مقالات آموزشی

آشنایی با علت نیاز به تمرکز روی بازاریابی ویدیویی

مفید بود؟

از فیس بوک و لایو استوری اینستاگرام تا نمایش محصول و خدمات کمپانی هایی که از ویدیو استفاده می‌کنند تا برند و محصول خود را نشان دهند، همه و همه نمایانگر افزایش تأثیر ویدیو بر مخاطبین خود است.
ویدیویی که ساخته می شود، بارها و بارها توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم های ویدیویی به اشتراک گذاشته می‌شود. با توجه به تعداد بسیار بالای کاربران یوتیوب، فیس بوک و جاهایی که ویدیوها امکان به اشتراک گذاری دارند، این امر باعث افزایش ارتباط با مخاطبین بیشتری می شود. بینندگان ویدیو ممکن است بخواهند آن را به اشتراک بگذارند و همین مساله سبب گسترش بیشتر ویدیوی شما در فضای آنلاین و در نتیجه رسیدن به دست مخاطبین هدفتان خواهد شد.
در سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش عمومیت ویدیو به عنوان یک فرمت محتوای بازاریابی بودیم. از ویدیوهای ۳۶۰ درجه گرفته تا ویدیوهای زنده در فیس بوک، بازاریابان در تلاشند تا با ساختن محتوای جذاب و بصری بتوانند در زمان کوتاهتری به توجه مخاطبان خود پاسخ بدهند.
هر چه زمان می گذرد ویدیو بر رفتار کاربران آنلاین بیشتر حکمفرما می شود. بر طبق یک آمار، ۷۸٪ از کاربران آنلاین، هر هفته و ۵۵٪ آن‌ها هر روز ویدیوهای آنلاین تماشا می کنند. اگر شما یک استراتژی بازاریابی ویدیویی برای وب سایت و شبکه‌های اجتماعی خود ندارید، فرصتهای فوق‌العاده‌ای را برای به دست آوردن مخاطبین بیشتر و درگیر شدن با آن‌ها از دست می دهید. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که چرا باید در سال جدید روی بازاریابی ویدیویی متمرکز شوید.
ویدیوی آنلاین یک پدیده ی عظیم محسوب می شود. اما نباید تصور کرد ویدیو فقط در مورد ماجراهای عجیب غریب یا صحنه‌های خنده‌دار و جذاب است، محتوای ویدیو می‌تواند چیزی باشد برای رسیدن به مشتریان بیشتر در خدمت برندها و کسب وکارها. در اینجا تأیید سرویس های حرفه‌ای را به عنوان دلیل محکمی برای تمرکز بر بازاریابی ویدیویی می بینیم.

ضرورت تمرکز بر محتوای ویدیویی

در سال جدید ویدیوهای آنلاین درصدی بالاتر از نصف کل حجم مصرف انلاین را استفاده خواهند کرد. این امر نشان از مصرف بالای ویدیوی آنلاین دارد. همچنین محتواهای ویدیویی بیشتری در مقایسه با تلویزیون، روی وب آپلود خواهد شد.
بیشتر از نیمی از کاربران آنلاین، بیش از سه چهارم محتوای ویدیوی آنلاین را تماشا خواهند کرد. در حدود یک سوم از کاربران دارای تبلت، روی دستگاه خود محتواهای ویدیویی را به صورت روزانه حداقل یک ساعت تماشا می کنند. یک سوم از کاربران دارای موبایل هوشمند، روزانه حداقل یک ویدیو را روی دستگاه خود تماشا می کنند.
در حدود ۵۰۰ میلیون نفر هر روز در حال مشاهده ویدیوهای آنلاین فیس بوک هستند. درصد بالایی از آن‌ها ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند. این یعنی محتوای بصری از ارزش بالایی برخوردار است.
در حدود ۶۰٪ از کارفرمایان کسب وکارها با این مساله موافقند که اگر هم محتوای ویدیویی و هم محتوای متنی برای یک موضوع در اختیارشان باشد، ترجیح می‌دهند محتوای ویدیویی را تماشا کنند.
در حدود ۵۵٪ از کارفرمایان محتواهای مرتبط با کسب وکار را حداقل هفته‌ای یک بار به صورت ویدیو با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.
۷۰٪ از حرفه‌ای های بازاریابی، فروش و تجارت از بازاریابی ویدیویی استفاده کرده‌اند و ۳۰٪ باقیمانده نیز در حال برنامه‌ریزی برای آن هستند.
۸۰٪ از مردم ویدیوهایشان را روی صفحه وب سایت برندشان به نمایش می گذارند. همچنین ۹۳٪ بازاریابان ویدیو را برای فروش، ارتباطات و بازاریابی آنلاین به کار می برند.
تقریباً ۹۵٪ کمپانی های B2B استفاده از بازاریابی ویدیویی را در کسب و کار خود برای سال جدید در نظر دارند.
نیمی از بازاریابانی که معتقدند بازاریابی ویدیویی می‌تواند مفید باشد، ویدیو را برای موارد زیر به ترتیب موثرترین عامل می دانند:
موفقیت در بازاریابی
آگاهی برند
تولید مخاطبین مشتاق
درگیری آنلاین
به کار بردن کلمه ی ویدیو در موضوع ایمیلی که برای ایمیل مارکتینگ تولید می‌شود می‌تواند تا ۱۹٪ احتمال باز شدن ایمیل توسط فرد دریافت‌کننده را افزایش دهد. همچنین به کار بردن کلمه ویدیو در عنوان یک لینک در وبسایت، می‌تواند تا ۶۵٪ نرخ کلیک ر افزایش دهد.
این آمار سرسام آور حکایت از اهمیت محتوای ویدیویی آنلاین دارد. بنابراین در هر حیطه کاری که باشید لازمست به فکر تمرکز بر ویدیو باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.