مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره خطرات و مضرات کپی بودن محتوا

مفید بود؟

تولید محتوا  به عنوان رکن اساسی جذب مخاطبان شماست. به این علت خطرات و مضرات کپی بودن محتوا همواره در کمین وب سایت شما و اعتبار برندتان است. تولید محتوای منحصر به فرد و خلاقانه بهترین استراتژی برای بهبود عملکرد وب سایت است. این کار اگر چه اندکی دشوار به نظر می رسد، در نهایت می تواند بهره وری بیشتری نصیب شما کند. یکی از بزرگترین خطرات کپی بودن محتوا، جریمه شدن از طرف گوگل و موتورهای جستجو است. علاوه بر این محتوای تکراری و کپی شده می تواند تأثیر ناخوشایندی روی کاربرانتان بگذارد و آنها را به عنوان مشتریان دائمی خود از دست بدهید

اشتباهات رایج در تولید محتوا:

محتوای جالب، یکی از 3 دلیل بااهمیت است که برندهای معتبر در شبکه های اجتماعی به خوبی دنبال می شوند. در این شرایط روش هایی برای بهبود و کسب موفقیت و راه های اشتباهی نیز وجود دارند که قدم گذاشتن در آنها خطرات زیادی را متوجه شما خواهد کرد. در ادامه چند مورد از اشتباهات رایج در تولید و بازاریابی محتوا معرفی خواهند شد.

 

* نوشتن کل محتوا با قلم خود و بدون کمک از هیچ مرجع و منبعی

در اغلب موارد افراد زیادی سعی دارند کارهایشان را به تنهایی و بدون کمک از هیچ عنصر دیگری انجام دهند، اما واقعیت این است که بسیاری از روان شناسان استفاده از تجربیات افراد مختلف در کسب موفقیت را موثر می دانند. راه هایی که دیگران رفته اند، مجدداً نیاز به رفتن نیست، برای طی همان مسیر از همان شیوه استفاده کنید و در آن شیوه به خلاقیت و پردازش ایده های مختلف بپردازید. در این روش مجبور نیستید زمان بسیار زیادی صرف کارتان کنید. بنابراین با مطالعه و کسب آگاهی حداکثری از دانش افراد دیگر و روش های آنها به سود خود استفاده نمایید. در این روش مراقب باشید تا قوانین سئوی سایت به طور کامل رعایت شود.

* کپی بودن محتوا و عدم آگاهی از خطرات آن

هنگامی که قصد استفاده از تجربیات دیگران برای تولید محتوای خود دارید، مراقب باشید این شیوه نیازمند خلاقیت و ایده پردازی کافی از سوی شماست.
به هیچ وجه عیناً از جملات کپی برداری نکنید. بلکه فقط در جهت کسب تجربه و راهی برای پیدا کردن شیوه های دیگر از آنها استفاده کنید. مراقب باشید مضرات کپی بودن محتوا به اندازه ای است که می تواند به راحتی ترافیک سایتتان را کاهش دهد و موجب از دست رفتن رتبه شما در موتور جستجوی گوگل شود.
کپی بودن محتوا مضرات سنگینی خواهد داشت که الگوریتم های گوگل روش های پیچیده ای برای پی بردن به آنها در نظر گرفته اند. البته در این شیوه چنانچه در کپی کردن برخی قواعد نظیر ذکر منبع را به خوبی رعایت کنید، موجب جریمه یا خطرات آن نخواهید شد و ضرری به شما نمی رسد.
بنابراین برای فرار از کپی بودن محتوا، قسمتی از محتوای مورد نیاز را با قلم خود در آورید و سعی کنید به شکل هوشمندانه ای در مطلب اصلی تغییرات ایجاد کنید.

* فقدان یک طرح توسعه برای کاربران و مشتریان

یکی از دلایل اصلی که برخی متخصصان بازاریابی محتوا برای عدم دستیابی به موفقیت به آن اشاره می کنند، عدم آینده نگری و داشتن طرح توسعه ای برای کاربران و مخاطبان هدف است. نگاه کردن به تمام مخاطبان در زمان های متفاوت به یک دید، یکی از مشکلات و اشتباهاتی است که می بایستی با مطالعه ی کافی در جهت رفع آن تلاش کرد. کاربران مهمترین بخش کسب و کارتان را تشکیل می دهند. اگر در کشف نیاز آنها نمی توانید به خوبی عمل کنید، از کمک دیگران استفاده کنید. به منظور درک و یافتن مشکلات مشتریان و رفع آن، راه حل هایی در نظر بگیرید. هنگامی که مخاطبانتان را بشناسید، بهتر می توانید نیازشان را درک کنید.

* نوشتن فقط برای نوشتن و تولید محتوای بیشتر

این جمله که محتوا پادشاه است یک جمله ی محبوب در محافل اینترنتی به شمار می رود و ممکن است بارها آن را شنیده باشید. شاید هنگامی که این جمله برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت، گوگل هیچ الگوریتم پاندا یا پنگوئنی ایجاد نکرده بود و نوشتن مقاله به تنهایی در تیراژ بالا برای ایجاد محتوا کافی بود. اما امروزه همه چیز تغییر کرده و این چشم انداز به تنهایی قابل قبول نیست. محتوای ایجاد شده باید باارزش باشد. جذب مخاطب نیازمند تبدیل تولید محتوا به هدف و چشم انداز وسیع است.

مردم در جستجوی راه حلی برای مشکلاتشان هستند. پس از آن شما باید اطلاعات مفیدی ارائه کنید تا شما را به دید متخصص برای حل مشکلاتشان در نظر بگیرند. این مسأله نه تنها موجب پیشبرد چشم انداز شما در مسیر بازاریابی و موفقیتتان می شود، بلکه باعث می شود مخاطبتان را دوست داشته باشید و همانطور که می دانید مردم همیشه از این افکار و شیوه های اعتماد سازی استقبال می کنند و آنها را مورد حمایت قرار می دهند.

* عدم وجود روش های مؤثر در ارتقای محتوا

آخرین اشتباه که در میان افراد تازه کار رایج است، عدم وجود روشی است که موجب ارتقای سطح کیفی محتوا شود. امروزه رسانه های اجتماعی به شدت فراگیر شدند، اما با این حال بسیاری از افراد نمی دانند بهترین روش برای استفاده از این رسانه ها برای رسیدن به مخاطب چگونه است. یک کمپین تبلیغاتی خوب باید ساده، سازگار و قابل سنجش باشد. برای یافتن روش های مؤثر در ارتقای محتوا باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند. کلید موفقیت این است که بدانید آنها چه چیزی را دوست دارند و به دنبال چه ویژگی هایی هستند.

بسیاری از وبلاگ نویسان این اشتباه را مرتکب می شوند و در ابتدای کارشان از محتوای کپی استفاده می کنند. در واقع این نویسندگان نمی دانند چه اتفاقی بعد از آن می افتد. بسیاری از این وبلاگ ها و وب سایت ها به علت عدم درک صحیح از مضرات کپی بودن محتوا خیلی زود کارشان به پایان رسید. یکی از استراتژی های خوب برای وبلاگ های تازه کار، ایجاد محتوای باارزش، هر چند کم است. در وبلاگ نویسی دیده می شود به طور هفتگی یا روزانه چندین پست در آن قرار می گیرد که عمده ی آنها از وب سایت های دیگر کپی برداری شده اند. به جای این شیوه، یک محتوای کامل و جدید در طول هفته به روش خودتان تولید کنید.
وبلاگ نویسان و متخصصین سایت ها باید بدانند کدام محتوا مصداق محتوای کپی شده از سوی گوگل است. شاید عین مطلب کپی نشود، اما مهارت ها و افکار نوشتن به طور کامل مطابقت داشته باشد. بنابراین قبل از تهیه کردن هر پستی، تشخیص دهید چه نوع محتوایی تکراری یا کپی است و می تواند اعتبار شما را با خطر مواجه کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.