خط مقدم و پیشانی بازاریابی و فروش بسیاری از شرکت ها، اولین چیزی است که ممکن است بیش از 90 درصد مشتریان به آن برخورد کنند. در بسیاری از شرکت های بزرگ و تخصص
پیشانی یا خط مقدم بازاریابی و فروش در بسیاری از شرکت ها، اولین چیزی است که ممکن است بیش از 90 درصد مشتریان به آن برخورد کنند. در بسیاری از شرکت های بزرگ و تخصصی، یک واحد پاسخگویی یا چیزی مشابه آن، وظیفه ی انجام این کار را دارند.
تولید محتوا سئو شده
بازاریابی محتوا چگونه می تواند به سود تجارت شما بیاید؟
بازاریابی محتوا اهرم قدرتمندی برای شرکت ها است. این به شما امکان می دهد مشتریان خود را پیدا کنید، چشم اندازهای روشنی داشته باشید و در نهایت سود فروش خود را افزایش دهید.
یکی از مسائل مهم در بازاریابی محتوا، ایجاد ارتباط خوب و مستحکم با مشتری است. واحد پاسخگویی به عنوان پیشانی بازاریابی و فروش شایتسه ی توجه بیشتری است. عموم شرکتهایی که در زمینه ی بازاریابی محتوا جدی نیستند، به این مساله توجه چندانی ندارند و از کارکنانی با تخصص پایین تر در این بخش استفاده می کنند. و برعکس باید استعدادهای برتر را استخدام کنند، پرداختی آن ها خوب باشد و هر زمان که به نتایج خوبی رسیدند به آنها پاداش دهید. اگر شهرت ایجاد کنید و رفتار خوبی با کارمندان خود ایجاد کنید، افراد با استعدادهای برتری را نیز به میز خدمات خود جذب خواهید کرد
انتخاب کارمند خدمات مشتری
کارمندان شما در تعامل با مشتری است. آنها چهره تجارت شما را تشکیل می دهند. اما متأسفانه ، آنها همچنین به کمترین حقوق و کارکنان مورد توجه قرار دارند. غرق شدن روحیه آنها ، تجارت شما را در پایین ترین سطح فرو خواهد برد. روش هایی پیدا کنید که بتواند آنها را ترغیب کند تا برای جلب رضایت مشتریان خود ، مسافت بیشتری را طی کنند
از آنجا که خدمات مشتری ستون فقرات هر کسب و کار موفقی است، شما نمی توانید مشتری را خاموش کنید. برای جلوگیری از این اتفاق ، مهم است که ابتدا بفهمید چه چیزی ممکن است باعث شود مشتریان شما بگویند: “من دیگر چیزی از شما نمی خرم”.
در دنیایی که تجارت تحت سلطه بازاریابی دهان به دهان و نیاز به تجربیات مثبت مشتری است، شما باید تجارت خود را به روشی برای تهیه، شنیدن، پاسخگویی و رفع شکایات مشتری مجهز کنید
چگونه می توان به شکایات مشتری پاسخ داد
5 نکته در مورد پاسخگویی به شکایات مشتری می توان نام برد
1-به طور کامل به تجربه مشتری گوش دهید
در حالت ایده آل، این مکالمات به صورت حضوری یا تلفنی انجام می شود. هربار که مشتری شکایت می کند، مجبور نیستید خود را در جرمی تصدیق کنید، اما باید نظر او را در نظر بگیرید، بدون هیچ گونه وقفه گوش دهید. روشن کنید که دلیل ناراحتی مشتری را می فهمید، حتی اگر با او موافق نیستید. شاید متاسف نباشید که او به سادگی محصول شما را دوست نداشته است ، اما هنوز هم می توانید متأسف باشید که او یک تجربه ناامید کننده داشته است. عمل ساده گوش دادن و عذرخواهی می تواند به اندازه کافی درمانی باشد تا مشکل حل شود.
2-بابت مشکل پیش آمده عذرخواهی کنید
اگرحق با مشتری است، اشتباه خود را بپذیرید و بگویید متاسفم. ابراز همدردی کنید که تجربه بدی برای آن ها بوده است. مشتریان همدلی و صداقت شما را خواهند دید و برای آن ارزش قائل خواهند شد. صادق درمورد عملکرد تجاری خود روش موثر در بهبود مکالمه با مشتریان است.
3-روی راه حل تمرکز کنید
بعد از اینکه به شکایت مشتری گوش دادید و عذرخواهی کردید ، می توانید توضیحات خود را ارائه دهید. نه بهانه، بلکه یک توضیح، سوء تفاهم یا کمبود اطلاعات مشتری می تواند در شکایت وی نقش داشته باشد و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهداف شرکت شما ممکن است به تسکین احساسات وی کمک کند.
همیشه کوتاه صحبت کنید، هر چه بیشتر بگویید، ممکن است فرصت بیشتری برای شروع یک بحث دیگر ایجاد کنید. درعوض، مکالمه را از مسئله دورکرده و به سمت راه حل سوق دهید.
4-صبورانه با مشتری صحبت کنید
در برابر مشتریانی که شکایت کرده اند ، مودب ، صبور و با احترام رفتار کنید. پاسخ بی ادبانه به یک بازبین عصبانی فقط اوضاع را بدتر می کند. این امر به اعتبار شرکت لطمه می زند و مشتریان بالقوه را از آن دور می کند.
5-دراسرع وقت به شکایت ها رسیدگی کنید
اغلب شکایت مشتری از محصول شما، کارمندان یا خدمات شما است. شکایات مشتری برای شما که صاحب یک کسب کارهستید بسیارناراحت کننده است اما بخشی از تجارت است و باید به درستی رسیدگی شود
شکایات مشتری معمولا به صورت یک ایمیل، یک شکایت آنلاین تند، یک برخورد حضوری ناخوشایند، یک توییت منفی یا یک تماس تلفنی غیر منتظره ارائه می شود.
و برخلاف زمان های قدیم، مشتریان مجبور نیستند به هیچ یک از مشاغل وفادار باشند، کافیست آنها با یک جست و جوی ساده یکی از رقابای شما را پیدا کنند. طبق نظرسنجی خدمات مشتری توسط American Express، بیش از یک سوم مشتریان گفتند که بلافاصله پس از یک تجربه منفی، تصمیم میگیرند به گزینه های دیگه ای مراجعه کنند.
عنوان واحد پاسخگویی به مشتریان، در حقیقت همان بازاریابی محتوای شماست. شاید در بسیاری از شرکت های هر چند کوچک، به طور تخصصی به استراتژی بازاریابی محتوا نگاه نشود. اما نکته حائز اهمیت این است که آنها از این استراتژی به اشکال دیگراستفاده می کنند. واقعیت این است که آنها نیز با ایجاد این واحد به عنوان پاسخگو و افرادی که اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرارمی دهند، ناخواسته در حال استفاده از بازاریابی محتوا هستند. بنابراین استفاده از افراد متخصص و تخصیص امکانات کافی به این بخش به عنوان خط مقدم فروش محصول شما، یعنی بهره بردن و اهمیت دادن به بازاریابی محتوای مجموعه ی شما.
اهمیت به این بخش می تواند موجب خلاقیت بیشتر در شکل بازاریابی شود. این بخش پتانسیل بیشتری در بازاریابی نسبت به سایر قسمت های شرکت یا تیم کاری شما دارد. چرا که همواره در تیررس بازخوردهای مثبت و منفی مشتریان هستند و نگاه های مختلف به شکل فروش شرکت شما را تجربه می کنند. با این تفسیر می توانند با ارائه ی راهکارهای بهتر، تنظیم چکیده و ارائه به مدیر بخش، شاهد خلاقیت بیشتری در ادامه روند بازاریابی محتوا باشند.
به خاطر داشته باشید که بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است.
حجم، ارتباط و ثبات کلیدهای موفقیت هستند.هرچه محتوای با کیفیت بیشتری به طور منظم منتشر کنید ، نتایج بهتری خواهید داشت.
انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید استفاده کنید
پست های وبلاگ
پادکست ها
داستان های مشتری
خبرنامه ها
مطالعات موردی
نظرسنجی ها
فیلم های
وبینارها
آزمونها و غیره
بازاریابی محتوا به شکل انتشار دیجیتالی محتوای متنی شما محدود نمی شود. نحوه انتشار محتوا در بازاریابی محتوا می تواند بسیار متنوع باشد. اگر بتوانید مقاله ای تولید کنید یا در مورد شرکت خود کتابی تهیه کنید، تولید محتوا کرده اید. اگر از نرم افزارهای پیام رسان و ارسال پیامک استفاده می کنید، تولید کننده محتوا هستید. اگر به مشتریان خود راهنمایی های لازم درخصوص خرید محصولی را ارائه می دهید، تولید کننده محتوا هستید. اگر فیلم ساز یا گوینده ی رادیو هستید نیز می توانید به ایجاد محتوا بپردازید.
بنابراین تقویت خط مقدم فروش شرکت به عنوان افرادی که ذاتاً در حال تولید و انتشار محتوا هستند، می تواند موجب تولید خلاقیت های بیشتر در امر فروش شود. استفاده از افراد با سابقه، متخصص و باتجربه در این قسمت می تواند مستقیماً در چگونگی انتشار و تولید محتوای شرکت شما تأثیرگذار باشد.