مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره استراتژی بازاریابی محتوا قسمت اول

مفید بود؟

در تولید محتوا، متخصصین این حوزه همواره دقت داشته اند که کاربران در متن تصمیمات و ایده های آن­ها باشند. به طور کلی در فروش و روش های رونق کسب و کارتان در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، مشتریان و مخاطبینتان به طور مستقیم در موفقیت یا عدم موفقیت شما نقش دارند.

در برخورد با مشتریان، هنگامی می توانید به موفقیت امیدوارتر باشید که بتوانید ارتباط مستحکم و خوبی با آن­ها برقرار نمایید. تعامل با مخاطبین و دادن حس امنیت و ارزش گذاری کافی به آن­ها، یکی از موضوعاتی است که می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و موجب اعتماد بیشتر از سوی مشتریان شود. ایجاد ارتباط مناسب در نهایت اعتماد به شما را در بر خواهد داشت. بنابراین همواره از روش هایی که بتواند حداکثر تعامل میان شما و مشتریان را شامل شود، استفاده کنید.
ایجاد تعامل و ارتباط دوگانه در بازاریابی و فروش، یک هنر محسوب می شود. چنانچه بتوانید در این زمینه از ابزارهای خلاقانه استفاده کنید و هنرمند ماهری باشید، احساس اعتماد بیشتری از سوی مخاطبین به سمت خود، هدایت می کنید.

اهمیت ارتباط و تعامل با کاربران

امروزه با توجه به رشد فناوری ها و تکنولوژی های مختلف و ورود آن به متن زندگی خانواده ها، وجود پدیده های گوناگون و ناشناخته ای که بعضاً در اخبار و رسانه ها دیده می شود، به شدت نسبت به این پدیده ها و خدمات مختلف آن­ها ایجاد بی اعتمادی می کند. این بی اعتمادی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، سریع­تر از هر موضوع دیگر و حتی احساس مثبت در بین کاربران دست به دست می شود. توزیع سریع این فضای مبهم و تاریک که خیلی هم زیاد و شدید نیست، موجب قطع ارتباط و عدم اعتماد مشتریان، بعضاً در استفاده از محصولات و خدمات آن­ها می شود.
اما در این بین تعداد کافی عوامل تأثیرگذار، مثبت و مؤثر در جامعه وجود دارند که روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. این مقوله در صورت بهره ی صحیح و مدیریت درست، می تواند عکس العمل های بسیار خوبی در مقابل پدیده های جدید در سایه ی فناوری داشته باشد.

 

بسیاری از فعالان این حوزه به اهمیت ارتباط و تعامل کافی با کاربران تأکید دارند و حفظ و توسعه ی آن را عامل مهمی برای عمق بخشیدن به حس اعتماد می دانند. در متن این شیوه ها و نگرش ها، همواره از تکنولوژی های روز و فناوری های نوین استفاده می شود که هدف نهایی آن در هر کسب و کاری، نگه داشتن مشتریان قبلی و جذب مخاطبین جدید خواهد بود. در زمینه ی اهمیت ارتباطات و تعاملات، یکی دیگر از موضوعاتی که ارزشمند است، قابلیت رقابتی بودن با سایر افرادی است که در همین حوزه مشغول به فعالیت هستند. مقابله با رقبا علاوه بر پیشرفت شما، نقش پررنگ تر خدماتتان را دربرخواهد داشت و در نهایت فضای بهتری برای مشتریان رقم می زند.

برنامه ریزی و داشتن یک طرح مبتنی بر تعامل با کاربر، موجب می شود تا مشتریان به طور خودکار، کم کم خودشان به سمت شما بیایند و شما را به دیگران توصیه کنند. بدین ترتیب به راحتی با رعایت اصول و توجه به ارتباط و تعامل با مشتریان، مشتریان وفادارتری ایجاد خواهید کرد که در ادامه ی روند فروش و بازاریابیتان از شما حمایت خواهند کرد. امکان تعامل با مشتریان و ایجاد محیطی دوطرفه، ابزاری عالی برای جلب رضایت مشتریان است. به منظور کسب حداکثری رضایت مشتریان، می توانیم به شیوه ای بهینه از این ابزارها استفاده کنیم. در ایجاد ارتباط با مشتری، به دنبال ایجاد و ساختن فضایی هستیم که بتوانیم به طور مستقیم یا غیر مستقیم با کاربران صحبت کنیم. پیشنهادها و نظرات سازنده ی آن­ها را دریافت کنیم و در قبال آن، تغییرات لازم و ضروری را در شیوه ی کسب و کارمان ایجاد کنیم.
در بازاریابی محتوا محکوم به این هستید که همه چیز را بر مبنای مشتری و مشتری مداری ایجاد کنید. در این میان درصد کمتر را بر مبنای نرم افزار، محیط کسب و کار و فضاهایی قرار دهید که در آن قصد انتشار محتوایتان دارید. این شیوه موجب می شود تا مخاطب احساس نزدیک­تری به شما داشته باشد و او را همواره به استفاده از خدمات شما و بازدید سایتتان ترغیب کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.