مقالات آموزشی

همه چیز درباره کاربرد بازاریابی ویدیویی در قیف فروش

مفید بود؟

اغلب اوقات کمپانی ها فوراً به سراغ ساخت اولین ویدیوی خود می روند. آن‌ها پول و هزینه زیادی صرف می‌کنند تا یک ویدیوی با کیفیت به عنوان اولین ویدیوی بازاریابی خود بسازند و آن را در صفحه اصلی خود قرار دهند. اما به محض اینکه پروژه کامل می شود، تمام جاه طلبی های آینده برای ویدیو متوقف می شود.
به عبارت دیگر بسیاری از کسب و کارها از حجم زیاد ویدیوهای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف، خسته شده اند. اما احتمالاً آن‌ها توجهی به عادتها و چالش های مخاطبین خود نکرده اند و به صورت روتین به آن خواستهایی که قبلاً دیده اند نگاه کرده اند.
با توجه به صرف وقت، زمان، هزینه و منابعی که درگیر می شوند، ویدیو مارکتینگ نمی‌تواند یک بازی حدس زدنی باشد. بلکه باید با برنامه‌ریزی اصولی پیش برود. شما نیاز به یک استراتژی جامع دارید که طول بازاریابی و قیف فروش شما را پوشش بدهد. این به معنای تفکر در مفهوم متدولوژی درونگرا می باشد.
روش درونگرا به مفهوم یک روش بازاریابی و فروش بر مبنای تمرکز بر جذب مشتریان از طریق محتوا و فعل و انفعالاتی است که مرتبط و مفید هستند. هر ویدیویی که تولید می‌کنید بایستی به چالش های مشتریان شما اذعان داشته باشد و راه حلی برایشان ارائه کند. با نگاهی به تصویر زیر در می یابید که این محتوا خریدار را در سفر خریدش در قیف فروش، از مراحل مختلف تا مرحله خرید محصول یا خدمات آگاه می سازد.
برای شروع طوری برنامه‌ریزی کنید که در هر مرحله حداقل دو ویدیو بسازید و به یاد داشته باشید که شامل فراخوانها هم باشند تا بتوانید مشتریان را به پایین قیف یعنی مرحله خرید هدایت کنید. بعد از این شما می‌توانید بر پایه نرخ تبدیل و گپهای محتوا که کشف می کنید، بهبود ایجاد کنید.

مرحله اول – جذب

اولین مرحله از بازاریابی به روش درونگرا، مرحله ی جذب است. این مرحله غریبه‌ها را به بیننده تبدیل می کند. مشتریان در این مرحله چالش های خود را تشخیص می‌دهند و تصمیم می‌گیرند که اهدافشان باید یک اولویت باشد یا خیر. بنابراین ویدیوهایی که تولید می‌کنید باید با مشکلات ایشان همخوانی داشته باشد و یک راه حل برای مشکل ارائه بدهد. به طور کلی هدف از یک ویدیو در این مرحله اعتمادسازی و افزایش دسترسی ها به برند می باشد. چون شما دنبال اشتراک گذاری بیشتر هستید، بنابراین ویدیوی شما باید بیشتر سرگرم کننده باشد تا آموزشی. مثالهایی از ویدیوهای جذب، شامل ویدیوهای اجتماعی است که ویژگی‌های برندتان را به نمایش می گذارد. فیلم‌های برند که ارزشها و ماموریت های شما را به اشتراک می گذارد، یا ویدیوهای دستورالعمل چگونگی انجام کارها که نکات مرتبط با برند شما را یادآوری می کند، همه می‌توانند مثالهایی از این نوع ویدیو باشند.

مرحله دوم – تبدیل

حال که شما بینندگان وبسایت و بینندگان ویدیوها را جذب کرده اید، مرحله دوم تبدیل این بینندگان به مخاطبین علاقمند و پیگیر است. ویدیوهای مرحله تبدیل ممکن است شامل وبینارها، دموهای محصول که ایمیل می شود، ویدیوهای تبلیغاتی در صفحه فرود، یا ویدیوهای دستورالعمل دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر باشد.

مرحله سوم-نزدیک شدن

حال در این مرحله باید مخاطبین علاقمند خود را به مشتری بودن نزدیک کنیم. در این مرحله مشتری در حال سبک سنگین کردن گزینه های خود و تصمیم گیری برای خرید است. هدف ویدیوی مرحله تبدیل باید این باشد که مخاطب شما خود را در حالی تصور کند که محصول شما را خریده و دارد استفاده می کند.
ویدیوهای تبدیل شامل گواهینامه های مشتریان با داستانهای مرتبط، دموهای محصول به صورت عمیق تر، ویدیوهای فرهنگی و حتی ویدیوهای شخصی می‌تواند باشد. این ویدیوها بیشتر نحوه کمک به مشتری را به نمایش می گذارند.

مرحله چهارم- رضایتمندی

حال خریدی انجام شده اما هنوز ویدیوهای زیادی هستند که به انجام مجدد خرید کمک می کنند. هدف از ویدیوی مرحله رضایت، ترغیب مشتریان به توصیه کردن برند شما به دیگران و ایجاد مشتریان وفادار است.
اولین فرصت شما برای جلب رضایتمندی بلافاصله پس از خرید است. توجه کنید که ارسال یک ویدیوی سپاسگزاری می‌تواند علامت خوش آمدگویی به کسب و کار شما و قدردانی از خرید مشتری باشد. در نهایت می‌توانید مجموعه‌ای از ویدیوهای آموزشی در زمینه محصولتان و یا ویدیوهای آموزش راه اندازی محصولتان را برای مشتریانی که می‌خواهند خودشان محصول را به راه بیندازند و به کار گیرند یا کسانی که به سادگی فقط می‌خواهند اطلاعات خود را بیشتر کنند به وجود آورید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.