مقالات آموزشی

بررسی تاثیر بازاریابی محتوا در بهداشت و سلامت

مفید بود؟

امروزه بازاریابی محتوا در بسیاری از بخش های اقتصادی، رفاهی، بهداشتی و … جامعه تأثیرگذار است. چرا که می تواند به نحوی کاربرپسند به ایجاد ارتباطات بپردازد.

اگرچه بیشتر سازمان های بهداشتی از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، اما کمتر از یک سوم آنها، محتوا را امری مؤثر برای حمایت از اهداف تجاری خود می دانند. این آمار بر اساس گزارشی از وضعیت بازاریابی محتوا در بهداشت، در سال 2017 تهیه شد. در این گزارش از 101 مدیر بازاریابی بخش مراقبت های ویژه¬ی بهداشتی کارکنان بیمارستان ها و سازمان های بهداشتی نظرسنجی صورت گرفت. در ادامه، مواردی از چگونگی استفاده ی سیستم های بهداشتی از محتوا معرفی می شود:
1.    براساس گزارش تهیه شده، نزدیک به 70 درصد از سازمان های مراقبت های بهداشتی در حال حاضر از بازاریابی محتوا و 17.3 درصد در حال اقدام برای انجام برنامه هایی هستند که در آینده ای نزدیک از بازاریابی محتوا استفاده کنند.
2.    طبق آمار، اکثریت این سازمان ها (84.6 درصد) می گویند که ایجاد محتوا در اولویت متوسط و متوسط رو به بالا در استراتژی های بازاریابی آنها قرار دارد.
3.    حدود 60 درصد از بازاریابان سازمان های بهداشتی در روز به تولید محتوایی هرچند کوتاه می پردازند.
4.    حدود دوسوم از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که تولید محتوا تا حدودی در ایجاد بازاریابی آنها مؤثر بوده است و 27.8 درصد نیز اذعان داشتند که بازاریابی محتوا برای آنها در سطح عالی و بسیار مؤثر بوده است.
5.    تنها 3.8 درصد از پاسخ دهندگان اظهار کردند که سازمان آنها در برگشت سرمایه و هزینه ای که برای ایجاد محتوا انجام داده، بسیار موفق عمل کرده است و از این روند  به خوبی حمایت کردند، در مقایسه، حدود 40.4 درصد  روند برگشت سرمایه ی خود را تا حدودی موفق خواندند و حدود 38.5 درصد نیز این روند را موفقیت آمیز ابراز کردند.
6.    به منظور سنجش میزان موفقیت در زمینه ی بازاریابی محتوای سازمان های بهداشتی، به معیارهای زیر اهمیت داده می شود:
•    67.4 درصد به ترافیک وب سایت اهمیت می دهند.
•    48.8 درصد به حجم تماس های دریافتی نگاه می کنند.
•    37.2 درصد رتبه بندی های موجود در جستجوگرهای آنلاین را معیار می بینند.
•    41.9 درصد بازخورد کیفی بیماران فعلی و بیماران آینده را می سنجند.

در مقایسه با سال های گذشته، رسانه های اجتماعی جایگزین صنعت چاپ یا سایر سیستم های آنلاین به عنوان روش های تبلیغاتی و بازاریابی برای سازمان های بهداشتی و درمانی شدند.

امروزه تولید محتوا به طور گسترده توسط سازمان های مختلف با محوریت های متنوع استفاده می شوند. بسیاری از نهاد ها دریافتند که شرط ماندن آنها در بازار رقابتی امروز، استفاده از محتوایی است تا بتواند مخاطب را به سمت آنها هدایت کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.