در ادامه پست قبلی که در مورد بهینه سازی فرم های تبدیل برای بدست آوردن سرنخ های بهتر سئو صحبت کردیم به ادامه آن میپردازیم
گام ۴ : به چه منابع و اطلاعاتی نیاز دارید
در بیشتر موارد مجموعه اطلاعات مورد نیاز برای نگارش یک مقاله یا پست وبلاگ به صورت ایدههایی در ذهن شما است. اگر کتاب مقدمهای درباره سئو نوشته جوست والک را مطالعه کنید دیگر نیاز به هیچ منبع خارجی نخواهید داشت. در موارد دیگر؛ به منابعی نظیر اینترنت، کتاب یا روزنامهها به عنوان مرجعی برای مقاله خود نیاز دارید . ابتدا سوال مرکزی خود و سپس تعدادی زیر سوال مرتبط با آن را طرح کنید .
مثال: برای سوال مرکزی: چرا باید پستهای وبلاگ به خوبی نوشته شوند؟ میتوان زیر سوالاتی این چنینی طرح کرد .
ارتباط ساختار متن با سئو چیست؟ ساختار متن چه تاثیری بر نرخ تبدیل دارد؟ (منظور از نرخ تبدیل مدت زمانی است که بازدیدکنندگان برای انجام عمل خاصی در یک سایت یا وبلاگ صرف میکنند.) ساختار متن چه تاثیری بر نرخ پرش دارد؟ (منظور از نرخ پرش تعداد بازدیدکنندگانی است که پس از مشاهده یک صفحه به صفحه دیگری از همان سایت یا وبلاگ مراجعه میکنند) پس از اینکه پاسخ هر یک از این سوالات مرتبط را در منابع خود پیدا کردید و آن ها را به نگارش در آوردید در واقع پایه مقاله یا پست وبلاگ آماده شده است. پس از این مرحله پیام (اصلی) مقاله باید به وضوح مشخص باشد. بهتر است زمانی را برای نوشتن یا بازنویسی یک یا دو جمله در مورد خلاصهسازی پاسخ به سوال مرکزی اختصاص دهید .
گام ۵ . ساختار
در فرآیند آماده سازی مهمترین مرحله است. در این مرحله باید ساختاری برای نحوه انتقال اطلاعات به خوانندگان و برقراری ارتباط با آنها کشف و ایجاد نمایید. در پست ساختار مناسب برای وبلاگ راهنماییهای عملی درباره چگونگی ایجاد یک ساختار مناسب ارائه شده است .
گام ۶ . این که محتوایی تولید کنید که خوانندگان عاشق برندتان شوند ممکن است کار دشواری به نظر برسد. اما این کار امکان پذیر است که یک محتوایی تولید کنید که یک جریان ثابتی از مخاطبان و مشتریان را ایجاد کند. این چند نکته ساده نوشتاری را مشاهده کنید و محتوای شما باعث افزایش تعداد کلیکها، متوسط زمان ماندگاری کاربر در صفحه و اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی میشود .
یک نقطه نظر روشن داشته باشید: یک نقطه نظر روشن و متمرکز، محتوای شما را از هم جدا میکند. پستها لازم نیست بحث برانگیز باشند، اما محتوای ضعیف نیز ارزشی ندارد. طوری محتوا تولید کنید که خواننده را مجذوب خود کنید، چیزی را به گونهای ارائه دهید که از نقطه نظر دیگران کاملا متفاوت باشد .
به صورت مکالمه وار بنویسید: یک وبلاگ تجاری، توزیع یک صدای حرفهای سازمان است. محتوای جالب و مرتبط بنویسید که قابل فهم باشد و همیشه نشان دهنده فرهنگ و ماموریت سازمان باشد. از اصطلاحات فنی، جملات طولانی و زمان منفعل اجتناب کنید، مگر اینکه لازم باشد. به زبان ساده بنویسید .
محتوا را بهینه سازی کنید: به یاد داشته باشید که برای وب محتوا تولید میکنید. برای سهولت خواندن از فضای سفید استفاده کنید. محتوا را با استفاده از بولتها و عناوین واضحتر کنید. پاراگرافهای کوتاه و استفاده از تصاویر محتوا را قابل فهمتر میکند. در نهایت تحقیق کنید و از کلمات کلیدی و عباراتی استفاده کنید تا رتبه را بالا ببرد .
گام ۷ : برنامه ریزی ارتباطی + تقویتی
یک تقویم کاری در واقع تقویمی است که ب شما کمک می کند چه زمانی مطلب جدید قرار دهید و هچنین می توانید نوع محتوای را تعیین کنید. در واقع یک تقویم کاری، به شما در تولید محتوا یک نظم خاصی
می دهد .
اکثر خوانندگان به محتواهای تبلیغاتی علاقهای ندارند. مردم به دنبال محصول و خدماتی هستند که برای آنها سود داشته باشد. محتوای خود را بر روی این موضوع متمرکز کنید که به خواننده کمک کند مشکلی را حل کند. این دقیقا معیار سنجش یک وبلاگ خوب است .
نتیجه گیری : برای نوشتن یک پست وبلاگ باید زمان مناسبی را اختصاص دهید. مرحله آغازین نوشتن با آماده سازی و تفکر شروع میشود . هر محتوایی که تولید می کنید و سیستم های بازاریابی که برای آن به کار می برید را باید تحلیل کنید تا متوجه میزان اثرگذاری آن را برروی کاربر متوجه شوید. اگر می خواهید میزان کارایی بهینه سازی محتوا را متوجه شوید، باید آن را تحلیل کنید. ابزارهای تحلیلی زیادی وجود دارد مانند گوگل آنالیتیک، گوگل وبمستر تولز، الکسا و غیره که هر بازاریاب اینترنتی باید به آن ها مسلط باشد .