طراحی سایت فولاد و نفت را میتوان به عنوان یکی از سختترین حوزهها در طراحی سایت دانست. گسترش این صنعت موجب شده تا از حالت سنتی خارج و از طریق طراحی سایت با دنیای دیجیتال پیوند داده شود. این سایتها دارای مخاطبین خاصی هستند و امکانات و ویژگیهایی که توسط این سایتها ارائه میشود با بسیاری از سایتهای دیگر متفاوت است. در طراحی سایت فولاد و نفت باید از قالبهای و طرحهای گرافیکی سنگینتری استفاده نمود. توجه به مخاطبین و برنامه ریزیهای اولیه برای پروژه طراحی سایت فولاد و نفت میتواند تا حد زیادی موفقیت این سایتها را رقم بزند.
بیشتر بخوانید: هزینه طراحی سایت
ویژگیهای گرافیکی در طراحی سایت فولاد و نفت
در پروژه طراحی سایت فولاد و نفت باید به برخی موارد توجه ویژه نمود. اگرچه توصیه میشود در این سایتها هم همانند سایر پروژههای طراحی سایت از قالبهای آماده استفاده نشود اما در خصوص طراحی گرافیکی اختصاصی هم باید توجه نمود که از هر گونه زیاده روی در استفاده از افکتها و ماژولهای خاص و پیچیده نمودن طراحی خودداری شود. مخاطبان در طراحی سایت فولاد و نفت افراد متخصص و مهندسین و افراد شاغل در این حوزه هستند و با مراجعه به سایت به دنبال مشاهده افکتها و طرحهای گرافیکی خاصی نیستند. به بیان دیگر میتوان گفت طراحی سایت فولاد و نفت بیشتر محتوا محور است و به همین سبب باید طراحی گرافیکی ساده و در عین ساده قابل استفاده در تمام سیستمها و به صورت رسپانسیو باشد.
بخشهایی که در طراحی سایت فولاد و نفت وجود دارد
طراحی سایت فولاد و نفت معمولا برای شرکتها و سازمانهایی انجام میشود که در این حوزه مشغول فعالیت هستند و به همین سبب بخشهایی نظیر درباره ما و تماس با ما از جمله بخشهای ضروری این گونه سایتها به شمار میآید. در طراحی سایت فولاد و نفت باید بخشی برای پروژههایی که در این حوزه در حال انجام است و یا پروژههای اتمام یافته در نظر گرفته شود. اطلاعات کامل پروژهها نظیر سال و محل انجام و نحوه انجام کار و همچنین در برخی موارد هزینههای مربوط به آنها در این بخش باید استفاده شود. علاوه بر این در طراحی سایت فولاد و نفت باید بخشی برای معرفی مناقصات و مزایدهها اضافه شود.
شرکتها و سازمانهایی که در حوزه نفت و گاز و فولاد فعالیت میکنند معمولا پروژههای خود را از طریق مناقصهها برون سپاری کرده و یا اموالی که متعلق به مجموعه است را از طریق مزایده به فروش میرسانند بخشی که اطلاع رسانی این موارد را به بازدیدکنندگان سایت انجام دهد میتوان نقش مهمی در کارکرد سایت داشته باشد. معرفی محصولات و خدمات و همچنین قرار دادن کاتالوگ محصولات برای مشتریان میتواند منجر به شناخت دقیق آنها از فعالیتهای مجموعه گردد و این بخش را میتوان بر اساس اهداف از پیش تعیین شده به صورتهای مختلفی گسترش داد.
با توجه به این که بسیاری از شرکتهای فعال در این حوزه در زمینه صادرات و واردات محصولات فعالیت میکنند تهیه نسخههای مربوط به زبانهای دیگر امری مهم و حتی ضروری تلقی میگردد. داشتن مخاطبینی از خارج از کشور در صورت عدم وجود نسخههایی از سایت به زبانهای دیگر میتواند جلوهای نامناسب از سایت ایجاد نماید.
طراحی سایت فولاد و نفت با تکیه بر محتوا و اطلاعات
همان طور که پیشتر نیز اشاره گردید طراحی سایت فولاد و نفت از انواع سایتهایی است که میتواند محتوا محور باشد. لازم به ذکر است این موارد به صورت مطلق نبوده و میتواند بر اساس اهداف اجرای پروژه طراحی سایت فولاد و نفت تفاوتهایی داشته باشد. منظور از این که گفته میشود این سایتها محتوا محور هستند این است که اطلاعات، مقالات و اخبار در طراحی سایت فولاد و نفت نقشی کلیدی بازی میکنند. اهمیت این متون از دو جنبه در موضوع طراحی سایت فولاد و نفت دارای اهمیت است:
1– نقش کاربردی و عملکردی اطلاعات و متون درج شده در سایت
در طراحی سایت فولاد و نفت افرادی که به سایت مراجعه میکنند معمولا کسانی هستند که در این حوزه مشغول به فعالیت میباشند و به همین سبب قرار دادن مقالات با کیفیت، منحصر به فرد و به روز که بتواند برای مخاطبین جنبه کاربردی داشته باشند دارای اهمیت فراوانی است. این گونه مقالات میتواند مخاطب را ساعتها در سایت شما نگه داشته و آنها را برای مراجعات بعدی به سایت ترغیب نماید. میتوان در این بخش از ارسال خبر نامهها و بر قراری ارتباط با مخاطبان نیز بهره برد که این موضوع نقش مهمی در شناسانده شدن سایت به سایر افراد و بخشها مشغول در حوزه نفت و فولاد دارد.
2– اهمیت استفاده از متون خاص و منحصر به فرد در بهبود وضعیت سئو سایت
استفاده از متون منحصر به فرد میتواند علاوه بر جنبه کاربردی از لحاظ تکنیکی نیز برای سایت مفید باشد. متونی که با تکیه بر کلمات کلیدی و فارغ از هر گونه کپی برداری تهیه شده باشد میتواند موجب بهبود وضعیت سایت در موتورهای جستجو گردد و به این ترتیب سایت مورد نظر در رقابت با سایتهایی در این حوزه جایگاه بهتری کسب مینمایند.
8 نکته برای طراحی سایت صنعتی شما
1. فونت مناسب را انتخاب کنید
آیا میدانستید که فونتها دارای شخصیت هستند؟ اگر فونت اسکریپت را انتخاب کنید، ممکن است سایت شما قدیمی و عقب مانده به نظر برسد. از طرف دیگر، ممکن است به نظر برسد که شما در مورد کار خود جدی نیستید. میتوانید از فونت sans serif برای ظاهری مدرنتر استفاده کنید، اما نحوه نمایش متن در اندازههای مختلف صفحه را در نظر داشته باشید. یافتن فونت مناسب برای طراحی نیاز به زمان و آزمایش دارد.
2. از عکسهای مرتبط استفاده کنید
اگر از تصاویر بسیار مرتبط از تأسیسات یا دفاتر تولیدی خود استفاده کنید، بسیار چشمگیر و مناسب است. عکسهایی از کارمندان خود را در محل کار قرار دهید، روی اجزای محصول زوم کنید و از بیرون ساختمان خود عکس بگیرید. Midwest Manufacturing از تصاویر زیبایی از محصولات خود استفاده میکند. مثلا درهایی را که آنها در جلوی یک خانه زیبا میسازند.
3. رنگهای مناسب را انتخاب کنید
تشخیص اینکه از چه رنگهایی برای طراحی سایت صنعتی خود استفاده کنید ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. برخی از رنگها با صنعت مرتبط هستند، رنگهایی که بارها و بارها در طرحها مشاهده کردهاید، مانند آبی پررنگ و خاکستری ملایم. شما همچنین میتوانید با طراحی سیاه، سفید و قرمز یا هر رنگ دیگری حرفهای ظاهر شوید. به رنگهایی که در لوگوی خود استفاده میکنید و اینکه چه چیزی آن رنگها را به بهترین شکل تکمیل میکند، فکر کنید.
4. عنوانهای خود را بهبود بخشید
یکی از اولین چیزهایی که کاربران هنگام جستجوی آنلاین با آن مواجه میشوند، عنوان شماست. این متن در نتایج موتورهای جستجو ظاهر میشود. پیامی که میخواهید با عنوان خود منتقل کنید چیست؟ شما فقط چند کلمه برای رساندن منظور خود دارید، بنابراین باید خود را به جای بازدیدکننده قرار دهید. اگر یک مشتری معمولی بودید، چه چیزی را بیشتر دوست داشتید بدانید؟ به مشکلاتی که مشتریانتان دارند و میتوانید حل کنید فکر کنید، سپس در عنوان به آن موضوع بپردازید.
5. یک تحلیل رقابتی اجرا کنید
شاید کاملاً مطمئن نباشید که چرا سایت شما آنطور که مد نظرتان است کار نمیکند. وب سایتهای رقبای خود را مطالعه کنید و به کارهایی که انجام میدهید، توجه داشته باشید. اغلب انتقاد از کار دیگران بسیار سادهتر است. هنگامی که یک لیست از ویژگیهای سایت رقبا تهیه کردید، آن را با سایت خود مقایسه کنید. ممکن است دریابید که چیزهایی وجود دارد که متوجه غیرضروری بودن آنها نشدهاید. همچنین ایدههایی را از سایر سایتها درسایت خود بگنجانید.
6. کال تو اکشنهای قوی ایجاد کنید
کال تو اکشنها بازدیدکنندگان را ترغیب میکند تا روی یک پیوند کلیک کنند و بیشتر بیاموزند. اگر میخواهید صفحات فرود شما مفید واقع شوند، زمان خود را صرف بهبود دکمههای کال تو اکشن خود کنید. به نحوه نوشتاری که از آن استفاده میکنید فکر کنید و اینکه آیا عبارت شما شامل کلماتی است که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد یا خیر؟ آیا دکمه با بقیه اجزای صفحه طراحی تضادی دارد؟ آیا به اندازه کافی بزرگ است که به راحتی قابل تشخیص باشد؟ ترفندهای کوچک تفاوت بزرگی در طراحی کال تو اکشنها ایجاد میکند. کلمات، رنگها و موقعیتهای مکانی مختلف را امتحان کنید، سپس همه آنها را آزمایش کنید تا ببینید کاربران چگونه واکنش نشان میدهند.
7. اطلاعات تماس خود را در دسترس قرار دهید
این کار به بازدیدکنندگان سایت نشان میدهد که شما قابل اعتماد هستید و اگر مشکلی داشته باشند، میتوانند با شما در تماس باشند. همچنین باید گزینههای دیگری را برای ارتباط بیشتر در صفحه اضافه کنید، مانند ویژگی چت آنلاین یا ایمیل.
8. آنچه کار میکند را نگه دارید
یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگرفته باشید این است که برخی از عناصر سایت شما ممکن است دقیقاً همانطور که میخواهید عمل نکنند. Google Analytics و Heat Maps را مطالعه کنید تا ببینید چگونه بخشهای مختلف هر صفحه با هم کار میکنند تا بازدیدکنندگان را جذب کنند. چه پیوندهایی بیشتر کلیک میشوند و فکر میکنید چرا؟ در کل شما باید چیزهایی را تغییر دهید که در خدمت هدف نیستند.
مزایای طراحی خوب سایت صنعتی
تجربه کاربری بهبود یافته
یک شرکت طراحی وب حرفهای عواملی را در نظر میگیرد که با اطمینان از داشتن تجربهای بینظیر، تعامل کاربران را در وبسایت شما افزایش میدهد. آنها به چیدمان وب سایت و طراحی کلی توجه میکنند تا یک وب سایت با استفاده آسان برای بازدیدکنندگان شما ایجاد کنند. یک متخصص اطمینان حاصل میکند که وب سایت شما سریع بار میشود و حتی زمانی که کاربران سعی میکنند با استفاده از تلفنهای هوشمند خود به آن دسترسی پیدا کنند، پاسخگو است. آنها وب سایتی طراحی خواهند کرد که به راحتی و به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را برای بازدیدکنندگان آسان میکند.
اگر تصمیم به طراحی وب سایت خود دارید، به احتمال زیاد پیمایش برای مشتریان شما دشوار خواهد بود. همچنین ممکن است طرح بندی ضعیفی داشته باشد که بازدیدکنندگان را از مرور طولانی مدت آن منصرف کند. این منجر به یک تجربه کاربری خسته کننده میشود که باعث میشود بازدیدکنندگان وب سایت شما را ترک کنند و به سراغ رقبا بروند.
بهینه سازی بهتر برای موتورهای جستجو
سئو برای ایجاد ترافیک وب سایت و بهبود دید وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) حیاتی است. یک شرکت طراحی وب سایت حرفهای وب سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه میکند و به شما کمک میکند تا رتبه بالاتری کسب کنید. به عنوان مثال، آنها از آخرین روندهای فنی SEO هنگام طراحی URL هایی استفاده میکنند که برای موتورهای جستجو به راحتی قابل خزیدن است.
آنها از کلمات کلیدی مناسب استفاده میکنند و تگهای عنوان و توضیحات متا را ایجاد میکنند که به طور دقیق محتوای وب سایت شما را توصیف میکند. یک متخصص مطمئن میشود که وب سایت شما برای موبایل مناسب است، زیرا این یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل است. این ترفندها به شما کمک میکند در SERP رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک وب سایت و سرنخ بیشتری ایجاد کنید.
طراحی جذاب
یک وب سایت حرفهای طراحی شده، طراحی جذابی خواهد داشت که نشان دهنده برندسازی شرکت شما است. یک حرفهای یک وب سایت طراحی میکند تا با لوگو، رنگها و تصویر کلی شرکت شما هماهنگ باشد. طراحان وب درک میکنند که چه چیزی لازم است تا وب سایت شرکت شما از نظر بصری جذاب به نظر برسد. آنها طرحبندیهایی را که اکثر مردم ترجیح میدهند، درک میکنند و وبسایت شما را مطابق با علایق خود طراحی میکنند. به عنوان مثال، حرفهایها عکسهای محصول و سایر جنبههای بصری شما را برجسته میکنند. آنها اطمینان حاصل میکنند که شعار، آرم و اطلاعات تماس شما برای برندسازی بهتر به طور برجسته در وب سایت شما قرار میگیرد.
افزایش اعتبار و حرفهای گرایی
طراحی وب سایت شما بر میزان اعتبار و حرفهای بودن کسب و کار شما برای مشتریان بالقوه تأثیر میگذارد. وبسایتی که غیرحرفهای به نظر میرسد، تأثیر بدی بر شرکت شما خواهد داشت و به نظر میرسد که به تصویر خود اهمیتی نمیدهید. از طرف دیگر، یک وب سایت حرفهای باعث میشود شرکت شما معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر برسد. استخدام خدمات طراحی وب به مشتریان بالقوه شما نشان میدهد که مایلید برای ایجاد بهترین ظاهر شرکت خود سرمایه گذاری کنید. وقتی مشتریان ببینند که شما در وب سایتی سرمایه گذاری کردهاید که ظاهر عالی دارد، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد و با شما تجارت میکنند.
تصحیح آینده وب سایت شما
با سرمایه گذاری در طراحی وب سایت حرفهای، میتوانید وب سایت خود را در آینده اثبات کنید. یک متخصص وب سایت شما را برای ماندگاری خواهد ساخت. به خوبی کدگذاری شده و از بهترین شیوهها برای طراحی وب سایت پیروی میکند. این بدان معناست که احتمال خرابی وب سایت شما با انتشار فناوریهای جدید یا به روز رسانی وب سایت کمتر خواهد بود.
علاوه بر این، یک شرکت طراحی وب سایت حرفهای میتواند در صورت نیاز به روز رسانی وب سایت شما را انجام دهد. آنها صفحات جدید اضافه میکنند، صفحات موجود را دوباره طراحی میکنند و تغییرات دیگر را به سرعت و به راحتی انجام میدهند. این امر در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما میشود، زیرا مجبور نخواهید بود که هر بار که به روز رسانی میشود، برای تعمیر وب سایت شما هزینهای بپردازید.
خدمات بهتر به مشتریان
هنگامی که یک شرکت طراحی وب حرفهای را استخدام میکنید، خدمات بهتری به مشتری دریافت خواهید کرد. دسترسی به شرکت و پاسخ سریع به سوالات و نگرانیهای شما آسان خواهد بود. آنها همچنین مشاوره تخصصی در مورد چگونگی بهبود وب سایت خود را به شما ارائه میدهند. وب سایت شما به توجه متخصص مستمر نیاز دارد. برای اطمینان از عدم وجود مشکل و اینکه به خوبی سفارشی شدهاست، به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارد. یک شرکت طراحی وب حرفه ای برای ارائه چنین پشتیبانی در دسترس خواهد بود. بسته به تغییرات و نیازهای صنعت، مایل به ایجاد تغییرات مرتبط در وب سایت شما خواهد بود. آنها همچنین در مورد ویژگیهایی که باید به وب سایت شرکت خود اضافه کنید، مشاوره تخصصی ارائه میدهند.
بازگشت سرمایه بهبود یافته
وقتی روی طراحی حرفهای وب سرمایه گذاری میکنید، بازگشت سرمایه (ROI) بهتری خواهید دید. یک وب سایت حرفهای هزینه کمتری برای نگهداری و ایجاد سرنخ و فروش بیشتر خواهد داشت. یک شرکت توسعه وب اطمینان حاصل میکند که وب سایت شما برای استفاده و به روز رسانی آسان است. این بدان معناست که نیازی به صرف زمان یا هزینه زیادی برای نگهداری وب سایت نخواهید داشت. علاوه بر این، یک وب سایت حرفهای طراحی شده برای موتورهای جستجو و تبدیل بهینه میشود. افراد بیشتری وب سایت شما را پیدا خواهند کرد و بازدیدکنندگان بیشتری از سایت مشتری خواهند شد. با سرمایه گذاری در طراحی حرفهای وب، میتوانید در پول خود صرفه جویی کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.
سخن آخر
به احتمال زیاد وب سایت شما اولین برداشتی است که مشتریان بالقوه از شرکت شما خواهند داشت. همانطور که گفته میشود، شما هرگز فرصت دومی برای ایجاد یک برداشت اول ندارید. به همین دلیل است که طراحی وب سایت حرفهای بسیار مهم است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است فکر کنید که راه اندازی یک وب سایت و صرفه جویی در هزینه خدمات حرفهای طراحی وب ارزانتر است. با این حال، مهم نیست که چقدر خوب فکر میکنید طراحی وب سایت را درک میکنید، یک حرفهای همیشه بهتر از شما کار میکند.
در صورتیکه قصد داشتهباشید در این زمینه تولید محتوا انجام دهید، پیشنهاد ما انتخاب سایت رایا مارکتینگ میباشد تا سفارش خود را با بیشترین کیفیت تحویل بگیرید.