پیش از آنکه فیلمبرداری را آغاز کنید، نیازمند آن هستید که انواع ویدیوهایی را که میخواهید تولید کنید مشخص کنید. لیست زیر را چک کنید تا بهتر بفهمید:
- ویدیوهای دمو
نمایش چگونگی کارکرد محصولتان یا قرار دادن بینندگان در تور از محصولتان یا قرار دادن بخشی از نرمافزار خود به صورت فیزیک برای تست، همگی در این دسته جای می گیرند.
- ویدیوهای برندینگ
این نوع ویدیوها به طور ویژه به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی وسیع توزیع می شوند. چشم انداز کمپانی، ماموریتها، سرویس ها یا محصولات کمپانی را به نمایش می گذارند. هدف ویدیوهای برندسازی، ایجاد آگاهی پیرامون کمپانی شما و جذب مخاطبین هدف می باشد.
- ویدیوهای رویدادی
آیا کسب و کار شما از کنفرانس یا جلسه یا هر رویدادی شبیه به این میزبانی می کند؟ از مجموع اینها یک ویدیوی چشمگیر شامل ارائه ها و رویدادهای صورت گرفته تولید کنید.
- مصاحبههای حرفهای
مصاحبه پشت دوربین با افراد خبره در صنعت شما یا رهبران این حوزه، میتواند سبب اعتماد و اعتبار کسب و کارتان نزد مخاطبین هدف شود. افراد موفق یا افرادی که نقطه نگرشهای متفاوتی دارند را در صنعت خود را بیابید و آنها را جلوی دوربین بیاورید.
- ویدیوهای آموزشی و چگونگی انجام دادن (How to)
این ویدیوها برای توضیح درباره محصول یا خدمات جدید و آموزش چیزهای جدید به مخاطب خاص ویدیو تولید می شود. همچنین گاهی برای ایجاد دانش اساسی که مخاطبین نیاز دارند تا برند و راه حل های شما را بهتر و شفافتر بفهمند تولید می شوند.
- ویدیوهای شرح دهنده
این نوع ویدیوها برای کمک به مخاطبین در درک بهتر این نکته که اصلاً چرا به محصول یا خدمت شما احتیاج دارند ساخته می شوند. بسیاری از ویدیوهای شرح دهنده بر پایه یک سفر تخیلی از شخصیت خریدار ایدهآل در مرکز کسب و کار که با چالشی روبه روست شکل می گیرد. این شخصیت با انجام عمل خرید یا سازگاری به شکلی بر مشکل فایق می آید.
- ویدیوهای انیمیشنی
ساخت انیمیشن برای انتقال مفاهیم دشوار که نیاز به هویت بصری دارد تا درک شود، یا برای ارائه یک سرویس یا محصول غیرمستقیم کاربردی عالی دارد.
- ویدیوهای دستورالعمل و مطالعاتی
مخاطبین شما میخواهند بدانند که محصول شما میتواند مشکلشان را حل کند و یکی از بهترین راهها برای نمایش این مساله و ایجاد اعتماد، ساخت ویدیوهای مطالعه موردی است که منجر به ایجاد مشتریان راضی و وفادار می شود. اینها بهترین مدافعان شما خواهند شد. بر روی دوربین به آنها توصیفی از چالش های پیش رو را بدهید و به آنها نشان بدهید که کمپانی شما چطور میتواند در حل مشکلاتشان به آنها کمک کند.
- ویدیوهای زنده
ویدیوهای پخش زنده یک فرمت عالی برای نمایش پشت صحنه ای از کسب و کار شما به مخاطبینتان است. مصاحبههای روی استریم و ارائه های زنده و افراد مشتاقی که برای پرسیدن سؤالاتشان در همان لحظه کامنت میگذارند میتواند تجربه خوبی برای مشتریان شما باشد.
- ویدیوهای واقعیت مجازی و ۳۶۰ درجه
ویدیوهای ۳۶۰ درجه این امکان را به بینندگان میدهد که با اسکرول کردن و چرخیدن در فضای ویدیو بتواند تمام ابعاد محتوا را ببینند و از دیدهای مختلف آن را از نظر بگذرانند. این سبک ویدیوهای کروی بسیار مناسب برای نمایش یک مکان یا یک رویداد می باشند. ویدیوهای مجازی به مخاطب این امکان را میدهد که احساس و موقعیت خاصی را که به طور واقعی امکان ندارد، بتواند تجربه و حس کند. این ویدیوها برای دیده شدن نیاز به دستگاههایی خاص با امکانات مشخصی دارند تا بتواند فضای هدف را شبیه سازی کنند. (مانند خلبانی در فضای واقعیت مجازی بدون اینکه واقعاً پروازی صورت بگیرد)
- ویدیوهای تقویت واقعیت
در این نوع ویدیوها یک لایه دیجیتال به آنچه که در حال مشاهده آن در دنیا هستید اضافه می شود. به طور مثال شما میتوانید دوربین موبایلتان را در اتاق غذاخوری تان بگذارید و ببینید یک نیمکت چطور در فضای اتاق می نگرد!
- پیامهای شخصی سازی شده
ضبط یک ویدیو میتواند برای حفظ ارتباط با شخصی که به طور مثال از ایمیل استفاده نمیکند یا راههای ارتباطی دیگری را هم پاسخ نمی دهد، یک راه خلاقانه برای ارسال پیام باشد. یک ویدیوی شخصی به طور مثال برای یادآوری یک ملاقات مهم یا ارائه یکسری توصیه ها با به کارگیری ابزار مناسب آن مثل لوم loom تهیه و ضبط کنید. این مدل ویدیوها میتوانند برای مخاطب بسیار شادی آور باشند و او را در قیف فروش به مراحل پایینتر هدایت کنند.