مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره نمونه هایی از CTA (call to action)

مفید بود؟

کسب و کارهای کوچک تصور می کنند نیازی به استفاده از CTA و قرار دادن دکمه ها یا لینک های فراخوان ندارند. در حالی که استراتژی CTA می تواند برای پیشبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ آنها بسیار مناسب باشد. تنها داشتن یک فرم تماس با ما در وبسایت نمی تواند مخاطبین را تشویق به کلیک روی آن و تماس با شما بکند. به این بیندیشید که چه چیزی در فرم تماس با ما برای مخاطب وجود دارد؟ تقریبا هیچ چیز! بنابراین چرا باید آن را استفاده کنند؟ حتی تنها درصد کمی از مشتریان خریدارتان هم تنها به این امید که شما روزی با آنها تماس بگیرید و چیزی به آنها بفروشید ممکن است فرم تماس با ما را پر کنند.
اگر امیدوار هستید که نرخ تبدیل مخاطب به مشتریان واقعی خود را از 1% به 4 یا 5 درصد افزایش دهید، نیاز به CTA قدرتمندتری دارید. بهتر است با هم به دو مثال قوی و موفق در زمینه فراخوانی به عمل نگاهی بیندازیم.
1.    Netflix
یکی از ترسهای کاربران در زمان ثبت نام برای هر چیزی این است که نتوانند آن را هر زمان که دوست نداشتند ادامه بدهند، کنسل کنند.

وبسایت “نت فلیکس” با اشاره به این موضوع و نوشتن جمله  “هر زمان می توانید کنسل کنید” بالای دکمه ی فراخوانی به عمل “بپیوندید” این نگرانی را برطرف کرده است. پیوستن برای یکماه آنهم به طور رایگان می تواند به اندازه کافی تشویق کننده باشد تا مخاطب روی این دکمه کلیک کند. همچنین به استفاده از رنگهای قرمز نیز توجه کنید. این رنگ با لوگوی وبسایت همخوانی دارد و جلب توجه می کند.
2.    OfficeVibe
اسلایدی که در تصویر زیر می بینید بخشی از صفحه وبسایت officevibe است که توجه بیننده را به خود جلب می کند.

همچنان که در سایت اسکرول می کنید، این اسلاید همراه شما حرکت می کند. نکته جالب توجه آن نوشته ی کنار درخواست عضویت است. این نوشته می گوید اگر ثبت نام کنید، نکاتی را برایتان در ایمیل ارسال می کنیم که باعث می شود مدیر بهتری باشید. پستی هم که خواننده در وبلاگ این سایت مشغول خواندن آن است درباره همین موضوع است. در واقع مخاطب برای رفع نیاز خود برای مدیر بهتر بودن به این وبسایت مراجعه کرده است. شناسایی نیاز مخاطب و استفاده از آن در طراحی فراخوان ها می تواند یکی از بهترین راهکارها برای داشتن یک CTA کاربردی و به اندازه کافی برانگیزنده باشد.
علاوه بر این CTA بالا تجربه دوست داشتنی تری را نیز پیشنهاد می دهد، یعنی داشتن یک سری نکات مهم در داخل ایمیلتان! ضمن اینکه همچنان اجازه می دهد که مخاطب به خواندن وبلاگ نیز ادامه دهد و مزاحمتی برای وی ایجاد نمی کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.