مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره بالا رفتن ROI با شبکه های توزیع محتوا قسمت سوم

مفید بود؟

به صورت کلی، ما به این نتیجه رسیدیم که این Platform برای پذیرش حجم بسیار بزرگ ترافیک با سرعت زیاد و هزینه ی پایین، بسیار مناسب است. از لحاظ کیفیت ترافیکی، نرخ پرش(Bounce Rate: در صدی از بازدیدکنندگان یک وبسایت خاص که بعد از بازدید از فقط یک صفحه از آن خارج می شوند.) در مقایسه با Outbrain(Outbrain بزرگترین Platform کشف محتوای جهان است که هدف آن ارائه و ترویج محتوای شخصی آنلاین وابسته به موبایل و محتوای ویدئویی به مخاطبان است در حالی که به ناشران و صاحبان کسب و کار کمک می کند که از طریق این داده ها مخاطبین خود را بیشتر درک کنند.) کمی بالاتر است و به صورت میانگین کاربران نسبت به بازدیدکنندگان Outbrain، زمان کمتری را روی این سایت صرف می کنند. با این حال، به خاطر موقعیت مناسب Taboola می توان خروجی بهتری داشت.
مزایا:  به طور کلی هزینه ی کمتر CPCها نسبت به بقیه Platformها، محتواهایی که به راحتی قابل بارگذاری می باشد، عکسها و عنوانها، اخبارها و محتوای ناشرین خوش نام،  از جوانب مثبت آن می باشند.
معایب: نمی توان چندین کمپین و یا چندین عکس و عنوان را در یک سایت ویرایش کرد، تاحدی مدیریت و پس زمینه این Platformها منسوخ شده اند و این قابلیت را که بتوان به صورت محلی آن را گسترش داد وجود ندارد مثلاً قابلیت نمایش آن به صورت گسترده وجود ندارد.

دیدگاه Seer:

Outbrain همراه با Taboola از جمله شبکه های توزیع شده ی مورد علاقه ی Seer می باشد. یکی از تحولات جالب Outbrain این هست که آنها اخیراً تبدیل به تنها تولیدکنندگان محتوا در Time.com شده اند که Platformهای خود را برای تبلیغ کنندگان جالب و جذاب تر می سازند مانند Platformای که برای خودمان در سال 2015 ساختند.
از لحاظ کیفیت ترافیکی هم،  Outbrain به طور کلی نسبت به Taboola با همان میزان هزینه ی صرف شده  بازدیدکنندگان کمتری را به سایت ها می فرستد اما کاربران تعاملات بیشتری دارند و  تمایل بیشتری به داشتن نرخ بالایی از تغییرات دارند.
مزایا: نتایج بهتری در پستهای کلیکی و روی کمپین های تستی ما، مشاهده شد و سیستم های آسان بارگذاری مقاله ها از دیگر مزایای آن بودند.
معایب: استفاده از مدیر Self-Service تا حدی مشکل است و نمی توان حجم بزرگی از داده ها را از Admin بدست آورد، بنابراین وقتی آن را با داشبوردهای تجزیه وتحلیل پذیر Twitter یا Pinterest مقایسه می کنید، به طور قطع در آنها امکان پیشرفت و ارتقاء بیشتری وجود دارد.

 

دیدگاه Seer:

Gravity حداقل ماهیانه یک substantial داشت که باعث شد ما برای اولین بار تست خود را در سال 2014 لغو کنیم و اکنون که این میزان کاهش یافته است ما برنامه ریزی های خود را جهت کمپین های اولیه برای Q1 در سال 2015  انجام داده ایم. از برخی از سایتهای بزرگ شبکه ی آنها مثل WordPress، AOL، Forbes و منحصراً  با   Huffington post می توان نام برد. Gravity همچنین جایگاه های ویژه ای در یکسری از سایتها دارد که ممکن است به خوبی برای محتواهای مربوط به اتومبیل، زیبایی و ورزش، کار کنند. ما آمارهای خودمان را پیگیری کرده و آنها را در اینجا به اشتراک خواهیم گذاشت.

دیدگاه Seer:

ZergNet متفاوت از دیگر شبکه های توزیع شده عمل می کند و هنوز نتوانسته کسب درآمد کند. کار کردن با ZergNet رایگان است، اما نیاز است که شما در سایت خود یک Widget جهت ارتقاء مقاله ( و موارد دیگر) داشته باشید، که این Widget باعث فرستادن ترافیک به صفحه ی ابتدایی ZergNet می شود. مشکل اینجاست که این یک مدل رابطه ای یک به یک است و شما باید ترافیک سایت خود را به منطور سرمایه گذاری به سمت ZergNet ارسال کنید. اگر شما در جستجوی یک مدل CPC هستید باید بگویم که این حالت را در اینجا وجود ندارد اما نقشه هایی در راستای گسترش آن در سال 2015 مدنظر می باشد.

دیدگاه Seer:

در ابتدای کار، بابت حداقل ها هم بایستی هزینه ی زیادی پرداخت می شد، هرچند اگر شما پرداختها از طریق کارت اعتباری انجام می شد، دیگر این حداقل پرداختهای ماهیانه وجود نداشت. بزرگترین مزیتی که ما به آن پی بردیم این بود که قابلیت هدف گیری بر مبنای علایق وجود داشت( محتوای شبکه های دیگر از یک الگوریتم غیر قابل کنترل و برنامه ریزی، برای انجام تبلیغات استفاده می کردند.) وهمچنین در این سایت سعی در این بود که تبلیغات ناشرانی مانند: Forbes، VentureBeat، Parade، Bloomberg، Answer.com  و دیگر سایتها، هدفمند سازی شوند.

دیدگاه Seer:

Platform قدیمی Zemanta  کنار گذاشته شده است و سعی در این بوده که در ورژن جدید امکان ارتقاء محتوا در مقیاس شبکه های چند محتوایی انجام شود. در واقع محتوای شما در قالبهای تبلیغات چندگانه تجمیع می شوند سپس از Platformهایی مثل Outbrain، Gravity و Disqus جهت ارتقاء در مقیاس شبکه های چند محتوایی مورد استفاده می شود. ما ترجیح میدهیم به موجب شفافیت بیشتر و کنترل روی بهینه سازی کمپینها، با هر Platformای به صورت مستقیم کار کنیم.
سایر بازبینی هایی که انجام داده ایم اما هنوز تست نشده اند:

چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد؟ و چه چیزهایی را ما در سال 2015 تست خواهیم کرد؟

سال 2015 هم سال بزرگی برای محتوای بازاریابی خواهد بود به خصوص اینکه از لحاظ دیجیتالی بیشتر رشد خواهد داشت و به صورت یک کانال بازاریابی جامع خواهد بود. همانطور که در بالا به تصویر کشیدیم، زمان خیلی زیادی را برای تست شبکه ها و استراتژی های مختلف در سال 2014 صرف کردیم و علاقه مند هستیم که این کار را در سال 2015 نیز ادامه بدهیم، خصوصاً روی شبکه های اجتماعی پرداخت شده ی ترکیبی با محتوای توزیع شده.
محتوای ارتقاء یافته نسبت به لینکهای ساخته شده تاثیر بیشتری دارند، زیرا محتوای ارتقاء یافته درواقع سعی در انجام RCS و اجرای چندی کمپین همزمان در راستای هدایت تعاملات و ایجاد علاقه و جذب مشتری در کسب و کار شما می باشد. در طول یکسال ما از نزدیک با یکی از مشتری های بازرگانی های دیجیتال خود، برای پشتیبانی از چندین کمپین بازاریابی، کار کردیم.
هدف هدایت تعاملات با دارایی های ساخته شده بود که در نهایت کاربران تشویق شوند که تغییرات دلخواه را که ترکیبی از ثبت نام ها و دانلودها و …  را انجام داده و این اطلاعات را تکمیل کنند. در نهایت این کمپین باعث شد که ما تاکید بیشتری روی دیدگاه کلی داشته باشیم.

در حالی که تمام شبکه های اجتماعی را نمی توان در مقیاس شبکه های توزیع محتوا دانست، اما توانایی هدفمند شدن آنها بیشتر از شبکه های توزیع محتواست. شما می توانید ببینید که تمام نرخ های تغییر که خیلی بالا هستند با CPCها به طور نسبی قابل مقایسه اند، با اینکه راه اند ازی کمپینهای اجتماعی چندگانه که روی آنها تستهای A/B انجام شده است پروسه ی خسته کننده تری است و در مقایسه با راه اندازی شبکه های محتوا کمی هزینه بردارتر است، نتیجه ای که بعد از مقایسه با در نظر گرفتن رابطه ی یک به یک، به آن رسیدیم این بود که توزیع محتوا امیدوارکننده تر است.
در نهایت، از زمانی که Pinterest،در ژانویه تبلیغات Platform هایش را فقط برای کسب و کارها، باز گذاشت، ما تمایل پیدا کردیم که همزمان با پیشرفتی Pinterest  داشت به خاطر تشخیص چگونگی جمع کردن تبلیغات در مقایسه با انواع دیگری از Platformهای توزیع شده ، به محتوای توزیع بپیوندیم. ما این اواخر متوجه خروج یکی از ROIهای مهم خود روی اولین تستمان با CPCهای دامنه ی 0.20$-0.25 و CRTهای حدود 0.15%-0.20% شدیم.
آیا شما داده ای برای به اشتراک گذاری روی شبکه های توزیع محتوا دارید؟ شبکه های دیگری وجود دارد که بتوانیم آنها را در سال 2015 مورد تست قرار دهیم؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.