مقالات آموزشی

همه چیز درباره ساخت محتوای ویدئویی

مفید بود؟

ساخت محتوای ویدئویی یکی از بهترین روش های تولید محتوا می باشد. این روزها برای جذب مخاطب، تبدیل آنها به مخاطبان وفادار و مشتری، شما می بایست به انواع روش های مختلف تولید محتوا روی بیاورید. فرقی نمی کند شما به دنبال فروش باشید یا افزایش ترافیک سایت، ساخت محتوای ویدئویی بهترین روش برای جذب مخاطب امروزی می باشد. شما با ساخت محتوای ویدئویی می توانید باعث شوید که افراد مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و از آن لذت ببرند.

چرا محتوای ویدئویی؟

شما زمانی که شروع به تولید محتوا می کنید، قطعا سخت ترین روش، تولید محتوای ویدئویی می باشد. هم از نظر میزان هزینه ای که باید پرداخت کنید و هم از نظر وقت و ایده، محتوای ویدئویی فعالیتی زمان بر می باشد. اما سختی هایی که ما برای تولید محتوای ویدئویی تحمل می کنیم، ارزش آن را دارد.

با توجه به تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته، مشخص شده است افراد بیشتر به تماشای محتوای ویدئویی تمایل دارند تا دیگر مدل های محتوا. این روزها افراد تمایل کمتری به خواندن محتوای متنی از جمله مقاله، یادداشت و این گونه محتواها دارند و بیشتر مایل هستند تا از محتواهای صوتی و محتوای ویدئویی استفاده کنند.

مزایای محتوای ویدئویی

قطعا جذابیت محتوای ویدئویی بسیار بیشتر از دیگر مدل های محتوایی می باشد. زمانی که شما یک محتوای ویدئویی را آماده می کنید، قطعا به طور غیر مستقیم این پیام را به مخاطب انتقال می دهید، که برای او وقت زیادی را صرف کرده اید و این مسئله بسیار خوشایند می باشد.

یکی از مزیت های محتوای ویدئویی این مسئله می باشد که شما می توانید محتوای ویدئویی خود را در سایت های دیگری که فقط به نشر محتوای ویدئویی می پردازند، به نمایش بگذارید و از این طریق نیز مخاطبینی را برای خود به دست بیاورید.

از دیگر ویژگی های محتوای ویدئویی، باز نشر آن در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام می باشد. در این شبکه های اجتماعی نیز افراد بسیاری وجود دارند که با یک استراتژی مناسب، قطعا می توانند تبدیل به مخاطبان شما شوند و شما از آنها کسب سود کنید.

انواع مدل های محتوای ویدئویی

شما با توجه به هدف و سیاست کاری خود می توانید از انواع مدل های محتوای ویدئویی بهره بگیرید. هر سازمان با توجه به نوع فعالیت خود می تواند نسبت به تولید محتوای ویدئویی اقدام کند. فرقی نمی کند سازمان شما در چه حوزه ای در حال فعالیت می باشد، شما در هر حوزه ای که باشید با تولید محتوای ویدئویی با کیفیت می توانید مخاطبین و مشتریان زیادی را به خود جذب کنید.

برای مثال اگر سازمان شما در زمینه تولید محصولات فعال می باشد. شما می توانید با استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی نگاه مخاطبین را به خود جذب کنید و یا اگر محصول خاصی را تولید می کنید، می توانید نحوه استفاده از آن را در قالب یک ویدئو آموزشی در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

قطعا جالبترین روش برای معرفی محصولات، استفاده از ویدئو و فیلم می باشد، که تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد گذاشت.

مثال دیگری که می توان برای ساخت محتوای ویدئویی از آن نام برد، در کسب و کارهایی همانند رستوران و کافه می باشد که شما می توانید با ساخت محتوای ویدئویی، باعث شوید که مشتریان به سمت کافه یا رستوران شما سرازیر شوند. شما می توانید برای معرفی کافه یا رستوران خود با ساخت محتوای ویدئویی به خوبی تمامی قسمت های محل کار خود را به مخاطب نشان دهید.

شما می توانید با استفاده از ویدئو، نحوه پخت غذاها و آماده سازی آنها، تا مرحله ای که بر روی میز مشتری قرار می گیرد را آماده کنید. شک نکنید که این مسئله جذابیت بسیار زیادی برای مخاطبین شما خواهد داشت. از اینگونه محتوای ویدئویی می توانید در صفحات شبکه های اجتماعی خود نظیر اینستاگرام نیز بهره بگیرید.

کسب درآمد از طریق ساخت محتوای ویدئویی

حتما برای شما هم جالب است که با استفاده از ساخت محتوای ویدئویی می توانید از طریق اینترنت به درآمد دست پیدا کنید. این روزها بیشتر افراد به دلیل مشغله های فراوانی که دارند، ترجیح می دهند اگر قصد دارند در دوره ای آموزشی شرکت کنند، از دوره های آموزشی آنلاین که در قالب کتاب، فیلم و عکس می باشد، استفاده کنند.

شما می توانید در همین زمینه ای که دارای تخصص می باشید، با ساخت ویدئوهای آموزشی از این طریق به درآمد برسید. اگر آموزش هایی که در قالب ویدئو انجام می دهید، به راستی برای افرادی ارزشمند باشد و ویدئو ها نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشند، شک نکنید که به درآمد بسیار خوبی از این طریق خواهید رسید.

بایدها و نبایدهای ویدئو

کاملا صحیح است که شما با استفاده از ساخت محتوای ویدئویی می توانید نگاه بسیاری از مخاطبین را به خود جذب کنید ولی باید در این مسیر نکاتی را نیز رعایت کنید.

امروزه بسیاری از افراد شروع به ساخت محتوای ویدئویی در هر زمینه ای کرده اند. زمانی محتوای ویدئویی شما مورد توجه مخاطبین قرار می گیرد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. نکته ی دیگری که می بایست به آن توجه داشته باشید، ایده های شما برای ساخت ویدئو می باشد. زمانی شما می توانید گوی سبقت را از رقیبان خود بربایید که خلاقیت در ویدئو های شما وجود داشته باشد. سعی کنید از همه روش های محتوای ویدئویی نظیر ساخت انیمیشن، تیزر و … استفاده کنید تا مخاطبین از این تنوع لذت ببرند و همیشه به دنبال ویدئوهای بعدی شما باشند.

و نکته آخری که در ساخت محتوای ویدئویی باید رعایت کنید، صداقت و راستگویی می باشد. به این نکته باید توجه داشته باشید که تمامی کارهایی که شما در ویدئو انجام می دهید صادقانه باشند. منظور این است که اگر محصولی را از طریق ویدئو معرفی می کنید، در معرفی آن اغراق نکنید و تمامی کارایی های محصول را ارائه دهید. به گونه ای نباشد که مخاطب زمانی که ویدئو را مشاهده می کند و سپس محصول را خریداری می کند، وقتی با محصول رو به رو می شود تفاوت زیادی بین محصول در ویدئو و آن چیزی که تحویل گرفته است، مشاهده کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.