مقالات آموزشی

معرفی محتوای تکراری و چگونگی جلوگیری از بروز آن

مفید بود؟

تولید محتوای استاندارد و باکیفیت یکی از ابزارهای اساسی و لازم در علم سئو می باشد، که می تواند سبب افزایش محبوبیت سایت و وبلاگ کاربران شده و از طرفی باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود.
از انجا که بالارفتن رتبه ی سایت خصوصا برای سایت های تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و از طرفی ایجاد محتوای تکراری خواه عمدی یا سهوی موجب عواقبی چون جریمه شدن توسط گوگل و در لیست سیاه قرار گرفتن می شود، ایجاد محتوایی با استاندارد و غیر تکراری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
محتوای تکراری که در بین سئوکاران و تولید کنندگان محتوا با نام انگلیسی duplicate content شناخته می شود، به کل محتوا یا بخشی از محتوا گفته می شود که در حداقل دو وب سایت مختلف تکرار شده باشد. طبق اخرین الگوریتم های تعریف شده برای گوگل، اگر سایتی از محتوای تکراری استفاده کرده باشد، موتور جستجوگر تاریخ ایندکس شدن مطالب مشابه در سایت ها را مورد بررسی قرار داده و تاریخی که زودتر مطلب ایندکس شده باشد را به عنوان مطلب مرجع و بقیه ی مطالب را کپی قلمداد کرده و در نتیجه اعتبار و رتبه دامنه سایت را مورد زیان قرار می دهد.
از همین رو متخصصان علم سئو و تولید کنندگان محتوا برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری راهکارهایی را مورد استفاده قرار داده اند که می تواند از بروز محتوای تکراری جلوگیری به عمل آورد، که در ذیل به بخشی از ان ها اشاره می شود.

 

جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری با ترفندهای بالا بردن رتبه سایت در گوگل

اگاهی از چگونگی به وجود امدن محتوای تکراری، بهبود ارتقای رتبه ی سایت با ترفندهای مختلف می تواند تا حد زیادی از ایجاد محتواهای تکراری جلوگیری نماید.
لینک سازی داخلی سایت به صورت واحد، لینک دهی به آدرس اصلی سایت، به حداقل رساندن محتواهای مشابه در سایت، به حداقل رساندن موضوعات تکراری در سایت، استفاده از ربات های متا یا وبمستر تولز برای حذف محتواهای تکراری از موتورهای جستجوگر با گزینه های follow یا noindex، به کاربردن تگ یا برچسب در آدرس مطلب موجود در سایت، می توانند تا حدودی از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری نمایند.

 

طراحی امضای دیجیتالی ترفندی برای مقابله با محتوای تکراری

طراحی یک امضای دیجیتالی برای محتواها و مطالب یک سایت می تواند نقش موثری را در جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری ایفا کند، بدین صورت که اگر کاربران برای مطالب نویسندگان خود امضای دیجیتالی طراحی نمایند آن مطلب را منحصر به فرد کرده، و بدین منظور می باشد که این محتوا اصلی و محتواهای مشابه کپی می باشند.

 

مزیت استفاده از تگ

همانطور که بیان شد استفاده از تگ در آدرس مطلب موجود در بلاگ یا سایت در صورتی که کاربر از محتواهای تکراری و یا مشابه استفاده می کند، باعث جلوگیری از جریمه شدن سایت و یا جلوگیری از قرار گرفتن ان در لیست سیاه می شود. یکی از این تگ ها، تگ rel=canonical می باشد، بدین منظور که این مطلب نسخه ی غیر رسمی بوده و مطلب اصلی در لینک دیگری وجود دارد. با این ترفند بدون اینکه رتبه ی سایت شما پایین بیاید، می توانید محتواهای خود را نشر دهید.

 

استفاده از تضادها در تولید محتوا

یک سری از ترفندها در دنیای نویسندگی و تولید محتوا وجود دارد که نویسندگان، سئوکاران و تولید کنندگان محتوا باید با آن اشنایی داشته باشند. یکی از این ترفندها استفاده از تضاد یا Evil Twinدر هنگام تولید محتوا می باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید مطلبی را از سایت اصلی کپی نمایید، از تضاد آن برای سایت خود استفاده نمایید. مثلا اگر سایت اصلی در خصوص عوامل ایجاد یک بیماری مطالبی را بیان کرده است شما در خصوص راه های جلوگیری از بیماری توضیح دهید. مثلا اگر در سایت اصلی جمله ای با این مضمون بیان شده است که: افزایش مصرف ویتامین سی باعث جلوگیری از بروز سرماخوردگی می شود شما می توانید از ترفند تضاد استفاده کرده و این جمله را اینگونه در سایت خود بیان نمایید که : کاهش ویتامین سی بدن در بروز بیماری سرما خوردگی موثر بوده و می تواند از دلایل حملات مکرر این بیماری به بدن باشد.
سعی کنید که برای سایت ها و وبلاگ های خود نویسندگانی را استخدام کنید که به چند زبان مسلط بوده و بتوانند مطالب مورد نیاز سایت های شما را از سایت های غیر فارسی استخراج نمایند. بدین وسیله از تولید محتوای غیر تکراری جلوگیری می شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.