مقالات آموزشی

اشاره به نکات ارزشمندی که در هنگام صحبت کردن با مشتری جدید باید در نظر بگیریم

مفید بود؟

عوامل زیادی در کسب و کار موفق دخالت دارند که از این دست عوامل می توان به نحوه ی رفتار با مشتری جدید، بازاریابی و تبلیغات، گستره ی تبلیغات، معیارهای مورد نظر در تبلیغات، مدیریت صحیح کسب و کار، هدف گذاری درست و استفاده از ابزارهای کارآمد و مشاوران برتر کسب و کار و نحوه ی رفتار با مشتری اشاره کرد.
رفتار با مشتری جزو مهم ترین عوامل بوده و برخورد درست و منطقی که طبق اصول رفتار انسانی و روانشناسی باشد، می تواند به رونق کسب و کار شما سرعت ببخشد. رفتار با یک مشتری جدید شامل بخش های مختلفی می باشد که مهم ترین این بخش ها نحوه ی گفتار و صحبت با مشتری خصوصا مشتریان مجازی است.
اگر می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید و خصوصا اگر در فضای مجازی فعالیت می کنید و صاحب شرکتی معتبر هستید و یا قصد برند سازی و وارد شدن به فضای کسب و کار اینترنتی را دارید، اولین قدم برای موفقیت استفاده از پشتیبان ها و بازاریاب هایی است که فن بیان و روابط عمومی بالایی داشته و هنر خوب صحبت کردن با مشتری جدید را فراگرفته اند.
چگونگی صحبت کردن با مشتری جدید جزو اصولی می باشد که اکتسابی بوده و طی اموزش می توانید آن را فرابگیرید.
افزایش اعتماد به نفس، یادگیری فن بیان، یادگیری روانشناسی گفتار و رفتار، اشنایی با ابعاد شخصیتی انسان ها می تواند به چگونگی خوب صحبت کردن با مشتری جدید توسط فروشنده، بازار یاب و پشتیبان ها کمک نماید.

 

نکات مهم در هنگام صحبت کردن با مشتری جدید

در هنگام صحبت کردن با مشتری جدید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که هدف شما از صحبت کردن اعتماد سازی، متقاعد سازی و ایجاد رضایت در مشتری می باشد که تمامی این ها باید به فروش محصول منجر شود.
متقاعد سازی مشتری یک جریان پیوسته و بسته می باشد که باید در یک مسیر مشخص حرکت کند. در ضمن رعایت نکات ضروری در هنگام متقاعد سازی مشتری باید از رفتارهایی نیز پرهیز کرد، پرهیز از رفتارهای خاص به اندازه ی رعایت رفتار و نکات ضروری مهم می باشد. از جمله رفتارهایی که باید از آن ها پرهیز کرد می توان به عدم روشن سازی مخاطب، عدم بیان مزایا و منافعی که خرید محصول برای مشتری دارد، توضیحات بیش از حد و طولانی شدن زمان صحبت اشاره کرد. این دست رفتارها نتیجه ای عکس داده و سبب می شود تا به جای ایجاد اعتماد، مشتری به کیفیت محصول و برند شک کرده و از خرید منصرف گردد.
ایده سازی قبل از شروع صحبت با مشتری می تواند، در موفقیت شما نقش موثری داشته باشد. قبل از صحبت با مشتری بهتر است که منافع و مزایای محصول را لیست کرده و به خاطر بسپارید، و در هنگام صحبت با مشتری ضرورت خرید محصول را بیان نمایید.

 

لحن صمیمی در هنگام صحبت با مشتری

در هنگام صحبت با مشتری از لحنی آرام، متین و در عین حال صمیمی استفاده نمایید. یکی از نکاتی که از نظر روانشناسی در هنگام صحبت با مشتری بسیار تاثیر گذار است، ذکر نام مشتری می باشد. در ذکر نام مشتری دقت داشته باشید که نام خانوادگی ایشان را به صورت واضح و صحیح تلفظ نمایید.
لحن خود را هماهنگ با لحن مشتری نمایید. اگر مشتری با شما به صورت رسمی صحبت می کند، شما نیز با لحنی رسمی صحبت کنید، اگر با لحنی صمیمی صحبت می کند، شما نیز با لحنی صمیمی صحبت نمایید.
سوالات متداول مشتریان را فهرست کرده و پاسخی در خور و قانع کننده برای آن ها در نظر داشته باشید.
در انتخاب کلمات در هنگام صحبت با مشتری دقت نمایید، در ادبیات فارسی کلماتی وجود دارند که با یکدیگر هم معنی می باشند اما از نظر رسمی بودن و احترام ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند، شناخت این جملات و کلمات در روابط عمومی تاثیر زیادی داشته پس بهتر است جملات محترمانه تر را جایگزین جملات عادی نمایید.
در هنگام صحبت کردن با مشتری این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که از بیان کلمات تخصصی تا جایی که امکان دارد، پرهیز کرده و با زبانی سلیس، ساده و قابل فهم صحبت نمایید. در صورت لزوم استفاده از کلمات تخصصی راجع به آن ها به طور کوتاه توضیح دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.