مقالات آموزشی

روش های درآمد زایی از تولید محتوا

مفید بود؟

با وجود آن که در طی سالیان اخیر شاهد گسترش و رونق گرفتن بازاریابی محتوا و تولید محتوا در زمینه‌های مختلف هستیم با این وجود بخشی از این موارد نتوانسته‌اند از نظر مادی خواسته‌ها و مقاصد مدیران سایت یا تیم‌های تخصصی تولید محتوا را برآورده سازد. هر چند این کار می‌تواند ناشی از اشتباهات و نواقص جزئی یا مشکلات جدی در کار باشد یا به نوع هدف گذاری مدیران مرتبط باشد ولی به هر طریق لازم است تا نویسندگان و افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند بتوانند در این زمینه از منافع مالی نیز بهره مند گردند. از همین رو لزوم آشنایی با مقدمات محتوا نویسی و راه‌های درآمدزایی از این طریق بیشتر از همیشه مطرح می‌شود.

افرادی که به هر دلیلی محتوا نویسی را به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد خود انتخاب کرده‌اند باید بر جنبه‌های مختلف این شغل و نیز جزئیات و ظرایف آن تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند با استفاده از ایده‌های خلاقانه نسبت به تولید محتوا اقدام کنند. در واقع برای این که بتوانید در این زمینه دست به فعالیت بزنید لازم است تا راه‌های گسترش  برای آشنایی با راه‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا به شما توصیه می‌کنیم که در ادامه این مطلب نیز با ما همراهی کنید.

تولید محتوا برای شبکه‌های مجازی

یکی از بهترین و پربازده‌ترین راه های کسب درآمد در دنیای مجازی به شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود. این شبکه‌ها به دلیل کاربران و طرفداران بیشماری که در سطح جهان دارند همواره بیشتر از سایر سایت‌ها یا وبلاگ‌های تخصصی مورد بازدید قرار می‌گیرند و به همین دلیل طبیعی است که تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام یا فیس بوک یکی از راه‌های کسب درآمد نویسندگان حرفه‌ای در این زمینه به شمار بیاید. به طور کلی اینترنت می‌تواند منبع عظیم و قابل اتکایی برای کسانی باشد که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند و از این راه می‌توانند به کسب درآمد بپردازند.

فرقی نمی‌کند برای کدام شبکه تولید محتوا کنید

افرادی که به صورت تخصصی یا در کنار تیم‌های گوناگون به تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند می‌توانند با توجه به توان و نوع فعالیتی که در این زمینه دارند درآمدهای مختلفی را از این راه به دست بیاورند. هر چند طبیعتا تولید محتوا برای تبلیغات گروهی با تولید محتوا برای کانال‌های تخصصی متفاوت است با این همه یک نویسنده و محتواگذار باید بتواند در این زمینه مهارت لازم را کسب نماید و برای هریک از شبکه‌های مورد نظر محتوای متناسب را تولید کند. محتوا نویسی برای کانال‌های مختلفی که در تلگرام فعالیت دارند یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت می‌باشد.

شما خواه مدیر کانال مربوطه باشید و یا به طور تخصصی برای کانال‌های تلگرامی فعالیت کنید باید از حساسیت تولید محتوا برای تلگرام اطلاع پیدا کنید. بخش اعظمی از محصولات موجود در بازارهای داخلی از طریق کانال‌های فروشگاهی نیز در معرض مشاهده و فروش قرار می‌گیرد. تولید محتوا برای کانال‌های تلگرامی می‌تواند از طریق قراردادهایی که با شرکت‌های مارکتینگ که در زمینه بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا مطرح هستند می‌تواند از هر نظر پیشرفت نویسنده و محتواگذار را تضمین کند. همواره مدیران سایت یا سفارش دهندگان تولید محتوا بیشتر تمایل دارند با شرکت‌های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند در ارتباط باشند و کار را به تیم‌های موجود در این شرکت‌ها واگذار نمایند.

می‌توانید کپشن بنویسید

تولید محتوا می‌تواند غیر از نگارش مطالب تخصصی و طولانی حتی در سطح یک جمله مختصر و به اصطلاح کوتاه و مفید نیز انجام گیرد. امروزه با پیشرفت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام یا تلگرام کپشن نویسی یا شرح مختصر انواع محصولات و زیرنویسی تصاویر نیز از رونق زیادی برخوردار شده‌است. این کار که سفارش دهندگان زیادی دارد می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوای مرتبط برشمرده شود.

به بیانی دیگر هر کس که در اینستاگرام فعالیت دارد و شروع به اشتراک گذاری تصاویر و عکس‌های خود می‌کند برای تشریح حالات و موقعیت خود در ساده‌ترین شکل ممکن نیازمند تولید محتوا می‌باشد. در واقع تولید محتوا یک کار ارزشمند و حرفه‌ای می‌باشد که نیازمند مهارت‌های خاص و در عین حال بسیار ساده‌ای می‌باشد که می‌تواند منجر به کسب درآمد از این طریق شود.

به شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی تولید محتوا بپیوندید

برای ورود به جمع نویسندگان و محتواگذاران لازم است تا به سادگی در این سایت‌ها ثبت نام نموده و سپس در آزمون‌های مجازی و مرتبط با تولید محتوا به عنوان نویسنده سئو شرکت کنید. در صورتی که ملاک‌ها و معیارهای مورد نظر را کسب نمایید شما می‌توانید از آن پس با تولید محتوا در زمینه‌های مختلفی که غالبا کارشناسان محتوا برای شما تعیین می‌کنند کارتان را شروع کنید.

با توجه به میزان و نوع کارکرد شما در این شرکت‌ها معمولا مبالغی را به عنوان دستمزد یا تعرفه این کار به صورت هفتگی یا ماهیانه به حساب شما واریز می‌شود. این مبالغ همانطور که اشاره شد با توجه به حجم کار شما می‌تواند کم یا زیاد باشد. به طور خلاصه افرادی که به طور مداوم در این زمینه کار می‌کنند قطعا باید انتظار مبالغ بیشتری را از سایر افراد داشته باشند. البته این شرکت‌ها غیر از تولید محتوا غالبا در سایر زمینه‌های مرتبط از قبیل طراحی سایت نیز فعالیت دارند.

فاکتورهای اساسی تولید محتوا

برای این که یک نویسنده سئو و یا محتوا گذار حرفه‌ای باشید لازم است تا برای دستیابی به موفقیت در این رشته از فاکتورهای مهمی بدین منظور برخوردار باشید. در واقع یک سئوکار لازم است از این عوامل بهره مند باشد تا بتواند در عرصه تولید محتوا به موفقیت دست پیدا کند. این فاکتورها عبارتند از:

– سرعت در انتقال مفاهیم و روند محتوا گذاری

– اشراف بر موضوع

– بهره گیری از تصاویر مرتبط با موضوع

– رعایت نکات سئو

– خوانا و یکدست بودن مطالب

– روزآمد بودن اطلاعات نویسنده

نکات مربوط به تولید محتوا

مخاطبان خود را بشناسید

بسیاری از کسب‌وکارها از سیستمی از شخصیت‌ها استفاده می‌کنند که بر اساس آن مشتریان خود را دسته‌بندی می‌کنند تا نیازهایشان را بهتر برآورده کنند و این شخصیت‌ها به شناسایی نیازهای هر مشتری کمک می‌کنند که تیم محتوا می‌تواند سپس به آنها رسیدگی کند. هنگام ایجاد محتوا برای هر تگ مشتری، همه چیز مربوط به انتخاب فونت در یک تصویر محتوا، زمانی که سعی می‌کنید به بهترین شکل با احساس آن کسب‌وکار مطابقت داشته باشد، اهمیت دارد. درک مشتریان در سطح عمیق‌تر و ارائه محتوای ممتاز با استفاده از الگوها یا شخصیت‌ها، چیزی است که به ما امکان می‌دهد محتوایی ایجاد کنیم که مطمئن باشیم مشتریانمان با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

مطمئن شوید که محتوای شما مفید و جالب است

در دنیایی که گرایش‌ها یک شبه می‌آیند و می‌روند و هر کسی می‌تواند در هر زمانی هر چیزی را جستجو کند، ترفند یافتن محتوایی است که امیدواریم برای مخاطب مورد نظر جدید و روشن‌کننده باشد. محتوا باید برای مشتریان مفید و جدید باشد، یا حداقل باید دیدگاه متفاوتی در مورد موضوع ارائه دهد. اگر چیزی وجود دارد که ما می‌خواهیم مشتریان ما از ارسال محتوای ما حذف کنند، این حس است که آنچه آنها پست می‌کنند رهبری فکری آنها را ایجاد می‌کند و حس تعامل و اعتماد را بین آنها و مشتریان خود ایجاد می‌کند. راهنماها، راهنمایی‌ها، فهرست‌ها، آزمون‌ها و غیره، همگی می‌توانند منابع خوبی باشند، زیرا اطلاعات بالقوه جدید به مشتری و مخاطبانشان کمک می‌کنند و آنها را تشویق می‌کنند تا محتوای بیشتری را از ما جستجو کنند.

مطمئن شوید که محتوای شما از نظر بصری جذاب است

ما باید از گرافیک، عکس‌های با کیفیت بالا و همپوشانی متن جذاب استفاده ‌کنیم تا به مشتری قبل از کلیک کردن روی پیوند، درک کند که هر قطعه از محتوا در مورد چیست. بدون استفاده از این تصاویر به عنوان بخشی از استراتژی محتوای ما، پست‌ها فوراً خشک‌تر می‌شوند و خوانندگان احتمالاً تمایل کمتری به اشتراک‌گذاری محتوای ما خواهند داشت.

عناوین جلب توجه را بنویسید

شما فقط یک بار فرصت دارید که اولین تاثیر را داشته باشید و عنوان شما معرفی مخاطبان شما به محتوای شما است. اما آنها مواد فراوانی برای انتخاب دارند. اگر تیتر شما نتواند توجه خوانندگان شما را جلب کند، آنها روی عنوانی که این کار را می‌کند (رقیب شما) کلیک می‌کنند. سرفصل‌ها تأثیرات ماندگاری بر ترافیک شما دارند که فراتر از اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی است.

نرخ کلیک یک عامل رتبه بندی موتور جستجو است، بنابراین حتی اگر محتوای شما به صفحه اول کلمه کلیدی مورد نظر شما برسد، اگر عنوان شما کاربران را به کلیک کردن ترغیب نکند، در آنجا باقی نمی‌ماند. بنابراین از آنجایی که عنوان محتوای شما مهم‌ترین جمله‌ای است که می‌توانید بیان کنید، باید تیترهای خود را مشخص کنید.

ثبات کلیدی برای ارتقای کار شما و مرتبط ماندن است

اگر هنر خود را تمرین نکنید، در پیشرفت با شکست مواجه خواهید شد. نوشتن منظم تنها راه برای ارتقای مداوم مهارت‌های تولید محتوا است. اگرچه بدیهی است که برای تقویت مهارت خود باید مرتباً بنویسید، اما این تمرین مداوم برای ایجاد محتوای فراوان نیز مفید است. این برای چیزی بیش از تقویت هنر شما بسیار مهم است. خروجی ثابت باعث ایجاد اعتماد می‌شود و شما را با مخاطبان خود مرتبط نگه می‌دارد. اگر شما را نبینند که مرتب ظاهر می‌شوید، سخت کار می‌کنید و ارزش اضافه نمی‌کنید، کسی را پیدا می‌کنند که این کار را انجام دهد.

انتشار مداوم محتوای مرتبط یک عامل رتبه بندی موتورهای جستجو است که در موضوع شما اعتبار ایجاد می‌کند. ایجاد یک تقویم سرمقاله ابزار مفیدی برای اطمینان از ثبات، امکان همکاری و صرفه جویی در زمان است. این تقویم محتوا تضمین می‌کند که شما و تیم بازاریابی شما با استراتژی کلی بازاریابی محتوای خود هماهنگ هستید و موضوعات خاصی را به موقع پوشش می‌دهید تا خوانندگان خود را درگیر خود نگه دارید.

یک تمرین روزانه طوفان فکری ایجاد کنید

تولید محتوا یک فرآیند خلاقانه است و شما به یک خط لوله محکم از ایده‌ها نیاز دارید تا تقویم محتوای خود را با محتوای منحصر به فرد پر کنید. اما ارائه ایده‌های خلاقانه یک مهارت است و برای تقویت آن باید به طور منظم کار کرد. از انواع ابزارهای ایده پردازی محتوا در اختیار خود استفاده کنید تا فرآیند تولید محتوای خود را افزایش دهید و هر روز ایده‌های جدیدی تولید کنید. ایجاد تمرین روزانه ایده‌های محتوای طوفان فکری می‌تواند به تقویت سمت راست و خلاقانه مغز شما کمک کند و اطمینان حاصل کند که ایده‌های فراوانی در نوک انگشتان خود دارید.

بین کیفیت و کمیت تعادل ایجاد کنید

یکی از دلایلی که بسیاری از کسب و کارها بازاریابی محتوا را در استراتژی‌های بازاریابی خود لحاظ می‌کنند، افزایش ترافیک موتورهای جستجو است. انتشار محتوا به گوگل فرصت‌های بیشتری برای شناسایی عبارات جستجوی مرتبط و رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو می‌دهد. بنابراین منطقی است که هرچه محتوای بیشتری منتشر کنید، کلمات کلیدی بیشتری می‌توانید رتبه بندی کنید و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

آنلاین، رقابت شدید است. تولید بهترین محتوا تنها راه مطمئن برای بازگرداندن افراد برای کسب اطلاعات بیشتر است. و مگر اینکه شما تیمی از بازاریابان با استعداد دارید که می‌توانند محتوای واقعا عالی را با سرعتی چشمگیر تولید کنند، باید تعادلی بین پر کردن تقویم سرمقاله خود و اطمینان از اینکه محتوای شما واقعاً بهترین در موضوع شما است ایجاد کنید. وبلاگ‌ها یا وب سایت‌هایی را که با آنها رقابت می‌کنید مطالعه کنید. هدف خود را برای بهبود سئوی رقابت و تحقیقات کلمات کلیدی و ساختن محصول نهایی بهتر قرار دهید.

سخن آخر

این پیشنهادات را به دقت دنبال کنید و در کمترین زمان به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا تولید خواهید کرد. در پایان روز، همه چیز به تمرین و ایجاد مجموعه مهارت‌های شما برمی‌گردد. صرف زمان برای خواندن، نوشتن، مطالعه، و برنامه ریزی برای تولید محتوای خود، پایه محکمی را برای شما ایجاد می‌کند تا در سال‌های آینده بر آن بسازید.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید در زمینه بازاریابی محتوا تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید تا سفارش خود را با حفظ کیفیت و رعایت اصول سئو تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.