کلاس های تولید محتوا، یکی از بهترین مکانها برای یادگیری تولید محتوا میباشد. همزمان با اینکه تولید محتوا و محتوا برای همه کسب و کارها و سایتها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد، بسیاری از افراد با هدف اینکه تبدیل به یک تولید کننده محتوا شوند. و بتوانند در این صنعت فعالیت داشته باشند، برای یادگیری تولید محتوا، به کلاسهای تولید محتوا مراجعه میکنند. اما در کلاس های تولید محتوا چه چیزهایی باید آموزش داده شود؟ به چه مسائلی باید پرداخت.؟ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با کلاسهای تولید محتوا صحبت کنیم:
تولید محتوا چیست؟
در ابتدا باید به این سوال پاسخ بدهیم که تولید محتوا چیست؟ زمانی که ما از پروسه تولید محتوا به طور کلی آگاهی داشته باشیم، میتوانیم تصمیم بگیریم که با توجه به کدام گرایش از تولید محتوا، باید در کلاسهای تولید محتوا شرکت کنیم؟
اگر بخواهیم به طورکلی در رابطه با تولید محتوا صحبت کنیم، میتوانیم به این شیوه به آن پاسخ بدهیم، محتوا یعنی انتقال دادهها، اطلاعات، اخبار و هر نوع پیامی در قالب هر روشی.
به طور کلی محتواها به 4 دسته محتواهای متنی، عکس، ویدئو و صوتی تقسیم بندی میشوند. که هر کدام از اینها دارای زیر شاخه های بسیاری میباشند.
حالا شمامی بایست با توجه به توانایی ها و علایق خود، تصمیم بگیرید که قصد دارید در کدام از این شاخهها در کلاسهای تولید محتوا شروع به فعالیت کنید. هر کدام از این گرایش ها شیوه های تولید محتوای مخصوص به خود، همراه با ویژگی ها و نکته ها و توانایی های خاص آن مورد می باشد.
در کلاس های تولید محتوا چه چیزهایی یاد می گیریم؟
در کلاس های تولید محتوا معمولا یک سری از اصول مهم را آموزش می دهند مثل اینکه محتوا چیست؟ یا تولید محتوا چیست؟
- در کلاسهای تولید محتوا و آموزش تولید محتوا با مفاهیم دیگری نیز آشنا میشویم در رابطه با شغل نویسنده محتوا یا کپی رایتر صحبت میشود و وظایف آنها مشخص میشود.
- در کلاسهای تولید محتوا شما یاد میگیرید چگونه قوه نویسندگی خود را تقویت کنید و تولید محتوا را از کجا شروع کنید. اینکه ایده سازی در تولید محتوا چیست؟ اصلا از کجا می توانیم ایده برداری کنیم. کدام منابع برای ایده گرفتن مناسب هستند.
- در تولید محتوا بخش مهمی از تکنیکهای محتوا نویسی بازنویسی محتوا و یا تبدیل محتوای قدیم به محتوای جدید می باشد که اصول و نکات آن در کلاس های تولید محتوا به شما گفته می شود.
- اصول و الگوریتم های گوگل یکی دیگر از مواد درسی این کلاسها می باشد. اینکه شما چگونه طبق قواعد و اصول گوگل عمل کنید تا رتبه سایت خود را افزایش دهید و از گوگل رتبه بگیرید.
- در رابطه با مخاطبان هدف صحبت میشود. مخاطبان آنلاین و آفلاین را شناسایی میکنیم در رابطه با رفتار مخاطبان صحبت و بررسی میشود. یا حتی روش های مخاطب شناسی یا پرسونای مخاطب را میآموزید.
- برای داشتن یک مقاله خوب بهتر است ابتدا و انتهای تاثیر گذاری بنویسید تا از ابتدا تا انتهای متن مخاطب با شما همراه شود. ابتدای مقاله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در این مرحله است که مخاطب تصمیم میگیرد بر مقاله شما مکث کند یا از آن عبور کند. در کلاسهای تولید محتوا شما یاد می گیری چطور یک عنوان جذاب و خلاقانه بنویسید و تعداد کلیلک خورهای سایت خود را افزایش دهید.
- بعضی از محتوا نویسان و نویسندگان در نگارش و چیدن استراتژیها در مقاله خود دچار اشتباه میشوند در این کلاس ها به بررسی این اشتباهات نیز میپردازیم تا شما در این چالهها گیر نکنید و بتوانید یک محتوای حرفه ای تولید کنید.
- فریلنسری چیست؟ اگر در مسیر فریلنسری قرار بگیرید کارفرما ها شما را به عنوان یک فریلنسر حرفه ای برمی گزینند و تمام ساعت های کاری شما پر می شود ان هم در خانه یا در هر جا که شما انتخاب می کنید در آن مکان محتوا تولید کنید.
کلاس های تولید محتوا متنی
یکی از روشهایی که بسیار پر طرفدار میباشد، و تقریبا تمامی کسب و کارها و سایت ها در این زمینه فعالیت دارند، محتوا متنی میباشد. محتوا متنی شامل نوشتن مقاله، مطلب، یادداشت و …است. اولین نکتهای که در کلاسهای تولید محتوا متنی می بایست به شما آموزش داده شود، نویسندگی میباشد. شما اگر علاقه مند هستید که تبدیل به یک تولید کننده محتوا در قالب محتوای متنی شوید، میبایست در ابتدا تکنیکهای نویسندگی را به خوبی آموزش ببینید.
پس از مهارتهای نویسندگی، نکاتی که در رابطه با تولید محتوای متنی نیاز است که شما به آنها احاطه داشته باشید، آموزش دیدن در رابطه با نکات و مسائل سئو می باشد. هر شخصی که برای سایت خود به دنبال محتوای متنی میباشد، به طور حتم قصد دارد از مزایایی که سئو محتوای متنی بر روی سایت و جذب مخاطب دارد، بهره مند شود. بنابراین دانستن مسائل سئو و پیاده سازی آن در محتواهای متنی یکی از مهم تررین آیتمهای کلاسهای تولید محتوا میباشد. بعد از آن نیز میتوانید با شرکت در کارگاه طراحی سایت خود را ارتقا دهید.
کلاس های تولید محتوا در قالب عکس
کلاس های تولید محتوا در قالب عکس، عموما می توان به کلاس های عکاسی اشاره کرد. عکاسی و عکس برداری یکی از شیوه های تولید محتوا می باشد که برای هر محتوایی مورد نیاز است. ما میتوانیم از کلاسهای عکاسی به نام کلاسهای تولید محتوا نیز نام ببریم. در این کلاسها به علاقه مندان انواع روشها و تکنیکهای عکاسی آموزش داده می شود.
به طور کل شاید بتوان گفت اولین تولید کنندگان محتواها، عکاس ها بودند که با عکاسی و انتشار آنها اطلاعات را به مردم انتقال میدادند. عکاسها علاوه بر عکاسی، شیوههای ویرایش عکسها را نیز فرا میگیرند. اما مهمترین وظیفه در انتشار عکس ها در محتواها، به عهده کارشناس محتوا میباشد، که با توجه به موضوع محتوا، با توجه به عکسهایی که موجود میباشد، بهترین تصویر که هماهنگی با موضوع محتوا دارد را انتخاب کند و در کنار محتوا منتشر کند.
کلاس های تولید محتوا ویدئویی
در همه آموزش هایی که شما در کلاسهای تولید محتوا فرا میگیرید، شما قصد دارید از مهارت هایی برخوردار شوید که بتوانید در آن حیطه فعالیت کنید. هر شاخه از روش های تولید محتوا، نیازمند مهارتها و تکنیکهایی میباشد. شما در این کلاسهای تولید محتوا باید به دنبال کسب این مهارتها باشید.
محبوبیت کلاسهای تولید محتوا ویدئویی
در کلاسهای تولید محتوا ویدئویی نیز شما آموزش میبینید که بتوانید چگونه با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارید، ویدئوهای مناسبی را به وجود بیاورید که مخاطبان را جذب کنند. همانطور که خود نیز از آن آگاه هستید، محتواهای ویدئویی این روزها از محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم برخوردار هستند. بنابراین شما اگر بتوانید مهارتهای لازم برای این روش تولید محتوا را به خوبی فرا بگیرید و استفاده کنید، قطعا میتوانید در این شاخه موفق باشید.
بسیاری از سازمانها برای جذب مخاطب به دنبال محتواهایی در قالب ویدئو میباشند، قطعا شما با استفاده از مهارتهایی که فرا گرفته اید می توانید به عنوان تولید کننده محتوا با آنها همکاری داشته باشید.
کلاس های تولید محتوا صوتی
محتواهای صوتی به طور کلی محتواهایی نظیر کتاب های صوتی، پادکست ها، فایلهای آموزشی صوتی و … میباشد. بنابراین شما برای تولید محتوا در این قالب می بایست آموزشهایی در رابطه با گفتار، فن بیان و این زمینه موارد آموزش ببینید. این روزها استفاده از محتواهای صوتی نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد.
اگر صدای مناسبی دارید، شک نکنید با شرکت در این کلاسهای تولید محتوا موفق خواهید شود.
ویژگی های محتوا ها
شما در هرکدام از این شاخه ها قصد داشته باشید، فعالیت کنید و در کلاسهای تولید محتوا مخصوص به آن نیز شرکت کنید، میبایست چندین ویژگیهای عمومی که در بین همه محتوا باید وجود داشته باشد را بدانید. اولین ویژگی محتواها میبایست تکراری نبودن و کپی نبودن باشد. شما در تولید محتوا باید خلاقیت داشته باشید.
دومین نکته که باید رعایت کنید این مسئله میباشد که محتواهای با کیفیت
تولید کنید. و آخرین نکته مهم این است که هر محتوایی که تولید میشود باید مخاطب را جذب کند و نیاز او را برطرف کند.
سوالات متداول
-
کلاس های تولید محتوا چه چیزی را به ما ارئه می کند؟
کلاسهای تولید محتوا مهمترین دستاوردی که برای شما خواهد داشت این است که شما را در یک مسیر شغلی حرفه ای قرار میدهد تا از این طریق با تولید انواع محتوا کسب درآمد مناسبی داشته باشید.
-
ویژگی یک محتوای خوب چیست؟
محتوای خوب محتوایی است که نگارش آن بر اساس خلاقیت و ایده خود نویسنده است و در آن از کپی کردن پرهیز کرده است. ضمن انکه در نوشتن از اصولی استفاده شده است تا مخاطب را جذب خود کند.
-
برای نوشتن یک محتوای متنی چه نکتهای را باید رعایت کنیم؟
محتوای متنی خوب باید دارای آغاز و پایان مناسب، جذاب و گیرایی باشد تا مخاطب برای مقاله شما مکث کند و برای ادامه خواند آن مشتاق باشد.