خرید محتوا، امری می باشد که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است. افراد و سازمان های بسیاری برای سایت و وبلاگ های خود عمل خرید محتوا را انجام می دهند. امروزه محتوا تبدیل به بخشی جدا نشدنی از تمامی کسب و کارها و افراد و سازمان ها شده است. نیاز به محتوا و تولید محتوا برای هر سازمانی کاملا آشکار و مشخص می باشد. بنابراین سازمانها سعی دارند به هر نوعی که شده محتوا مناسب برای سازمان خود را به دست بیاورند. اما خرید محتوا به چه نحوی انجام می گیرد؟ هدف از خرید محتوا چیست؟ در هنگام خرید محتوا به چه نکاتی می بایست توجه داشت؟ اینها همه مسائلی می باشد که ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم.
چرا خرید محتوا
با توجه به این امر که هر سازمانی نیاز به محتوا دارد، تمامی سازمان ها، سایت ها و مجموعه ها و افراد به دنبال این قضیه هستند که محتوای مورد نیاز خود را تامین کنند. برای بسیاری از این سازمان ها به صرفه نمی باشد که افرادی را استخدام کنند که کار تولید محتوا را برای آنها انجام دهند. از یک طرف نه بودجه لازم برای استخدام تولیدکنندگان محتوا را دارند و از سوی دیگر از لحاظ امکانات سخت افزاری نیز نمی توانند شرایط لازم برای حضور تولید کنندگان محتوا را فراهم کنند.
بنابراین این سازمان ها به این نتیجه می رسند که برای برطرف کردن نیازهای خود در زمینه محتوا، تصمیم به خرید محتوا می گیرند. این روزها افراد و سایت های بسیاری وجود دارند که خدمات انواع تولید محتوا را انجام می دهند و شما به عنوان یک سازمان می توانید نیازهای محتوایی خود را از طریق این سازمان و افراد برطرف کنید. برای خرید محتوا به طور کلی شما به دو روش می توانید این کار را صورت بدهید.
انواع روش های خرید محتوا:
همکاری با سایت های ارائه دهنده محتوا
یک اینکه با سایت هایی که خدمات تولید محتوا را ارائه می دهند، محتوای مورد نظر خود را خریداری کنید. نحوه همکاری با این سایت ها بسیار آسان می باشد. شما با توجه به نوع محتوایی که مورد نظرتان می باشد، وارد سایت این سازمان ها می شوید، انواع محتواها و تعرفه های آنها را بررسی می کنید و سفارش تولید محتوا خود را ثبت می کنید.
همکاری با این سایت ها برای خرید محتوا چندین مزیت دارد. از جمله اینکه افرادی که برای این سایت ها فعالیت های تولید محتوا را انجام می دهند، افراد حرفه ای هستند که کار تولید محتوا را انجام می دهند. و از سوی دیگر هنگامی که کار تولید محتوا به پایان می رسد، در این سازمان ها افرادی به عنوان کارشناس وجود دارند که قبل از اینکه محتوا به دست شما برسد، آن را بررسی می کنند و در صورت اینکه محتوا مشکلی داشته باشد و یا دچار کاستی باشد، همه این موارد را برطرف می کنند و سپس تحویل شما می دهند. بنابراین شما می توانید مطمئن باشید که محتواهایی که در اختیار شما هستند، از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.
مزیت بعدی که در رابطه با همکاری با این سایت ها وجود دارد، این مسئله می باشد که شما با هر میزان بودجه ای می توانید خدمات محتوایی از این سایت ها دریافت کنید. حتی بسیاری از این سایت ها برای مرتبه اول محتواهای هدیه ای برای شما در نظر می گیرند که شما با استفاده از آنها می توانید عیار کیفیت محتواهای تولید شده توسط این سایت ها را بررسی کنید و سپس خرید محتوا را انجام دهید.
همکاری با فریلنسر ها (دورکارها)
روش دیگری که برای خرید محتوا وجود دارد، همکاری با فریلنسر ها و دورکارها می باشد. این افراد اشخاصی هستند که هر نوع محتوای مورد نظر شما را با میزان مبلغ دستمزدی که بین دو طرف به توافق می رسد، انجام می دهد. از مزیت هایی که همکاری با فریلنسرها وجود دارد، این مسئله می باشد که دیگر نیازی نیست حقوق ثابت برای آنها در نظر بگیرید و یا اینکه محیط را برای فعالیت آنها در نظر بگیرید.
فریلنسرها افرادی هستند که به صورت پروژه ای کار می کنند. به این صورت که پروژه ای را از کارفرما تحویل می گیرند و با توجه به خواسته ها و نیازهای کارفرماها آن را تکمیل می کنند و به کارفرما ارائه می دهند. این افراد اغلب در منزل خود کار می کنند. واز لحاظ کاری جامعه ها به سمتی در حال حرکت هستند که بسیاری از فعالیت های شرکت ها و سازمان ها برون سپاری می شود و توسط دورکارها یا فریلنسرها انجام می گیرد. شما برای خرید محتوا نیز می توانید با این افراد همکاری داشته باشید. این افراد انواع کارهای خدمات تولید محتوا، طراحی سایت، کارهای گرافیکی را با هزینه هایی مناسب و با کیفیت مناسب ارائه می دهند. شما جهت همکاری با این افراد می بایست، رزومه آنها را بررسی کنید.
نکاتی در رابطه با خرید محتوا
شما در هنگام خرید محتوا می بایست نکاتی را مد نظر داشته باشید. اولین نکته و مهم ترین نکته این مسئله می باشد، که موضوعی که قصد دارید در رابطه با آن محتوا خریداری کنید را به طور کاملا واضح مشخص کنید. کلمات کلیدی مورد نظر خود را اعلام کنید. در محتواهای متنی بخواهید که محتواهای شما از لحاظ سئو نیز درست باشد. در صورتی که انواع دیگر محتواها را مد نظر دارید، کیفیت مورد نظر خود را اعلام کنید.
کوچکترین نکته هایی را که برای شما مهم می باشد اعلام کنید تا در محتواهای شما آنها را انجام دهند. هیچ وقت نخواهید که در رابطه با یک موضوعی کلی بنابر نظر خود آنها محتوایی را برای شما تولید کنند. شما هنگامی که خرید محتوا را انجام می دهید، می بایست همانند یک کارشناس عمل کرده و تمامی جوانب را بررسی کنید، تا محتوایی که به دست شما می رسد، با آنچه که شما توقع دارید همخوانی داشته باشد.
خرید محتوا قطعا با هدف جذب مخاطب برای سایت شما همراه است. بنابراین باید کلیه شاخص هایی که مورد نظر مخاطبان شما می باشد در محتواها اعمال شده باشد. شما با خرید محتوا با کیفیت و مناسب می توانید به اهداف خود دست پیدا کنید، در صورتی که کاملا با هدف و برنامه این کار را انجام دهید.