چگونه استراتژی موفق در دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم؟
جای هیچ سوالی نیست که بخش عظیمی از بازاریابی به دلیل فراگیر بودن فضای دیجیتال بایستی در این فضا رخ بدهد. اینجا اهمیت دیجیتال مارکتینگ روشن می شود. مصرف کنندگان و کارفرمایان هر دو تقریبا اغلب اوقات آنلاین هستند. هر کسب و کاری تمایل دارد رفتارهای مشتریان را زیر نظر بگیرد تا بتواند در زمانی که آنلاین هستند به آنها دسترسی پیدا کند.
برای این منظور لازمست استراتژی دیجیتال مارکتینگ به گونه ای باشد که مسیر رشد کسب و کار را پیش ببرد و نگهداری کند. اگر می خواهید درباره استراتژی دیجیتال مارکتینگ دقیق تر بدانید، در این مطلب درباره اش صحبت کرده ایم.
برای اینکه استراتژی موفقی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم اول از همه لازمست یک شخصیت خریدار برای خود بسازیم. منظور مشتری ایده آل یا کسی است که محصول خود را برای او تولید می کنیم. باید بدانیم برای چه کسی بازاریابی می کنیم. دنبال چه نوع مشتری ای هستیم. برای اینکه درباره مشتری ایده آل و چگونگی شکل گیری آن بیشتر بدانید به این مطلب رجوع کنید.
بعد از شکل گیری شخصیت خریدار، اهداف دیجیتال مارکتینگ و ابزاری که لازم خواهید داشت باید تعیین شوند. درباره شکل گیری اهداف و ویژگی های آن نیز در این مطلب به تفصیل صحبت نموده ایم.
در مرحله بعد بایستی داشته ها و کانال های موجود در دیجیتال مارکتینگ خود را بررسی و ارزشیابی کنید.
بعد از ارزشیابی داشته های خود، نوبت به این می رسد که به رسانه های متعلق به خود، در دسترس و خریداری شده رسیدگی کنید و برای آنها طرح و نقشه بریزید. این رسیدگی شامل بازبینی محتوای موجود، یافتن گپ های میان محتواها و طرح ریزی برای تولید محتواهای جدید است. همچنین باید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیک برای بررسی رسانه های در دسترس بهره برید. در نهایت برای آن رسانه هایی که پول پرداخت کرده اید (مانند تبلیغات شما در پلتفرم های مختلف نظیر فیس بوک، توییتر و …) باید برنامه ریزی روشنی داشته باشید.
در این مرحله برنامه ریزی ها و تحقیقات لازم انجام شده و وقت آن است که همه را کنار هم گرد اورید. بنابراین می توانید استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را بسازید. حالا زمانی است که اطلاعات گردآوری شده و بررسی ها را یکجا جمع اوری کنید و به یک استراتژی منسجم و مطلوب برسید. موفق باشید!