مقالات آموزشی

اشاره به هزینه تولید محتوا برای سایت های گردشگری

مفید بود؟

امروزه سیاحت و گردشگری از حالت تعاریف کلیشه‌ای خارج شده و به عنوان یکی از صنایع استراتژیک در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ضرورت پیدا کرده‌است. در چنین شرایطی سایتهایی نیز به منظور جذب و حمایت از این صنعت پویا و درآمد زا ایجاد شده‌اند که نیازمند مطالب مفید و جامعی در این زمینه می‌باشند. از همین رو هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری نیز از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. این موضوع به خصوص در کشورهایی مانند ایران که از نظر اقلیم‌های جغرافیایی متفاوت و نیز تاریخ و فرهنگ دیرپا دارای میراث فرهنگی و تاریخی دیدنی و آثار دیدنی متعددی می‌باشد از هر نظر اهمیت زیادی دارد.

با گسترش فعالیت‌های گردشگری در داخل کشور و همچنین ایجاد شرکت‌ها و موسساتی که در زمینه سیاحتی و گردشگری در خارج از کشور نیز دارای رتبه‌های مطلوبی در رده بندی های جهانی هستند که با استانداردهای موجود منطبق می‌باشد اهمیت تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری بیش از هر زمان دیگری آشکار می‌شود. از شما دعوت می‌کنیم در صورتی که تمایل دارید تا در خصوص هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری اطلاعاتی به دست آورید در ادامه این مطلب نیز با ما همراهی نمایید.

منابع تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری

برای دستیابی به رتبه‌های مناسب در رنکینگ سایت‌های معتبر جهانی مرتبط با حوزه سیاحت و گردشگری لازم است تا ابتدا منابع مورد نیاز برای دستیابی به تولید محتوا را بشناسید. در واقع اولویت شما باید در گام نخست شناسایی و آشنایی با منابع تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری باشد و در مراحل بعدی می‌توانید نسبت به  به برآورد هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری اقدام نمایید. عمده‌ترین منابع تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری عبارتند از:

1- مراجع مکتوب و اسناد مرتبط با حوزه گردشگری

2- فیلم‌ها و تصاویر

3- حضور در اماکن و نقاط گردشگری

4- تحقیقات در فضای مجازی

سعی می‌کنیم تا هر یک از این موارد را که به طور مستقیم می‌توانند در هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری تاثیر گذار باشند در ادامه به طور اجمالی برای شما توضیح دهیم.

1-مراجع مکتوب و اسناد مرتبط با حوزه گردشگری

یکی از منابع تولید محتوا در زمینه گردشگری مراجع موجود در کتابخانه‌ها می‌باشد که می‌توان از آنها به منظور ایجاد یک محتوای مناسب در این زمینه بهره گرفت. انواع منابع گردشگری معتبر که غالبا همراه با تصاویر مناطق مختلف گردشگری نیز ارائه شده‌اند ضمن ایجاد شماتیک کلی از محتوای مورد نظر همچنین می‌تواند به خلق یک محتوای مطلوب و موثر نیز منجر شود. در واقع هر قدر نویسنده و محقق بیشتر با مراجع و منابع مکتوب و اسناد در این زمینه آشنایی داشته باشد می‌تواند هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری را نیز تعیین نماید. قطعا سایت‌های گردشگری تمایل دارند تا از مطالب مستند و جذاب در زمینه سیاحتی بهره بگیرند که می‌تواند اطلاعات دقیق و جامعی را به گردشگران داده و بازدید کنندگان این سایت‌ها و مطالب مرتبط را افزایش دهد.

2– فیلم‌ها و تصاویر

یکی دیگر از منابع و راه‌های دستیابی به تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری استفاده از تصاویر و فیلم‌های مرتبط با آن می‌باشد. بدین معنی که وقتی شما می‌خواهید چشم انداز گردشگری را به عنوان مثال در ماسوله را نشان بدهید لازم است تا ابتدا تصاویری از محل تهیه نمایید و همچنین فیلم‌های مستندی را که احیانا در این زمینه تولید شده مشاهده نموده تا ضمن پربار نمودن محتوای موردنظرتان بتوانید از آنها در محتوای موردنظرتان نیز استفاده کنید. در واقع یکی از موارد دیگری که می‌تواند در هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری نقش اساسی ایفا نماید استفاده از تصاویر و فیلم‌های جذاب و دیدنی می‌باشد که البته هر چه جامع‌تر باشند کیفیت تولید محتوا را نیز بیشتر بالا می‌برند.

3- حضور در اماکن و نقاط گردشگری

نویسنده به منظور تولید محتوا می‌تواند از مشاهدات مستقیم و حضور در محل‌هایی که از نظر سیاحتی دارای جاذبه‌های مطلوبی هستند استفاده کند. این مشاهدات و شناختی که از این اماکن به دست می‌آید نیز می‌تواند به عنوان یکی از منابع موثر در هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری برشمرده شود. شناخت ملموس و به اشتراک گذاری تجربیات عینی نویسنده و انتقال آن از طریق تولید محتوای گیرا و قابل تعمق در سایت‌های مرتبط با حوزه گردشگری می‌تواند نقاط مبهم و یا ناشناخته مناطق سیاحتی را که از نگاه دیگران مغفول مانده نمایان سازد ضمن این که بر هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری نیز تاثیر بگذارد.

4-تحقیقات در فضای مجازی

خارج از تحقیقات عینی و میدانی تحقیقات در محیط اینترنت و فضای مجازی نیز یکی دیگر از راه‌های تولید محتوا در زمینه گردشگری می‌باشد. معمولا یکی از منابع متداول و مرسوم به منظور تولید محتوا همین نوع از تحقیقات می‌باشد. تحقیقات اینترنتی و بهره گیری از اطلاعات می‌تواند در مدت زمان کمتری به نتیجه برسد. به عبارت دیگر این نوع تحقیقات ضمن تعین هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری می‌تواند زودتر اهداف نویسنده یا محتوا گذار را محقق سازد.

نقش سایت‌های مارکتینگ در تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری

سایت‌های مرتبط با بازاریابی اینترنتی با بهره گیری از نویسنده‌های خلاق در زمینه‌های مختلف ضمن تعیین و برآورد هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری می‌توانند به پیشبرد اهداف سایت‌های گردشگری یاری برسانند. بهره گیری از نویسندگان حرفه‌ای در زمینه تولید محتوا یکی از خصوصیات بارز این سایت‌ها می‌باشد. در واقع این سایت‌ها هم به منظور تولید محتوا و هم با استفاده از روش‌های موازی از قبیل تبلیغ و نگرش بازار محور و رعایت سئو می‌تواند به افزایش رنکینگ سایت‌های گردشگری منجر شوند که به یک رقابت دانش محور تبدیل شده‌است.

معمولا تعرفه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری در سایت‌های مارکتینگ متفاوت است ولی به طور کلی می‌توان گفت که تفاوت چندانی نداشته و مبالغ متفاوتی را از بابت هزینه تولید محتوا برای سایت‌های گردشگری دریافت می‌کنند. البته کیفیت و تیم‌های تخصصی در این زمینه می‌تواند تضمین کننده یک محتوای مناسب و موثر باشد که در نهایت به بازدهی مناسب و افزایش بازدیدکنندگان از سایت مربوطه منجر شود.

نکات زیر ترافیک سایت گردشگری و تعامل شما را بهبود می‌بخشد:

1. مسافران را تشویق کنید تا خاطرات خود را به اشتراک بگذارند

برخی از سایت‌های مسافرتی به سادگی یک نظر 50 کلمه ای از مشتریان دارند که از خدمات آنها استفاده کرده‌اند. این فقط برای تمجید از مزایای خدمات آنها است. مشتریان شما فقط یک هفته را در کوه‌های آلپ سوئیس یا سواحل گذرانده‌اند، آنها باید پر از خاطره باشند!

یک صفحه کامل در وب سایت خود را به «گردشگر هفته» یا ماه اختصاص دهید. به آنها اجازه دهید تا توصیف کنند که چه احساسی داشتند، چه چیزی را تجربه کردند و از چه فعالیت‌هایی لذت بردند. این چیزی است که مردم دوست دارند بخوانند.

2. عکس‌ها را در سایت گردشگری خود به اشتراک بگذارید

یک عکس هزاران کلمه را بیان می‌کند. عکس‌ها مکمل یک داستان هستند و بهتر از یک روایت متنی به کار می‌آیند. برخی از آژانس‌های مسافرتی اغلب یک عکاس حرفه‌ای را به سفر می‌فرستند همچنین بهتر است مشتریان عکس‌های خود را به اشتراک بگذارند. به مشتریان اجازه دهید عکس‌هایی از موج سواری خود در ساحل را در وب سایت شما به اشتراک بگذارند. این باید علاقه مسافرانی را که می‌خواهند همان چالش را “تجربه کنند” برانگیزد.

3. از طریق رسانه‌های اجتماعی با ویدیوها درگیر شوید

اگر تصاویر هزاران کلمه را بیان می‌کنند، ویدیوها هزاران بار بیشتر کلمات را بیان می‌کنند. شما به طور خودکار مشتریان علاقه مند بیشتری را با پست‌های ویدیویی جذب خواهید کرد. بازاریابانی که از ویدیو استفاده می‌کنند، 49 درصد سریع‌تر از کسانی که از ویدیو استفاده نمی‌کنند، درآمد خود را افزایش می‌دهند.

برخی از گزیده‌های سفر خود را فیلم‌برداری کنید و آنها را در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی آژانس خود به اشتراک بگذارید. یک پیشنهاد: در طول سفر یک مصاحبه 5 دقیقه‌ای با گردشگران داشته باشید. از آنها سؤالاتی بپرسید که بینندگان علاقه مند به دانستن آنها خواهند بود. پس از چند روز افزایش ترافیک را در سایت خود مشاهده می‌کنید.

4. از هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل استفاده کنید

هشتگ‌ها یک راه عالی برای شروع هستند. علاوه بر اینکه به مردم اجازه می‌دهد روند را دنبال کنند، هشتگ‌ها ارزیابی موفقیت تعامل برند شما را آسان می‌کند. به عنوان مثال، اگر آژانس مسافرتی شما سفرهایی به ماکائو ترتیب می‌دهد، می‌توانید یک کمپین #MacauMadness در فیس بوک راه اندازی کنید تا تجربیات در طول سفر را به نمایش بگذارید.

برج ماکائو به عنوان مکانی برای بانجی جامپینگ بسیار محبوب است، از این رو عنوان هشتگ را به خود اختصاص داده است. با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر مسافر در سفر شما بیمه مسافرتی دارد. هر چه ارسال تصویر یا ویدیو بیشتر باشد، کمپین شما تعامل بیشتری خواهد داشت.

5. محتوا را محاوره‌ای نگه دارید

هر زمان که یک مهمان، محتوایی را در مورد برند شما به اشتراک می‌گذارد، آن را لایک کنید یا در مورد آن نظر دهید تا نشان دهید که به او  اهمیت می‌دهید. به جای «متشکرم» معمولی، برای به اشتراک گذاشتن نکات مرتبط با خودتان بیشتر پیش بروید. این محتوا در مورد ارتباط با مخاطبان جدید است، بنابراین به آن به عنوان فرصتی برای افزایش آگاهی و عامل اعتماد نگاه کنید.

6. سایت خود را سرگرم کننده کنید

ایده پشت گردشگری یک فرار از روزمرگی است. مردم برنامه‌های شلوغ خود را برای فرار به فضای تفریحی‌تر ترک می‌کنند. بنابراین مهم است که این “احساس گریز” را در حال و هوای پست‌های خود ثبت کنید. اگر بازدیدکنندگان آن را سرگرم کننده ندانند، احتمالاً محتوا کسی را متقاعد نخواهد کرد.

هیجان انگیزترین داستان‌ها را انتخاب کنید. بهترین تصاویر را انتخاب کنید رنگ‌ها و تن‌های خاص، بهتر محیط سرگرم‌کننده را به تصویر می‌کشند. همچنین به احساساتی که در عکس‌ها نشان داده می‌شود توجه کنید. آیا مهمان‌‎ها هیجان زده به نظر می‌رسند؟ آیا مقصد باعث فرار از روزمرگی می‌شود؟ این عناصر به ترسیم تصویری که اشتیاق حضور در آنجا را القا می‌کند، کمک می‌کند. در نهایت، به یاد داشته باشید که هنگام استفاده یا اشتراک گذاری محتوای مشتریان به آنها اعتبار بدهید.

مزایای وبسایت گردشگری

اعتبار

امروزه تقریباً هر کسب و کاری مشتاق حضور در بستر دیجیتال است. حضور آنلاین اعتبار شرکت شما را فراهم می‌کند. اگر کسی به هر محصول یا خدماتی نیاز دارد، فقط در اینترنت جستجو می‌کند. اگر شرکت وب سایتی داشته باشد، آنها به کشف اینکه آیا خدمات به اندازه کافی خوب است یا خیر ادامه می‌دهند.

وب سایت شما چهره کسب و کار شما در دنیای دیجیتال است. این به بازدیدکنندگان شما کمک می‌کند تا در زمان و انرژی صرفه جویی کنند. در نتیجه آنها به شما اعتماد دارند. در اکثریت قریب به اتفاق آژانس‌های تور، ممکن است به دلیل وب سایت خود متمایز شوید. بسیاری از آژانس‌ها خوشحالند که صرفاً صفحات نمایه را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معرفی می‌کنند. تصور کنید، یک وب سایت مسافران را راهنمایی می‌کند و مطمئن می‌شود که شما قانونی و شایسته کار با آنها هستید.

شخصی سازی برند

یک وب سایت به شما این فرصت را می‌دهد که برند خود را شخصی سازی کنید و خود را به روشی که ترجیح می‌دهید به مخاطب معرفی کنید. شما خدمات خود را به اشتراک نمی‌گذارید و مسافران می‌خواهند اطلاعاتی را در پلتفرم‌های مختلف یا رسانه‌های اجتماعی دریافت کنند. شما یک پورتال کامل دارید که در آن همه چیز درباره برند و خدمات شما است. و این همه چیز نیست: بازدیدکنندگان در آن وب سایت مشتریان بالقوه شما هستند و شما مشتریان جدید را جذب می‌کنید و برند خود را شخصی می‌کنید.

دانش صنعت را به اشتراک بگذارید

بهترین سایت‌های گردشگری شامل یک بخش وبلاگ هستند که در آن اطلاعات مورد نیاز مسافران را معرفی می‌کنند. محتوا ممکن است به اطلاعات مربوط به مکان‌های دیدنی، آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری اشاره داشته باشد. ممکن است در مورد مکان‌های تفریحی، سنت‌ها، غذاهای ملی و بسیاری از نکاتی که دوست دارید در نظر بگیرید صحبت کنید. همچنین ممکن است برخی از مقالات وبلاگ مربوط به نکات و ترفندهای سفر را برای کمک به بازدیدکنندگان خود در جهت گیری آسان در یک محیط جدید قرار دهید.

با کمک چنین محتوایی توجه بازدیدکنندگان خود را به خود جلب کرده و علاقه آنها را برمی‌انگیزید. بر این اساس، آنها تمایل دارند از هر مکان خاص بازدید کنند یا یک غذا یا نوشیدنی منحصر به فرد ملی را امتحان کنند. اگر اطلاعاتی در رابطه با موزه‌ها، گالری‌ها، نمایشگاه‌ها و سایت‌های مشابه به اشتراک می‌گذارید، مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که کل اطلاعات مربوط به ساعات کاری یا سیستم بلیط ورودی را ارائه کرده ‌ید. اطلاعات مناسب را ارائه دهید تا مسافران شما سؤال دیگری نداشته باشند.

تاثیر بصری

اگر به شما بگویم که مردم بیشتر از متون، تصاویر را دوست دارند، رازی را فاش نمی‌کنم. محتوای بصری مانند عکس‌ها و فیلم‌ها توجه بیشتری را به خود جلب می‌‎کند و معانی را سریع‌تر از متون منتقل می‌کند. تصاویری که در وب سایت تعاملی خود معرفی می‌کنید، علاقه کاربران شما را برمی‌انگیزد. آن‌ها می‌بینند که چقدر مکان‌های جذابی را پیشنهاد می‌کنید و می‌خواهید از آن بازدید کنید. با این حال، محتوای بصری تأثیر مثبتی بر کیفیت و ظاهر وب سایت شما دارد.

نظرات مشتری

یکی دیگر از مزایای بهترین سایت‌های گردشگری، بخش نظرات مشتریان است. مردم به دیگرانی که تجربه کار با یک شرکت را دارند بیشتر از خود شرکت اعتماد دارند. این افراد که قبلا از خدمات شما استفاده کرده‌اند، نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند و به دیگران توصیه می‌کنند که امتحان کنند. این نظرات به متقاعد کردن مردم و جذب مشتریان وفادارتر کمک می‌کند.

موتور رزرو آنلاین

مهم نیست آژانس‌های کوچک یا بزرگتر، مدیریت تور یک دردسر است. با این حال، به دلیل سیستم مدیریت رزرو ما، شما این فرصت را دارید که رزروهای خود را کنترل کنید. بخش رزرو آنلاین به کاربران شما این امکان را می‌دهد که از قبل آنلاین رزرو کنند.

دسترسی

وب سایت‌های مسافرتی برتر ممکن است به عنوان پلت فرم‌های بازاریابی برای آژانس‌های تور در نظر گرفته شوند. مکانی است که خدمات خود را در آن ارائه می‌کنید و بازدیدکنندگان خود را از طریق محتوای هیجان انگیز جذب می‌کنید. طراحی وب سایت مسافرتی شما باید واکنش گرا، کاربرپسند و استفاده از آن بسیار آسان باشد. خدمات پشتیبانی به کاربران این امکان را می‌دهد که صفحات خود را به روز کنند، به فناوری‌های جدید واکنش نشان دهند و تغییرات عملی را بدون پیشینه فناوری اطلاعات ایجاد کنند.

چنین پلتفرم‌هایی دسترسی آسان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. آنها با تمام اطلاعات مورد نیاز آشنا می‌شوند و بهترین مقصد خود را انتخاب می‌کنند. با این حال، آنها یک فرم تماس با کاربرد آسان یا یک آدرس ایمیل برای ارتباط با شما پیدا می‌کنند.

پیشبرد فروش

بهترین وب سایت‌های آژانس مسافرتی منبع اطلاعاتی عالی برای مسافران هستند. محتوای قابل اعتماد شما ممکن است برای بازدیدکنندگان وب سایت آژانس مسافرتی شما انگیزه‌ای باشد. مهم‌ترین مزیت یک وب سایت مسافرتی این است که به شما فرصتی می‌دهد تا بسته‌های تور را ارائه دهید و آنها را از پلت فرم خود بفروشید.

به دلیل داشتن یک وب سایت با مدیریت آسان، می‌توانید بسته‌های تور را پست، مدیریت و منتشر کنید. با کمک یک وب سایت بهینه شده برای سئو، مخاطبان بیشتری را جذب کرده و بسته‌های خود را به بازار گسترده‌تری معرفی می‌کنید. تعداد بازدیدکنندگان شما بیشتر است. درصد فروش بیشتر است.

سخن آخر

در حال حاضر، با توسعه روندهای تکنولوژیکی بالا و چشم انداز دیجیتالی به طور مداوم در حال رشد، هیچ آژانس گردشگری نمی‌تواند بدون حضور آنلاین به موفقیت واحدی دست یابد. احتمالاً به همین دلیل است که نت پر از وب سایت‌های مسافرتی است. بسیاری از مشاغل به یک وب سایت نیاز دارند. شما یک وب سایت ندارید (یا هنوز یک وب سایت مفید ندارید) و هنوز نگران این هستید که داشتن یک وب سایت مسافرتی چه مزایایی دارد؟ برای این زمان، ویژگی‌های بهترین وب‌سایت‌های مسافرتی را مورد بحث قرار دادیم و اهمیت آن‌ها را در رشد تجارت گردشگری برجسته کردیم امیدواریم مفید واقع شده باشد.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید در این زمینه تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید زیرا با داشتن نویسندگان متخصص، سفارش شما را با بالاترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل خواهند داد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.