تبدیل شدن به یک نویسنده ی محتوای حرفه ای مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. از جمله این که شما می توانید کار خود را به صورت دور کاری و در محیطی که دوست دارید مانند خانه و یا کافی شاپ مورد علاقه ی خود انجام دهید. علاوه بر این می توانید درباره ی موضوعات مورد پسند خودتان محتوا تولید کنید و آن را منتشر کنید و ارزش کار خود را بالا ببرید.
اما تبدیل شدن به یک نویسنده ی محتوای حرفه ای کار آسانی نیست و چندین زمینه ی تخصصی دارد که باید در آن مهارت لازم را پیدا کنید. تا دقیقا یک نویسنده ی عالی باشید. در ادامه ی این مطلب به 7 مهارت اساسی که هر نویسنده ی محتوا برای ادامه ی کار خود باید بداند می پردازیم:
1. سازگاری متن محتوا با اهداف برند مورد نظر
ممکن است در جستجو های خود به مقالات و محتوا هایی بر خورده باشید که لحن و سبک آن ها با هدف برند مورد نظر که محتوا برای آن تولید شده مطابقت نداشته باشد. برای مثال یک صفحه ی فرود معمولا دارای یک متن کوتاه است و طوری طراحی شده تا مخاطب را به مقالات دیگر هدایت کند. در مقابل یک پس زمینه ی سفید برای صفحه ی اصلی سایت که حاوی جزئیات و توضیحاتی برای مسائل پیچیده است می تواند بسیار تاثیر گذار تر باشد.
در زمینه ی تولید محتوا با کمپانی ها و سایت های مختلف و در نتیجه موضوعات و اهداف مختلف و متنوع در ارتباط هستید که تولید محتوا برای هیچ کدام از آن ها شبیه به هم نیست، برای این که بتوانید یک نویسنده ی محتوای حرفه ای شوید باید تلاش کنید محتوای خود را با اهداف برندی که برای آن می نویسید سازگار کنید. این کار نیاز به مطالعه در هر یک از موضوعات پیش رو دارد. سعی کنید برای نوشتن هر محتوا پیرامون موضوع آن مقاله ها و پست های موجود در وبلاگ ها و سایت های دیگر را مطالعه کنید.
در این راه با سبک های بیشتری برای تولید محتوا آشنا می شوید و سریعتر می توانید متن خود را با موضوعی که برای نوشتن پیش رو دارید انطباق دهید و متن های با ارزشی به عنوان یک نویسنده ی محتوای حرفه ای تولید کنید.
2. برای تولید یک محتوای خوب تحقیق کنید
تحقیق خوب شاه کلید نوشتن یک محتوای خوب و ارزشمند است. بنا براین یافتن اطلاعات معتبر و قابل اعتماد از منابع موثق نکته ی بسیار حائز اهمیتی است. کارشناسان در زمینه های مختلف می توانند منابع بسیار خوبی برای دریافت اطلاعات باشند اگر بتوانید از مصاحبه با آن ها اطلاعات کافی را به دست آورید.
3. درک درست از مفهوم سئو
یک نویسنده ی محتوای حرفه ای باید همواره با آخرین تغییرات سئو محتوا های خود را به روز کند. در غیر این صورت حتی اگر متن محتوا به بهترین شکل نوشته شده باشد، نه تنها از نظر خوانندگان بلکه از نظر گوگل نیز ارزشی ندارد و در رتبه بندی گوگل جایی ندارد. زیرا در آن، از کلمه ی کلیدی که در واقع هدف متن به حساب می آید خبری نیست.
پس این مهم است که از عناوین و موضوعات سازگار با سئو در محتوای خود استفاده کنیم. هم چنین استفاده ی هوشمندانه و بجا از کلمات کلیدی در متن محتوا و کار کردن با آخرین تغییرات الگوریتم گوگل بسیار می تواند در تولید یک محتوای ارزشمند موثر باشد.
4. توانایی تمرکز برای نوشتن
به عنوان یک نویسنده ی محتوای حرفه ای برای نوشتن متنی بی نقص و کامل باید در هنگام نوشتن تمرکز کافی داشته باشید که البته بعضی اوقات جمع کردن همه ی حواس روی یک موضوع کمی سخت است. برای این که بتوانید روی یک موضوع متمرکز شوید، می توانید از تمرکز روی موضوعات کوچک شروع کنید و درباره ی آن ها بنویسید سپس با یک ریتم آرام ذهن خود را به سمت پروژه ی اصلی مورد نظرتان سوق دهید و مانند یک نویسنده ی محتوای حرفه ای متن خود را پرورش دهید.
5. مدیریت زمان
مدیریت زمان در هر شغلی یکی از ارکان اساسی محسوب می شود. در این حرفه اکثرا مشتریان زمان محدودی را در اختیار نویسندگان محتوا قرار می دهند. ارائه ی یک محتوای با کیفیت در زمان محدود نه تنها نشان می دهد که یک نویسنده ی محتوای حرفه ای هستید، بلکه باعث می شود مشتریان به شما اعتماد کنند. بنابراین مدیریت زمان یک نکته ی اساسی در تعیین تعداد سفارش هایی که می توانید بپذیرید و آن ها را به موقع تحویل دهید به شمار می آید. پس زمان خود را تنظیم کنید و برای نوشتن محتوا بر اساس حجم مطالب آن وقتی را در نظر بگیرید تا زمان زیادی را به صورت نا خواسته و بیهوده صرف موارد غیر ضروری نکنید. این گونه می توانید به عنوان یک محتوا نویس حرفه ای اعتماد افراد فعال در حوزه ی دیجیتال را جذب کرده و برای خود پیشنهاد های شغلی بیشتری فراهم کنید.
6. متن محتوای خود را ویرایش کنید
هر متنی پس از نوشتن نیاز به بازبینی و بازنویسی دارد. ایده های اولیه به ندرت بی نقص هستند. مهارت ویرایش نیاز به صبر کافی، داشتن نظم و ترتیب و یک چشم تیز بین دارد. علاوه بر ویرایش دستور زبان و املای کلمات، در متن به دنبال نقاط اضافه و کلماتی که بیش از حد تکرار شده اند باشید و آن ها را نیز ویرایش کنید. گاهی اوقات ممکن است ویرایش متن حتی از نوشتن آن زمان بیشتری ببرد. از این موضوع تعجب نکنید و در ویرایش متن خود صبر کافی به خرج دهید.
پس از ویرایش، متن شما آماده ی تحویل و یا به اشتراک گذاشتن است. با یک ویرایش قوی متن خود را به محتوایی تبدیل کنید که هر کاربری پس از خواندن آن متوجه شود که این محتوا توسط یک نویسنده ی محتوای حرفه ای تولید شده است.
7. محتواهای خود را با تقاضای مخاطبان به روز کنید
یکی از راهکار های الزامی برای این که بتوانید در بازاریابی دیجیتال امروز به عنوان یک نویسنده ی محتوای حرفه ای عمل کنید این است که اطلاعات خود را با ترند های جهانی و موضوعات محبوب کاربران که هر روز در حال تغییر است به روز کنید. این کار به شما می کند محتوا های خود را از ریتم یکنواخت و تکراری خارج کنید. هم چنین این قابلیت را به شما می دهد تا برای موضوعات داغ هر زمان ایده داشته باشید و درباره ی آن ها بنویسید و آن ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
از آن جهت که کاربران دنیای دیجیتال همواره به دنبال اطلاعات جدید و جذاب هستند، با تولید محتوا های به روز کاربران شما برای دنبال کردن مطالب شما بیشتر مشتاق می شوند. برای به روز ماندن در این راه و تبدیل شدن به یک نویسنده ی محتوای حرفه ای می توانید به انجمن های نویسندگی دور کار بپیوندید و پروفایل های آنلاین خود را به روز کنید. از شبکه های اجتماعی مختلف برای اشتراک گذاری نمونه کار های خود استفاده کنید و از این طریق برای کار خود بازاریابی کنید.
کلام آخر
برای تبدیل شدن به یک نویسنده ی محتوای حرفه ای تنها داشتن استعداد و ایده برای نوشتن کافی نیست. داشتن مهارت تحقیق و جستجو، دانش سئو، سازگاری و به روز ماندن راه هایی برای رسیدن به موفقیت به عنوان یک نویسنده ی محتواست. با گذشت زمان مهارت های خود را گسترش دهید. با رعایت این نکات خواهید دید که پس از مدتی محتوا های شما با برای خوانندگان در دسترس، قابل فهم و به روز شده با تقاضای آن ها است.