مقالات آموزشی

چگونگی کارکرد وبسایت های محتوایی

مفید بود؟

وبسایت های محتوایی چگونه کار می کنند؟ هدفشان چیست ؟ ایا این سایت ها سود آور هم هستند؟ و شاید ده ها سوال دیگری که هنگام برخورد با وبسایت های محتوایی برای شما پیش می آید. ما در این مطلب قصد داریم به طورکلی در مورد وبسایت های محتوایی صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

 

وبسایت های محتوایی چه نوع وبسایت های هستند؟

امروزه تولید محتوا تبدیل به یکی از شغل های پر درآمد شده است و اصلی ترین محل درآمد انها در همین وبسایت ها می باشد. وبسایت های محتوایی با هدف جذب مخاطب شروع به تولید محتوا می کنند و از این طریق مخاطب را به خود جذب می کنند. حتما برای شما پیش امده که در اینترنت در جستجوی یک مطلب در حال سرچ کردن بودید و با مقاله های زیادی رو به رو شده اید. این مقاله ها نوعی تولید محتوای متنی می باشند که می خواهند شما را در رابطه با موضوعی که مدنظر دارید کمک و هدایت کنند. شما وقتی وارد یک سایت می شوید و مقاله مورد نظر خود را مطالعه می کنید و به چندین نوع دیگر از مطالب برخورد می کنید و به خواندن ادامه می دهید ، شما در حال مطالعه در یکی از انواع وبسایت های محتوایی هستید.

 

انواع وبسایت های محتوایی

ما چندین نوع وبسایت بر پایه محتوا داریم که هرکدام با توجه به هدف و سیاست سایت خود اقدام به تولید محتوا می کنند. مدل اول از این نوع وبسایت ها ، وبسایت های آموزشی می باشند. در این سایت ها کیفیت تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این سایت ها در زمینه مورد نظر خود شروع به تولید محتوا با کیفیت در راستای آموزش های خود می کنند و انواع ایبوک ها ، ویدئو های آموزشی و مقاله ها را تولید می کنند. امروزه آموزش و یادگیری به این نحو بسیار پرطرفدار می باشد و وبسایت هایی که آموزش های با کیفیت ارائه می کنند ، بسیار می توانند موفق باشند. دسته دوم از سایت ها ، وبسایت هایی می باشند که در زمینه های مختلف شروع به تولید محتوا غالبا متنی می کنند و مخاطبان خود را جذب می کنند. این وبسایت ها در مورد موضوعات مختلف یا موضوع مدنظر خود شروع به تولید محتوا می کنند ، در این گونه سایت تعداد بازدیدکنندگان و یا به اصطلاح ترافیک سایت مهمترین مسئله برای موفقیت آنها می باشد. در این سایت ها انواع مقالات جالب در زمینه های آشپزی ، گردشگری ، اطلاعات عمومی و … منتشر می شود. و هدف اینها مخاطبان عام می باشد که در اینترنت به دنبال موضوعی در حال جستجو می باشند. مهمترین نکته که در این وبسایت های محتوایی می بایست رعایت شود این است که مطالبی که ارائه می دهند حتما باید دارای کیفیت خوبی باشد ، جذاب باشد ، مخاطب از مطالعه آنها احساس خستگی نکند و به گونه ای عمل کنند که مخاطب باز هم به سایت آنها مراجعه کنند چون همانطور که در بالا اشاره کردیم ،جذب مخاطب و افزایش ترافیک این سایت ها مسئله بسیار مهمی برای انها می باشد.

 

نحوه درآمد زایی این وبسایت ها

حتما برای شما هم پیش آمده است که این سایت ها به چه گونه ای کسب درآمد می کنند. و آیا اصلا این سایت ها سود آور هستند. همانطور که در بالا به دو مورد از این نوع سایت ها اشاره کردیم ، حالا قصد داریم در اینجا در مورد نحوه درآمد زایی آنها صحبت کنیم.

 

 

وبسایت های آموزشی

وبسایت های محتوایی که در ابتدا در مورد آنها صحبت کردیم سایت های آموزشی هستند. در این سایت ها شما با فروش انواع محصولات آموزشی در قالب پکیج های آموزشی از جمله کتاب های آموزشی ، ویدئو های آموزشی و یا دوره های آموزشی آنلاین کسب درآمد می کنند و نحوه دیگر کسب درآمد در این سایت ها از لحاظ عضویت در این سایت ها می باشد که دارای انواع عضویت ها می باشند. می توان گفت که اینگونه سایت ها برای کسب درآمد بسیار عالی می باشند زیرا که محدودیت زمانی و مکانی ندارند ، پکیج های مختلفی را در سایت قرار داده اند و هر شخص با توجه به نیاز خود مبادرت به خرید از این سایت می کنند. در این سایت ها با یک بار تولید محتوا با کیفیت در قالب آموزش ، چندین مرتبه این آموزش ها به فروش می روند و قطعا سود آور می باشند.

وبسایت های محتوا محور

در این سایت ها هنگامی که شما به سایت مراجعه می کنید با انواع مقالات در زمینه های مختلف رو به رو می شوید و شروع به خواندن و بازدید از این سایت ها می کنید. همانطور که اشاره کردیم برای درآمد بیشتر این سایت ها ، ترافیک سایت و میزان مخاطبان آنها بسیار مهم و با ارزش می باشد. زیرا هر چقدر سایت قوی تر باشد و در میان سایت های دیگر رتبه بالاتری داشته باشد ، میزان درآمد آن بیشتر می شد. اما درآمد آنها چگونه است ؟ یکی از روش ها تبلیغاتی می باشد که در این سایت ها وجود دارد و شما در کنار صفحه ها می بینید. روش دیگر آن رپورتاژهای آگهی می باشد ، این بدین معنا می باشد که این سایت ها برای تبلیغ محصول یا هر چیز دیگری اقدام به نوشتن مطلبی در سایت می کنند و آن محصول را معرفی می کنند و راه های به دست اوردن آن محصول را شرح می دهند. روش دیگر همکاری در فروش و دریافت هزینه به عنوان کمیسیون می باشد و به این نحو می باشد که در رابطه با ان چیزی که مد نظر می باشد ، نقد و بررسی نوشته می شود و در ازای فروش آن کمیسیون دریافت می کنند. اسپانسرینگ روش دیگری از تبلیغات می باشد که برای سایت شما درآمد به دنبال خواهد داشت. به این صورت می باشد که در انتهای هر مطلب نام آن کمپانی یا محصول گفته می شود. مزیت این مدل تبلیغ در این می باشد که مقاله شما رنگ و بوی تبلیغات ندارد و مخاطب بیشتر جذب اینگونه مقالات می شوند ، البته راه های تبلیغاتی دیگری نظیر تبلیغات کلیکی و … نیز وجود دارد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.