مقالات آموزشی

نفوذ پاندا در خصوص خروج از محدودیتی که Feedهای محصولات ایجاد میکنند قسمت دوم

مفید بود؟

چه محتوایی واقعاَ اطلاعات مفیدی در اختیار مشتری قرار خواهد داد؟

همه چیز درست است… نتایج جستجوی من نشان می داد که همه ی سایزها استاندارد هستند و مشکلی در نصب کردن توپی وجود نخواهد داشت. در واقع، من در ابتدا یک “توپی سینک مناسب طبق استانداردهای جهانی” سفارش دادم اما سایز آن با نمونه ی موجود در حمام یکسان نبود. سپس من ۳ تا استاندارد برای قطر و ۵ یا ۶ استاندارد برای طول پیدا کردم. مشکلی نیست… من یک جعبه ابزار مدرن و شگفت انگیز دارم، یک متر(وسیله ای که با آن متراژ را اندازه گیری می کنند)… بنابراین شروع به اندازه گیری قسمتی کردم که نیاز به جایگزینی داشت. این اندازه ها را بدست آوردم: ۱.۵ در ۵. پس برای دیدن جزئیات کالا و اطمینان از یکسان بودن آنها با اندازه ی مورد نظرم به پایین صفحه رفتم:

 

صبر کن. ۱.۲ پوند(مقیاس اندازه گیری وزن)؟ این توپی سینک باید از جنس آناناکتیوم باشد. وزن توپی ای که در دست منه حدود یک اونس است. اما ابعادها یکسان نبودند: یک توپی با قطر ۲ قطعاَ‌ نمی تواند جایگزین مناسبی برای توپی فعلی باشد، توپی مورد نیاز من بایستی حداقل یک اینچ بزرگتر باشد.
باز در صفحه پایین تر رفتم مگر اینکه بتوانم جزئیات بیشتری بدست بیاورم، شاید منظورش از ۲ در ۲ اندازه ی جعبه یا یک چیزی مثل این بود.

خب، این مطلب اصلاَ راهنمای خوبی نیست.
با بررسی بخش “اطلاعات بیشتر”، ممکنه به این نتیجه برسم که این کالا مناسب است، ظرفیت وزن دراینجا دقیقاَ درست است:

 

مشتری ها دیگر چه مکانهایی را برای یافتن جواب درست، بررسی می کنند؟

بعد یک نگاهی به قسمت پرسشها و جوابها انداختم، کدام یک از آنها مرا متقاعد می کند که این ممکنه همان قطعه مورد نظر من باشه؟

 

اگر خوش شانس بودم با توجه به اینکه ابعادی که اعلام کرده بود دقیقاَ ابعاد درخواستی من بود، بایستی این توپی مناسب من می بود یا اگر هم مطمئن نبودم که درسته بایستی کاری که یکسری دیگر از مشتری ها نیز انجام داده بودند، انجام میدادم به این ترتیب که یکسری  از توپی ها در همه ابعاد را خریداری می کردم، مسلماَ یکی از آنها سایز مورد نظرم خواهد بود. آیا ممکنه مشخصات واضح تری هم وجود داشته باشد که در اطلاعات این محصول آورده نشده باشد؟

در این قضیه به این نتیجه رسیدم که مردم چون نیاز دارند سریع به جواب برسند به این سایت مراجعه می کنند ولی علاقه ای به خرید از آن نداشتندو فقط جهت اطمینان از انتخاب درست به آن مراجعه می کردند. این قطعه ی ارزان فقط یک مثال بود.
بالاخره، حتماَ شخصی وجود دارد که ابعاد درست این قطعه را روی سایت خود داشته باشد_ پس شروع به جستجوی Part Numberای که در لیست سایت Amazon دیده بودم؛ کردم اما معلوم شد که در همه سایتهایی که دیده بودم، توضیحات ارزش چندانی نداشته و وزن و ابعاد اشتباه نوشته شده بود چون این اطلاعات درواقع از تولیدکننده دریافت و روی تمامی سایتها قرار گرفته بود.

برخی از سایتها توضیحات را ویرایش کرده و نوشته بودند : “طراحی خیلی خیلی قدیمی”، اما به غیر از این اصلاح کوچک، همه ی آنها توضیحات یکسانی داشتند.
بسیاری از خرده فروشان مشکلات مشابهی دارند_ آنها اطلاعات و توضیحات مربوط به کالاهای ارائه شده ی خود را از تولیدکننده دریافت        می کنند و اگر این اطلاعات در Feed موجود باشند مجبور به استفاده ی آنها در سایت خود می باشند و صفحه ی آنها هم از نظر کاربران و هم از نظر Panda ضعیف به نظر خواهند رسید و شبیه به بقیه سایتهایی است که آن کالا در آن ارائه داده شده است… . بنابراین :

  • 1.  سایت شما امتیاز خوبی در رتبه بندی نخواهد داشت
  • 2.  اگر شما اقدام به عملیاتی جهت جذب مشتری بکنید الزاماً نتوانسته اید در او علاقه به خرید ایجاد کنید.

 

روشهایی جهت ارتقاء کیفیت سایت از نظر کاربران و Panda

1. توضیحات و نظرات خود را راجع به کالا، ارائه بده

یک فیلد جدید برای متن خود در CMS سایت اضافه کنید_ در بالای محصول و وقتی شما اطلاعاتی راجع به محصول بدست          می آورید می توانید آنها را به اطلاعات و توضیحات کالای ارائه داده شده در سایت اضافه کنید_ و توضیحات کالا را خیلی بهتر از آنچه از تولیدکننده دریافت کرده اید ارائه دهید و مطالبی که خودتان اضافه کردید قطعاً می توانند ارزش بیشتری داشته و برای خواننده مفیدتر باشند. من یکی از طرفداران مجله ی Sports car market هستم این مجله اقدام به جمع آوری گزارشاتی از ماشینهای به حراج گذاشته شده می کند و این گزارشات را در مجله های چاپ شده ی خود ارائه می دهد: آنها یک لیست حاوی توضیحاتی راجع به ماشینهای به حراج گذاشته شده و کارخانه های تولید کننده ی آنها ارائه می دهند، سپس با استفاده از این گزارشات اقدام به ارزیابی ماشینها می کنند و به همین دلیل است که من این مجله را خریداری میکنم نه به خاطر اطلاع از           حراجی ها.

2. سوال ایجاد کن و پذایرای پاسخ گویی باش

مطمئن باش که در هر صفحه از محصولات سوالاتی مطرح خواهد شد- مشتریان شما خواهند پرسید که معایب این کالا چیست و یا چه اطلاعات مهمی وجود دارد که شما در این جا در مورد آن صحبتی نکرده اید. شما حتماً میلیون ها کالا دارید که بایستی در مورد آنها این اقدام را انجام دهید اما با بررسی سوالاتی که برای مشتریان ایجاد شده (و البته حجم فروش)شما خواهید توانست به راحتی، زمان رسیدگی به مشکلات را به ترتیب، اولویت بندی کنید. درواقع نیازها و مشکلات کاربران را که نقطه ضعف سایت شما محسوب می شوند از این طریق یافته و اقدام به اصلاح آن کنید.
در سایت Amazon من این کار بسیار جالب را انجام دادم و از بازخوردها برای به روزرسانی اطلاعات محصولات استفاده کردم اما بعد کلی ایمیل بی معنی از تولیدکنندگان محصولات دریافت کردم که ابعاد محصولات در توضیحات کالا به چه ترتیبی هستند لطفاَ آنها را اصلاح کن و … و از اینکه از ما خرید کردید خیلی ممنونیم و خداحافظ، من سعی کردم به آنها کمک کنم ولی آنها به من گفتند که حرف نزنم.

3. اگر سایت من امکان دریافت حجم بالای سوالات مشتریان را نداشته باشد، چه کار کنم؟

اگر سایت شما حجم کافی جهت دریافت سوالات کاربران را ندارد، مشکلی نیست، این اطلاعات برای شما در سایت Amazon موجود است، محصولاتی که بدست آوردن اطلاعات از آنها برایت در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد را مدنظر قرار بده و آنها را در سایت Amazon جستجو کن و بررسی کن که چه سوالاتی در مورد این کالاها از سمت مشتریان مطرح شده- سپس فقط جواب آنها را در سایت خود قرار بده.

4. چه اطلاعاتی برای سایت شما مناسب است؟

یک جدول از کلیه کالاهای مرتبط با یک کالا بسازید(در واقع کالاهایی که مکمل هم هستند و به احتمال خیلی زیاد هنگام استفاده از یکی از آنها دیگری نیز مورد نیاز خواهد بود.). شما قطعاً یک دید کلی از اینکه چه محصولاتی  مناسب و متناسب با بقیه محصولات می باشد؛ دارید. فقط شما هستید که از کلیه لوازم جانبی مناسب و ضروری ساخته شده اطلاعات کاملی در دست دارید, چون اینها در واقع سایزهای استاندارد صنعتی هستند که الزاماً مشتری ها اطلاعاتی راجع به آنها ندارند.
اگر روش خاصی برای اندازه گیری محصولات وجود داشته باشد، که مشتریان بتوانند سایزهای صحیح را بدست آورند, آن را توضیح دهید(اگر پیچیده به نظر می رسد، از چیزهایی که اندازه گیری می کنید عکس بگذارید).  من قصد دارم که در ورودی خانه ی خود را عوض کنم.

  • دری که قصد تهیه ی آن را دارم چه اندازه ای بایستی باشد؟
  • آیا عرض در را اندازه گیری کرده ام یا اندازه ی ورودی را در نظر گرفته ام(شاید پهنای آن 8/1 باشد.)؟
  • اگر هنوز دری نصب نکرده ای، آیا قاب دور در هم اندازه گیری کرده ام؟ این اندازه گیری در خرید در ورودی تاثیر گذار است یا نه؟
  •  لولای در سمت راست است یا چپ؟… آیا این را در نظر گرفته ام که لولای در از بیرون خانه به چشم بخورد و یا از داخل خانه؟
  • اگر تو یک فروشنده ی در هستی، همه چیز برای شما شفاف و روشن است اما برای ما که اطلاعاتی از در نداریم قطعاً همه چیز واضح نخواهد بود و عدم وجود اطلاعات کافی در یک وب سایت یعنی :

1. من حس می کنم که خیلی کم سوادم که این اطلاعات را ندارم.
2. سایتهای رقیب شما را جستجو می کنم تا بتوانم اطلاعاتی بدست بیاورم و ممکن است که در مناسب خانه را همان جا پیدا کنم و به هرحال حس بهتری در آن سایت خواهم داشت.
دوباره بر اساس نیازهای مشتریان اقدام به اولویت بندی کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.