مقالات آموزشی

همه چیز درباره راه های انجام تولید محتوا

مفید بود؟

آیا تا به حال در این مرحله از زندگی بوده اید که نیاز داشته باشید یک مسیر شغلی برای خود انتخاب کنید؟ اگر شما هم با چالش تبدیل کردن افکار تان به کلمه ها رو به رو هستید می توانید تولید محتوا را انتخاب کنید. در ابتدا باید مهارت های لازم برای کار کردن حرفه ای را بیاموزید. به این منظور می توانید به یکی از شرکت های مشهور تولید محتوا مراجعه کنید. برای تبدیل شدن به یک نویسنده کامل و حرفه ای باید چند نکته را در مورد تولید محتوا بدانید. یکی از پایه ای ترین نکات این است که انواع مختلفی از تولید محتوا وجود دارد. قبل از اینکه مسیر خود را به عنوان یک تولید کننده ی محتوا شروع کنید باید یک پیش زمینه ی فکری در مورد انواع مختلف تولید محتوا داشته باشید

انواع تولید محتوا:

  1. تولید محتوای سئو:

تولید محتوا یک بخش کامل از بهینه سازی موتور جستجو و تجارت آنلاین است. شرکت های مختلف در کشور های مختلف مانند ایالات متحده آمریکا،انگلیس و استرالیا تولید سئو را به کشور های دیگر مانند هند می سپارند. به همین جهت تجارت تولید محتوا دچار یک توسعه ی عظیم در هند و کشور های دیگر شده است.

تیم تولید محتوا در شرکت های مختلف که از بهینه سازی موتور جستجو استفاده می کنند، مقاله ها، وبلاگ ها، توصیفات و شرح کالاها و مواردی از این دست را می نویسند. کلید واژه های مناسب در همه ی محتوا ها توسط نویسنده ها تعیین می شوند. متخصصان سئو قبل از اینکه نویسنده ها بتوانند در مورد هر موضوعی بنویسند جستجو می کنند و کلمات کلیدی را پیدا می کنند. موضوعات تولید محتوا بسیار متفاوت است مانند، خدمات تولید، تعمیر ساعت، تعمیر موتور سیکلت، جایگزینی سقف، مسیر های توریستی و …

یک نویسنده ی محتوای سئو بیشترین دقت را در نوشتن مطالب وب به خرج می دهد تا تمام مطالب آموزنده و مفید باشد. اگر فکر می کنید تولید محتوای سئو بهترین انتخاب برای شماست پس باید اشتباهات گرامری و دستوری خود را از بین برده و اصالت را در همه ی نوشته های خود حفظ کنید. دقت کنید که محتوای سئویی که تولید کرده اید واضح، روشن و دقیق باشد، بهتر است آنها را به پاراگراف های کوچک و جدا تقسیم کنید و عنوان ها و زیر عنوان های جذاب برای متن انتخاب کنید. علاوه بر این باید توانایی این را داشته باشید که مطالب را به موقع تحویل دهید، تا متخصصان سئو بتوانند روی آن ها کار کنند.

2. تولید محتوای فنی:

این نوع تولید محتوا نیاز به داشتن دانش در مورد سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، لوازم الکترونیکی مصرفی، رباتیک، بیوتکنولوژی، مهندسی، شیمی و هوانوردی دارد. این محتوا ها برای دفترچه های راهنمای کاربر، ماژول های فنی، اطلاعات کاربر، دفترچه های راهنمای مدیران، ادبیات فنی و گزارشات و مانند این ها تهیه می شود.

اگر میخواهید یک نویسنده ی محتوای فنی باشید باید در مورد تکنولوژی اطلاعات زیادی داشته باشید. بهر حال داوطلبان از هر رشته ای می توانند برای نویسنده ی فنی درخواست بدهند. افرادی که در زمینه های فنی تخصص دارند نسبت به سایر افراد در این قسمت ترجیح داده می شوند. اگر شما هم علاقه و اشتیاق زیادی در زمینه ی تکنولوژی دارید، نوشتن مطالب فنی در شرکت های تولید محتوا می تواند یک شغل و حرفه ی هیجان انگیز برای شما باشد.

3. نوشتن در مورد ارتباط و بازاریابی:

نوشتن در مورد ارتباط و بازاریابی می تواند یکی از چالشی ترین انواع تولید باشد. مقاله ها، بلاگ ها، محتوای شبکه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی، خبرنامه ها، ارتباطات داخلی و خارجی، محتوای ایمیل، محتوای صوتی و تصویری، بازاریابی تضمینی مانند تراکت ها و بروشور ها مطالبی هستند که شما باید در این قسمت در مورد آنها بنویسید.

وبلاگ ها و مقاله هایی که در مورد ارتباط و بازاریابی نوشته می شوند با تولید محتواهایی که در ارتباط با سئو هستند متفاوت است. هدف مقاله های بازاریابی فقط این نیست که مشتری ها را به سمت یک نوع خاص نوشتن سوق دهند بلکه شنوندگان را وادار می کنند کار های مطلوب انجام دهند. قبل از توسعه ی این نوع محتوا درباره ی مشتری یک کسب و کار باید تحقیقات زیادی انجام میشد. نویسنده ها باید مرتبا با تیم هدایت کننده در ارتباط باشند تا بتوانند محتوای مفیدی را تولید کنند.

تمرکز روی این نوع تولید کنندگان محتوا به بهبود بازاریابی محتوا کمک می کند. همانطور که می بینید بازاریابی محتوا بسیار توصیفی است. ایده ی پشت تولید آنها برای تبلیغ و معرفی یک محصول و در نهایت فروختن آن است. از این رو در این نوع تولید محتوا ویژگی ها و استفاده های یک محصول باید به ساده ترین زبان برای شنوندگان توصیف شود.

اگر میخواهید در این زمینه فعالیت نویسندگی خود را آغاز کنید باید مهارت های خاصی داشته باشید، مانند یک چشم ریز بین برای دیدن جزئیات و طراحی کردن و نوشتن، توانایی ایجاد یک محتوای جذاب و جالب برای مخاطبان در بازاریابی.با خلاقیت خود به چالش هایی که در این نوع بازاریابی نوشتن با آنها مواجه هستید غلبه کنید.

4. نوشتن نشریه و سرمقاله:

نویسنده های این بخش با نوشتن در کتاب ها برای مدرسه ها، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی درگیر هستند. نویسندگان حرفه ای برای نوشتن در این قسمت باید برنامه آموزشی و تحصیلی مدرسه و دانشگاه را به خاطر بسپارند. همانطور که نسخه های مدرن آنلاین کتاب ها موجود است، نویسندگان سرمقاله در این زمان نیاز دارند نوشتن و ویرایش را در کامپیوتر انجام دهند. آنها همواره نیاز به تغییر محتوای خود دارند. به همین دلیل کتاب های آنلاین در آخرین نسخه ها و برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز8 و ویندوز7 در دسترس خوانندگان قرار دارند.

5. طراحی آموزشی:

طراحی آموزشی به طور کلی با تکنیک های انتشار و فنی نویسی توام است. همانطور که یادگیری الکترونیکی و آموزش الکترونیکی در حال تبدیل شدن به یک پدیده ی بسیار شایع است، نیاز به طراحی آموزشی نیز به سرتت در حال رشد است. بهبود بخشیدن به کیفیت مواد آموزشی وظیفه ی طراحان آموزشی است.

اگر میخواهید در این بخش حرفه ای باشید باید توانایی نوشتن فیلمنامه و هم چنین نوشتن مواد آموزشی را داشته باشید. هر زمان که تغییری در تکنولوژی و یا برنامه آموزشی صورت گیرد نویسندگان باید سخت کار کنند تا بتوانند بر چالش های مختلف قلبه کنند.

سه تا از مهارت هایی که طراحان آموزشی باید آنها را بهبود ببخشند عبارت است از: دانش فنی، مهارت ساختن شخصیت و شکیبا بودن در ایجاد محتوا. به علاوه آنها باید بتوانند تمام استاندارد های بین المللی در مورد برنامه آموزشی را در مواد آموزشی ای که ایجاد میکنند رعایت کنند.

6. نوشتن تحقیق و گزارش:

شرکت های مختلفی هستند که گزارش هایی بر اساس تحقیقات در صنایع مختلف می نویسند. این گزارش ها عموما طولانی هستند و محتوای آنها از کیفیت بالایی برخوردار است. نویسندگان این بخش باید در مورد روند فعلی و تاثیر آنها روی مردم بنویسند. به عنوان یک گزارش نویس در شرکت های تولید محتوا شما باید توانایی غلبه بر چالش های مربوط به موضوعات و فرصت ها را داشته باشید.

7. نوشتن در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت(CSR) :

تولید محتوا یک بخش از CSRاست. بخش CSRدر شرکت های مختلف به جنبش های اجتماعی اهمیت می دهند و کارکنانی را استخدام می کنند که در این جنبش ها شرکت کنند. وظیفه ی تولید کنندگان محتوا در این بخش تامین مطبوعات لازم برای فعالیت های مرتبط با CSR، و هم چنین به کار گرفتن افرادی است که برای ارتباطات لازم هستند می باشد.

8. ویژه نویسی:

یکی از خلاقانه ترین بخش ها در تولید محتوا بخش ویژه نویسی است، ویژه نویسی شامل نوشتن ستون در چاپ و فضای دیجیتال، داستان کوتاه، طنز، شعر و ویژگی های غذا ها و سبک های متفاوت زندگی و مانند این ها است.

یکی از چیز هایی که برای ویژه نویسی نیاز است اما ضروری نیست فارغ التحصیل شدن در رشته ی روزنامه نگاری است. یکی از مواردی که بسیار مهم است در این بخش این است که بتوانید مردم را دقیقه به دقیقه مشاهده و بررسی کنید و در مورد آنها داستان بسازید. کلماتی که در متن های ویژه نویسی استفاده می کنید باید آنقدر قدرتمند باشند که مانند خوانندگان را جادو کنند. از این رو برای ویژه نویسی باید دایره ی لغات بسیار غنی و فوق العاده ای داشته باشید.

در این نوع تولید محتوا شما می توانید سبک خود را به صورت وبلاگ ادامه دهید. در یک وبلاگ شما می توانید از موضوعات مختلفی مانند، سفر، غذا، سبک زندگی، فستیوال های فصلی و مراقبت های شخصی و موضوعاتی شبیه به این ها بنویسید. وبلاگ باید سبک غیرشخصی داشته باشید و خواننده باید بتواند با نوشته های آن در سطح شخصی ارتباط بر قرار کند. برای جذب خوانندگان به وبلاگ خود باید راهنمایی های خاصی را دنبال کنید. وبلاگ ها باید عنوان گذاری جذاب و هم چنین ریز عنوان های جالب توجه داشته باشند. زبان آنها باید سبک ساده و واضح و روشن داشته باشد، پاراگراف ها نیز نباید طولانی باشند. برای نوشتن وبلاگ باید دانش عمیقی راجع به موضوعات متفاوت داشته باشید، با رعایت این نکات به آسانی می توانید در میان خوانندگان وبلاگ ها مشهور شوید.

9. تجاری نویسی:

این بخش شباهت های بسیاری به بازاریابی و ارتباطات دارد. اگر میخواهید در این این بخش فعالیت کنید باید بدانید چگونه پیشنهاد های فروش، ایمیل های رسمی، یادداشت ها، نوشته های دستی، مقاله های مفهومی، خلاصه ها و درخواست برای پیشنهاد(RFP) را بنویسید.

این نوع از تولید محتوا باعث یک رشد عظیم برای نویسندگان می شود. بنابراین این بخش می تواند یک انتخاب بسیار خوب و به صرفه برای شما باشد. اگر برای مدت قابل توجهی این کار را ادامه دهید در مورد تحلیل و توسعه ی کسب و کار هادانش بسیاری کسب میکنید. بنابراین پس از چنسال می توانید موقعیت شغلی بهتری کسب کنید.

10. انتشار آزاد اطلاعات:

هنگامی که در یک کمپانی مشغول به کار هستید باید درخواست انتشار آزاد اطلاعات را بکنید. از این رو باید بدانید انتشار آزاد اطلاعات چیست. در گذشته انتشار آزاد اطلاعات برای آگاه کردن مشتریان از توسعه ها و به روز رسانی های جدید در کمپانی ها و صنایع مختلف ایجاد شده بود. هرگاه کسب و کار ها محصول جدیدی به بازار عرضه می کردند، بخش جدیدی را اضافه می کردند، قرار داد های جدید امضا می کردند،کسب و کار را توسعه می دادند و یا برای معامله های بازاریابی پیشنهاد می دادند انتشار آزاد مطبوعات این اطلاعات را در اختیار مشتریان می گذاشت.

پس از سال ها استفاده ی انتشار آزاد مطبوعات تغییر زیادی داشته اما باز برای بعضی از صاحبان مشاغل برنامه اصلی ای است که حفظ شده است. دررسانه ی دیجیتال در دوران مدرن انتشار آزاد اطلاعات یک بخش از ابتکارات فروش محسوب می شود. از این رو اگر برای یک شرکت کوچک و یا بزرگ این اطلاعات را می نویسید باید برروی فروش و بازاریابی در محتوای خود تمرکز کنید.

11. گمنام نویسی:

اسم بخش بعدی در تولید محتوا همانطور که گفته شد گمنام نویسی است که البته پیامد متفاوتی نسبت به بقیه ی بخش ها ندارد. در این بخش متن محتوا توسط نویسنده نوشته می شود اما به اسم فرد دیگری از آن محتوا استفاده می شود.در دنیای بازاریابی آنلاین اکثر شرکت ها به نویسندگان سئو خود پیشنهاد کار در این سبک را می دهند.

به عنوان یک گمنام نویس می توانید به عنوان مدیر اجرایی و یا مدیر آموزش عالی در شرکت های مختلف مشغول به کار شوید. بهر حال اگر به عنوان یک گمنام نویس فعالیت می کنید هیچ وقت نباید انتظار داشته باشید اسم خود را در پایان متن های منتشر شده ببینید. متن ها با اسم کسی که برای آن می نویسید منتشر می شود.

چالشی که در این بخش با آن مواجه هستید این است که باید مانند سئو کار ها و مقامات عالی رتبه ی کمپانی فکر کنید. بنابر این برای این که در این بخش فرد موفقی باشید باید درباره ی موضوع محتوای خود آگاه باشید و هم چنین سبک نوآورانه داشته باشید.

12. کپی نویسی:

کپی نویسی یکی از هیجان انگیز ترین بخش های تولید محتواست. با این حال بسیار سخت و رقابتی است. اگر می خواهید در این بخش موفق باشید باید در خلاقیت خود بهترین باشید.

خود بخش کپی نویسی بسیار وسیع و بزرگ است، چیزی که در این نوع نوشتن ثابت است خلاقیت نامحدود است. شما باید توانایی فکر کردن به ایده های ناب و تبدیل آنها به واقعیت را داشته باشید. همانند توانایی های ذاتی دیگر، هیچ تمرینی وجود ندارد که نشان دهد شما ایده های استثنایی دارید. نکته ی بسیار قابل توجه دیگر این است که نویسندگانی که در این بخش کار می کنند باید دایره ی لغات بسیار قوی و وسیعی داشته باشند، بنابراین هیچ گاه درایجاد عنوان های جذاب دچار فقدان کلمات نمی شوند.

با اتمام این بخش صحبت های ما در مورد انواع مختلف تولید محتوا به پایان رسید. اگر به تولید محتوا علاقه مند هستید، می توانید هرکدام از بخش هایی که فکر می کنید مهارت های شما را به چالش می کشد و برایتان جذاب تر است انتخاب کنید. بخش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به عنوان یک تولید کننده ی محتوا به اوج موفقیت خود برسید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.