مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی سایت مواد غذایی و نکاتی که باعث می شود نیاز مشتری را بشناسیم

مفید بود؟

طراحی سایت مواد غذایی یکی از روش‌هایی است که شرکت‌ها و افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند باید بتوانند بهترین استفاده را از آن ببرند. طراحی سایت مواد غذایی می‌تواند امکانات فراوانی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهد تا علاوه بر معرفی محصولات خود نسبت به برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان اقدام نمایند و از این طریق بتوانند مشتریان وفاداری برای خود داشته باشند. طراحی سایت مواد غذایی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی به شمار می‌آید و با توجه به اینکه این روزها استفاده از اینترنت به عنوان بخشی از فعالیت‌ها روزانه همه افراد جامعه به شمار می‌آید نمی‌توان از کنار طراحی سایت مواد غذایی به آسانی گذشت.(بیشتر بخوانید: هزینه طراحی سایت)

ویژگی‌های طراحی سایت مواد غذایی

در خصوص ویژگی‌های طراحی سایت مواد غذایی می‌توان به موارد متعددی اشاره نمود. اولین موضوعی که در هر پروژه‌ای به ویژه پروژه‌های طراحی سایت مواد غذایی باید مورد توجه قرار گیرد اهداف اصلی از طراحی سایت است. برخی از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی طراحی سایت مواد غذایی را صرفا برای معرفی محصولات و نمایش برتری‌های خود نسبت به رقبا در نظر می‌گیرند اما با توجه به توسعه خرید آنلاین، می‌توان امکانات دیگری نظیر طراحی یک فروشگاه در داخل سایت نیز به پروژه طراحی سایت مواد غذایی اضافه نمود.

در طراحی سایت مواد غذایی بخشی برای معرفی شرکت، فعالیت‌ها، خدمات، محصولات و از همه مهم‌تر گواهینامه‌های کسب شده در نظر گرفته می‌شود. مشتریان هنگامی که به سایت مراجعه می‌کنند می‌توانند با استفاده از محتوای موجود در این بخش با شرکت مربوطه بیشتر آشنا شوند. علاوه بر این قرار دادن آدرس و شماره‌های تماس و فرم‌های تماس با مدیران شرکت می‌تواند در توسعه و گسترش کسب و کار موثر باشد.

بخش مهم دیگری که در طراحی سایت مواد غذایی باید قرار داده شود معرفی محصولات است

در این بخش طبقه بندی محصولات باید به شکلی شفاف انجام شود تا افراد به آسانی بتوانند با تمام محصولات تولیدی توسط شرکت آشنا شوند. علاوه بر این ارائه توضیحات مختصری در خصوص هر یک از محصولات و قرار دادن عکس‌ها و تصاویر با کیفیت از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در طراحی سایت مواد غذایی به عنوان ویژگی خاصی در نظر گرفته شود قرار دادن بخشی برای نمایش فیلم‌ها و تصاویر مربوط به خط تولید است. معمولا خط تولید و نحوه تولید محصولات می‌تواند برای مخاطبان جذابیت‌هایی داشته باشد علاوه بر این سبب می‌شود تا اعتماد افراد برای خرید از محصولات شرکت افزایش یابد. ماژول‌های جذاب فراوانی برای نمایش آنلاین فیلم وجود دارد که طراحان سایت می‌توانند از آنها برای این منظور استفاده نمایند.

در صورتی که مدیران سایت تصمیم داشته باشند که از سایت به عنوان فروشگاه استفاده نمایند لحاظ نمودن ویژگی‌های طراحی سایت مواد غذایی فروشگاهی موضوعی کاملا تخصصی به شمار می‌آید و باید توسط متخصصین مورد بررسی قرار گیرد. در یک سایت فروشگاهی افراد باید به آسانی محصولات مورد نیاز خود را انتخاب کرده به سبد خرید منتقل نمایند و سپس نحوه پرداخت و ارسال را تعیین نموده و با اتصال به درگاه بانک نسبت به پرداخت هزینه خرید خود اقدام نمایند. برای این کار باید بخشی برای ثبت نام افراد در طراحی سایت مواد غذایی در نظر گرفته شود. در این بخش افراد اطلاعات مورد نیاز مدیر سایت را وارد نموده و به عنوان کاربر سایت شناخته می‌شوند و می‌توانند اقدام به خرید نمایند.

یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت مواد غذایی امکان ایجاد باشگاه مشتریان برای سایت است. به این ترتیب می‌توان افراد را ترغیب نمود تا در سایت ثبت نام نمایند و علاوه بر ایجاد یک دیتابیس مناسب از مشتریان می‌توان با آنها ارتباط نزدیک‌تری برقرار نمود. در طراحی بخش باشگاه مشتریان می‌توان کدهای تخفیف و جشنواره‌های فروش و غیره را برای افراد مشخص نمود و حتی می‌توان افراد را بر اساس میزان خریدهای آنها به دسته‌های مختلفی تقسیم نمود. همه این موارد باید از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شود تا در زمان طراحی سایت مواد غذایی برنامه نویسی و طراحی‌های هر بخش به صورت کامل و حرفه‌ای انجام گردد.

طراحی گرافیکی جذاب در طراحی سایت مواد غذایی

طراحی سایت مواد غذایی باید با هدف جلب نظر مخاطبان انجام شود به همین دلیل باید طراحی در آنها به صورت اختصاصی انجام شود. استفاده از طرح‌های خلاقانه و خارج از چهارچوبهای معمول از جمله مواردی است که در طراحی سایت مواد غذایی می‌تواند کلید موفقیت سایت باشد. می‌توان طراحی گرافیکی در طراحی سایت مواد غذایی را با توجه به نوع محصول تولید انجام داد. این موضوع از لحاظ طراحی و رنگ بندی می‌تواند اثرات مثبت فراوانی بر زیبایی سایت داشته باشد.

استفاده از ماژول‌های مختلف برای ایجاد افکت‌های گرافیکی از دیگر ویژگی‌هایی است که باید از آن ها نهایت استفاده برده شود. در طراحی سایت مواد غذایی باید توجه ویژه‌ای به تصاویر موجود در سایت شود. در این سایت‌ها باید از عکس‌ها و تصاویر با کیفیت مربوط به محصولات تولیدی استفاده شود. هرچه عکس‌ها واقعی‌تر باشند می‌توانند جذابیتی بیشتر برای سایت به همراه داشته باشند. عکاسی صنعتی از محصولات تولیدی، کارخانه و خط تولید می‌تواند در این بخش اثرگذار باشد.

10 نکته برای طراحی وب سایت رستوران

1. چه کسانی از وب سایت شما بازدید می‌کنند

قبل از شروع کار، به این فکر کنید که چرا شخصی از وب سایت شما استفاده می‌کند. آنها معمولاً در یکی از سه دسته قرار می‌گیرند:

– مشتریان جدید خارج از شهر

– مشتریان محلی جدید

– مشتریان همیشگی

هنگام طراحی سایت آنلاین خود به نیازهای این سه دسته فکر کنید. مشتریانی که برای اولین بار از شما خرید می‌کنند قبلا برای غذا خوردن از اطراف شما خرید می‌کردند. آنها وب سایت شما را با سایر وب سایت‌های رستوران‌های شهر مقایسه می‌کنند. اگر توریست باشند، احتمالاً از تلفن همراه در اتاق هتل استفاده می‌کنند، پس طراحی یک سایت بهینه و مناسب که نسبت به تلفن همراه نیز واکنش گرا می‌باشد برای کسب و کار شما بسیار مهم است.

بهترین سایت با جذابیت بیشتر، در بازدید مشتریان پیروز خواهد شد. اگر مشتریان در نهایت به وب سایت رستوران شما سر می‌زنند و از آن لذت می‌برند، شما برنده شده‌اید. بنابراین، واضح است که چگونه وب سایت شما جزء حیاتی کل استراتژی بازاریابی شما است، درست مانند موقعیت مکانی یا حضور شما در یک خیابان پر عبور و مرور.

یک مشتری ثابت احتمالاً به دنبال سریع‌ترین مسیر به منو، دستورالعمل‌ها یا شماره تلفن برای ثبت سفارش یا رزرو است پس اطمینان حاصل کنید که اطلاعات به سرعت در دسترس هستند و در پشت چند کلیک دفن نشده‌اند.

 

2. فرض کنید کاربر وب سایت در واقع از یک فضای فیزیکی بازدید می‌کند

 

صاحبان رستوران‌ها اهمیت فضا را در مکان فیزیکی خود درک می‌کنند: داشتن میزهای تمیز، نورپردازی خوب و فضایی خوشامدگویی. وب سایت نیز تفاوتی با خود رستوران ندارد. وقتی شخصی به سایت شما مراجعه می‌کند، از فضای مجازی شما بازدید می‌کند و بر اساس ارائه سایت شما، کیفیت غذا، مکان و خدمات، شما را قضاوت می‌کند. وب سایت شما اولین برداشت مشتری از کل تجارت شما است پس مطمئن شوید که کامل است! در حالی که هیچ کتابی نباید از روی جلد آن قضاوت شود، اگر این پدیده را بپذیرید و با آن کار کنید، مزیت رقابتی خواهید داشت.

3. از عکاس‌های با کیفیت بالا استفاده کنید

عکاسی با کیفیت بالا بهترین ابزار در بازاریابی دیجیتالی شما است. عکس‌ها می‌تواند در مورد محیط رستوران، غذا، کارکنان، محدوده قیمت و سبک شما باشد. یک عکس بزرگ از نمای کلی رستوران بگیرید و در حالت ایده آل به عنوان تصویر پس زمینه می‌توانید استفاده کنید. اگر ویترین مغازه‌ای زیبا در منطقه‌ای زیبا از شهر دارید، از نشان دادن آن نترسید. اگر رستوران شما از نظر داخلی بهتر به نظر می‌رسد، از عکس داخلی برای طراحی وب سایت استفاده کنید. اگر فضای شما از نظر ظاهری زیبا نیست اما غذای شما زیبا است، در عوض با آن پیش بروید. اگر پرسنلی جذاب و آشپزخانه‌ای زیبا دارید، عکس‌های پشت صحنه را به نمایش بگذارید.

اگر حس ماجراجویی دارید، از زمان تهیه و پخت غذا برای رستوران ویدئو تهیه کنید. با این حال، فقط یک ویدیو نداشته باشید! از تصاویری با بالاترین کیفیت که بهترین جذابیت ممکن را دارند استفاده کنید. ابتدا قوی‌ترین تصاویر را قرار دهید، سپس با تصاویر بیشتر در پایین صفحه ادامه دهید. بهترین وب سایت، موضوعات متعددی را برجسته می‌کند، زیرا هر کدام برای انواع مختلف مشتریان جذاب هستند. گرفتن عکس حرفه‌ای از غذا نیازی به هزینه ندارد و سخت نیست. با استفاده از بکگراند و یک پارچه می‌توانید یک عکس زیبا داشته باشید.

4. یک متن واضح در مورد غذای خود بنویسید

یک پیام واضح برای موتورهای جستجو مهم است، اما در مورد کار و غذای رستوران شما نیز به مردم می‌گوید. تصاویر با کیفیت بالا برای اکثر بازدیدکنندگان جذاب است، اما نباید از خوانندگان غافل شوید. داشتن اطلاعات بصری و متنی، هر دو طرف مغز را درگیر کرده و قوی‌ترین تأثیر را بر جای می‌گذارد. به وضوح بیان کنید که چه نوع رستورانی هستید. اگر اهل تایلند هستید، غذاهای اصیل تایلندی را با فونت بزرگ درست در بالای تصویر خود بنویسید. به نظر بسیار ساده است، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. کمتر از 5 ثانیه فرصت دارید تا توجه کاربر را جلب کنید.

 

5. خود را نشان دهید

 

اصالت در تبلیغات بسیار ارزشمند است. در طراحی وب سایت تخصص خود به کاربران نشان دهید چگونه شروع به کار کردید و چه چیزی رستوران شما را خاص می‌کند. نیازی نیست مطالبی کلیشه‌ای مانند “چه چیزی ما را متفاوت می‌کند” یا “داستان مابنویسید. نوشتن آنها سخت و دشوار است. در عوض ، مواردی مانند:

– زمان تاسیس

– نحوه خرید مواد اولیه

– نحوه پخت غذا

– معرفی سرآشپز

– معرفی تیم اصلی

– و ارائه جزئیات بیشتر

فوراً شما را از رقبا متمایز می‌کند.

6. منو را مشخص کنید

منو بسیار مهم است. منو دومین صفحه مهم بعد از صفحه اصلی شما است. یک منوی خوب، کاربردی و فریبنده است. چند مورد درباره منوی آنلاین وجود دارد :

1. هرگز منوی فیزیکی خود را به عنوان تصویر یا فایل بارگیری نکنید

به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو آسیب می‌رساند زیرا متن توسط روبات‌ها قابل خواندن نیست. همیشه منوی خود را مجدداً در وب سایت خود تایپ کنید تا متن بتواند توسط موتورهای جستجو شناسایی شود.

2. تمام غذاها را در منو قرار دهید

اگر کاربر برای دیدن تمام غذاها مجبور شود که مدام بر روی دکمه‌ها کلیک کند، کسل کننده، زمان بر و بازدارنده است. کل منو باید در یک صفحه بدون کلیک اضافی قابل مشاهده باشد. این موضوع در تلفن همراه نیز بسیار مهم است.پس در طراحی سایت این مورد را بهینه کنید.

 

7. استفاده از عکس‌ها در منوی آنلاین

 

حتی اگر با استفاده از عکس‌ها در منوی فیزیکی خود مخالف هستید، استفاده آنلاین از آنها می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند. هنگام ارزیابی یک رستوران در زندگی واقعی، مشتریان معمولاً به بشقاب‌های دیگر مهمانان نگاه می‌کنند تا ببینند آیا غذا قبل از صرف “خوب به نظر می‌رسد”. برای شبیه سازی این فرایند دنیای واقعی به صورت آنلاین هر چه می‌توانید انجام دهید.

8. ساعات کاری و آدرس خود را به وضوح نشان دهید

نام، آدرس و شماره تلفن رستوران باید همواره به طور برجسته نمایش داده شود. اگر آدرس را به google maps  و شماره تلفن را به یک لینک تلفن ویژه پیوند دهید، امتیازی است تا کاربران بتوانند با یک کلیک تماس بگیرند یا راهنمایی دریافت کنند.

9. رفتار بازدید کننده خود را بررسی کنید

چگونه می‌دانید که سایت شما باعث فروش می‌شود؟ این کار برای یک رستوران دشوار است زیرا مشتری معمولاً از تماس تلفنی برای ارتباط با شما استفاده می‌کند. ردیابی تماس‌ها برای مشاغل کوچک بسیار گران است. حداقل، می‌توانید از Google Analytics و Webmaster Tools استفاده کنید.

Google Analytics  نرخ بازگشت، زمان حضور در سایت و نرخ کلیک را به شما می‌گوید که شاخص خوبی برای موفقیت هستند.

Webmaster Tools  می‌تواند به شما بگوید که کاربران برای یافتن وب سایت شما کدام کلمات کلیدی را از Google سرچ کرده‌اند و چگونه برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی شده‌اید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند متن خود را اصلاح کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری از کلمات کلیدی با ارزش بالا دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر مردم بیشتر به جای “غذای چینی”، “غذاهای آسیایی” را جستجو می‌کنند، تصحیح محتوای شما برای مطابقت با “غذاهای آسیایی” به شما کمک می‌کند رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک بیشتری ایجاد کنید، که باعث ایجاد کسب و کار بیشتر می‌شود.

10. تنظیم پروفایل رسانه‌های اجتماعی

اطمینان از اینکه کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی متعدد به درستی نمایش داده شده‌است، نه تنها مستقیماً از آنها باعث فروش می‌شود، بلکه به شما در رتبه بندی ارگانیک در نتایج جستجوی Google نیز کمک می‌کند. مطمئن شوید که فیس بوک،Google+  و Twitter شما همان محتوای با کیفیت بالا را که وب سایت شما هست را خواهد داشت. فراموش نکنید که همه شبکه‌های اجتماعی را به وب سایت خود پیوند دهید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.