طراحی سایت مجله اینترنتی را میتوان به عنوان یکی از پر طرفدارترین انواع در طراحی سایتهای اینترنتی دانست. به زبان دیگر یکی از استفادههای مهم و اساسی از فضای اینترنت انتشار اخبار است. در قدیم مجلههای چاپی وظیفه انتشار اخبار در جامعه را بر عهده داشتند اما امروزه با گسترش فعالیتهای گوناگون در فضای اینترنت این بخش نیز به صورت طراحی سایت مجله اینترنتی گسترش یافته است. طراحی سایت مجله اینترنتی میتواند به دو شکل اصلی انجام شود. بخش اول به صورت مجلات اینترنتی شخصی بوده و بخش بعدی مجلات اینترنتی است که در شرکتها تهیه میشود.
بیشتر بخوانید: هزینه طراحی سایت
کسب در آمد از طریق طراحی سایت مجله اینترنتی
کسب در آمد از طریق طراحی سایت مجله اینترنتی میتواند موجب شود افراد بیشتری تمایل داشته باشند تا سایتهای با این موضوع داشته و آن را مدیریت نمایند. طراحی سایت مجله اینترنتی تنها با هدف انتشار اخبار صورت نمیپذیرد. این گونه سایتها به سبب وجود محتوای بسیار متنوع و فراوان دارای بازدیدکنندگان فراوانی هستند و همین امر میتواند شرایط را برای انتشار تبلیغات برای آنها فراهم آورد. بسیاری از صاحبان کسب و کار برای بیشتر و بهتر دیده شدن فعالیتهای خود از سایتهای پر بازدید برای درج تبلیغات استفاده نمایند.
ویژگیهای طراحی سایت مجله اینترنتی
برای بیان ویژگیهای طراحی سایت مجله اینترنتی باید به این نکته توجه نمود که سایتهای مختلف با توجه به اهداف گوناگونی که برای آنها تعریف شدهاست دارای امکانات متعدد و گوناگونی هستند اما برخی موارد در تمام سایتهایی که با هدف انتشار اخبار و در قالب سایت مجله اینترنتی طراحی میشوند به طور ثابت وجود دارد. به عنوان مثال بخشهایی برای انتشار اخبار به صورت عکس و فیلم در داخل سایت از جمله مواردی است که در طراحی سایت مجله اینترنتی باید به آن توجه نمود. نکته مهمتر این که در طراحی سایت مجله اینترنتی باید برای انتشار این بخشها خلاقیت و نوآوری مناسبی را در دستور کار قرار داد.
به این منظور باید از ماژولهای آماده متنوع و یا ماژولهایی که به صورت اختصاصی برای سایت تهیه شدهاست استفاده نمود. افزودن امکان دانلود ویدئوها نیز از دیگر مواردی است که بر اساس اهداف و برنامه ریزیهای سایت میتواند به این بخش افزوده گردد. از دیگر ویژگیهای طراحی سایت مجله اینترنتی امکان ارسال خبرنامه است. همان گونه که پیداست این گونه سایتها بر پایه انتشار اخبار فعالیت میکنند و به همین دلیل داشتن ماژول خبرنامه و ارسال منظم آن به مخاطبان میتواند به عنوان نقطه قوت سایت به شمار بیاید.
یکی از ویژگیهای منحصر به فردی که در طراحی سایت مجله اینترنتی باید به آن توجه نمود امکان برقراری ارتباط با مخاطبان است. در طراحی سایت مجله اینترنتی میتوان سیستمی لحاظ نمود که در آنها افراد بتواند در خصوص اخبار و مطالب سایت نظرات خود را بیان کنند. این کار مشارکت مخاطبان را افزایش داده و همین منجر میشوند افراد بیشتری به سایت مراجعه نموده و علاوه بر این بازدیدکنندگان ثابتی در سایت داشته باشید.
طراحی سایت مجله اینترنتی به صورت رسپانسیو
طراحی رسپانسیو یکی از موارد بسیار مهمی است که در گذشته به عنوان یک قابلیت از آن یاد میشد اما امروزه طراحی سایت مجله اینترنتی به صورت رسپانسیو یک ضرورت به شمار میآید. منظور از طراحی به صورت رسپانسیو این است که صفحات سایت قابلیت نمایش در انواع دستگاهها با صفحات نمایش خاص را داشته باشد. امروزه با توجه به در دسترس بودن اینترنت در همه مکانها و استفاده همگانی از تلفنهای هوشمند بسیاری از افراد مطالعات و جستجو های خود را در فضای اینترنت با استفاده از این گوشی های انجام می دهند.
در صورتی که سایت به صورت رسپانسیو طراحی نشده باشد در هنگام نمایش در این دستگاهها به هم ریخته و نا مناسب نمایش داده میشود و همین امر موجب میشود تا افراد کمتر تمایل داشته باشند به سایت مراجعه نمایند. به ویژه در طراحی سایت مجله اینترنتی با توجه به این که هر صفحه از بخشهای فراوانی تشکیل شده و میتوان گفت صفحات این گونه سایتها بسیار شلوغ هستند در صورت به هم ریختگی امکان استفاده از آن برای مخاطبین به هیچ صورتی ممکن نخواهد بود.
استفاده از برخی ماژولهای آماده در طراحی سایت مجله اینترنتی
در طراحی سایت مجله اینترنتی میتوان از برخی ماژولهای خاص برای افزایش امکانات سایت بهره برد. باید دقت شود که این ماژولها بر اساس طراحی سایت در مکان درست و به بهترین شکل ممکن انتخاب شوند. به عنوان مثال میتوان به ماژول آنالیز گوگل اشاره نمود. نمایش بازدیدهای سایت در یک روز یا یک دوره زمانی خاص به ویژه برای افرادی که قصد دارند هزینه تبلیغات در این گونه سایتها را پرداخت نمایند بسیار قابل توجه است.
همچنین میتوان از ماژولهایی نظیر نمایش آب و هوا و یا دیکشنریهای آنلاین کوچک و همچنین ماشین حساب و غیره استفاده نمود. فرمهای آماده فراوانی هم وجود دارند که میتوان از آنها برای دریافت نظرات کاربران استفاده نمود و به این ترتیب گامی مهم در روند بهبود وضعیت سایت با توجه به نظرات مخاطبین برداشت. این فرمها میتوانند به صورت ماژولها آماده و با به شکل اختصاصی در سایت مورد استفاده قرار گیرند.
7 نکته برای طراحی سایت مجله اینترنتی
1. از یک تم به سبک مجله استفاده کنید
وقتی صحبت از طراحی سایت مجله اینترنتی میشود یکی از بهترین راهها برای بهبود طراحی مجله اینترنتی استفاده از قالب سایتی است که به طور خاص برای این منظور طراحی شدهاست. این سایتها معمولاً دارای صفحات اصلی با طراحی خوبی هستند که نمایش تعداد زیادی مقاله مختلف را در یک صفحه آسان میکند. سایر ویژگیهای مفید اغلب شامل روشهای مختلف برای نمایش آخرین پستها، دسته بندی محتوا و موارد دیگر است. چه در حال انجام طراحی مجدد سایت باشید و چه از ابتدا شروع کنید، انتخاب تم سایت مناسب گام مهمی در این فرآیند است. مطمئن شوید که تمی را انتخاب کردهاید که راههای مختلفی برای نمایش محتوای شما در اختیار شما قرار میدهد و دارای طراحی تمیزی است.
2. مخاطبان خود را بشناسید و برای آنها طراحی کنید
اطمینان حاصل کنید که طراحی شما برای مخاطبان شما مناسب است. ماندن در صدر آخرین روندهای طراحی وب سایت مهم است، اما آشنایی با مخاطبان و کاربران، جایی است که هر پروژه موفق طراحی وب سایت، به ویژه برای سایتهای مجله اینترنتی، آغاز میشود.
3. از تصاویر بزرگتر و پررنگتر استفاده کنید
طراحان مجلهها برای دههها از تصاویر بزرگ و جسورانه در مجلات خود استفاده میکردند، اما سایتهای مجله اینترنتی برای مدت طولانی از تصاویر کوچکتر استفاده میکردند. در گذشته، به دلیل اندازه صفحه نمایش و سرعت دانلود بود که از تصاویر کوچک استفاده میشد. با این حال، زمان در حال تغییر است و محدودیتهای اینترنت به آرامی از بین رفتند. بنابراین، نباید از قدرت استفاده از تصویر مناسب در زمان مناسب غافل شوید. از اینکه تصاویر با کیفیت بالا و بهینه شده را به نقطه کانونی طراحی سایت خبری یا مجله خود تبدیل کنید، نترسید.
اگر نمیتوانید خودتان برای مجله اینترنتی عکس بگیرید، از عکسهای آماده استفاده کنید، اما در انتخاب آنها استراتژیکتر باشید. از سایتهای باکیفیتی مانند Shutterstock یا iStock برای پیدا کردن تصاویر چشمنواز استفاده کنید که به انتقال پیام مقاله شما به خوانندگان کمک میکند. حتی میتوانید از سایتهای رایگان مانند Unsplash و Gratisphotography استفاده کنید. در واقع، مکانهای زیادی برای یافتن تصاویر رایگان و با کیفیت برای پروژه شما وجود دارد.
از استفاده از عکسها به عنوان تصاویر هدر بزرگ برای مقالات خاص نترسید. خلاق باشید تا شما یا مشتری تان بتوانید با استفاده از جلوههای بصری مناسب موضوعات بهتری ارائه دهید. هر بار که یک پست جدید ایجاد میکنید، به این فکر کنید که آیا تصویر آن به اندازه کافی برای نمایش به عنوان جلد مجله ارزش دارد یا خیر.
4. از چند نوع سایز فونت با طراحی خوب استفاده کنید
هنوز هم استفاده از فونتهای وب پسند بسیار مهم است. افراد بیشتری از طریق دستگاههای تلفن همراه اخبار را دنبال میکنند، به این معنی که فونتهای شما باید در طیف وسیعی از اندازههای صفحه نمایش عالی به نظر برسند. اما این همه چیزی نیست که باید نگران آن بود. تصاویر ویژه یکی از بهترین راهها برای تشویق کاربران به کلیک کردن روی یک مقاله است. همچنین باید از چندین سایز فونت در یک صفحه استفاده کنید. از یک سایز فونت برای عنوان مقاله، سایز دیگر برای عنوان و سایز سوم برای پاراگراف استفاده کنید.
سعی کنید با ترکیبی از فونتهایی که مکمل هم هستند و همچنین فونتهایی که مکمل نیستند، آزمایش کنید. با توجه به طیف وسیعی از دستگاههایی که امروزه برای خواندن محتوا استفاده میشود، روندهای تایپوگرافی هیجانانگیزی در سال 2016 ظهور کردهاست، بنابراین حتماً سایت خود را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی با محتوای شما بهتر عمل میکند.
5. تصاویر بزرگ را با فونتهای انتخاب شده ترکیب کنید
هنگامی که تصاویر بزرگ و جسورانه را با فونتهایی با طراحی خوب ترکیب میکنید، میتوانید تصاویری چشم نواز ایجاد کنید. همیشه نیازی نیست که فونتها بزرگ و پررنگ باشد. با طرحهای خود بازی کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهترین نتیجه را به دنبال دارد. به عنوان مثال، یک فونت اسکریپت سبک وزن ممکن است برای یک مجله مد بهتر عمل کند.
6. از فضای سفید بصورت بهینه استفاده کنید
فضای سفید قبلاً در دنیای طراحی سایت مجله اینترنتی و به طور کلی در طراحی آنلاین، یک نه بزرگ بود. طراحان، به ویژه طراحان گرافیک، به یک قانون سخت پایبند بودند که از استفاده از هر اونس فضای سفید موجود حمایت میکرد زیرا فضای سفید «فضای هدر رفته» بود. اما این کار یک مشکل بزرگ ایجاد میکند، بهم ریختگی. تمام زمانی که شما صرف ایجاد سرفصلهای عالی و طراحی تصاویر چشم نواز میکنید، میتواند در شلوغی این طرحهای بدون فضای سفید هدر رود. از فضای سفید استفاده کنید تا به خواننده نشان دهید کجا باید توجه خود را متمرکز کند.
7. از میکرواینتراکشنهای زیبا استفاده کنید
ریز اینتراکشنها تعاملات کوچکی هستند که به کاربر کمک میکند تا در یک وب سایت حرکت کند. که میتواند شامل یک دکمه کوچک در پایین، گوشه سمت راست یک صفحه سایت باشد که کاربر را با کلیک روی آن مستقیماً به بالای صفحه میبرد.
مزایای سایت مجله اینترنتی
اگر ناشری هستید که به فکر انتقال تجارت به دنیای دیجیتال هستید، ممکن است این مقاله برای شما مفید باشد تا در نهایت تصمیم خود را بگیرید. در سالهای اخیر، به دلیل مزایای فراوان مجلات دیجیتال، محبوبیت و انتشار مجلههای چاپی کاهش یافته است. اگر میخواهید در مورد وضعیت فعلی صنعت انتشارات بیشتر بدانید، ما محتوای عالی را برای شما آماده کردهایم. بیایید نگاهی بیندازیم به دلایلی که چرا باید همین الان یک نسخه دیجیتالی از مجله خود ایجاد کنید.
هزینههای پایینتر
یک مجله کاغذی باید توسط روزنامه فروشیها چاپ، توزیع و در نهایت فروخته شود. این سه فرآیند البته هزینهای نیز در بر دارند. علاوه بر این، نسخههای فروخته نشده مجله ضرری برای ناشر است. دیجیتال، برعکس، به ناشران اجازه میدهد تا مجلات خود را بدون پرداخت هزینه میانجیگری تجاری تامین کنندگان و فروشندگان، در وب توزیع کنند. البته تغییرات در مدل کسب و کار نیازمند سرمایه گذاری است.
در ابتدا، ممکن است متوجه شوید که پولی که با کاهش توزیع پس انداز میکنید، تماماً صرف سازماندهی ترتیبات جدید میشود یعنی هزینه نرم افزار و تشکیل کارکنان شما. با این حال، مدت زیادی طول نخواهد کشید تا متوجه شوید که سرمایه گذاری ارزش آن را داشته است.
توزیع جهانی
یک مزیت اضافی این است که نه تنها ناشران دیگر مجبور نیستند به توزیع کنندگان پول بپردازند، بلکه میتوانند مطمئن باشند که تیراژ مجله آنها جهانی خواهد بود. هیچ موانع جغرافیایی یا مرزهای آنلاین وجود ندارد. هر شماره از یک مجله را میتوان به طور بالقوه در سراسر جهان خریداری کرد. این بدان معنی است که نسخههای فروخته شده احتمالاً افزایش مییابد و درآمد بیشتری را برای شرکت به ارمغان میآورد. اما حتی بهتر هم میشود: مسئله فقط پول نیست، بلکه بازاریابی و تصویر شرکت نیز مهم است. امکان توزیع مجله در سرتاسر جهان اساس یک برند شناخته شده، قوی و موفق است که میتواند بر بازاریابی دهان به دهان نیز تکیه کند.
اثر متقابل
در شبکههای اجتماعی، خوانندگان از طریق نظرات، لایکها و پیامهای خصوصی با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. اما آنها نیز به همین ترتیب با شرکت شما در تماس هستند. این به شما فرصتی عالی برای گوش دادن به بازخورد مخاطبان خود میدهد. آیا آنها از آخرین شماره یا مقاله شما قدردانی کردند؟ آیا آنها با دیدگاه شما موافق هستند؟ آیا میتوانید بین خوانندگان خود گفتگو ایجاد کنید؟ پاسخ به همه این سؤالات به شما کمک میکند تا متوجه شوید که آیا در مسیر درستی با مجله خود حرکت میکنید یا خیر. البته، فروش یک مجله چاپی نیز میتواند تأثیر مشابهی داشته باشد، اما شما نمیتوانید عمیقاً دلایل علاقه یا عدم علاقه عموم را درک کنید.
همچنین، وبسایتی که مشکل خود را در آن منتشر میکنید میتواند نشان دهد که آیا موفق هستید یا خیر. با مشاهده آمار وب سایت خود، میتوانید تصوری از تعداد بازدیدکنندگان از صفحه، دانلود شماره، ایجاد اشتراک یا خواندن مقالات خود داشته باشید.
میزبانی تبلیغات
هنگامی که یک مجله دیجیتال دارید، مطمئناً خوانندگان وب سایت خود را جذب خواهید کرد. در نتیجه، میتوانید تبلیغات مرتبط با صنعت خود یا موضوعاتی که بیشتر با آن سروکار دارید (تبلیغات بومی) میزبانی کنید. با این کار به راحتی میتوانید درآمد خود را افزایش دهید. در دنیای دیجیتال تبلیغات تعاملی هستند و مورد مطالعه قرار میگیرند تا واقعاً مردم را درگیر کنند. با قرار دادن تبلیغ در مکان مناسب در صفحه وب، احتمالاً حتی شبیه یک تبلیغ پولی نیست، بلکه پیشنهادی از مجله شما است. علاوه بر این، تبلیغکننده میتواند تعداد کلیکهایی که آگهی دریافت کرده است را ببیند و بر اساس آن پرداخت کند.
محتوای تعاملی
نه تنها تبلیغات بلکه محتوای مجله شما نیز پویا، تعاملی و جذاب به نظر میرسد. البته، مجلات چاپی میتوانند عکس و تصویر داشته باشند، اما در وب نیز میتوانید فیلمها را درج کنید. به لطف این فرمت، اخبار را میتوان به روشی جالب ارائه کرد که واقعاً قابلیت استفاده و تجربه کاربر را بهبود میبخشد. علاوه بر این، پخش زنده به ناشران این امکان را میدهد که بدون نیاز به چاپ محتوا و توزیع آن از طریق کیوسکها و سایر کانالهای توزیع، مستقیماً با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنند.
فرمت ویدیویی همچنین به شما امکان میدهد آموزشهای ویدیویی ایجاد کنید که به کاربران کمک میکند یاد بگیرند که چگونه کاری انجام دهند. به عنوان مثال، ساختن ویدئوهایی که نحوه پخت کیک را توضیح میدهد، استراتژی عالی برای یک مجله در مورد آشپزی است، زیرا علایق و نیازهای مخاطب را به طور مستقیم و سرگرم کننده برآورده میکند.
راحتی برای خواننده
خرید یک مجله دیجیتال بسیار راحتتر از خرید یک مجله چاپی است. این را میتوان در خانه، در اداره، در اتوبوس انجام داد. تقریباً همه جا و همین امر در مورد مصرف محصول نیز صدق میکند: میتوان آن را در همه جا و در هر زمان خواند. این امر با حضور مداوم اتصالات اینترنتی که مشخصه جهان ماست امکان پذیر شدهاست. علاوه بر این، به لطف افزایش بسیار زیاد استفاده از گوشیهای هوشمند، مردم میتوانند همیشه دسترسی داشته باشند، حتی اگر در خانه نباشند. استفاده از این فناوریهای دیجیتال برای ناشران ضروری است که میتوانند رضایت مشتریان را بهتر جلب کنند و در عین حال سود خود را افزایش دهند.
پایداری
مجلات دیجیتال نقش بزرگی در مبارزه با زبالههای کاغذ و جنگلزدایی ایفا میکنند. در جهانی که با بحران آب و هوا و منابع بزرگ مواجه است، هر تلاشی برای کاهش اتلاف اهمیت دارد. هر مبتکری باید اهمیت حرکت به سمت مدلهای تجاری سازگار با محیط زیست را که احتمالاً در آینده نزدیک گستردهتر خواهد شد، درک کند.
نتیجه گیری
مجله دیجیتال مزایای انکارناپذیر زیادی دارد. این باعث درآمد بیشتر، خوانندگان بیشتر و پایداری زیست محیطی میشود. مطمئناً، مجلات کاغذی نیز مزایایی دارند. به عنوان مثال، بسیاری از مردم احساس و بوی کاغذ را دوست دارند. با این حال نمیتوان با پیشرفت و تکنولوژی مخالفت کرد. منطقی است باور کنیم که در چند سال آینده، همه مجلات و روزنامهها به سمت دیجیتال حرکت خواهند کرد. عقب نمانید!
در صورتیکه قصد داشتهباشید در این زمینه تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید تا سفارش خود را با بیشترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.