مدیریت محتوا در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. زیرا امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نقش مهم و اساسی در توسعه و بهبود کسب وکار دارند. در حال حاضر برندهای زیادی وجود دارند که توانسته اند با شبکه های مجازی به فروش و سودآوری برسند. فعالیت های هر کسب و کاری باید در شبکه های اجتماعی دقیق مشخص و هدفمند باشد. هر کسب وکاری باید بداند از کدام شبکه ی مجازی می خواهد فعالیت خود را شروع کند و هدف خود را نیز باید مشخص کند. اگر قصد دارد در اینستاگرام فعالیت کند باید مدیریت محتوا اینستاگرام را نیز در دستور کار قرار دهد.
اینستاگرام و مدیریت محتوا
بدون شک اینستاگرام یکی از پر کاربرد ترین و پر ترافیک ترین شبکه های مجازی به حساب می آید. روزانه کاربران زیادی وارد این شبکه مجازی می شوند. بنابراین برای بسیاری از برندهای تجاری و کسب وکار ها به یک قطب تبلیغات و فروش تبدیل شده است. قابلیت های اینستاگرام بسیار زیاد می باشد. عکس منتشر کردن، استوری گذاشتن، محتوا نویسی، ارتباط با کاربران، ایجاد آلبوم عکس و … همه از قابلیت هایی است که باعث ایجاد فرصت برای کسب و کار شده است. هر کسب و کاری که به ارائه و معرفی و فروش محصول خود در اینستاگرام می پردازد، باید برای این کار برنامه ریزی داشته باشد. تولید محتوا یکی از اثرگذارترین روش ها در اینستاگرام می باشد که البته باید مدیریت محتوا نیز صورت گیرد تا بیش ترین اثر گذاری را داشته باشد.
مدیریت محتوا اینستاگرام
یکی از قسمت های هر صفحه مربوط به محتوایی که تولید می شود و کامنت ها یا نظرات کاربران می باشد. محتوای تولید شده و همچنین کامنت های کاربران یکی از پارامتر های تاثیر گذار و بسیار مهم برای بازخورد کاربران می باشد. می توانید به پرسش کاربران پاسخ دهید این خود یک ارزش آفرینی است. درنتیجه باید یک مدیریت محتوا داشته باشید تا بتوانید اثر گذار عمل کنید.
مدیریت محتوا اینستاگرام
- اطلاعیه های منتشر شده را بررسی کنید.
هنگامی که در صفحه اینستاگرام خود به تولید محتوا می پردازید، باید اطلاعیه ها و یا محتوایی که منتشر کرده اید را بدون معطلی بررسی کنید. پنل اینستاگرام 80 کامنت جدید تر را نشان می دهد، از این رو زمانی که مطالب خود را منتشر کرده اید، باید بررسی کنید که کامنت هایی کارابران در زیر پست شما می گذارند با محتوایی که شما تولید کرده اید چقدر مرتبط می باشد. پس یکی از راه کارهای مدیریت محتوا اینستاگرام همین دنبال کردن اطلاعیه هایی است که منتشر می کنید.
- پاسخ دادن به کاربران
یکی از راه کاری های مدیریت محتوا اینستاگرام پاسخ دادن به کامنت ها می باشد. پاسخگو بودن یک استراتژی بسیار مهم می باشد. به طور معمول این مسئله نادیده گرفته می شود. اگر شما اجازه تعامل را بدهید تا کاربران سوال بپرسند، گفتگو بین کاربران نیز ایجاد شود، این می تواند برای کاربران ارزش آفرینی داشته باشد و کاربران نیز این را احساس خواهند کرد. رفته رفته این موجب وفاداری کاربران خواهد شد. حتماً با حوصله کاربران را تگ کنید و به آن ها پاسخ دهید.
- کاربران را به تگ کردن دوستانشان در زیر محتوایی که منتشر کرده اید تشویق کنید.
از کاربران خود بخواهید که دوستان خود را تگ کنند، بسیار از کامنت ها از جانب آن ها می باشد، پاسخ دادن به آن ها باعث می شود آن ها نیز مشتاق شوند صفحه شما را فالو کنند و به یکی از دنبال کنندگان شما تبدیل شوند. این روش یکی از استراتژی های مدیریت محتوا محسوب می گردد و تنها در اینستاگرام نقش بسزایی دارد بلکه در سایر شبکه های اجتماعی نیز می تواند موفق عمل کند. برای تشویق تگ کردن می توانید از ابزارهایی مان مسابقه استفاده کنید.
- از قابلیت آیکن اسکور استفاد کنید.
برای مدیریت محتوا اینستاگرام می توانید از سرویس های مبتنی بر وب استفاده کنید. این (Iconosquare) می تواند به شما کمک کند تا اطلاعیه های خود را راحت تر ببینید و بررسی کنید. یک نرم افزار تحلیل رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا محتوای خود را بهتر پردازش و تحلیل کنید.
- از دایرکت برای مسابقه استفاده کنید.
می توانید یک مسابقه متفاوت اجرا کنید، این بستگی به خلاقیت شما دارد. از نمونه مسابقاتی که می توانید اجرا کنید، مسابقه ی نظرات برتر، برای اینکه بتوانید کامنت ها را افزایش دهید از این مسابقه استفاده کنید و به هر کس که نظر برتری را کامنت کرده بود یک هدیه ارسال کنید. این نیز یکی از ساده ترین روش های مدیریت محتوا اینستاگرام محسوب می گردد.
- هشتگ ها را که توسط کاربران گذاشته شده است را بررسی کنید.
ممکن است در رابطه با نوع کسب وکار شما، طرفداران شما مطالبی را پست کنند. ببینید چه هشتگ هایی منتشر شده است. هشتگ مربوط به برند و کسب وکار خود را پیدا کنید. سپس آن ها را لایک کنید و برای آن ها کامنت بگذارید. قطعاً آن ها از توجه شما هیجان زده می شوند و از طرفداران دائمی شما می شوند و شما را به سایر دوستان معرفی می کنند. عکس العمل نشان دادن به کامنت ها و نقطه نظرات کاربران بسیار با اهمیت است. باید به گونه ای به مدیریت محتوا بپردازید که عکس العمل های مثبت دریافت کنید و بتوانید به خوبی و به موقع به آن ها پاسخ دهید.
- اینستاگرام خود را پاک سازی کنید.
علاوه بر مدیریت محتوا باید فالوور های خود را نیز مدیریت کنید. برای این کار کافی است یک نرم افزار آنفالو یاب نصب کرده و از این نرم افزار کمک بگیرید. با کمک این نرم افزار می توانید افرادی که به کسب وکار شما و محصولات شما علاقه دارند را پیدا کنید و فالو کنید. می توانید افرادی که شما را فالو نکرده اند را آنفالو کنید. آن هایی که شما را فالو کرده اند را فالو کنید. افرادی که شما را آنفالو کرده اند را پیدا کنید و یک لیست از افرادی که شما را فالو کرده اند تهیه کنید و به آن ها پاسخ دهید.
- تولید محتوا همراه با ارائه یک تصویر با کیفیت
باید یک محتوای با کیفیت و کاربر پسند تولید کنید. باید محتوایی ایجاد کنید که بتواند پاسخگوی سوالات کاربران باشد. باید به معرفی کامل برند خود و محصولات خود بپردازید. سپس مدیریت محتوا را در دستور کار قرار دهید. باید محتوای شما منحصر به برند شما باشد.