طراحی سایت صنعتی دروازه میان دنیای صنعت و اینترنت است. امروزه اینترنت در همه حوزهها ورود پیدا کرده و همین سبب گسترش بسیاری از کسب و کارها و افزایش دانش مخاطبان شدهاست. ورود به حوزه صنعت از طریق طراحی سایت صنعتی امکان پذیر است. معرفی یک واحد صنعتی و فعالیتها و خدماتی که توسط آن به افراد و سازمانها ارائه میشود یکی از اهداف اصلی در طراحی سایت صنعتی به شمار میآید. طراحی سایت
صنعتی را میتوان برای یک شرکت که در حوزه صنعت فعالیت میکند و یا برای معرفی خدمات یک کارخانه صنعتی مورد استفاده قرار داد.
بیشتر بخوانید : هزینه طراحی سایت
عوامل موفقیت در طراحی سایت صنعتی
انتقال یک واحد صنعتی از شکل سنتی آن به حالت نوین و مدرن با طراحی سایت صنعتی امکان پذیر است اما آنچه که دارای اهمیت بالایی است توجه به نکات کلیدی هرچند کوچک برای موفقیت پروژه طراحی سایت صنعتی است. طراحی سایت صنعتی راهی است که مجموعه شما را به مشتریان معرفی کرده و در واقع ویترین کار شما به شمار میآید. نمایش صحیح روند انجام کارها در کارخانه و سازمان مربوطه به عنوان یکی از بخشهای مهم طراحی سایت صنعتی میتواند موجب جلب اطمینان خاطر مشتریان گردد. در این بخش آن چه که میتواند موجب موفقیت پروژه طراحی سایت صنعتی گردد توجه ویژه به گرافیک سایت و طراحی اختصاصی آن است.
این کار باید به گونهای جذاب انجام شود که علاوه بر زیباییهای گرافیکی برای استفاده کاربران مناسب باشد. سایتهایی که طراحیهای پیچیده و تو در تو دارند میتوانند موجب خستگی کاربران شوند. عامل دیگری که موجب موفقیت طراحی سایت صنعتی میشود مدیریت صحیح سایت است. داشتن یک وب سایت بدون برنامهریزی برای به روز کردن اطلاعات و بررسی نظرات مخاطبان پروژهای شکست خورده محسوب میشود. به معنای دیگر باید هدف از طراحی سایت در دسترس بودن است و عدم تحقق این موضوع کاربران را دلسرد خواهد نمود.
در طراحی سایت صنعتی چه بخشهایی وجود دارد؟
در طراحی سایت صنعتی همانند سایر سایتها در حوزههای مختلف بخشها متعددی میتواند وجود داشته باشند که وجود برخی از آنها ضروری بوده و برخی دیگر به عنوان یک گزینه میتواند به سایت افزوده شود. بخشهای اصلی در طراحی سایت صنعتی بخشهایی شامل موارد زیر هستند:
1– درباره ما: معرفی شرکت و سازمان مورد نظر و مواردی نظیر رزومه مدیران و روند تولیدات صنعتی مجموعه در این بخش گنجانده شدهاست. در صورتی که از کنار این بخش بدون توجه رد بشوید بدون شک دچار زیانهای بزرگی خواهید شد.
2– بخش تماس با ما: این بخش مجموعهای از راههای ارتباطی با صنعت مورد نظر را در اختیار مخاطبان قرار میدهد. بهتر است تمام راههای ارتباطی اعم از آدرس شبکههای اجتماعی را در کنار شماره تماس و آدرس در این بخش قرار دهید.
3– معرفی محصولات و خدمات: هدف از طراحی سایت صنعتی معرفی خدمات و محصولات تولیدی در یک صنعت خاص است. هرچه توجه به این بخش بیشتر باشد و طراحی و برنامه نویسی آن دقیقتر و با تکیه بر جزئیات صورت پذیرد موفقیت سایت بیشتر تضمین میگردد.
سایر بخشهای قابل استفاده در طراحی سایت صنعتی
علاوه بر بخشهای اصلی که در طراحی سایت صنعتی باید در برنامه گنجانده شود بخشهای دیگری هم وجود دارد که به انتخاب مدیران سایت و کارفرمای اصلی به سایت افزوده میگردد.
1– امکانات اضافی در بخش محصولات:
اولین موضوع در خصوص تکمیل بخش محصولات و خدمات است. در این بخش میتوان امکان جستجو را به پروژه اضافه کرد تا در صورتی که دامنه محصولات و خدمات گسترده است کاربر دچار سردرگمی نشود. استفاده از گالری تصاویر قدرتمند و جذاب میتواند نظر مخاطبان را بیشتر جلب نماید. در صورتی که کاتالوگ خاصی برای محصولات طراحی شدهاست نسخه فایلی آن را میتوان در این بخش در اختیار مخاطبان قرار داد تا با دانلود آن بتوانند از آن بهره ببرند.
2– بخش مقالات و خبر نامه:
این بخش نیز از جمله بخشهایی است که در نظر گرفتن آن میتواند سبب موفقیت هرچه بیشتر سایت گردد. به دلیل این که علاوه بر جذب مخاطبان برای مطالعه اطلاعات و اخبار ارائه شده میتواند در خصوص بهبود وضعیت سئو سایت نیز نقش موثری داشته باشد. استفاده از متنهای خاص و منحصر به فردی که برای سایت تهیه شدهاست میتواند موفقیت سایت را تضمین نماید.
3– بخش پشتیبانی مشتریان:
این بخش نیز از جمله مواردی است که میتواند اطمینان مشتریان را بیشتر جلب نماید. پاسخ گویی به سوالات فنی و مهندسی در خصوص محصولات و خدمات و همچنین خدمات پشتیبانی از خریدهای انجام شده میتواند نکتهای بسیار مهم به شمار بیاید. معرفی نمایندگیهای فروش و خدمات پس از فروش در صورت وجود نیز میتواند در این بخش به سایت افزوده گردد.
4– جلب مشارکت کاربران:
با استفاده از ماژولهایی نظیر نظر سنجی و فرمهای مربوط به آن میتوان این بخش را آماده استفاده نمود. این نظر سنجی میتواند در بخشهای مختلف سایت قرار داده شود تا مشتریان نظرات خود را در خصوص مجموعه، محصولات و خدمات و حتی در خصوص خدماتی که سایت ارائه میدهند نظرات خود را ثبت نمایند. بررسی این نظرات میتواند نقش مهمی در روند رشد و توسعه مجموعه صنعتی بازی کرده و موفقیتهای آتی را برای آنها رقم بزند.
کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنید. همه ما این جمله قدیمی را شنیدهایم، اما آیا واقعا این جمله درباره مردم صدق میکند؟ خیر. به گفته محققان، در کمتر از دو دهم ثانیه، یک بازدیدکننده آنلاین درباره برند شما تصمیم گیری میکند. همیشه اولین برداشت مهم است! شما باید مطمئن باشید که طراحی سایت صنعتی شما توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب میکند. در غیر این صورت کاربران علاقه خود را از دست میدهند و از سایت شما خارج میشوند. در ادامه با برخی از بهترین وب سایتهای صنعتی که با طراحیهای نوآورانه خود جزو پربازدیدترینها قرار گرفته اند، اشنا شوید و متوجه شوید که سایت شما باید چه ویژگیهایی داشته باشد.
6 طراحی برتر سایت صنعتی
بهترین سایتهای صنعتی اکثرا این ویژگیها را دارند:
– از نظر بصری جذاب هستند
– شامل تصاویر و ویدیوهای چشمگیر هستند
– سایت واکنشگرا میباشد
– طراحی ساده و واضح است
بر اساس این عوامل، ما 6 تا از بهترین وب سایتهای صنعتی را معرفی کردهایم :
1. Cat
به محض باز شدن سایت www.cat.com، شما یک چشم انداز از بزرگی شرکت را خواهید دید! نقشه جهانی به شما امکان میدهد کشور و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. بیش از 18 زبان مختلف وجود دارد. مشخص است که این شرکت برای معرفی و هیجان انگیز کردن نام تجاری خود سخت کار کردهاست. سایت دارای تصاویر با کیفیت بالا و همچنین بسیاری از عناوین متحرک و فراخوانهای واضح برای اقدام است. همچنین سایت خیلی شلوغ نیست اما فضای سفید زیادی دارد. این فضای سفید به بیننده اجازه میدهد تا بر روی محصولات تمرکز بیشتری داشته باشد.
2. Lockheed martin
لاکهید مارتین یکی از برترین برندهای هوافضا در جهان است. و وب سایت آن نیز به گونهای طراحی شدهاست که باعث پیشرفت این برند شدهاست. برای به نمایش گذاشتن نمونه کارهای چشمگیر خود از تصاویر قوی استفاده کردهاند. صفحه نخست با یک call to action شروع میشود و شما را درگیر میکند. هر صفحه از بازدیدکنندگان دعوت میکند تا قسمتهای دیگر سایت را نیز کشف کنند.
3. Lear
وقتی www.lear.com را مشاهده نمودید، متوجه میشوید که یکی از بهترین وب سایتهای صنعتی است. این وب سایت فوق مدرن به شما این اطمینان را میدهد که آنها واقعاً رهبران حوزه خود هستند. هر صفحه با ویدیوهای خیره کننده، پنلهای واکنش گرا، پاپ آپها و فونتهای هوشمندانه شما را شگفت زده میکند. اما با همه این ویژگیهای بصری خیره کننده، محصول اصلی همچنان برجسته است. به هیچ وجه به هم ریخته یا سازماندهی نشده احساس نمیشود، حتی زمانی که وب سایت را در گوشی هوشمند مشاهده میکنید.
4. AGCO
صفحه اصلی AGCO شما را با تصاویر کشاورزی خیره کنندهای در خود غرق میکند. پس از این، میتوانید صفحههای مطبوعاتی و موارد خبری را مشاهده کنید. منوی اصلی واضح و ساده برای استفاده قرار گرفته است. یکی از بهترین ویژگیهای وب سایت واضح بودن این است که شما در یک وب سایت ماشین آلات کشاورزی هستید. یک تصویر قوی و Call To Action پررنگ در هر صفحه وجود دارد. به طور کلی، طراحی این وب سایت صنعتی از نظر زیبایی شناسی، مناسب به نظر میرسد.
5. Penske
Penske شرکتی است که حمل و نقل انجام میدهد. و وقتی روی صفحه اصلی آنها کلیک میکنید، قطعاً آن را متوجه میشوید. شعار بزرگ آنها با بیان “تعالی بخشی حمل و نقل” هیچ شکی در مورد خدماتی که ارائه میدهند باقی نمیگذارد. همچنین با کلیک بر روی فلشهای کناری میتوانید میزان موفقیت آنها را با شعارهای جسورانهتر و عکاسی چشمگیر نیز مشاهده کنید.
6. Martin Marietta
وقتی روی www.martinmarietta.com کلیک میکنید، در چند ثانیه اول شما را گیج میکند. دلیل آن این است که وب سایت دارای یک طرح کاملاً غیر سنتی است. منوی اصلی به جای بالای سایت در ستون سمت چپ قرار دارد.
ویژگیهای طراحی سایت صنعتی
از آنجایی که شما با تولید محصولات یا ارائه تجهیزاتی سر و کار دارید که باید قابل اعتماد باقی بمانند، سایت شما باید از کسانی که از آن بازدید میکنند اطمینان حاصل کند. اگر طراحی شما قدیمی است یا نتهای مناسبی را نشان نمیدهد، احتمالاً زمان ارتقا فرا رسیدهاست. تولید به روشهای بیشتری به جامعه کمک میکند که بتوان آن را با مشاغل ایجاد شده یا درآمد ایجاد شده سنجید. هر موقعیت به نقشهای اضافی منجر میشود و کسبوکارهای صنعتی ضریب بسیار بالاتری نسبت به سایر بخشها در اقتصاد دارند. برخی از نکاتی که برای هر وبسایت تجاری کار میکنند صادق هستند. در عین حال، موارد خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که به شما کمک میکند از رقبا متمایز شوید.
فونت مناسب را انتخاب کنید
آیا میدانستید که فونت ها دارای شخصیت هستند؟ اگر سبک اسکریپت را انتخاب کنید، ممکن است سایت شما قدیمی و عقب مانده به نظر برسد. از طرف دیگر، یک چیز سرگرم کننده ممکن است به نظر برسد که شما در مورد کار خود جدی نیستید. میتوانید از فونتی برای ظاهری مدرنتر استفاده کنید، اما نحوه نمایش متن در اندازههای مختلف صفحه را در نظر داشته باشید. یافتن ترکیب مناسب فونتها برای طراحی شما نیاز به زمان و آزمایش دارد.
از عکسهای مرتبط استفاده کنید
یک عکس یک داستان برای وب سایت شما ایجاد میکند. با این حال، برخی از شرکتها با استفاده از عکسهای استوک عمومی اشتباه میکنند. اگر از تصاویر بسیار مرتبط از تأسیسات یا دفاتر تولیدی خود استفاده کنید، بسیار چشمگیرتر است. عکسهای فوری از کارمندان خود را در محل کار قرار دهید، روی اجزای محصول زوم کنید و از بیرون ساختمان خود عکس بگیرید.
رنگهای مناسب را انتخاب کنید
تشخیص اینکه از چه رنگهایی برای وب سایت صنعتی خود استفاده کنید ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما لزومی ندارد. برخی از رنگها قبلاً با صنعت مرتبط هستند، رنگهایی که بارها و بارها در طرحها مشاهده خواهید کرد، مانند آبی عمیق و خاکستری ملایم. با این حال، چیزی وجود ندارد که بگوید باید با آنچه مورد انتظار است پیش بروید. شما همچنان میتوانید با طراحی سیاه، سفید و قرمز یا هر رنگ دیگری حرفهای ظاهر شوید.
به رنگهایی که قبلاً در لوگوی خود استفاده میکنید و اینکه چه چیزی آن رنگها را به بهترین شکل تکمیل و متضاد میکند، فکر کنید. هنگامی که یک پالت به دست آوردید، ساختن یک طرح و استفاده مداوم از آن در تمام مکانهایی که مشتری ممکن است با برند شما روبرو شود آسانتر میشود.
سرفصلهای خود را بهبود بخشید
یکی از اولین چیزهایی که کاربران هنگام جستجوی آنلاین با آن مواجه میشوند، عنوان شماست. این متن در نتایج موتورهای جستجو ظاهر میشود و زمانی که شخصی به آنجا میآید باید در صفحه ظاهر شود. پیامی که میخواهید با عنوان خود ارسال کنید چیست؟ شما فقط چند کلمه برای رساندن نظر خود دارید، بنابراین باید خود را به جای بازدیدکننده خود قرار دهید. اگر یک مشتری معمولی بودید، چه چیزی را بیشتر دوست داشتید بدانید؟ به مشکلاتی که مشتریانتان دارند و میتوانید حل کنید فکر کنید، سپس در عنوان خود به آن موضوع بپردازید.
یک تحلیل رقابتی اجرا کنید
شاید شما کاملاً مطمئن نیستید که چرا سایت شما آنطور که میخواهید کار نمیکند. وب سایتهای رقبای خود را مطالعه کنید و به کارهایی که انجام میدهید و دوست ندارید توجه داشته باشید. اغلب انتقاد از کار دیگران بسیار سادهتر است. هنگامی که یک لیست دارید، آن را با سایت خود مقایسه کنید. ممکن است دریابید که چیزهایی وجود دارد که متوجه غیرضروری بودن آنها نشده ید. همچنین گرایشها و ایدههایی را از سایر وبسایتهایی که ممکن است بخواهید در وبسایت خود بگنجانید، کشف خواهید کرد.
CTA های قوی را شامل کنید
تماسها برای اقدام (CTA) بازدیدکنندگان را ترغیب میکند تا روی یک پیوند کلیک کنند و بیشتر بیاموزند. اگر میخواهید صفحات فرود شما سرنخ ایجاد کنند، زمان خود را صرف بهبود دکمههای عمل خود کنید. به زبانی که استفاده میکنید فکر کنید و اینکه آیا شامل کلماتی است که برای مخاطب هدف شما جذاب است یا خیر. آیا دکمه با بقیه طراحی تضاد دارد؟ آیا به اندازه کافی بزرگ است که به راحتی تشخیص داده شود؟ ترفندهای کوچک تفاوت بزرگی در طراحی CTA ایجاد میکند. کلمات، رنگها و موقعیتهای مختلف را امتحان کنید، سپس همه آنها را آزمایش کنید تا ببینید کاربران چگونه پاسخ میدهند.
فهرست اطلاعات تماس
اطلاعات تماس خود را به راحتی پیدا کنید. این به بازدیدکنندگان سایت نشان میدهد که شما قابل اعتماد هستید و اگر مشکلی داشته باشند، میتوانند با شما در تماس باشند. ایده خوبی است که یک پیوند تماس را در ناوبری خود قرار دهید و سپس یک شماره تلفن در بالای صفحه خود قرار دهید. همچنین باید گزینههای دیگری را برای ارتباط بیشتر در صفحه اضافه کنید، مانند ویژگی چت زنده، ایمیل و … .
آنچه کار میکند را حفظ کنید
یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگرفته باشید این است که برخی از عناصر سایت شما ممکن است دقیقاً همانطور که میخواهید عمل کنند. Google Analytics را مطالعه کنید تا ببینید چگونه بخشهای مختلف هر صفحه با هم کار میکنند تا بازدیدکنندگان را جذب کنند. چه پیوندهایی بیشتر کلیک میشوند و فکر میکنید چرا؟ شما نمیخواهید فقط برای از دست دادن آنچه در حال حاضر کار میکند دوباره طراحی کنید. شما فقط میخواهید چیزهایی را تغییر دهید که در خدمت هدف نیستند.
وب سایت صنعتی خود را دوباره طراحی و تست کنید
هنگامی که طراحی مجدد خود را به پایان رساندید، کار واقعی شروع میشود. عناصر جدیدی را که اضافه کردهاید آزمایش کنید و مشخص کنید که آیا عملکرد بهتری دارند یا خیر. اگر نه، چیز دیگری را امتحان کنید، تستهای تقسیم بیشتری را اجرا کنید و تکرار کنید. هرچه بیشتر تست کنید، بهتر متوجه خواهید شد که مخاطب هدف شما چگونه پاسخ میدهد. با اطلاعات زیاد و خلاقیت، وب سایت صنعتی شما یکی از بهترینها در زمینه کاری شما خواهد بود.
سخن آخر
وقت گذاشتن برای پیاده سازی این نکات در وب سایت شما میتواند تغییرات چشمگیری ایجاد کند که میتواند به بهبود عملکرد، تجربه و نرخ تبدیل مشتری در وب سایت شما کمک کند، اما زمانی که برخی از این نکات را به کار گرفتید، ممکن است به این فکر کنید که پروژه بزرگتر این است که وب سایت خود را با طراحی مجدد به روز کنید.
در صورتیکه قصد داشتهباشید در این زمینه تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید تا سفارش خود را با حفظ کیفیت و رعایت اصول سئو تحویل بگیرید.