تولید محتوا برای وب سایت و وبلاگ نویسی یکی از مهم ترین اجزاء در هر استراتژی دیجیتال و یک جزء حیاتی برای وب سایت های تجاری است. با استفاده از ابزار کاربردی برای تولید محتوا
، محتوای سایت شما می تواند بازدیدکنندگان را به خود جذب کند و چه بسا آن ها را به مشتریان سایت تبدیل کند. وب سایت ها و وبلاگ ها در واقع مکان هایی هستند که ما مشتریان خود را می شناسیم و تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار آن ها قرار می دهیم.
اکثر افرادی که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت می کنند دانش و اطلاعات خود را از طریق جستجو هایی که در طی وبلاگ نویسی انجام داده اند به دست آورده اند. اگر شما هم به تولید محتوا علاقه دارید اما هنوز شروع به کار نکرده اید این مقاله را دنبال کنید. در ادامه ی این مقاله چند ابزار کاربردی برای تولید محتوا معرفی خواهیم کرد.
یکی از مشکلات تولید محتوا این است که گاهی اوقات پیدا کردن یک موضوع و ایده ی جدید برای نوشتن بسیار سخت و دشوار می شود، مخصوصا وقتی تعداد زیادی مقاله راجع به کسب و کار خود نوشته باشید. در این مواقع حس می کنید تمام بخش ها و جزئیات کار خود را توضیح داده اید و دیگر سوال بی جوابی باقی نمانده است.
به همین دلیل است که می خواهیم 5 ابزار کاربردی برای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم تا توسط آنها بتوانید ایده ها و موضوعات جدیدی را برای تولید محتوای سایت خود داشته باشید. با استفاده از این ابزار کاربردی برای تولید محتوا نه تنها می توانید بهترین ایده ها را پیدا کنید بلکه می توانید مقاله ها و پست های قدیمی سایت خود را نیز با اطلاعات جدید بهینه سازی کنید.
1. استفاده از سایت feedly
سایت Feedly بهترین جایگزین و منبع برای خوانندگان قدیمی گوگل است. این سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید تمام اخبار مربوط به موضوع سایت خود را از وبلاگ ها و سایت های مشابه در یک مکان داشته باشید. هر وب سایتی می تواند به وب سایت feedly بپیوندد و شما می توانید سایت ها ی جدید و اخبار آنها را دنبال کنید بدون اینکه از آن سایت دیدن کنید. هم چنین شما می توانید هر تعداد سایتی را که می خواهید در لیست علاقه مندی های خود قرار دهید و یا آنها را در پوشه های مختلف سازماندهی کنید.
با این ابزار کاربردی برای تولید محتوا، شما می توانید هرروز تمام اخبار مربوط به کسب و کار خود را مطالعه کنید و راجع به آنها محتوا ها ای جدید و جذاب بنویسید.
توجه داشته باشید که اگر در بین سایت هایی که در feedly دنبال کرده اید، سایتی را مشاهده کردید که دقیقا موضوع مورد نظر شما را که می خواهید در سایتتان قرار دهید پست کرده، عصبانی نشوید و سعی کنید در گوگل جستجو کنید تا راه های بهتری برای نوشتن آن موضوع بیابید. هم چنین می توانید به سراغ نظر هایی که راجع به آن پست داده شده بروید و به دنبال سوالاتی که در آن پست بی جواب مانده بگردید و راجع به جواب همان سوال ها محتوای جدید تولید کنید.
2. سازندگان کلمات کلیدی
یکی دیگر از ابزار کاربردی برای تولید محتوای وب سایت، سازندگان کلمات کلیدی هستند. هنگامی که با یک کلمه کلیدی شروع به جستجو می کنید، این ابزار به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی مرتبط را که کاربران جستجو می کنند و سوالات بی پاسخ آنها را پیدا کنید و در مورد آنها محتوا تولید کنید.
به عنوان مثال فرض کنید می خواهیم راجع به یک نوع رژیم غذایی محتوا بنویسیم. اجازه دهید در این مورد از یک ابزار کلمه ی کلیدی برای پیدا کردن برخی از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنیم. ما می دانیم که در این مورد افراد به دنبال کلماتی مانند دستور غذا، برنامه غذایی، صبحانه، کاهش وزن و غیره هستند، که این موضوعات تعداد زیادی ایده برای تولید محتوا در این زمینه در اختیار شما می گذارد.
علاوه بر این ها یکی دیگر از رایج ترین ابزار کاربردی برای تولید محتوا در این زمینه نرم افزار سازنده ی کلمه ی کلیدی گوگل است. برای استفاده از این نرم افزار باید یک حساب کاربری در گوگل ادوردز داشته باشید تا این نرم افزار حجم زیادی از اطلاعات و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما را به صورت رایگان در اختیارتان قرار دهد.
3. گوگل ترند و گوگل الارت
یکی دیگر از خدمات گوگل که بسیار مفید است Google Trends (سابق Google Insights for Search) است. این ابزار کاربردی برای تولید محتوا حجم جستجو هر کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کرده و کلمات کلیدی مرتبط را که می توانید برای تولید محتوا در یک موضوع از آن استفاده کنید پیدا می کند. در ادامه مثال هایی در این باره مشاهده می کنید.
هم چنین شما می توانید دو یا چند کلمه ی کلیدی را برای درک نسبی میزان جستجو ها مقایسه کنید.
مانند مورد قبل یکی از مواردی که برای پیدا کردن کلمه ی کلیدی مناسب از آن استفاده می شود نرم افزار گوگل الارت است. گوگل الارت در واقع با نظارت بر وب برای کلمات کلیدی خاص می تواند لیستی از سایت ها و پست هایی که در مورد شرکت شما و یا موضوعات مورد نظر شما صحبت می کنند را معرفی کند. این ابزار برای پیدا کردن ایده و موضوع برای تولید محتوا بسیار مفید است. هم چنین می توانید وب سایت های معرفی شده در گوگل الارت را بعدا در سایت feedly دنبال کنید و از اطلاعات آن ها بهره ببرید.
4. وب سایت Quora
Quoraیک پایگاه پاسخ آنلاین است که تقریبا تمام موضوعات را پوشش می دهد و پر از سوال است. اکثر سوال ها نیز بی جواب هستند. کاری که باید انجام دهید این است که راجع به موضوع سایت خود یا محتوای مورد نظرتان جستجو کنید و بهترین سوال ها را بیابید، این کار می تواند یک ایده ی خوب برای نوشتن محتوای مورد نظرتان به شما بدهد. علاوه بر این، این ابزار کاربردی برای تولید محتوا می تواند به شما کمک کند که مقاله های قبلی ای که در این زمینه نوشته شده را توسعه دهید و از آنها به عنوان محتوای جدید استفاده کنید.
5. استفاده از نظرات کاربران( پیام ها، سوال ها، گوگل آنالیتیکس)
در نهایت شما می توانید از بازدیدکنندگان و مشتریان سایت خود برای به دست آوردن ایده های جدید استفاده کنید. پاسخ دادن به سوالات و نظرات آن ها می تواند یک ابزار کاربردی برای تولید محتوا و ایجاد محتوای جدید برای سایت شما باشد.
آخرین ابزار کاربردی برای تولید محتوا که قصد داریم به شما معرفی کنیم، نرم افزار گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از آنالیز های این نرم افزار می توانید بفهمید که بازدیدکنندگان سایت شما از کجا می آیند، چه اصطلاحاتی مورد نظر آن ها است و چه صفحات و وب سایت هایی را دنبال می کنند. با استفاده از این ابزار می توانید طبق نیاز مخاطبانتان محتوا ی جدید تولید کنید.
کلام آخر
با استفاده از این 5 ابزار کاربردی برای تولید محتوا اکنون شما در یافته اید که تولید محتوا برای وب سایت دیگر دشوار نیست. با نوشتن مقاله هایی که به طور مستقیم خریداران شما را تحت تاثیر قرار می دهد مخاطبان خود را جذب کنید و در آمد سایت خود را افزایش دهید.