در بازاریابی محتوای خلاقانه، همواره به دنبال استفاده از تجارب دیگران و مشاهده ی نمونه هایی باشید که قبلاً این مسیر موفقیت آمیز را طی کرده اند. یکی از عناصر مهمی که همواره و با کم ترین هزینه می توانید از آن استفاده کنید، عنصر تجربه های مختلف در کسب و کار و سایر امور زندگی است.
بدین وسیله در هر موضوعی که تردید یا سوالی دارید، با نظرات و راه های مختلف مواجه خواهید شد و حق انتخاب بیشتری خواهید داشت.
در بازاریابی محتوا هیچ کس عالم مطلق نیست و همواره عناوینی وجود دارد که برای افراد فعال در این حوزه، جدید و قابل توجه است. استفاده از تجربیات و مطالعه ی نمونه های خلاقانه، دید بهتری به شما در برابر مخاطبینتان خواهد داد.
در ادامه برخی از نمونه های خلاقانه و موفق بازاریابی محتوا در زمینه های مختلف معرفی خواهد شد. مطالعه ی برخی از آنها و بررسی های دقیق در نحوه ی عملکردشان، موجب بهبود شرایط شما خواهد شد. با استفاده از مطالعه ی تجربه های جدید دیگران، در کوتاه ترین زمان، نقایص ممکن و احتمالی خود را کاهش دهید تا زمینه ای برای ایده های تازه در بازاریابی محتوای شما شمرده شود.
بازی قبل از مسابقه اصلی:
(نوع محتوا: ویدئو)
بازی قبل از مسابقه یا بازی اصلی، به مراسم های برگزار شده قبل از بازی های جام جهانی فوتبال اشاره دارد زیرا در آن ذهنیتی برای تطابق با فشار بازی ها در رقابت های اصلی ارائه می شود. در این شیوه ی تولید محتوا که در جام جهانی برزیل مورد استفاده قرار گرفت، فیلمبرداری در خیابان های کشور میزبان یعنی برزیل انجام شد. در این تصاویر، بازیکنان پرانرژی با هدفون هایی در گوششان و مردم محلی بودند که از بازیهایشان لذت می بردند. این فیلم ها همواره با موسیقی های تکان دهنده ی متن همراه بود که با شور و شوق و شعف خاصی در تمام نقاط شهر، تاثیرپذیری از مسابقات را نمایش می داد.
این شیوه ی بازاریابی محتوا در زمینه ی فروش و خرده فروشی محصولات به شیوه ای خلاقانه مورد استفاده قرار گرفت.
پروژه ی آفرینش:
(نوع محتوا: میکروسایت)
در حالی که یکی از بازاریابان محتوای سرشناس در سال 2014 بر روی پروژه های بسیار زیادی از نمونه های عالی در زمینه ی بازاریابی محتوا کار می کرد، یکی از محبوب ترین پروژه های وی به نام پروژه ی آفرینش به شدت مورد علاقه قرار گرفت که با همکاری رسانه های معتبر مدیریت می شد. پروژه ی آفرینش شامل نمونه های زیبایی از هنر آفرینش از طریق تکنولوژی و نوآوری ها به نمایش درآمد. این تکنولوژی و شیوه از بازاریابی محتوا توسط شرکت اینتل به عنوان نمایشی از ابزارهای جدید و انقلاب در صفحات نمایش عرضه شد. این روش ها موجب می شود تا مخاطبین و کاربران ذهنیت بهتری از برند داشته باشند.
رنگ ادرار:
(نوع محتوا: اینفوگرافیک)
ادرار یکی از بخش های مفید در تشخیص پزشکی از روزهای اولیه ی انجام طب سوزنی است. اینفوگرافیک های ارائه شده از سوی کلینیک کلیولند، امکانات جالب و اطلاعات مفیدی در اختیار مردم قرار می دهد. این محتواها یک نمودار رنگی مفید برای کمک به مردم برای تشخیص احتمالی انواع بیماری ها و نیاز به مراجعه به پزشک را نشان می دهد. این اینفوگرافیک ها با کیفیت بالای تصاویر و به لحاظ تخصصی، تهیه و ارائه می شوند. محتوای مربوطه بیش از 1.8 میلیون بار توسط وب سایت ها در سراسر جهان برداشت شده است و لینک های بسیار زیادی از آن به کاربران مختلف داده شده است.
این شیوه از بازاریابی محتوا به منظور ارائه ی خدمات بهتر و بیشتر در زمینه ی مراقبت های پزشکی و طب سوزنی مورد استفاده قرار گرفت.
زمزمه ی مرغ:
(نوع محتوا: پادکست)
محتوا در این زمینه تنها سهم شور و شوق برای زمین های زراعی و مرغداری ها نبود، بلکه برای آنها زمینه هایی بود که کمک می کرد تا کسب و کار خود را در رسانه های مرتبط به طور حرفه ای بسازند. زمزمه ی مرغ پس از سال ها فعالیت حرفه ای در رادیو، امروزه کتاب ها و مجلات 3ماهه ی خود را منتشر می کند. این مجموعه به عنوان سخنگوی ملی برنامه های کشاورزی وزارت دفاع ایالات متحده در مورد امنیت زیست پرندگان عمل می کند.
این محتواها در زمینه ی انتشارات و رسانه های مختلفِ ارائه کننده ی محتوا به مخاطبین، مورد استفاده قرار می گیرند.