مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره ترفند ها و نرخ های تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

مفید بود؟

روش ها و قیمت های تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی به چه نحوی می باشد. تولید محتوا دیگر تنها دغدغه مدیران سایت ها نیست. این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی متفاوت و مختلف، نیاز به تولید محتوا مخصوص این شبکه ها نیز وجود دارد. هر پلتفرم و مدیایی نیازمند این مسئله می باشد که محتوایی با شرایط آن شبکه اجتماعی، با توجه به ویژگی ها و مختصات آن به وجود بیاید.

شبکه های اجتماعی

پر طرفدارترین و محبوب ترین پلتفرم هایی که امروز تمامی اقشار و افراد به آن علاقه مند هستند، شبکه های اجتماعی می باشد. این روزها با توجه به اینکه تعداد شبکه های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده است، باز هم مردم در چندین شبکه ی اجتماعی حضور دارند. اولین شبکه اجتماعی که بسیار در بین مردم مورد توجه واقع شده و طرفداران بسیاری کسب کرد، فیسبوک نام داشت. شما به راحتی بدون پرداخت هزینه ای می توانید عو این شبکه اجتماعی شوید و با حلقه ای بسیار گسترده ای از افراد در سرتاسر دنیا ارتباط داشته باشید.

فیسبوک را شاید بتوان گفت که سردمدار شبکه های اجتماعی می باشد. بعد از فیسبوک انواع مختلف شبکه های اجتماعی پدید آمدند و مخاطبان خود را پیدا کرده اند. فیسبوک پلتفرمی و شبکه اجتماعی می باشد که هم با استفاده از رایانه و موبایل می توان به آن دسترسی داشت، اما بعضی از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، با هدف اینکه شبکه اجتماعی بر روی موبایل باشد، به وجود آمده اند. هر کدام از این شبکه های مجازی روش های تولید محتوا مخصوص به خود را دارند.

اینستاگرام

بی شک محبوب ترین شبکه اجتماعی می باشد که افراد بسیار زیادی در آن حضور دارند. روش تولید محتوا برای این شبکه اجتماعی اولین نوع آن به وسیله عکس می باشد. و در ابتدا نیز این شبکه اجتماعی با هدف به اشتراک گذاری عکس شروع به فعالیت کرد و در ادامه فعالیت خود دیگر امکانات را اضافه کرد. بهترین روش برای تولید محتوا برای اینستاگرام، در ابتدا تولید عکس های با کیفیت می باشد. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، هدف این شبکه اجتماعی، اشتراک گذاری عکس ها بود. بنابراین در اینستاگرام شما با تعداد بسیار بسیار زیادی محتوا در قالب عکس رو به رو هستید، که تنها عکس هایی نظر مخاطب شما را جلب می کند که از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

روش دیگر تولید محتوا در اینستاگرام، تولید محتوای ویدئویی می باشد. آمار بازدید ویدئوها این روزها از بازدید عکس ها بیشتر شده است. این روزها اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای تولید محتوا و جلب مخاطب می باشد.

انواع روش های تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

 در بالا به طور اختصاصی در رابطه با تولید محتوا برای شبکه اجتماعی اینستاگرام صحبت کردیم. اما به طور کلی برای تولید محتوا برای انواع شبکه های اجتماعی انواع روش های مختلف وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. انواع روش های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باعث می شود نظر مخاطبین به کسب و کار شما جلب شود. و در ادامه این مخاطبین تبدیل به مشتریان شما شوند. بنابراین تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی این روزها بسیار حائز اهمیت می باشد. از نگاهی دیگر زمانی که شما با انواع روش های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، باعث می شوید مخاطبان متنوعی را جذب کنید.

محتوای متنی

اولین روش تولید محتوا که در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، توییتر و … کاربرد دارد، تولید محتوای متنی می باشد. که می توان در قالب جملاتی برای آگهی و یا تبلیغات نام برد. البته این روش برای شبکه های اجتماعی محدودیت های خود را دارد. به این دلیل بسیاری از این شبکه های محدودیت هایی در این زمینه قائل شده اند. برای مثال شبکه اجتماعی توییتر برای نوشتن متن، تعداد مشخصی کلمه را مشخص کرده که فقط در آن محدوده شما می توانید، تولید محتوای متنی را انجام دهید.

تصویر

تصویر یا عکس روش دیگری برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می باشد. این روش نسبت به روش تولید محتوای متنی، در شبکه های اجتماعی هم بهتر می باشد و هم راحت تر. در بسیاری از شبکه های اجتماعی، با قرار دادن عکس یا تصویر می توانید نظر مخاطبین خود را جذب کنید. و تقریبا در بیشتر شبکه های اجتماعی امکان به اشتراک گذاری عکس ها وجود دارد.

ویدئو

روش دیگر تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، تولید محتوا ویدئویی می باشد. در بسیاری از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و فیسبوک، شما می توانید برای جذب مخاطب، از ویدئو استفاده کنید. ویدئو ها با توجه به هدف کسب و کار شما، و نتیجه ای که شما قصد دارید از تولید محتوا به دست بیاورید، به وجود می آیند. که می توانند ویدئو های سرگرمی، معرفی محصول یا خدمات و یا هرگونه دیگری باشند. نکته ای که در رابطه با تولید محتوا ویدئویی برای شبکه های اجتماعی شما می بایست رعایت کنید، مختصر و مفید بودن آن می باشد. این بدین معنی می باشد که افراد در شبکه های اجتماعی به دنبال محتواهای کوتاه می باشند و زمانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، علاقه ای ندارند که زمان زیادی از وقت خود را در رابطه با تماشای ویدئو های بلند صرف کنند.

ویژگی های روش های تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی باید دارای ویژگی های مخصوص به خود باشند. حتما باید شما با علم به اینکه قصد دارید این محتوا را در کدام شبکه اجتماعی منتشر کنید، شروع به تولید محتوا کنید. چون همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، شبکه های اجتماعی هرکدام با توجه به نوع پلتفرم خود و سیاست هایی که دارا می باشند، فقط قابلیت انتشار محتواهای مخصوص به خود را دارند.

اما نکته بسیار مهم در رابطه با انواع روش های تولید محتوا که در شبکه های اجتماعی باید به آن توجه کرد، اختصار و موجز گویی می باشد. حضور در شبکه های اجتماعی افراد با سرعت بالایی می باشد. افراد زمانی که در این شبکه ها حضور دارند، با حجم بسیار زیادی از محتواها رو به رو هستند و به همین دلیل سریع از هر محتوایی عبور می کنند. شما برای موفقیت محتواهای خود در شبکه های اجتماعی می بایست به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، توجه کافی را داشته باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.