تولید محتوا
در زمینه های مختلف فرآیندی است گسترده، با روشها و نگاه های متفاوت. به این دلیل هنگام شروع در ایجاد محتوا، شاید پرداختن به خلاقیت و ایده ها برایتان دشوار به نظر برسد.
در ادامه نمونه هایی از برندهای تجاری مختلف معرفی می شوند تا با دیدن آنها بتوانید تجربه های جدیدی در بازاریابی محتوا کسب کنید و مشتریان خود را بیش از پیش شگفت زده کنید.
دستورالعمل آشپزی سایت ARLA
(نوع محتوا: بسته بندی محصول / زمینه فعالیت: کشاورزی)
ARLA یک تعاونی کشاورزی است که به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات لبنی در اسکاندیناوی به حساب می آید. این تعاونی، از رسانه های منحصربفردی برای بازاریابی محتوای خود استفاده می کند.
پنل های سمت چپ کارتون های شیر. این ابتکار به راهنمایی خانواده ها برای ایمنی بیشتر آغاز شد و پس از آن به داستان های کوتاه برای کودکان تبدیل شد. در طول چند سال گذشته، این مجموعه ی فوق العاده از محتوا، به یک وب سایت و کتاب از دستورالعمل برای والدین و همچنین یک کتاب داستان و وب سایت برای کودکان، حاوی نسخه های تعاملی داستان های شیرهای کارتونی بازنویسی شده است. همه ی این محتواها، منعکس کننده ی یک رابطه ی خوب میان تعاونی لبنیات به عنوان تولید محصولی سالم، عالی و محلی است.
مهندس باشید
(نوع محتوا: میکروسایت / زمینه فعالیت: گاز و بنزین)
مهندس باشید یکی از نخستین گام ها و تلاش های ExxonMobile به منظور آموزش و انگیزه دادن به دانش آموزان آمریکایی بود که با هدف پیگیری حرفه ای در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات مورد حمایت قرار گرفت.
این سایت نشان دهنده ی فرصت هایی است که مهندسی تلاش می کند تا ابزارها و منابع مالی ای را که دانش آموزان مستعد، ممکن است نیاز داشته باشند، فراهم کند. علاوه بر این، مشارکت های حرفه ای امروز را نیز شامل می شود. مشارکت هایی که آنها را قادر می سازد داستان های خود را در قالب های مختلف رسانه به اشتراک بگذارند.
تجزیه و تحلیل داده های بزرگ شرکت IBM
(نوع محتوا: کانال های چندمنظوره / زمینه فعالیت:تکنولوژی)
IBM از طریق تجزیه و تحلیل پایگاه داده های بزرگ، اطلاعاتی مبتنی بر داده ها در اختیار خواننده قرار می دهد که به خوبی برای به اشتراک گذاری بهینه شده اند. این شرکت، محتوا را در انواع مختلف مانند فیلم، پادکست، وبلاگ، گزارش، انیمیشن و اینفوگرافیک ارائه می دهد.
IBM ترکیبی از قطعات ساخته شده ی خود و سایر مجموعه ها را منتشر می کند. این مقوله، محتوای مناسبتری به نسبت اینکه صرفاً روی محصولات و پیشنهادات خود متمرکز شوند، در اختیارشان قرار می دهد.