مقالات آموزشی

آشنایی با بازاریابی ویدیویی آنلاین و ذکر نکات کلیدی در این خصوص

مفید بود؟

سرویس های میزبانی به اشتراک گذاری ویدیو یا پلتفرم ویدیو، وبسایتها یا نرم افزارهایی هستند که به کاربرانشان اجازه می‌دهند ویدیوی خود را از این طریق منتشر کنند. سایر وب سایتها نظیر میزبانی فایلها، تصاویر و سرویس های شبکه‌های اجتماعی نیز ممکن است اجازه آپلود ویدیو را بدهند، اما در این لیست نمی گنجند. سرویس های آنلاین ویدیو تحت عنوان VOP نیز شناسایی می شوند.
باید گفت ویدیوی آنلاین به عنوان نوعی از محتوا در تولید محتوای بازاریابی درونگرا محسوب می شود. تولید محتوا مهم‌ترین بخش بازاریابی درونگرا است. بخشی از استانداردها و مسائلی که درباره تولید محتوای با کیفیت مطرح است برای تولید ویدیوی آنلاین نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

دلیل جذابیت ویدیوی آنلاین برای کسب و کارها

بازاریابی ویدیویی آنلاین برای بسیاری از برندینگ ها به دلایل زیادی امروز جذاب است. تولید ویدیو و پست کردن آن‌ها به صورت آنلاین به طور منصفانه ای ارزان‌ تمام می شود. به علاوه ویدیوهای آنلاین همواره روی بستر اینترنت باقی می مانند. چنانچه شما هزینه ای را صرف ضبط ویدیوی آنلاین کنید، علاوه بر دیده شدن ویدیوی آنلاین در لحظه به صورت آنلاین، تا یکسال بعد هم این ویدیو مشاهده خواهد شد.
علاوه بر این ارسال ویدیوهای آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و وب سایتها بسیار مورد توجه صاحبان و حاضران در محیط های اجتماعی است. زمانی که شما استراتژی مستقیمی برای تولید و پست ویدیوی آنلاین به کار می برید، فرصتهای ویدیوی ویروسی بینهایت خواهند بود.

نکاتی درباره بازاریابی ویدیویی آنلاین

در زمانی که دارید ویدیو را ضبط می کنید، این نکات را مد نظر قرار دهید تا مطمئن شوید به هسته اصلی مخاطبین خود دست یافته اید:

از تیتر مناسب و جذاب استفاده کنید

همانند سرعنوان برای یک پست وبلاگی، عنوان ویدیو می‌تواند بیار با اهمیت باشد و ترافیک قدرتمندی از مخاطبین را به سمت خود بکشد. دو موضوع نشاندهنده ی اهمیت تیتر است. یکی اینکه تیتر جذاب می‌تواند فوراً توجه مخاطب را جلب نماید. دوم اینکه هنگامی که شما کلمات کلیدی مناسبی را در تیتر خود به کار می برید، باعث می‌شود بهتر در نتایج جستجو دیده شوید.

محتوای عالی آماده کنید

ارزش قابل ارائه ای داشته باشید و آن را در ویدیوی آنلاین خود به مخاطب عرضه کنید. چیزی که فکر می‌کنید برای آن‌ها می‌تواند ارزشمند باشد. چه چیزی را می‌توانید به آن‌ها بیاموزید؟ یا هر ارزش دیگری که فکر می‌کنید برای مخاطبینتان مفید و کارآمد است. در نهایت هر چقدر هم محتوایاتان ارزشمند باشد، طولانی بودن ویدیو باعث از دست دادن مخاطب می شود. تا حد ممکن ویدیو را کوتاه تولید کنید.

لینک و لوگوی خود را در ویدیو قرار دهید

یک باکس متنی به ویدیوتان اضافه کنید و در آنجا لینک وبسایت خود را قرار دهید. همچنین می‌توانید لوگوی خود را در پایین ویدیو اضافه نمایید. ویدیو جاییست که می توانید برندسازی کنید و کسب و کارتان را عرضه کنید.

 همواره یک لینک Html در ویدیوی آنلاین قرار دهید

زمانی که شما می‌خواهید ویدیویی را روی یوتیوب آپلود کنید، این گزینه را دارید که در مورد ویدیوی خود توضیح کوتاهی بنویسید. همواره این توضیح را با لینکی که از طریق آن می‌خواهید مخاطب را هدایت کنید آغاز کنید. در غیر اینصورت این فرصت طلایی را از دست خواهید داد.

فراتر از یوتیوب بروید

علاوه بر اینکه ویدیوی خود را روی یوتیوب بارگذاری می کنید، حتماً آن را به وبسایت خود نیز متصل کنید. اینکار باعث افزایش مراجعه به وبسایت شما و افزایش ترافیک واقعی سایت می شود.
الگوریتمهای گوگل همواره تعداد مشاهده ویدیوها را رصد می کند، و تعداد مشاهده ی ویدیو روی وب سایت شما هم به تعداد بازدیدها روی یوتیوب اضافه می شود. این مساله در نمایش نتایج جستجوی گوگل بااهمیت است.

همواره از فراخوان ها کمک بگیرید

هیچ گاه این فرصت را از دست ندهید که در ویدیوی خود از مخاطبین بخواهید در پایان ویدیو کاری انجام دهند. شما می‌توانید از آن‌ها بخواهید که در خبرنامه تان عضو شوند. یا اینکه به وبسایتتان مراجعه کنند. کامنتی درباره ی ویدیوی شما قرار بدهند، یا وبلاگتان را مشاهده کنند. اگر ویدیوی آنلاین خوبی تهیه کرده باشید، تمام توجه آن‌ها را خواهید داشت. بنابراین مطمئن بشوید که از تمام این فرصت استفاده مناسب بکنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.