سالهاست که یکی از بهترین راهها برای درگیر شدن با مخاطبین از طریق رسانههای اجتماعی دیجیتال بیان یک داستان به صورت محتوای ویدیویی است.
کمپین های ویدیویی به کمپانی ها اجازه میدهند از راههای منحصربفرد خود و واقعاً خلاقانه داستان برند خود را بازگو کنند. همچنان که شما آگاهی برند خود را گسترش میدهید، یک محصول جدید را به اطلاع مخاطبین می رسانید، یا شرکتی راه میاندازید، ویدیوهای برند عالی، یک ارتباط احساسی عمیق با مخاطبین خود برقرار میکنند که این میتواند نتایج عالی در پی داشته باشد.
وقتی صحبت از ویدیو و انتشار آن می شود، فیس بوک یکی از بهترین بسترها برای گسترش و به اشتراک گذاری محتواهای ویدیویی است. درواقع پلتفرم فیس بوک، زمان بازدید ویدیویی بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت در روز دارد. مثالهایی از برندهای معتبر دنیا که بر روی پلتفرم فیس بوک کار بازاریابی ویدیویی و انتشار محتوای ویدیویی انجام میدهند بسیار است. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.
داستانی برای یک اتفاق – یونیسف
طی سالهای گذشته، احتمالاً ویدیوهای بیشماری در رابطه با بحران پناهندگان سوریه دیده اید. مناظره های سیاسی که در نتیجه آنها یونیسف ویدیویی را تولید و ترویج کرد که سرخط اخبار روز را به داستانی تبدیل نمود که مستقیماً در عمیقترین احساسات افراد نفوذ می کند.
این ویدیو مسائل سیاسی را به یک داستان انسانی و رنجآور برمی گرداند، که باعث درخشان تر شدن ماجرا می شود. این یک مثال قدرتمند از به کارگیری یک اتفاق بحث برانگیز جهت گسترش آگاهی برند و یک پیام مثبت است. یک اتفاق تبدیل به نقطه تمرکز و توجه انسانها میشود و این یعنی جذب تعداد زیادی مخاطب.
نکته قابل توجه این است که از آنجایی که این ویدیو توسط افراد زیادی مشاهده می شود، برندها باید نهایت دقت و احتیاط را در تولید یک محتوای ویدیویی از اتفاقات بحث برانگیز بکنند.
کمپانی اپل
هنگامی که صحبت از بیان داستان و برقراری ارتباط با مخاطبین می شود، کمپانی اپل یک نخبه بازاریابی در این حیطه محسوب می شود. شرکت اپل برای ترویج اپلیکیشن اجرا شده خود یعنی اپل موزیک، با تیلور سویفت که بزرگترین صدا در حمایت از جنبش های اعتراضی است، ائتلافی تشکیل داد که منجر به استخراج یک محتوای ویدیویی گردید.
آنچه که در رابطه با این ویدیو مهم و مورد توجه است این است که این دو، تولید محتوای ویدیویی را طوری مدیریت کردند که فارغ از موقعیت خاص یک برند و سلبریتی بودن آن، بر یک موضوع مرتبط متمرکز باشد.
کمپانی Dayitforward# – شورلت
شرکت شورلت همواره در به کار گیری روشهای جدید بازاریابی دیجیتال پیشتاز بوده است. برای کمپانی ویدیویی dayitforward شورلت ویدیوهای متعددی تولید کرد تا حسن نیت و تصویر خوبی از برند را به نمایش بگذارد.
استفاده از برندهای معتبر جهانی نظیر شورلت در تولید محتوای ویدیویی میتواند به شرکت ها در برندسازی و ایجاد اعتبار برای خویش کمک کند. استفاده از شورلت در ویدیوها باعث شد تا مردم پاسخهای بسیار خوبی بدهند و آن کمپانی ویدیویی رونق بسیاری گرفت. چون شورلت یک برند شناخته شده سرگرمی آور بود.
کمپانی Likeagirl – Always
این کمپانی در تنظیم و هماهنگی با مخاطبین خود بسیار کامل و بی عیب عمل می کند. جدیدترین ویدیو در این مجموعه با بیان یک سؤال نگران کننده مربوط به تعصب جنسیتی جمعیت جوان تر را به خود جلب نموده است. تا زمانی که کمپانی always از یک موضوع بحث برانگیز در ویدیوی خود استفاده می کند، جدیدترین ویدیوی likeagirl یک ویدیوی موفق محسوب می شود. بیان سؤالاتی پیرامون نگرانیهای مخاطبان در ویدیو میتواند به افزایش درگیری مخاطبان با برند شما کمک کند.
کمپانی LG
رقابت سرسختانه در بازار موبایل باعث شده تا کمپانی های مختلف در این زمینه دنبال راه حلهای خلاقانه و جدید برای دیده شدن باشند. کمپانی ال جی در حال تلاش است تا جای خود را در بازار تحت سلطه ی سامسونگ و اپل باز کند.
علامت باتری ضعیف است، روی موبایلتان ظاهر میشود و شما دچار این استرس میشوید که به زودی گوشی همراهتان خاموش خواهد شد. این یک چالش برای تمام دارندگان گوشی های هوشمند است. کمپانی ال جی از این چالش استفاده کرده و ویدیویی تهیه کرده که در آن قدرت گروه پشتیبانی خود در رابطه با باتری های ال جی را به نمایش می گذارد. این گروه پشتیبان به مردم کمک میکند تا از پس این چالش بربیایند.