مقالات آموزشی

بررسی راهبردی اطلاعات در عرصه دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

ارزیابی داشته ها در دیجیتال مارکتینگ

یکی از مراحل ساختن یک استراتژی دیجیتال جامع، ارزیابی  داشته ها و کانال های دیجیتال مارکتینگ است. هنگامی که برای برنامه ریزی استراتژی دیجیتال، به داشته ها و کانال های در دسترستان در دیجیتال مارتکینگ توجه می کنید، به منظور جلوگیری از غرق شدن در انواع کانال های در دسترس، دقت به تصویری کلی تر و بزرگتر، از دیجیتال مارکتینگ می تواند مفید و کمک کننده باشد. رسانه ها در انواع 3 گانه کمکتان می کند تا ابزارهای دیجیتال ، داشته ها و انواع کانال هایی را که استفاده می کنید بهتر طبقه بندی کنید.
    رسانه های شخصی یا Owned media
این نوع به رسانه ای برمی گردد که متعلق به کمپانی و برند شماست که عبارتند از وب سایت، پروفایل شبکه های اجتماعی، محتوای وبلاگ یا تصاویر. کانال های شخصی چیزهایی هستند که کسب و کارتان کنترل کاملی بر آنها دارد.
    رسانه اکتسابی Earned media
به بیانی ساده، هر آنچه که از در معرض دید قرار گرفتن توسط دیگر فضاهای انلاین که متعلق به خودتان نبوده، به دست آورده اید، اکتسابی است. مثلا شما پستی به صورت مهمان در وبلاگ دیگری قرار می دهید و در اثر آن در معرض دید خریدار قرار می گیرید. یا اینکه هر گونه محتوای تولیدی که در سایر وبسایت ها توزیع کرده اید، رسانه اکتسابی شماست. این نوع رسانه را می توان با فعالیت در دیگر وب سایت ها، بررسی های مثبت و همچنین به وسیله سایر افرادی که محتوای شما را روی رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، به دست آورد.
    رسانه پولی  Paid media
و البته رسانه پولی یا رسانه ای که برایش هزینه شده، توضیحش را در دل نامش دارد. رسانه ایست که برای آن هزینه ای داده اید. بطور کلی هر وسیله دیجیتال یا کانالی که از طریق آن توجه شخصیت خریدار خویش را جلب کنید و برایش پولی پرداخت بکنید، شامل این نوع رسانه می شود. این نوع رسانه شامل چیزهایی مثل تبلیغات گوگل (Google AdWords) یا پستهای پولی شبکه های اجتماعی و تبلیغات بومی، مانند اسپانسرهایی که در سایر وب سایتها پست منتشر می کنند می شود. تمام رسانه هایی که بابت آنها مستقیما پولی پرداخت می کنید تا توجه خریدار را جلب کنند.

حالا وقت آن است که همه چیزهایی را که دارید، جمع آوری کنید تا بتوانید تصویری درست و واقعی از رسانه شخصی، اکتسابی و پولی خود داشته باشید. حالا شما آنچه بکار می برید را می شناسید و می دانید. بنابراین می توانید درباره آنچه باید بماند و آنچه باید حذف شود  فکر کنید و استراتژی خود را بسازید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.