در این مقاله قصد داریم در مورد نقشه ذهن توضیحاتی را بدهیم که ابزاری مهم در طرح ریزی برای بازاریابی محتوا می باشد
رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.
نقشه ی ذهن، ابزار فکری نامحدودی است که می توان بازاریابی محتوا را طرح ریزی کرد. ترسیم یک نقشه ی معین و پیدا کردن راهی که در مسیر گستردگی و وسعت محتواهای اطلاعاتی امروز بتوان از آن کمک گرفت، می تواند در اولویت بازاریابی محتوا قرار گیرد. با توجه به اینکه بازاریابی محتوا استراتژی سختی به شمار می آید، می توان با انسجام و روشی معین، آینده ی ایده آل خود را به راحتی تصور کرد.
نقشه ی ذهن زاده ی نظم و ایجاد ترتیب مشخص در طرح ریزی کارهاست. با توجه به اهمیت خلاقیت در تولید محتواهای جدید، نقشه های ذهن بهترین راه برای ظرفیت های بی شمار خلاقیت مغز هستند. چرا که خلاقیت در بازاریابی به طور کلی امری است غیر قابل سنجش و اندازه گیری. استفاده از محیط های کاربر پسند، ریتم، رنگ، عکس و … مهارت هایی است که قسمت راست مغزمان را شامل می شود. مهارت هایی که موسوم به ایجاد محتواهای چند رسانه ای هستند با استفاده از نقشه ذهن بیش از پیش در دسترس خواهند بود.
بسیاری از تحصیل کرده های دنیا برای مسائل مهمی مانند خلاقیت، برنامه ریزی و نظم و ترتیب، بدون استفاده از نقشه ی راه معینی شروع به نوشتن می کنند که این مساله موجب می شود خلاقیت و حافظه ی آن ها به خواب رود.
این واقعیت تلخی است که هر چه بیشتر ایجاد محتوا می کنید، مسائل ساده تر برای ما پیچیده و پیچیده تر خواهند شد.
این توانایی بزرگ باعث می شود که هر اندازه ایده جدید در ایجاد محتواهای به روز دارید را به راحتی در زمینه های خلاق تولید کنید. و چه راهی بهتر از اینکه در بازاریابی و تولید محتواهای به روز و خلاقانه از آن یاری جست.
با توجه به محیط وسیع و حجم بالای اطلاعات و داده های موجود در بازاریابی دیجیتال، مواردی که می بایستی در شاخه های اصلی بازاریابی محتوا گنجانده شود را به اختصار معرفی می کنیم:
- اهمیت به نیاز مشتری و مخاطبین هدف در بازاریابی محتوا
- تحقیق و پژوهش به منظور تولید محتوایی با ارزش و مرتبط
- اهمیت به خلاقیت و ایده پردازی در حیطه های مختلف
- ایجاد فضایی باز برای مشتری تا بتواند نقد یا پیشنهاد خود را انجام دهد. در این زمینه به مشتری به عنوان یک تستر رایگان نگاه کنید.
- تعیین چگونگی نشر محتوا و زمان بندی مناسب برای انتشار آنها
- اهمیت به موارد چند رسانه ای و شیوه استفاده از آنها در ایجاد محتوا
- رعایت اصول بهینه سازی و استفاده درست از آنها
- انعطاف پذیری لازم درخصوص انجام تغییرات مورد نیاز