدی مناسب به سایت و یا صفحه فرود مورد نظر خود بدهید. نکته بعدی رعایت نکات سئو می‌باشد. قطعا شما زمانی که رپورتاژ آگهی خود را در سایت دیگری منتشر می‌کنید، آن سایت از رتبه خوبی در گوگل برخوردار است. به همین دلیل شما می‌بایست نکات مربوط به سئو را به درستی رعایت کنید، تا در جستجو مخاطبان، در صفحه اول گوگل در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

برای اینکه رپورتاژ آگهی موثر واقع شود و بازدیدکننده محتوا را تا آخر مطالعه کند باید ابتدا مشکلی که بازدیدکننده با آن مواجه است را مطرح کرده و سپس راه حلی را ارائه دهید. باید دقت داشته باشید که توقع مخاطب را بیش از اندازه بالا نبرید و در آخر متن راه حل مناسبی را ارائه دهید. متن شما باید به گونه‌ای باشد که برای کاربر مفید واقع شود و در اصل ارزشی را ایجاد کند و کاربر بعد از مطالعه آن احساس کند که محتوای ارزشمندی را مطالعه کرده‌است.

برای نوشتن رپورتاژ آگهی همچنین می‌توانید در بین مطالب بطور غیر مستقیم برند خود را معرفی کنید. این کار باید هوشمندانه انجام شود. زیرا نباید بطور مستقیم درباره خودتان صحبت کنید بخاطر اینکه مطلب شما روند تبلیغاتی به خود می‌گیرد. اما استفاده هوشمندانه از نام برندتان در بین ارائه مطالبی که برای مخاطبان شما مفید است تاثیر خوبی در محتوای رپورتاژ آگهی شما خواهد داشت.

سعی کنید محتوا را به گونه‌ای بنویسید که برای مخاطب شما جذاب باشد و زمانی که محتوای شما را مطالعه می‌کنند تجربه خوبی از این مطلب در ذهن آنها باقی بماند. و حتما توجه داشته باشید که محتوای رپورتاژ شما باید منحصر به فرد باشد و نباید مطلب کپی شده باشد. همچنین همانطور که قبلا اشاره شد عنوان جذاب بسیار اهمیت دارد اما مرتبط بودن عنوان با محتوای اصلی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر عنوان شما با محتوای رپورتاژ شما مطابقت نداشته و مرتبط نباشد کاربر صفحه را ترک می‌کند. پس مرتبط بودن عنوان و محتوای اصلی از موازدی است که باید به آن توجه نمود.

نکته دیگری که برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید به آن توجه داشته باشید پایان بندی مناسب است. متن باید به درستی خاتمه یافته و باز نماند تا مخاطب تاثیر مطلب را احساس کند و بتواند در آخر نتیجه گیری کند.

سوالی را که گزارش باید به آن پاسخ دهد، مشخص کنید

فرآیند طراحی یک گزارش موقت با پرسیدن سوالی که می‌خواهید گزارش به آن پاسخ دهد آغاز می‌شود. همچنین شامل وظیفه حصول اطمینان از این است که سؤال قبلاً توسط یک گزارش موجود پاسخ داده نشده‌است. حتی زمانی که یک گزارش موجود قبلاً به این سؤال پاسخ می‌دهد، ممکن است با تغییر طرح، گزارش را بهبود بخشید. در موارد دیگر، تغییرات تنها ممکن است خوانندگان را گیج کند بدون اینکه مزیتی اضافی ایجاد کند. یک طراح گزارش باید قبل از اصلاح یک گزارش موجود، هر دوی این احتمالات را در نظر بگیرد.

هر بار که گزارشی را طراحی می‌کنید باید این تمرین را در ذهن داشته باشید. دانستن اینکه چرا به آن نیاز دارید و پاسخ چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند، یک نیاز کلیدی برای گزارش گیری موقت است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید بدانید که آیا قیمت گذاری یک محصول خاص رقابتی است یا خیر. هنگامی که متوجه شدید که چه چیزی را می‌خواهید یاد بگیرید، تنظیم شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) که رابطه بین قیمت و فروش آن محصول را تعیین می‌کنند، بسیار آسان‌تر می‌شود. هر گزارش موقتی که طراحی می‌‎کنید باید حداقل یک هدف خاص داشته باشد.

گزارشات را از نظر بصری ساده نگه دارید

موضوع کلی گزارش را تعیین کنید تا بتوانید آن را بدون بارگذاری بیش از حد خواننده با اطلاعات زیاد طراحی کنید. این الزام به این معنی است که باید اطمینان حاصل کنید که منطقی است که یک گزارش واحد حاوی تمام عناصر داده‌ای باشد که می‌خواهید نمایش دهید. در مواردی که اینطور نیست، باید داده‌های مورد نیاز را به چندین گزارش تقسیم کنید. هنگامی که متوجه شدید که تعداد عناصر داده در یک گزارش موقت باید به حداقل برسد، وظیفه بعدی این است که تصمیم بگیرید کدام یک باید داشته باشد. این کار مستلزم آن است که مخاطبان خود را در نظر بگیرید، از جمله عملکرد و سطح دانش موضوعی آنها.

مطمئن شوید که مشخص کرده‌اید که یک KPI به نوعی خوب است یا بد. یکی از روش‌های رایج این است که مقادیر واقعی را با مقادیر مورد انتظار مقایسه کنید، مانند درآمد برای یک دوره زمانی خاص. هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه نمایش داده‌ها در یک گزارش، باید از معیارهایی استفاده کنید که مخاطبان شما با آنها آشنا هستند. علاوه بر این، گزارش‌های موقت تقریباً باید شامل یک محدوده تاریخ باشند، حتی اگر در متن گزارش نباشد. ساده نگه داشتن گزارش‌ها مستلزم این است که مطمئن شوید که حاوی نقاط داده غیر ضروری نیست.

طرح گزارش را در نظر بگیرید

ویژگی‌های جزئی در چیدمان گزارش می‌تواند تفاوت زیادی در ارزشی که برای خواننده ایجاد می‌کند ایجاد کند. ترتیب مرتب‌سازی، طرح گروه‌بندی و معیارهای فیلتر همگی ملاحظات مهم در طراحی گزارش هستند زیرا میزان داده‌هایی را که بیننده باید پردازش کند کاهش می‌دهند. چیدمان به ویژه برای جلوگیری از غرق شدن مدیران مهم است زیرا می‌تواند منجر به خستگی تصمیم شود. نرم افزار گزارش دهی مدرن به شما امکان می‌دهد داشبوردهای خود را طراحی کنید، که باید به دارایی‌های ارزشمندی برای طراحی طرح بندی گزارش‌های آنلاین تبدیل شوند.

نقاط داده جمع آوری شده را به راحتی در دسترس قرار دهید

تأکید بر داده‌های جمع‌آوری شده برای مدیران به این روش، کارایی آنها را افزایش می‌دهد، زیرا آنها مجبور نیستند اطلاعات مورد علاقه خود را جستجو کنند. یک استراتژی برای جلب توجه به داده‌های انبوه، نمایش آن‌ها جدا از بدنه گزارش مانند خلاصه اجرایی یا بخش است. این خلاصه‌ها معمولاً در ابتدای گزارش ظاهر می‌شوند، که مکان بهتری برای داده‌های کل نسبت به پایین است. کاربران همچنین باید بتوانند به طور مستقیم از خلاصه به جزئیات مربوط به داده‌های انبوه دسترسی داشته باشند. در این صورت، باید این جزئیات را به جای صفحه پایین در سلسله مراتب گزارش، در همان صفحه یا صفحه همتا قرار دهید.

روش‌های اضافی برای دسترسی به داده‌های انبوه شامل استفاده از برجسته سازی درون خطی برای این اطلاعات، به ویژه برای جداول بزرگ است. این تکنیک معمولاً شامل استفاده از فونت‌های پررنگ و رنگ‌های مختلف است، اگرچه ممکن است با برخی از فونت‌ها یا خواننده‌هایی که دید رنگی ضعیفی دارند، به خوبی کار نکند. نمایش گرافیکی اطلاعات در حاشیه نیز می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا داده‌های انبوه را راحت‌تر مکان‌یابی کنند.

یکپارچگی طراحی گزارش را حفظ کنید

تجسم موثر داده مستلزم آن است که گزارش ظاهری ثابت برای همه صفحات داشته باشد. این الزام برای همه عناصر بصری گزارش، از جمله رنگ‌ها، فونت‌ها، تم و طرح‌بندی اعمال می‌شود. این عناصر همچنین باید در هر صفحه متعادل شوند تا اطلاعات به راحتی قابل هضم باشد. در نظر گرفتن اینکه چگونه نمایش‌هایی مانند نمودارها و نمودارها با هم کار می‌کنند تا اطلاعات ضروری را ارائه دهند و در عین حال زمان مورد نیاز خواننده برای درک آن را به حداقل برسانند، بسیار مهم است. نمودار باید از طرح رنگی مشابه معیارهایی که نشان می‌دهد استفاده کند و به خواننده این امکان را می‌دهد که نمودار را آسان‌تر با معیارها مرتبط کند. ثبات رنگ به کاربر کمک می‌کند تا به سرعت معیارهای موجود در گزارش را تجسم کند.

استفاده از الگوهای گزارش

یک الگوی گزارش برای ثابت نگه داشتن عناصر بصری مانند نمودارها، حتی زمانی که یک کاربر غیر فنی در حال طراحی آن است، بسیار مفید است. یک الگو می‌تواند اطمینان حاصل کند که گزارش‌ها از رنگ‌های یکسان برای برجسته‌ها استفاده می‌کنند. همچنین باید از یک الگو استفاده کنید تا مطمئن شوید که نمودار خطی همیشه برای نشان دادن یک مجموعه داده با روند آشکار استفاده می‌شود.

گزارش‌های موقت به کاربران نهایی این امکان را می‌دهند که در هر زمان گزارش‌های خود را ایجاد کنند. برای ساده‌تر کردن زمان طراحی گزارش، ابزارهای نرم‌افزار هوش تجاری به کاربران نهایی این امکان را می‌دهند که به راحتی الگوهای گزارش‌دهی موردی ایجاد کنند. با استفاده از الگوهای از پیش ساخته شده، کاربران نهایی می‌توانند گزارش‌های موردی را به تنهایی بسازند، قالب‌بندی کنند و صادر کنند. این قابلیت به هر کسی (کاربران نهایی فنی و غیر فنی به طور یکسان) اجازه می‌دهد تا اطلاعات را برای تجزیه و تحلیل یا کشف بینش خود در مورد داده‌ها به طرف دیگری ارائه دهند، بدون اینکه نیازی به تکیه بر شخص دیگری برای تولید گزارش باشد.

سخن آخر

رپورتاژ آگهی می‌توانند به خوانندگان کمک کنند تا داده‌ها را تجسم کنند، که برای دستیابی به پاسخ‌های عملی به سؤالات آنها ضروری است. این پاسخ‌ها می‌توانند به بهبود کارایی عملیاتی یک کسب و کار، افزایش سود و گسترش کسب و کار در طول زمان کمک کنند. در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، پیشنهاد ما انتخاب سایت رایا مارکتینگ می‌باشد تا سفارش خود را با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.