حتی اگر برند شما سرگذشت جالبی ندارد، شما باز هم می توانید سرگذشت خودتان را توضیح دهید. روی مواردی تمرکز کن که شرکت شما را یک موجودیت کامل تبدیل می کند.
در واقع این دقیقاً همان کاری است که مشتریان ما با دیدن صفحه ی “درباره ی ما” ما انجام میدهند. متاسفانه، این چیزی نیست که ما بتوانیم شخصاً با آن کسب اعتبار کنیم، اما همچنان برای همه چیز باید یک داستان بزرگ داشت. این داستان در ابتدا به این ترتیب آغاز می شود که شما سرمایه گذاری نسبتاً اندک خود را مستند می کنید، در سال 1981 به عنوان یکی از 150 فروشگاه های square foot بوده اید، تمام مسیرهایی را که طی کرده اید تا کنون، با تعدادی از عکسها، این مسیر را درگذر زمان به نمایش بگذارید. دیدن تغییر کیفیت عکسهای شما در گذر زمان خیلی خوب است و بیشتر شبیه یک شجره نامه ی خانوادگی می ماند. همچنین رتبه بندی مشتریان و دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می تواند اطلاعات این صفحه را قوی تر کند.
• از اینکه عنوان کنید برای کجا هستید، نترسید. اگر هشت سال پیش، دفتر مرکزی شما به محیط کار اجرایی شما تبدیل شد، برای آن جشن بگیرید. هر چقدر مردم بیشتر برند شما را بشناسند، برند شما بیشتر مورد اعتماد خواهد بود. ما حساسیت خودمان را نسبت به بازاریابی که یک کمپانی نیاز دارد انجام دهد تا خود را جدا احساس کند، از دست داده ایم.
• نیازی نیست همه چیز را به مردم بگوئید. اگر کمپانی شما 80 سال است که راه اندازی شده است مردم قصد ندارند که همه ی تغییراتی که سال به سال برای شما اتفاق افتاده را مطالعه کنند. بنابراین، اطلاعات خود را فیلتر کنید، و عناصری را عنوان کنید که برای همه جالب باشد، اما ماجراهای ویندوز جدید و تغییراتی که تامین کنندگان کاغذ برای خودشان داشته اند را حفظ کنید.
آدرس و جزئیات اطلاعات تماس خود را در صفحه قرار دهید
بسیاری از مردم همچنان نسبت به سرمایه گذاری از طریق اینترنت مردد هستند و بنابراین علاقه مند هستند که مطمئن شوند که شما به سادگی قصد سرکیسه کردن آنها را ندارید.
• اگر قصد ندارید که آدرس خود را به طور کامل فاش کنید، حداقل شهر و یا روستای فعالیت خود را عنوان کنید. اگر شما آماده ارائه ی حداقل اطلاعات راجع به خودتان نباشید مشتریان پتانسیل اینکه با شما ارتباط برقرار نکنند را دارند. و به این ترتیب ممکن است که شما پس رفت کنید.
• اطلاعات اصلی تماس خود را به روز نگه دارید ، این به روز بودن اطلاعات تماس کاملاً مشخص است اما اگر شماره تلفن شما منقضی شده باشد یا به ایمیل آدرس شما دسترسی وجود نداشته باشد نه تنها فروش خود را از دست داده اید بلکه ممکن است باعث شوید که مشتریانتان احساس خطر کنند.
• جزئیات تماس باید شامل اطلاعات شبکه های اجتماعی و راه های ارتباطی از جمله Skype نیز باشد.
از اصطلاحات صنف خود که برای مشتریانتان آشنا نیست استفاده نکنید
نوشتن اصطلاحات و کلمات مخفف صنف شما شاید باعث شود که شما احساس کنید باهوش هستید اما خواندن این اصطلاحات و مخفف ها بسیار خسته کننده هستند و از جذابیت متن می کاهند و باعث می شود که مردم شما را به خاطر نیاورند. چیزی که آنها واقعاً می خواهند این است که وقتی وارد صفحه ی “درباره ی ما” می شوند با اصطلاحات یکپارچه ی ساده ای که وجود دارد در مورد شما اطلاعات بدست بیاورند، این دقیقاً همان کاری است که شما بایستی انجام دهید.
• گفتگو ها را بنویسید. راه مناسبی برای نوشتن وجود ندارد. Styleای که شما انتخاب می کنید بستگی به کمپانی شما دارد، اما از روشی استفاده کنید که از آن برای نوشتن محتوای خود استفاده می کنید، و یا روشی که در سایت خود استفاده می کنید، و سعی کنید که دوستانه به نظر برسید و در دسترس باشید. سایت The Adventurists مثال خیلی خوبی را در این زمینه ارائه می دهد به این ترتیب که در صفحه ی “درباره ی ما” خود اهداف مورد نظرش را به کار برده است و همین مسئله باعث شده که خواندن آن لذت بخش باشد. بیشتر در مورد ” تلفن هایی است که برچسب twattery را دارند که در مورد رستوارانهایی است که در آنها بهترین کافه لاته فراپشیت سرو میشود.” بعد از خواندن آن متوجه می شوید که با آنها موافق هستید، حتی اگر بزرگترین هدف شما عبور از سه قاره با سه گاوآهن و سه چرخ باشد در هر صورت به زودی اتفاق نخواهد افتاد.
• نام خود را به صورت گنگ و ناخوانا در صفحه ی “درباره ی ما” ذکر نکنید برای مثال به این ترتیب: Our Ethos یا The Journey. هدف مردم بررسی یک صفحه ی “درباره ی ما” است پس این اطلاعات را صریح در اختیارشان قرار دهید. اگر از نامهای خیلی مبهم استفاده کنید ممکن است که مردم شما را کاملاً فراموش کنند.
نقطه نظر دیگران را نیز مدنظر قرار دهید
از اینکه از کارمندان خود و یا دوستان و همتایان کسب و کار خود سوال کنید که چه چیزی باعث می شود که کسب و کارتان مقاوم تر باشد، نترسید. وقتی که شما برای مدت زمان طولانی جایی کار می کنید، خیلی سخت است که برند خود را با دیدگاهی که مشتریانتان آن را می بینند، ببینید. یک دیدگاه واقع گرایانه می تواند کمک بزرگی محسوب شود.
• وقتی که شما تعیین کردید که چه چیزی باعث می شود که کسب و کارتان مقاوم شود، حتماً روی آن تمرکز کنید.
• اگر با جستجوی همتایان کسب و کار خود به این نتیجه می رسید که با توجه به اینکه هیچ تفاوتی بین کسب و کارتان وجود ندارد، آنها بهتر و دقیق تر توانسته اند احساسات و انگیزه های این کسب و کار را عنوان کنند، ناامید نشوید. تلاش نکنید و سعی نکنید که چیزهایی را بنویسید که در آن نوشته ها ندیده اید، به جای آن جستجو کنید و روی مسائلی تمرکز کنید که مخاطبین شما را خاص میکند.
مطمئن باش که اطلاعاتی که می نویسید دقیقاً تداعی کننده ی کمپانی شما می باشد
طبق تحقیقاتی که در مورد صفحه ی “درباره ی ما” انجام دادیم، به مثالهای عجیبی برخورد کردیم. برخی از ویدئوها بسیار تاثیرگذار بودند، ویژگی های خاص یا طراحی فوق العاده داشتند. همه ی این مثالها بسیار محبت آمیز بودند اما اینها زمانی واقعاً خوب عمل خواهند کرد که با بقیه محتویات وبسایت و با صنعت و کمپانی شما هم کاملاً تناسب داشته باشند. از دست دادن دیدگاه کسی که شما ماموریت دارید این صفحه را برایش بهترین صفحه ی ممکن بسازید کار بسیار راحتی است.
• حتی اگر وبسایت شما جلوه های بصری زیادی ندارد، همچنان این امکان وجود دارد که شما از عکسهایی در این صفحه استفاده کنید آن هم صرفاً برای اینکه مطمئن شوید آنها قسمتهایی از وبسایت را دنبال می کنند که فرمتی شبیه به این داشته باشد. اگر تمرکز وب سایت شما روی اشیاء boxy و یا رنگهای مطرح است پس همین تم را در به نمایش گذاشتن تصاویرتان نیز حفظ کنید. درست مثل بازاریابی شما، کلید و رمز موفقیت شما در مختصر و مفید ارائه دادن است. حفظ یک نگاه و احساس به صورت خودکار به برند شما قدرت بیشتری می دهد.
• یک شیوه ی خاص را در پیش بگیر. به خاطر داشته باش، در جوامع Multi-platform امروزی، وب سایت شما ممکن است اولین جایی نباشد که دیگران با شما در آن تعامل دارند، ممکن است پیش از مقاله شما را مطالعه کرده باشند و یا به حساب کاربری Tweeter شما مراجعه کرده باشند. به همین دلیل، صفحه ی “درباره ی ما” به عنوان نقطه ی ملاقات شما با کاربرانتان محسوب می شود، که شما می توانید در آن همه چیزهایی که معرف برند شما هستند را با هم ادغام کنید.
این را تست کن
هیچ فرمول خاص و عجیبی برای نوشتن صفحه ی “درباره ی ما” وجود ندارد. اگر وجود داشت شما مجبور نبودید 2000 کلمه این مقاله را مورد مطالعه قرار بدهید. بهترین روش برای بهبود پروسه ی ساخت صفحه ی “درباره ی ما” این است که روی آن بیشتر کارکنید تا یک حرکت رو به جلو باشد.
• از انجام اصلاحات نترس. مقدار زمان مناسبی را برای بررسی تجزیه و تحلیل حجم ترافیک، نرخ پرش و مدت زمان ماندن در صفحه، صرف کنید. براساس موضوع متن جمله بندی کنید، تصاویر اضافه کنید، تصاویر کوچک استفاده کنید، ویدئوها را توضیح دهید و غیره .
• مطمئن باشید که صفحه در تمام دستگاه ها اعم از کامپیوترهای شخصی، موبایل و تبلت و … قابل دسترس باشد. این اصلاً خوب نیست که شما زمان زیادی را صرف ساختن صفحه ی “درباره ی ما” ای بکنید که فقط درصد کمی از مخاطبینتان قادر به دیدن آن باشند، اگر به کاربران موبایل و تبلت اهمیت ندهید همین اتفاق خواهد افتاد. حتی اگر صفحه ای را مختص موبایل طراحی کرده اید و نسبت به آن اطمینان دارید همیشه آنرا چک کنید.
در بین تمام صفحاتی که تا الان آنها را دیده ایم، بهترینشان را در زیر نمایش داده ایم که متعلق به Macmillan می باشد. بخش “درباره ی ما” آنها در واقع در صفحات متفاوتی پخش شده است، اما در اولین صفحه از یک ویدئو استفاده شده است که خیلی ساده و روان توضیح داده که آنها چه کاری انجام میدهند، و جزئیات تماس، گواهی نامه هایی که دارند و مهمتر از همه نامه های حسن انجام کاری که توسط شرکتها به خاطر پشتیبانی خوب به آنها تعلق گرفته را در آن ذکر کرده اند.
و خوانندگانی که تمایل دارند اطلاعات بیشتری داشته باشند، بدون شک افراد زیادی هستند، که می توانند از طریق لینکهایی که در صفحه تعبیه شده است عکسهای افراد تیم را ببینند و با شرکاء و مشتریان آن بیشتر آشنا شوند و این کار خیلی محسوس انجام نمی شود اما با این کار آنها بهتر دیده می شوند.