مفید بود؟

اجازه بدهید بی تعارف بگوییم که واقعا شما هنوز هم فکرش را  نمی‌کنید که چه گنجی را در پستوهای ذهن‌تان مخفی کرده‌اید. مطمئن هستیم حتی به خیال‌تان هم نرسیده‌است که ممکن است با یک روش بسیار ساده بتوانید هم به یک شغل دست پیدا کنید و هم به اندازه کافی ثروتمند شوید. در واقع به این دلیل ما عنوان این مطلب را  تولید محتوا یا تولید ثروت گذاشته‌ایم چرا که این دو به هیچ طریقی از هم جدا نیستند. در واقع این بستگی به توانایی‌ها، استعدادها و البته کمی خوش شانسی دارد که شما بتوانید یک نویسنده تولید محتوا یا محتوا گذار حرفه‌ای تلقی شوید. باور کنید همین حالا می‌توانید اراده کنید و شروع کنید. راهش هم بسیار آسان است. (بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا)

اگر اهل نوشتن هستید دست بجنبانید

می‌خواهید یکی از رمز و رازهای تولید محتوا را با شما در میان بگذاریم؟. حتما عجله دارید که بفهمید که واقعا تولید محتوا چه نقشی در ثروتمند شدن آدم‌هایی مثل ما دارد. برای این کار چند راه پیش پای شما می‌گذاریم البته نسخه نمی‌پیچیم و اهل سفارش کردن هم نیستیم فقط از شما می‌خواهیم این راه‌ها را بروید. ضرر نمی‌کنید.

 

می‌خواهید شروع کنید؟

برای این کار مقدماتی لازم است. هیچ آدمی بی خود و بی جهت پولدار نمی‌شود در واقع برای این کار باید از بعضی چیزها مایه گذاشت یا باید برای این کار از بعضی چیزها چشم پوشی کرد. برای این کار چند اصل را به خاطر داشته باشید:

1– در هر شرایطی ایده برای نوشتن داشته باشید

اگر خودمانی‌تر بخواهم بگوییم لازم است برای تولید محتوا بی گدار به آب نزنید یعنی تمهیدات و برنامه ریزی و پلان از پیش طراحی شده‌ای را در ذهن داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید در مورد انواع کولر گازی بنویسید باید از ابتدا تصورتان را از یک کولر گازی مشخص کنید. آغاز و انجام کار را در نظر بگیرید. سعی کنید نوع و جنس نوشته‌هایتان با سایر نویسندگان حتی اگر منابع تان مشترک باشد از هر نظر متفاوت باشد. یعنی سعی کنید چیزی که می‌خواهید بنویسید یا به اصطلاح تولید محتوا کنید دارای وضوح و شفافیت زیادی باشد. نوآوری می‌تواند کلید خلق و تولید محتوا در بهترین شکل ممکن تلقی شود.

نو بنویسید و از این هراس نداشته باشید که ممکن است مطالب شما بازخورد مناسبی از جانب خوانندگان در پی نداشته باشد. در این شرایط قطعا اگر اصل جذابیت را نیز که در مطالب بعدی به آن اشاره می‌کنیم رعایت نمایید می‌توانید به پیشرفت‌های شگرفی دست پیدا کنید. سعی کنید به تجربیات دیگر نویسندگان سئو یا کسانی که به نحوی در تولید محتوا دارای سوابقی هستند مراجعه کنید. البته در این زمینه دوره‌های مختلفی که به منظور تقویت و فراگیری تولید محتوا برگزار می‌شود نیز می‌تواند راهگشا باشد.

2-اصل جذابیت را رعایت کنید

دقت کنید بین دو جمله زیر تفاوت‌های معنا داری وجود دارد. هر دو با آن که یک چیز را می‌گویند ولی جنس و ریتم کلمات‌شان با هم یکسان نیست. دقت کنید:

الف- این نوع از مبل‌ها دارای پایه‌هایی ثابت و متحرک چوبی هستند.

باین نوع از مبل‌ها دارای پایه‌هایی خوش تراش و شکیل از جنس چوب توسکا و منبت کاری شده می‌باشند که نشان از ذوق طراحان و صنعتگران ایرانی می‌باشد.

مشاهده می‌کنید که نویسنده گزینه نخست یا الف در تولید محتوا صرفا به ارائه اطلاعاتی جزئی و به اصطلاح مختصر بسنده کرده و حق مطلب را ادا نکرده‌است. ولی قواعد تولید محتوا در گزینه ب تا حدود زیادی رعایت شده و در ضمن اصل جذابیت نیز در آن رعایت شده‌است. این اصل به نوعی کشش و گرایش مشتری را به این محصول در پی دارد و از همین رو به شما توصیه می‌کنیم که از تولید محتوا صرفا به منظور خالی نبودن عریضه خودداری بفرمایید و این امر زمانی محقق می‌شود که شما بتوانید در تولید محتوا برای هریک از سایت‌های مرتبط اطلاعات جامع و موثری را به خواننده بدهید.

3-نکات سئو را رعایت کنید

به زبان خودمانی‌تر منظور این است که سعی کنید هر آنچه را که به روند تولید محتوا یاری می‌رساند و به عنوان اصول سئو شناخته می‌شود از چگالی کلمات کلیدی گرفته تا سایر موارد رعایت نمایید تا بتوانید به یک محتوای استاندارد و مناسب دست پیدا کنید.

 

4تبلیغی و توصیفی هم می توانید بنویسید

از روش‌هایی مثل رپورتاژ آگهی یا تبلیغات شبکه‌های مجازی در موارد گوناگونی استفاده می‌شود. در واقع یکی از مصارف تولید محتوا به منظور تبلیغ و ترویج محصولات مختلف می‌باشد. گاه تولید محتوا به شکل کوتاه و یا در مطالب چند قسمتی نیز ممکن است انجام شود. البته عنصر اغراق را خط بزنید. یعنی صادقانه بگویم بهتر است با مخاطب‌تان رو راست باشید و در توصیفات و تعریفات اغراق یا به قولی زیاده روی نکنید.

 توصیفات و مشخصات فنی محصولات را حتما قید کنید و شناسنامه جامعی از محصول یا خدماتی که قصد دارید معرفی کنید در اختیار  مخاطب قرار دهید. فراموش نکنید که تبلیغی یا غیر تبلیغی نوشتن را معمولا کارشناسان محتوا یا سفارش دهندگان این مطالب به شما یادآوری می‌کنند و  باید از همان ابتدا این قضیه برایتان حل شده باشد و بفهمید که می‌خواهید با چه سبک و سیاقی تولید محتوا را انجام دهید.

 

5-تحقیق کنید و سپس تولید محتوا را انجام دهید

هدف از تولید محتوا به طور کلی این است که اهداف سایت و گردانندگان آن یا مجموعه مدیریت مورد نظر تامین شود. به منظور دست یافتن به اطلاعات جامع و کاملی که به نوعی بین شما و سفارش دهندگان موازنه‌ای منصفانه ایجاد کند لازم است تا تحقیقات و مطالعات کافی در این زمینه انجام دهید. در خلال روند تولید محتوا یا نگارش مطالب صبور باشید و عجله نکنید. از اطلاعات جزئی و بدرد بخور غافل نشوید. تمام این اطلاعات که شاید از نظر شما فاقد ارزش باشد ممکن است در معرفی و شناخت محصول مشتری را ترغیب و به نوعی توجیه کند.

از همین رو معتقدیم:

تولید محتوا، تولید ثروت است؛ سرمایه و گنجینه ای که در ذهن شما نهفته است. فقط کافیست پیدایش کنید و قدم اول را بردارید.

 

چگونه می‌توان تولید محتوا کرد و از این راه درآمد کسب کرد؟

بسیاری از مردم می‌خواهند تولید محتوا کنند و از آن درآمد کسب کنند! امکان انجام این کار وجود دارد و هرکسی می‌تواند شروع به انجام کار کند. اگر این مطلب را می‌خوانید، احتمالاً می‌خواهید تبدیل به تولید کننده محتوا شوید، اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید یا مطمئن نیستید که موفق خواهید شد یا نه. با وجود افزایش تعداد افرادی که به تجارت محتوا و رسانه می‌پردازند، هنوز این امکان وجود دارد که در سال 2021 قادر به تولید محتوا باشید.

اکثر تولیدکنندگان محتوا به محیط خود محدود نیستند، این بدان معناست که می‌توانند سفر کنند که در نتیجه انعطاف پذیری زیادی در زندگی خود دارند. با گذشت زمان، درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود. تولید کنندگان محتوا هرگز پیش از این تنها با تولید محتوا نتوانسته بودند تا این حدی که امروزه درآمد دارند، درآمد آنلاین داشته باشند. اگر می‌خواهید به عنوان تولیدکننده محتوا موفق شوید باید “چرایی” کار خود را درک کنید. برای تولید محتوای پیوسته شما باید صبر و حوصله کافی برای حفظ روند کار خود داشته باشید.

درباره راه‌هایی که می‌توانید از محتوای خود درآمد کسب کنید توضیحاتی در ادامه ارائه شده‌است:

تبلیغات مستقیم:

یکی از اولین گزینه‌هایی که مردم به آن روی می‌آورند تبلیغات است. اگر در YouTube یا پلت فرم‌های مشابه هستید، ممکن است بتوانید مستقیماً بر اساس تبلیغاتی که پلتفرم شما برای نمایش انتخاب می‌کند، درآمد کسب کنید. در غیر این صورت، می‌توانید میزبانی تبلیغات خود را انتخاب کنید. این یک استراتژی ساده است که بازدهی متناسب با کل مخاطبان شما را ارائه می‌دهد، اما برخی از کاربران شما از تبلیغات قدردانی نخواهند کرد و همیشه این خطر وجود دارد که بعد از ارائه تبلیغ محصول شهرت شما به خطر بیفتد.

بک لینک‌ها:

می‌توانید از بک لینک‌ها در محتوای خود استفاده کنید و با دیگران همکاری کنید. با داشتن یک بک لینک در محتوای خود، به عنوان درصدی از تعداد فروش‌هایی که تحت تأثیر محتوای شما انجام می‌گیرد، درآمد کسب می‌کنید (معمولاً بستگی به تعداد افرادی دارد که روی لینک کلیک می‌کنند). با حمایت مالی، انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت. ممکن است از صحبت در مورد یک محصول خاص درآمد کسب کنید، یا حتی ممکن است محتوای شخص دیگری را با گرفتن هزینه ارائه دهید.

کمک‌های مالی:

درخواست کمک‌های مالی می‌تواند ناخوشایند به نظر برسد، اما وفادارترین طرفداران شما کمک خواهند کرد.

محتوای با کیفیت:

همچنین می‌توانید با محتوای اختیاری که عمیق‌تر یا انحصاری‌تر از کارهای معمولی شما است، درآمد کسب کنید. وبلاگ نویسان اغلب محتوای باکیفیت و خاص را در قالب یک کتاب الکترونیکی یا یک مجموعه ارائه می‌دهند.

اشتراک:

بسته به ماهیت محتوای شما، ممکن است بتوانید اشتراک نیز بفروشید. در برخی از سایت‌ها، کاربران می‌توانند با اشتراک پولی، محتوای بدون آگهی دریافت کنند. در برخی دیگر، یک اشتراک می‌تواند مزایای ویژه برای آنها ایجاد کند، مانند دسترسی به یک فید محتوای کاملاً متفاوت یا دانلود فیلم و سریال.

فروش کالا:

ممکن است بتوانید با فروش کالا کسب درآمد کنید. فروش محصولات جالب مانند پیراهن، کلاه یا لیوان با مارک تجاری شما می‌تواند سبب درآمدزایی شود و هم زمینه‌ای برای تبلیغات رایگان در آینده به شما می‌دهد.

مشاوره یا خدمات ویژه:

اگر در زمینه انتخابی خود متخصص هستید، می‌توانید خدمات مشاوره‌ای را با هزینه ساعتی ارائه دهید. در غیر این صورت، ممکن است بتوانید خدمات ویژه‌ای را ارائه دهید، مانند پیام‌های از پیش ضبط شده برای طرفداران یا جلسات مربیگری. این کار به تلاش بیشتری نیاز دارد اما می‌تواند بسیار سودآور باشد.

 

اهمیت تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی

امروزه بازاریابی محتوا روش مورد علاقه اکثر بازاریابان است. می‌تواند آگاهی از برند را بالا ببرد، کل جوامع را حول یک کسب‌وکار بسازد و در پایان، فروش افزایشی را افزایش دهد. اما همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، نبرد برای جلب توجه کاربران رسانه‌های اجتماعی بسیار شدید است. بدون محتوا، جلب توجه مورد نیاز برای جمع آوری سرنخ‌‎ها و تبدیل آنها به مشتریان نهایی برای شما دشوار خواهد بود. رقابت سخت بازاریابان را به ارائه محتوای جدید و راه‌هایی برای استفاده از آن برای جلب توجه کاربران رسانه‌های اجتماعی سوق داده است. در ادامه به اهمیت تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی می‌پردازیم:

مخاطبان خود را افزایش دهید و اعتبار ایجاد کنید

محتوای با کیفیت بالا زمانی که در رسانه‌های اجتماعی توزیع می‌شود بهترین تأثیر را دارد. جای تعجب نیست که بسیاری از بازاریابان می‌گویند که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا با هم هستند. کمی زمان می‌برد تا بفهمید کدام نوع بهترین جفت می‌شود، اما وقتی فرمول را کشف کردید، مخاطبان شما مانند قبل شروع به رشد خواهند کرد. روال معمول شامل انتشار محتوا در وب سایت رسمی شما و تبلیغ آن در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی است. متأسفانه، شرکت‌ها به دنبال نتایج فوری هستند و بازاریابی محتوا قادر به ارائه آنها نیست. قبل از اینکه نتایج واضحی ارائه دهد، باید شتاب ایجاد کند.

به همین دلیل است که کارشناسان بازاریابی محتوا به شرکت‌ها توصیه می‌کنند که در ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان خود ثابت قدم باشند. شتابی که در بالا به آن اشاره کردم به زمان نیاز دارد تا ایجاد شود، به همین دلیل است که یک رویکرد ارگانیک به شما کمک می‌کند اعتبار بسازید و مخاطبان خود را رشد دهید. اگر مطمئن هستید که محتوای شما ارزش دارد، می‌توانید با استفاده از پست‌ها و توییت‌های حمایت‌شده در فیس‌بوک و توییتر، رشد رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید، داستان‌های بعدی را اعلام کنید و با تأثیرگذاران در صنعت خود تماس بگیرید.

مخاطب را با یک برند مرتبط می‌کند

هدف اصلی بازاریابی محتوا ایجاد ارتباط بین مخاطب و یک برند است و نه هر ارتباطی، بلکه ارتباطی که در آن مخاطب با برند همدلی و همدلی داشته باشد. محتوا این قدرت را دارد که باعث شود مردم نسبت به برند احساس اشتیاق کنند. عمدتاً به این دلیل که یک کمپین بازاریابی محتوای موفق به آن‌ها کمک می‌کند تا ببینند که ارزش‌های مشابهی دارند. هنگامی که با محتوای مناسب با موفقیت به آن دست یابید، قدرتمندترین راه برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای تبدیل شدن به مشتری می‌شود. این عالی به نظر می‌رسد، اما چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

برای اینکه استراتژی بازاریابی محتوای خود را به یک استراتژی وابستگی به برند تبدیل کنید، باید محتوای منحصر به فرد و ارزشمندی ارائه دهید. یک راه عالی برای شروع، اشتراک گذاری و نشان دادن ارزش های شرکت در سراسر محتوایی است که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما برای یک جریان روان اطلاعات، دانش و مهارت ارزش قائل است، می‌توانید یک دوره آموزشی یا مسابقه‌ای ایجاد کنید و آن را همراه با مطالب آموزشی به صورت رایگان با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

فرصت‌ها و نرخ‌های تبدیل را افزایش می‌دهد

بازاریابی محتوا تنها روشی است که می‌تواند به شما در افزایش نرخ تبدیل از طریق ایجاد مخاطبین بازاریابی مجدد کمک کند. ارتباط بین این دو ممکن است در این مرحله مبهم به نظر برسد، کلید در تجزیه و تحلیل محتوا نهفته است.

فرض کنید انواع مختلفی از محتوا در صفحه وب رسمی خود دارید (پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، محصولات، بررسی محصول و غیره) و ده‌ها پست مرتبط با محتوای شما در پروفایل‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی شما. با پیاده‌سازی گوگل آنالیتیکس در وب‌سایت خود، می‌توانید اطلاعات بازدیدکنندگان خود را عمیقاً بررسی کنید. با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید فهرست‌های بازاریابی مجدد ایجاد کنید و به مشتریان بالقوه‌ای که بین رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت رسمی شما دستکاری می‌کنند، با محتوایی که به آن علاقه نشان داده‌اند خدمات ارائه دهید. نگه داشتن کسب و کار خود در مقابل مشتریان بالقوه‌ای که شروع به تصمیم گیری برای خرید کرده‌اند، می‌تواند آنها را مجبور به اقدام کند.

به شما کمک می‌کند تا به یک اقتدار تبدیل شوید

با پرداختن به موضوعات خاص اغلب از دیدگاه‌های مختلف و اطمینان از اینکه به مخاطبان خود محتوای مرتبط، دقیق و تازه می‌دهید، می‌توانید در این موضوع به یک مرجع تبدیل شوید. و کجا بهتر از رسانه‌های اجتماعی است که بینشهای هوشمندانه و صادقانه خود را به اشتراک بگذارید.

مردم دوست دارند محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارند. اگر آن را در اختیار آنها قرار دهید، می‌توانید انتظار داشته باشید که تبلیغات کسب کنید و افراد زیادی را درگیر کنید. تبدیل شدن به یک مرجع در یک موضوع خاص لزوماً به این معنی نیست که شما باید از اصطلاحات فنی استفاده کنید. محتوایی که به روشی آسان‌تر برای درک و خواندن نوشته شده‌است، پتانسیل بهتری برای تعامل دارد.

سخن آخر

در حالی که بازاریابی محتوا برای متمایز کردن خود از رقبای خود استفاده می‌شود، برای هر برند مدرنی، اکنون به بخشی ضروری از برنامه بازاریابی دیجیتال آنها تبدیل شده‌است. بازاریابی محتوا پایه و اساس موثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است. پشت هر برند بزرگی که از طریق یک صفحه وب، وبلاگ، ویدئو یا پست رسانه‌های اجتماعی اعتماد ایجاد می‌‎کند، همه چیز با محتوا شروع می‌شود. اگر واقعاً می‌خواهید ارزش بازاریابی محتوا را در عمل ببینید، وقت آن رسیده است که شروع کنید. روی ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا که قلب مشتریان هدف شما باشد، کار کنید. سپس در مسیر ایجاد محتوای مفیدی خواهید بود که به افزایش تبدیل و تعامل کاربر کمک می‌کند.

برای جذب افراد بیشتر، محتوای شما باید به خوبی با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود. قبل از اینکه استراتژی بازاریابی محتوای خود را طراحی کنید، مطمئن شوید که مخاطبان خود را بشناسید تا بتوانید کشف کنید که چه نوع محتوایی بیشتر آنها را درگیر می‌کند. در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید تا سفارش خود را بیشترین کیفیت و در کم‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.