خلاقیت پدیده ای جوششی است و با ایجاد جرقه هایی در ذهن، ایده های مختلف پدیدار می شوند. در این زمینه مشاهده ی نمونه های موفق و مهندسی شده ی استراتژی تولید محتوا در این نوع از بازاریابی، می تواند تجربه های زیادی به ما نشان دهد.
خلاقیت تنها یک امر خدادای نیست، از طرفی همه می گویند برای شرکت های مدرن و افراد فعال در آن بسیار ارزشمند است. مشکل این است که چگونه می توانیم تفکر خلاقانه داشته باشیم و ایده های خوب برای پیشرفت مجموعه معرفی کنیم. انسانها هر لحظه توانایی افزایش خلاقیت و قدرتمندسازی مهارت ایده پردازی دارند.
مجله ی FENDER
(نوع محتوا: نرم افزار،انتشارات دیجیتالی / زمینه فعالیت: ساخت و تولید)
FENDER به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گیتار الکتریکی، این افتخار را در یک مجله ی زیبا و رنگارنگ جشن می گیرد. شعار آن ها بدین صورت است:”داستان گفتن، فروش به حساب نمی آید”.
فیلیپس
(نوع محتوا: میکروسایت / زمینه فعالیت: سلامتی و زیبایی)
وب سایت فیلیپس به طور روزانه محتواهای خود را در سطوح مختلف به اشتراک می گذارد. محتواهای موجود، بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا عکس های خود را برای سایت ارسال کنند تا پس از آن سبک های مختلف موهای صورت با ایده های مختلف و خلاقانه ای برای آن ها بکار رود و در انتها به آن ها ارائه شود. این تصاویر با روش های مختلف مانند ریش یا بدون ریش و رنگ ها و طرح های منحصربفرد پردازش می شوند.
تصاویر نهایی را می توان در شبکه های اجتماعی برای سایر بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشت تا افراد دیگر، با ظاهر جدید عکس های ساخته شده روبرو شوند. این ویژگی علاوه بر اینکه موجب دیده شدن اشخاص با ظواهر متفاوت می شود، کنجکاوی سایر مخاطبین را نیز به همراه دارد تا به عنوان مشتریان جدید این سایت، موجب افزایش ترافیک وب سایت شوند.
FOLDRite
(نوع محتوا: ویدئو / زمینه فعالیت: طراحی و چاپ)
FOLDRite نمونه های ساخته شده ی خود را برای ایجاد بالاترین کیفیت ها در قطعاتی مشخص شده به وسیله ی ایمیل های تبلیغاتی به فروش می رساند. به منظور جذب مشتریان متعصب و دائمی، محتواهای متعددی در قالب ویدئوهای 60 روزه در یوتیوب به اشتراک گذاشته می شود.
این ویدئوها به طور پیوسته بالاترین کیفیت ممکن را به مخاطب ارائه می دهند و پس از آن مشتریان را به وب سایت شرکت، راهنمایی می کنند. جایی که می توانند نمونه های عرضه شده را دانلود یا خریداری کنند.
لینک قسمت اول