مقالات آموزشی

ایده های کوچک خود را در شبکه های اجتماعی به واقعیت برسانید

مفید بود؟

یکی از مسائلی که جلوتر از جهش یا جوشش یک ایده در ذهن است، پرداختن به آن و واقعیت بخشیدن به آن است. در ادامه به اهمیت شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری کارآمد و در خدمت این موضوع اشاره خواهیم کرد.
هر ایده ای اگر با پردازش مناسب و اصولی تبدیل به عنصری کاربردی نشود، هیچ اهمیت و ارزش مادی و معنوی برای شخص ایده پرداز نخواهد داشت. شبکه های اجتماعی به عنوان عنصری که به خوبی توانسته روند ایجاد ارتباطات گسترده و تعاملات دوطرفه را به طور کامل تغییر دهد، تبدیل به ابزار کارآمدی در مقوله های مختلف زندگی در جوامع مختلف شده است.

یکی از نکات اساسی و قابل اتکا در مورد هر ایده ای که به ذهن خطور می کند، استفاده از افکار و سایر ایده ها و روش هایی است که می توانید در روند تبادلات و ارتباطات با سایر اطرافیان بدست آورید. بنابراین مسأله ای که اهمیت می یابد، روند ارتباطی و تعامل قوی با افراد زیادی است که در قالب های گوناگون بتوانند شما را به اهدافتان نزدیک­تر کنند. این نیاز در واقعیت بخشیدن به ایده های کوچک، یکی از خدمات و امکانات ابتدایی شبکه های اجتماعی محسوب می شود. بدین ترتیب بسیاری از ایده پردازان و کارآفرینان، شبکه های اجتماعی را یکی از عناصری در کسب و کار خود معرفی کردند که بتوانند سرعت انتقال بهتری به ایده ها و شیوه های کاری آن­ها بدهد.

 

پرداختن به ایده در شبکه های اجتماعی

افراد مختلف به هنگام خلق یک ایده در ذهن بلافاصله با شیوه های متفاوت، آن را در صفحات مجازی خود با دوستان و سایر افرادی که با آن­ها در ارتباط هستند به اشتراک می گذارند. بنابراین شبکه های اجتماعی یکی از اولین و در دسترس ترین ابزارهایی است که می تواند در فرد به ایجاد انگیزه ی بیشتر بپردازد. هنگامی که یک شخص حقیقی به همراه ایده اش در یک شبکه ی اجتماعی قرار می گیرد، فضای گسترده، امکانات متنوع و البته از همه مهم­تر به متخصصین و بعضاً کارشناسان در حیطه ی کاری مشخص نیز به طور مستقیم دسترسی خواهد داشت و می تواند از دانش و تخصص آن­ها به سود خود استفاده کند. بنابراین در درجه ی اول در معرض دید بودن در شبکه های اجتماعی است که اهمیت پیدا می کند و می تواند به کشف اطلاعات بیشتر و جمع آوری داده های باارزش منجر شود.

موضوع دیگری که می توان از شبکه های اجتماعی به عنوان پیشران های بسیار عالی در ایجاد و ساخت یک ایده نام برد، همکاری های گسترده در فضای مجازی است. این همکاری که از سوی سایر افراد یا نهادها مورد حمایت قرار می گیرد، می تواند در شخص ایجاد انگیزه کند و وی را به واقعیت ایده ی خود نزدیک تر نماید.
شبکه های اجتماعی هنگامی که به فضایی خاص و مناسب برای پرداختن به ایده های مختلف تبدیل شدند، توانستند منشاء موفقیت بسیاری از کمپانی های بزرگ و معتبر فعلی دنیا شوند، در این زمینه مثال های بسیار زیادی در دنیای فناوری و دیجیتال موجود است که نشان می دهد این پدیده تا چه حد می تواند به عنوان یک ابزار کارآمد شما را به اهداف مورد نظرتان نزدیک کند.

فرصت های بیشتر در شبکه های اجتماعی

هنگامی که قصد طرح کردن ایده ی خاصی دارید، می توانید مجموعه های مختلفی را در نظر بگیرید و فارغ از کارکردهای شبکه های اجتماعی، در بین همکاران و دوستانتان مطرح کنید یا اینکه موضوع را با افراد خانواده در میان بگذارید. اما مسأله اینجاست که شبکه های اجتماعی در این سطح، امکانات وسیع تر و در عین حال سریع تری ممکن است به کاربران بدهند. در شبکه های اجتماعی می توانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید و سؤالاتتان را با آن­ها مطرح کنید و با سرعت بیشتری از نقطه نظرات افراد مختلف در سرتاسر دنیا استفاده کنید. البته در این موضوع توجه و دقت کافی به منظور عدم درج اطلاعات و افکارتان داشته باشید، چرا که ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

شبکه های اجتماعی با ترکیب مناسب و ایجاد فیلترهای مختلف می تواند شما را به افرادی که مسیر فکری و سطح یکسانی با آن­ها دارید وصل کند. این اتصال افکار می تواند مقدمه ای برای قدم های بزرگتر در آینده باشد. بنابراین شناخت صحیح و استفاده ی مناسب از این پدیده می تواند نتایج بسیار عالی و بزرگی در کسب و کارتان داشته باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.