هنگامی که استراتژی بازاریابی محتوا در سازمان های بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، به منظور ایجاد یک برنامه منسجم بازاریابی، باید چند اصل اساسی رعایت شود.
یک طرح سرمقاله برای ایجاد محتوای کافی ایجاد کنید
یکی از بزرگترین اشتباهات سازمان های بهداشتی و درمانی، راه اندازی یک وبلاگ است که بدون هدف خاصی در یک بازه ی چند ماهه راه اندازی می شود.
مهم است که یک تقویم رسمی ماهانه ایجاد کنید تا مطمئن باشید محتوای کافی برای توسعه در اختیار دارید. داشتن محتوای کافی می تواند نیاز مخاطبان مورد نظر شما را برآورده نماید. چنانچه محتوای شما به پزشکان یا پرستاران به منظور اشتراک گذاری تخصص آنها متکی باشد، تقویم زمانی شما می تواند موضوعات خاصی را به پزشک متخصص در آن زمینه معرفی کند تا مطالب مربوط به آن را ایجاد کنند. بدین وسیله حجم کاری به شیوه ای توزیع می شود که برنامه ی کاریتان را با ثبات بیشتری توسعه دهید.
مرکز پزشکی Lanlong پس از بررسی به این نتیجه رسید که اکثر بیماران آنها از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین در حال دریافت اطلاعات هستند، بنابراین یک کانال رادیویی با استفاده از پزشکان خود ایجاد کرد تا به پرسش های بیماران مختلف با موضوعات متنوع از سلامت مردان تا پیری و روانپزشکی کودک و … پاسخ دهند. این کانال رادیویی یک برنامه ی هفتگی از موضوعات مختلف دارد. بنابراین پزشکان در زمان های خاص، تعهد دارند تا پاسخ بیماران را بدهند. بیماران می توانند سوالات خود را از طریق ایمیل، تلفن و ارسال پیام و روش های دیگر ارسال کنند.
بخش مهم دیگر، بازنویسی تمام مطالبی است که توسط آن به توسعه ی مجموعه ی خود پرداخته اید. مطمئن شوید که مقاله ای کامل از آن، در خبرنامه ی وب سایت قرار گیرد که شامل لینک به سایر مطالب نیز باشد. این کار به معنی ارزیابی مجدد وب سایت شما خواهد بود تا اطمینان حاصل کنید که به نیاز های استراتژی بازاریابی محتوا پاسخ گفته اید.
ایجاد محیطی برای تماس و اقدام در استراتژی بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوای سازمان های بهداشتی و درمانی، پیروان وفادار خود را به رسمیت می شناسد. با این حال سازمان های مربوطه به دنبال راهی برای انتقال محتوای خود به سایر بیماران یا مشتریان هستند. هنگامی که افراد مختلف به محتوای شما دست پیدا کردند، چه کاری انجام می دهند؟
نکته ی حائز اهمیت، ایجاد ارتباط محتوای خود با خدمات متنوعی است که سازمان شما در حال ارائه ی آنهاست. سازمان های بهداشتی و درمانی باید محاسبه کنند که چگونه به این گروه از بیماران یا مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشند. آیا از ارسال ایمیل یا یک تماس تلفنی ساده استفاده می کنید؟ بسته به استراتژی شما، می بایستی راهی برای ذخیره ی مسیرهای ارتباطی افراد مختلف نظیر ایمیل یا شماره تماس آنان داشته باشید.