تولید محتوای فارسی در ایران بیش از سایر زبان ها طرفدار دارد عده ای فکر می کنند که ساختار تولید محتوای فارسی بسیار آسانتر از سایر روش ها است اما این روند به طور کلی قابل قبول نبوده و نیاز است که یک سری بررسی های دقیق در این زمینه صورت بگیرد.
اصول تولید محتوای فارسی
تولید محتوای فارسی باید به صورتی باشد که تمام افراد با تمامی سلیقه و سطح سواد مختلف را پوشش دهد. عده ای فکر می کنند که سطح بالا نوشتن تولید محتوای فارسی یک ویژگی خوب است و می تواند به رتبه سایت بسیار کمک کند این تصور اشتباه است شما هر چقدر هم دقیق و درست بنویسید در صورتی که جمله بندی به طور دقیق رعایت شود نشود نمی توان انتظار داشت که مطلب شما خوانده شود و بازدید مطلب شما به طور خودکار کاهش می یابد.
در نظر داشته باشید که اصول تولید محتوای فارسی بر ساده نویسی بسیار تأکید دارد یعنی نوشته ها باید به صورتی باشد که خواننده ها بتواند با یک نگاه اجمالی اصل مطلب را متوجه شوند. حال چگونه این امر امکان پذیر است؟ یک موضوع را همیشه باید دقت کنیم که اغلب کاربران زمان کمی در بازدید از سایت دارند و به طور کلی سعی می کنند در ابتدا یک نگاه کلی به نوشته داشته باشد این در حالی است که اولین توجه این افراد به عناوین نوشته شده است. عنوان ها باید به صورتی نوشته شود که جذاب و معرف پاراگراف نوشته شده باشد. به عنوان مثال وقتی قرار است از روش های اجرای نمای ساختمانی کرتین وال صحبت شود باید در پاراگراف دقیق به موضوع اجرای این نمای ساختمانی پرداخته شود و نوشتن توضیحاتی که مدام مزایای این نما را توضیح می دهد هرگز گزینه جالبی نخواهد بود.
بخش بندی تولید محتوای فارسی
تولید محتوای فارسی باید طبق یک برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد. یعنی نمی توان از همان خط اول شروع به استفاده از اصطلاحات عجیب و غریب در زمینه یک محصول نمود و کاربر را غافلگیر کرد. این سبک از غافلگیری اغلب کاذب بوده و مشکل ساز خواهد بود. دقت نمایید که در تولید محتوای فارسی نیاز است که جذاب بودن همیشه رعایت شود بنابراین یک بخش مهم در تولید محتوای فارسی جذابیت است این موضوع باید به صورت عنوان به عنوان رعایت شود تا کل متن را فرا بگیرد.
تولید محتوای فارسی باید منظم باشد. نظم در نوشته های فارسی از اهمیت بالایی برخوردار است. اینکه بتوانیم هر بخش از نوشته خود را مخصوص به قشر خاصی قرار دهیم می تواند یک نظم جالب باشد. در نظر داشته باشید که بخش هایی که برای تولید محتوای فارسی در نظر گرفته می شود اغلب دارای پارت بندی های مختلفی است. یک نکته بسیار مهم در زمینه تولید محتوای فارسی وجود دارد آن هم توجه به سلیقه کاربران و رده سنی آنها است. اینکه چه کسانی کاربران اصلی سایت شما هستند بسیار مهم است و می تواند در روند کاری سایت تأثیر بگذارد. شایان ذکر است که محتوای نوشته شده به صورت دو بخشی همیشه بهتر از پارت های یک بخشی است. هرچه از یک تکه نویسی فاصله بگیرید می توانید مخابیان بیشتری داشته باشید و این روند سبب می شود که کار به شکل اصولی تر پیش برود.
روان بودن تولید محتوای فارسی
تولید محتوای فارسی باید روان باشد عده ای فکر می کنند که تنها کنار هم قرار دادن کلمات مختلف می تواند یک متن فارسی خوب ایجاد کند و چون مخاطب نیز فارسی زبان است هیچ مشکلی ایجاد نمی شود این تصور درست نیست. روان بودن یک متن یک برگ برنده محسوب می شود. کلمات کلیدی باید جایگاه درست داشته باشند و نیاز است که هر کلمه کلیدی در بخش مشخصی استفاده شود. چه خوب است که محتوای نوشته شده چند بخشی باشد و بتواند مرزهای سلیقه ای کاربر را در نظر بگیرد. فرض کنید سایت در زمینه آموزش خیاطی مطلب تولید می کند در این زمینه مطالبی که تولید می شود باید به صورتی باشد که یک فرد مبتدی نیز بتواند متوجه شود و تنها برای افراد متخصص نوشته شود.
شفاف بودن تولید محتوای فارسی بسیار مهم است هر نوع ابهام در این زمینه مشکل ساز خواهد بود شاید در ابتدا یک محصول را بسیار عالی تعریف کرده اید و در نهایت بگویید در خرید این محصول مواظب باشید! این جمله در مخاطب یک ابهام بزرگ ایجاد می کند و او متوجه نمی شود که علت استفاده از چنین موضوعی چیست. در نظر داشته باشید که روان بودن تولید محتوای فارسی از نظر افراد تعاریف مختلفی دارد. عده ای استفاده از کلمات ساده را روان بودن معنی می کنند و عده ای اینطور در نظر گرفته اند که هرچه یک جمله کوتاه تر باشد یعنی متن روانتر نوشته شده است این تصور سبب می شود که محتوای نوشته شده ایده آل به نظر برسد و بتواند به بهترین شکل ممکن ارزیابی شود.
رعایت سئو در تولید محتوای فارسی
تولید محتوای فارسی باید با سئوی استاندارد همراه باشد. روان نویسی به تنهایی نمی تواند برای یک متن نمره کامل ایجاد نماید. فعل و فاعل باید در جای درست قرار بگیرد نیاز است که نوشته های سخت بیشتر توضیح داده شود. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در تولید محتوای فارسی می تواند نشان از حرفه ای بودن نویسنده باشد آنطور که مشخص شده است نوشته هایی که شامل چندین پارت بندی مختلف هستند در تولید محتوای فارسی به نتیجه بهتری می رسند.
یک نکته بسیار مهم در زمینه تولید محتوای فارسی وجود دارد و آن هم رعایت جدیدترین اصول نگارشی است، نویسنده در زمینه تولید محتوای فارسی باید جدیدترین قوانین را بلد باشد و به کار بگیرد گاهاً نوع نوشتاری تغییر می کند، گاهاً استفاده از نیم فاصله یک گزینه بسیار مهم است و گاهاً دیده می شود که فاصله باید در وضعیت نرمال قرار بگیرد. استفاده از علائم نگارشی نباید افراطی استفاده شود. بهتر است که نوشته ها حرفی برای زدن داشته باشد و کاربر در یک نگاه متوجه شود که محتوای نوشته شده چه کمکی به او می کند. ساده ترین سبک نوشتاری در تولید محتوای فارسی استفاده از قلم نوشتاری خاص برای یک سایت به صورت منحصر به فرد است.