برای یک برند غذایی شناخته شده و در راستای آگاهی از برند از Taboola در محتوای شش وبلاگ جهت ایجاد 5000 بازدید و بدست آمدن 10 سایت که لینک برگشت به محتوای ما را داشته باشند، استفاده شد.
نتایج و ROI:
ما در این راستا، حدود 2000$ درراه اندازی با در نظر گرفتن وقت و هزینه صرف کردیم و کلیک ها را به ۱۱۰۰۰ در یک CRT ۰.۰۵۵٪ در پستها افزایش دادیم. حداقل ۶ پست ما بیش از ۱۰۰۰ بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و ۸۲ دامنه ی جدید یا حدود ۲۴.۳۹$ لینک به ما ارجاع داده شدند. ما همچنین در ۳۱٪ صفحات بالای نتایج جستجوی موتورهای جستجو، قرار داشتیم و دیده شدیم و نرخ پرش (منظور میزان کاربرانی است که صرفاً وارد صفحه شده و بعد از دیدن یک صفحه از آن خارج می شوند) از میانگین معیارهای کمپین ما ۲۸٪ کمتر است.
در همان زمان هم که پستهای وبلاگ همه جدید بودند و هیچ توسعه ای آغاز نشده بود، ما قابلیت نسبت دادن دامنه های لینکی را به سیستمهای توزیعی هزینه شده، داشتیم به این ترتیب که اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی، نظرات زیر پستهای وبلاگ و دیگر اهداف تکمیل شده در سراسر سایت را با هم ترکیب کردیم و نتیجه این شد که ما از ROI مربوط به این کمپین بسیار راضی بودیم.
نکته ی مهم:
ارتباط مستقیم با محتوای شبکه های توزیع شده می توانست بسیار سخت باشد بنابراین ما پیشنهاد کردیم آن را با وبلاگ پستهای جدید تست کنند قبل از هر توسعه ای، از لینکهای URL ردیابی شده برای تمایز ترافیک ها یا گفت و گوها در شبکه های توزیع شده استفاده کردیم. که این وبلاگها حتی زمانی که شما در حال ترویج دارایی های مناسب و قابل اشتراک گذاری بر روی صنایع مناسب بودید می توانستند خوب عمل کنند.
بهسازی ها برای دفعات بعد:
اگر قصد داشتیم این کمپین را دوباره بسازیم، ممکن بود در صفحات ورودی سایتها لینکهای گسترش یافته و دکمه هایی را برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی قرار دهیم زیرا دسترسی به آنها برای کاربران بهتر و بیشتر است و کار را ساده تر می کردند و این موضوع را در نظر می گرفتیم که ما در زمان مناسب به دنبال گسترش محتوا بودیم بنابراین نسبت به شرایطی که قصد پیشرفت در امتداد زمان را داشته باشیم، شاهد رشد بهتری بودیم.
مکمل های هدف و مکمل های هدایت به مسیر دلخواه
تعیین هدف:
ترویج مزایای یک شرکت B2B برجسته برای افزایش تولید مسیرهایی که به محتوای ما منتهی می شوند.
نتایج و ROI:
از طریق Taboola ما قابلیت ترویج محتوا روی سایتهای با کیفیت مانند Enterpreneur و CNN Money را داشتیم. در کمتر از یک ماه، بازدیدکنندگان جدیدمان به صورت میانگین با CPC 0.32$ به 8,348 نفر رسیدند و نرخ تغییرات به 2.31% و باعث شدند که ما حدود 205 تا از اهدافمان را تکمیل کنیم.
بهسازی ها برای دفعات بعد:
در آینده ما پیشنهاد می دهیم که همان تغییر اهدافی که به دریافت گزارشات صحیح از ROI برای ارائه به مشتریان، کمک کردند را دنبال کنید. صفحه ای که ما اقدام به ترویج آن کردیم، به طور مشخص فقط یک CTA داشت بنابراین پیشنهاد میکنیم که از CTA های مهم دیگر هم که موجب افزایش بیشتر ROI و بدست آوردن بازدیدکننده برای تکمیل عملیات اضافی روی صفحه می شوند، استفاده کنید مانند به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و دانلود PDFها.
۱۰ گام برای هر چه بهتر به حداکثر رساندن ROI شما
1. از URLهای سفارشی ردیابی شده و پارامترها استفاده کنید:
انجام تنظیمات روی پارامترها در Landing pageها می تواند به شما در ردیابی ROI در زیر عکسها و عناوین خاص, کمک کند. Platformهای معمولی قابلیتی مثل پارمترها را روی کمپینها ارائه می دهند اما ما پیشنهاد می کنیم که سطح زیرین عکسها و عناوین را تست کنید که این کار به شما در تشخیص اینکه کدام عناوین موجب ایجاد ترافیک بیشتری شده اند نیز کمک می کند. به وسیله ی جایگذاری ردیابی های سفارشی روی لینکهای گسترش یافته، شما همچنین قادر خواهید بود نتایج لینکهایی را که برای ترویج محتوای خود ساخته اید بهتر دنبال کنید.
2. تعیین اهداف قبل از راه اندازی یک کمپین:
تعیین اهداف بزرگترین و مهم ترین کاری است که هم برای اندازه گیری میزان موفقیت تان در ارتقاء و هم برای ایجاد پیشرفت در ادامه ی کمپین ضرورت دارد علاوه بر این تعیین اهداف به شما در مدیریت توقعات خودتان از کسب و کارتان و انتظارات مشتریانتان نیز کمک می کند.
3. صفحات Landing با تغییرات کوچک:
دنبال کردن رویدادها روش بسیار سودمندتری است که ما برای ردیابی تغییرات کوچک آنرا مدنظر گرفتیم. شاید نام نویسی های ایمیل یا دنبال کردن برند شما روی شبکه های اجتماعی از تغییرات کوچک و ارزشمند برای کسب و کار شما به حساب بیایند و علاوه بر این می توانند باعث فراهم آمدن گزارشات باارزش اضافی بعد از بسته شدن کمپین شوند.
4. رویدادها را در صفحات Landing دنبال کن:
ردیابی رویدادها متد ارزشمندتری است که ما برای ردیابی تغییرات کوچک در دست داریم که اینها را می توان به فیلدهای مختلفی اختصاص داد تا به این ترتیب مورد تجزیه و تحلیل ریزبینانه تری قرار بگیرند.
5. تست A/B:
این امکان برای ما وجود ندارد که به اندازه ای که باید به آن اشاره کنیم اما صرفنظر از اهداف مستتر کمپین شما، همیشه تعدادی تست A/B هرچند خیلی کوچک، روی تعداد متفاوتی از عناوین و عکسهای موجود در محتوایی که شما قصد ترویج آن را دارید، راه اندازی کنید. با این کار شما می توانید کارآمدی صفحات Landing و بهینه سازی صفحات را برای تغییرات تست کنید! قرار دادن یک Cap روزانه روی کمپینهای شما به شما این امکان را میدهد که بتوانید داده ها و مشاهدات خود را واکاوی و رمزگشایی کنید و قبل ازاینکه کل بودجه ی خود را در یک روز صرف کنید تغییرات لازم را با توجه به بررسی ها و رمزگشایی هایی که انجام داده اید؛ ایجاد کنید.
6. Capهای روزانه تنظیم کنید و از اینکه آنرا قطع کنید نترسید:
قرار دادن Capهای روزانه روی کمپینتان به شما این امکان را می دهد که داده ها و مشاهداتتان را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید و قبل از اینکه کل بودجه ی خود را در کمتر از یک روز خرج کنید، تغییرات لازم را ایجاد کنید. اگر زیاد تحت فشار بودید، از اینکه یک کمپین را قطع کنید نترسید. معمولاً داده های دو یا سه روز برای تشخیص اینکه الان زمان مناسبی برای سرمایه گذاری نیست، کافی می باشد. نترسید و کار را متوقف کنید و دوباره با عناوین و عکسها و یا محتوای جدید و بهتر،کار خود را شروع کنید.
7. یک Widget با محتوای ثابت زیر محتوای خود اضافه کن:
زمانی که ما ارتقاء پرداخت شده را در مقایسه با PPC مورد تست قرار دادیم به این نتیجه رسیدیم که به طور میانگین شبکه های توزیع محتوا 8% نرخ پرش بیشتری دارند. به منظور مقابله با نرخ پرش بالا، فکر کردیم اگر روی دکمه ی مربوط به پستها یک Widget سفارشی شده قرار دهیم می توانیم کاربران را بیشتر در سایت شما نگه داریم. این موضوع را مورد بررسی قرار دهید که چطور شد که کاربران دست از جستجوی مقاله های شما کشیدند؟
از طریق بخش های ” بیشتر مطالعه کن” /”Read more” یا “شاید دوست داشته باشید”/ “You may like” در پایین تکه هایی از محتوا! شما دو کار می توانستید انجام دهید: یا در پایین وبلاگ پستهای اضافی ثابت قرار دهید یا اینکه مقاله هایی را که از سمت کاربرانتان محبوب بودند را طوری بچرخانید و در صفحه، نمایش دهید که بتوانید کاربران را روی سایتهای خود نگه دارید و تعاملات خود را روی محتوای برند افزایش دهید.
8. از داده های خود برای اطلاع از تصمیماتی که برای آینده گرفته اید، استفاده کنید:
شما با تست A/B عناوین و عکس ها و صفحات Landing، میزان موفقیت هر یک از کمپین ها را ارزیابی می کنید و با استفاده از داده های بدست آمده می توانید از محتوای خود برای اطلاع رسانی تصمیمات جدید که درآینده برای بازاریابی گرفته اید، استفاده کنید.اگر عناوین و تصاویر اصلی از سمت مخاطبین شما مورد استقبال قرار گرفتند، پستهای ارتقاء یافته را به روزرسانی کنید و با توجه به اطلاعاتی که کسب می کنید برای آینده تصمیم گیری کنید. حتی می توانید از این داده ها برای اطلاع رسانی از تصمیمات PPCتان نیز استفاد کیند.
9. عنوانهایی را با هدف جمعیت شناسی هر چه بهتر، بنویسید:
با بیشتر شبکه های توزیع محتوا شما قادر به هدفگیری جمعیت شناسی و یا شناخت علایق نخواهید بود. راه بهتری که شما می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید این است که از طریق عناوین و عکس های کمپین خود به صورت مستقیم با مخاطبین اقدام به مذاکره کنید.در یک کمپین، ما مادرهای 35-45 ساله را برای یک رقابت مورد هدف قرار دادیم و در عناوین خود از CTAهایی استفاده کردیم که مستقیماً به مادرها اشاره داشتند.
10. تعداد اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی را عنوان کنید و به تعداد آنها اضافه کنید:
ما به این نتیجه رسیدیم که دکمه ی به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی خیلی دکمه ی مهم و باارزشی است و اضافه شدن این قابلیت که مثلاً یک پست چندین بار توسط مخاطبین به اشتراک گذاشته شده است (شمارنده ی به اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی) خود منجر به افزایش به اشتراک گذاری پستها خواهد شد، همچنین بایستی ترافیک هایی را که بعد از توقف در ترویج آن پست ایجاد شده نیز به این مقدار اضافه کنید. ما بعد از توقف در به اشتراک گذاری یک موضوع در آخرین کمپین ،ترافیکهای انباشته ی مربوط به 5 صفحه ی Landing را مورد بررسی قرار دادیم و در عرض 6 هفته متوجه بازدید 15,540 بازدیدکننده ی دیگر از طریق شبکه های اجتماعی و لینکهایی که به این صفحات اشاره داشتند، شدیم. اگر شما مخاطبین واقعی خود در شبکه های اجتماعی را پیدا کرده باشید، حتی بعد از توقف در به اشتراک گذاری مطالب خود، کمپین شما ادامه خواهد داشت و ترافیک های مربوط به آن نه تنها توقف نخواهد کرد، بلکه بیشتر و بیشتر خواهد شد.