یکی از تأثیرات مثبت شبکه های اجتماعی
پس از رونق و اشتیاق زیاد کاربران به استفاده از آن، ایجاد فضای مناسب برای چرخه ی اقتصادی و رقابت بالاتر در بین کسب و کارهای مختلف است. اگر بتوان شبکه های اجتماعی را محیطی از افراد و کاربران پرشمار، برندها و سازمان های مختلف دانست، مجموعه ای کامل از یک جامعه ی کوچک خواهد بود که تمام شرایط و امکانات موجود برای ارائه ی یک کسب و کار موفق را داراست. حضور خریداران در قالب کاربران فعال و همیشگی و حضور فروشندگان در قالب برندها و کسب وکارهای مختلفی که از این شیوه قصد معرفی و ارائه ی محصولات خود را دارند.
معرفی کالا توسط شبکه های اجتماعی
تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی و کاربردهای فراوان آن نشان می دهد که این پدیده به علت قابلیت بالای آن در ایجاد ارتباطات مختلف، می تواند یکی از بهترین فضاهای موجود برای معرفی کالای برندهای مختلف باشند. در شبکه های اجتماعی به علت تعریف گره های بسیار زیاد و مرتبط به هم می توان به شیوه های منحصر به فردی این تعریف را در سطح کاربران خود توزیع کرد. شبکه های اجتماعی با ایجاد وابستگی های متعدد در قالب های مختلف به دنبال دستیابی به اهداف مشابه خود در زمینه ی کسب و کار هستند. با توجه به اینکه بسیاری از برندها و کالاهای معرفی شده در بازار، به تکنولوژی ها و عناصر مرتبط با آن وابسته هستند، حضور آنها در شبکه های مجازی را می توان یکی از نقاط روشن و مسائلی دانست که می تواند بر رونق فروش اضافه کند.
راهکارهای رشد و رونق کالای ایرانی در شبکه های اجتماعی
کالای ایرانی و مصرف آن توسط مشتریان بازار، یکی از مسائل مهم و اساسی در کمک به اقتصاد کشورمان است. هنگامی که از این کالاها حمایت های مناسبی از سوی نهادها و افراد مختلف صورت گیرد، می توان شاهد حضور بهتر، پررنگ تر و با کیفیت آنها در خدمت رسانی باشیم.
امسال و پس از تحویل سال نو، اتفاقی امیدوار کننده برای کالای ایرانی رخ داد و سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی معرفی شد. علاوه بر اعلام حمایت و نیاز به انجام آن، کالای ایرانی و استفاده از آنها ضرورت هایی دارد که می تواند به طور مستقیم علاوه بر تولید کنندگان، مزایای زیادی برای مصرف کنندگان نیز داشته باشد.
یکی از اصلی ترین مزیت های خرید کالای ایرانی می تواند قیمت تمام شده ی آن برای مشتریان باشد. این کالاها فارغ از بحث کیفی، به جهت عرضه ی نزدیک تر و مستقیم تر و عبور نکردن از دست واسطه های زیاد، قیمت تمام شده ی کمتری برای کاربران خواهند داشت.
بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان محصولات مختلف اعتراف می کنند که در صورت داشتن کیفیت مناسب، قطعاً انتخاب اولشان استفاده و خرید کالای ایرانی خواهد بود. در این میان سؤال اینجاست که از چه روش ها و راهکارهایی برای رشد و رونق کالای ایرانی استفاده کنیم؟ و در میان رقبای پر زرق و برق خارجی و معرفی و تبلیغات پرهزینه ی آنها چگونه بتوانیم محصول خود را معرفی کنیم؟
یکی از اساسی ترین و به روز ترین فناوری های موجود برای رشد و رونق کالای ایرانی ، حضور پرقدرت آنها در شبکه های اجتماعی می باشد. حضور آنها در میان ارتباطات و تعاملات مختلف شبکه های اجتماعی می تواند به صورت سازمان یافته ای به تعریف ویژگی ها و کیفیت های بعضاً قابل توجه آنها در برابر نمونه های خارجی اشاره کرد. بسیاری از کمپانی های معتبر، در ابتدا فعالیت محدودی داشتند و جالب است بدانید که یکی از معتبرترین و معروف ترین برندهای گوشی های همراه در ابتدا یک شرکت کاغذ سازی بود که پس از رشد و رونق به دنبال افزایش سود و حمایت بیشتر به این بازار و بازارهای دیگر ورود کرد. این حضور موفقیت آمیز نیازمند ارائه ی حمایت ها و راهکارهایی برای معرفی به کاربران پرشمار آن بود که بتواند در نهایت محصولات تولید شده ی آنها را خریداری و مصرف کند.
شبکه های اجتماعی در سالیان اخیر توانسته اند در خدمت معرفی کالاها و خدمات مختلف نقش اساسی داشته باشند. کالای ایرانی نیز به منظور حضور اثرگذار و حقیقتی که در پشت سازندگان و طراحان آن وجود دارد، نیازمند بکارگیری ابزارهای بازاریابی، تبلیغاتی و ارتباطی به روزی است.
رشد و رونق کالای ایرانی در گرو حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند تأثیرات چشمگیری بر سلیقه های متنوع کاربران و افزایش تقاضا برای خرید آنها داشته باشد. این مسأله علاوه بر این، می تواند در تصمیم گیری برای مصرف کالاهای مختلف به کاربران و مصرف کنندگان نهایی، قدرت و اراده ی بهتری در انتخاب بدهد.