تا به حال به این اندیشیده اید که کدام موضوع می تواند بهترین موضوع برای تولید محتوا ی وب سایت و کسب و کار شما باشد؟ شاید شما یک ایده ی کلی راجع به اینکه مردم از شما چه می خواهند، داشته باشید اما قطعا مشتاق هستید که دقیق تر و جزئی تر در این موضوع جستجو کنید و انتظارات کاربران خود را بشناسید. زیرا سوالات آن ها در واقع ایده های جدید در مورد انتخاب موضوع برای تولید محتوا را در اختیار شما قرار می دهد. با پاسخ دادن به سوالات مخاطبان خود می توانید آن ها را به مشتریان و کاربران ثابت خود تبدیل کنید.
یکی از مشکلات بازاریاب ها این است که بیشتر از اینکه گوش بدهند حرف می زنند. چگونه می توانیم بفهمیم مردم چه انتظاری از برند و کسب و کار ما دارند بدون این که به آن ها گوش دهیم؟ یکی از موارد مهم در استفاده ار شبکه های اجتماعی این است که هدف آن ها فقط تبلیغ برند نیست، بلکه گوش دادن به حرف مردم و اینکه در مورد شما، برند شما و هم چنین رقبای شما چه می گویند بسیار مهم است.
یک محتوای خوب وقتی تولید می شود که از یک موضوع با ارزش بهره مند باشد. با پیدا کردن سوالاتی که ذهن اکثر مخاطبان را مشغول کرده می توانید به بهترین موضوع برای تولید محتوا دست پیدا کنید. شما وقتی موفق هستید که بتوانید برای مشکلات و سوالات مخاطبان خود راه حلی ارائه دهید. بنابراین بررسی سوالاتی که مردم در شبکه های اجتماعی مختلف و جستجوی گوگل قرار می دهند می تواند در انتخاب موضوع برای تولید محتوا منبع مفیدی باشد. در ادامه این مقاله 3 ابزار خوب برای پیدا کردن سوالاتی که مردم بیشتر راجع به آن ها صحبت می کنند را به شما معرفی می کنیم.
1. کلید جستجوگر MOZ
این ابزار منبع خوبی است برای نویسندگان محتوایی که با سئو ی متن خود درگیر هستند. کلید جستجوگر MOZ به طور کلی برای سئو ساخته شده و برای بهبود استراتژی محتوای شما به کمکتان می آید. این ابزار مجهز به جستجوگر کلمه ی کلیدی(KWE) است. KWE همان طور که از اسمش پیداست برای پیدا کردن کلمه ی کلیدی، حجم دقیق جستجو ماهانه، معیارهای رقابت سئو و ویژگی های داده یSERP به شما کمک کند و هم چنین لیست هایی با کلیدواژه های برتر را ذخیره می کند. برای استفاده از این ابزار آنلاین کافی است به قسمت جستجوی آن بروید و کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید تا تعداد استفاده از آن را به شما نشان دهد. علاوه بر این یک لیست از کلید واژه های مشابه را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از بین آن ها بهترین را برای موضوع تولید محتوای خود برگزینید.
با کلیک بر روی قسمت “are question” می توانید تمام سوالاتی که مردم درباره ی موضوع مورد نظر شما پرسیده اند را ببینید. اگر می خواهید عمیق تر جستجو کنید می توانید میزان حجم و ارتباط این سوال ها را نیز بررسی کنید.
این ها سوالاتی هستند که می تواند در انتخاب موضوع برای محتوا به شما ایده بدهد. علاوه بر این ها این ابزار می تواند سوالات مربوط به سوال شما را نیز نشان دهد.
با این راه به راحتی می توانید دریابید که مخاطبان و کاربران سایت شما دقیقا به چه چیزی احتیاج دارند و چه موضوعاتی برای آن ها جذاب است و در انتخاب موضوع برای تولید محتوا دقیق تر عمل کنید.
2. استفاده از سایت Answer The Public در انتخاب موضوع برای تولید محتوا
یکی دیگر از سایت هایی که برای پیدا کردن سوالات متداول پیشنهاد می شود Answer The Public است. برای استفاده از این سایت مانند قبلی به صفحه آن مراجعه کنید و موضوع مورد نظر خودتان را جستجو کنید و از منوی drop-down برای انتخاب مکانی که می خواهید نتایج جستجو را از آن مشاهده کنید استفاده کنید.
یکی از بخش های جالب این سایت بخش بصری آن است که در آن سوالات مربوط به کلید واژه ی مورد نظر شما به صورت یک چرخه ی سوال نمایان خواهد شد.
اگر استفاده از این چرخه برایتان مشکل است می توانید روی آپشن Data کلیک کنید و به راحتی نتایج را در قسمت های دسته بندی مشاهده کنید.
اگر برای شرکت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید این ابزار آنلاین در پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. هم چنین اگر وقت کافی برای پیدا کردن موضوعات متنوع برای محتوا های خود ندارید می توانید با رفتن به این سایت وقت خود را ذخیره کنید. Answer The Public می تواند به ابزار روزانه ی شما برای تولید محتوا تبدیل شود.
3. سایت BloomBerry
تا کنون 2 ابزار به شما ارائه دادیم که سوالاتی مرتبط به کلمه ی کلیدی مورد نظر شما را در اختیارتان می گذارد. اما سوالاتی که در دنیای واقعی پرسیده می شود را چگونه پیدا کنیم؟ موضوعاتی که مردم راجع به آن ها در وبلاگ ها، پلتفرم های اجتماعی و انجمن های مختلف سخن چیست و چگونه می توان به آن ها پی برد؟
جواب همه ی این سوال ها در BloomBerry است. این سایت یک ابزار عالی در پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا محسوب می شود که هنوز در نسخه ی بتا است و توسط تیم BuzzSumo طراحی شده است.
استفاده از این ابزار بسیار ساده است و نتایج مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. به طور مثال اگر کلمه ی “وبلاگ نویسی “را جستجو کنید بیش از 40 هزار سوال در 352 موضوع را به عنوان نتیجه مشاهده می کنید که این نتایج بر اساس محبوبیت آن ها دسته بندی شده اند. پس با این ابزار می توانید از عنوان هایی که از محبوبیت بیشتری میان کاربران برخوردار هستند به عنوان موضوع برای تولید محتوا استفاده کنید.
همچنین، نتایج در موضوعات مختلف، از جمله وبلاگ نویس، ارسال وبلاگ، وبلاگ نویسی وردپرس و غیره گروه بندی شده اند. برای فهمیدن این که دقیقا کدام سوال در کدام وب سایت مطرح شده با کلیک برروی سوال به صفحه ی سایت مورد نظر هدایت می شوید. این ابزار به شما کمک می کند تا موضوعات مورد علاقه ی تان را با استفاده از گزینه های فیلتر خود به عنوان محدوده زمانی، منابع گزینش شده، منابع اضافه شده پیدا کنید و همچنین می توانید نتایج را بر اساس کشور فیلتر کنید.
با استفاده از این سایت فوق العاده می توانید همیشه در انتخاب موضوع برای تولید محتوا مانند یک حرفه ای عمل کنید و با عنوان های جذاب مخاطبان را برای خواندن محتوا های سایت خود مشتاق تر کنید.
کلام آخر
خب حالا شما 3 ابزار دارید که می توانید در انتخاب موضوع برای محتوای سایت خود به راحتی از آن ها استفاده کنید. شما می توانید از این ابزار به صورت روزانه کمک بگیرید و با پیشنهاداتی که پیش رو دارید یک محتوای جذاب و کاربر پسند تولید کنید.