روانشناسی رنگ ها یکی از جالب ترین و جنجالی ترین جنبه های بازاریابی است، در حقیقت رنگهایی که در نام تجاری کسب و کارتان استفاده می کنید می تواند …
تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.
همیشه برای بهتر بودن باید بیشتر دانست بیشتر تلاش کرد بیشتر شکست خورد (تجربه کسب کرد ) برای داشتن بهترین تبلیغات بازاریابی و یا رپرتاژ و آگهی باید بیشتر بدانید هر چه بدانید باز هم نیاز است امروزه تبلیغات و بازاریابی تبدیل به شبکه ای گسترده شده که متخصصان خود را می طلبد دسته های مختلف و شاخه های متفاوت بازاریابی روشهای مختلف منبع های مختلف، همه وهمه یعنی بیشتر دانستن بیشتر کوشیدن وتلاش کردن و ادامه دادن تا بهترین شدن.
تاثیر روانشناسی رنگ ها:
یکی از دانش هایی که باید بدانید روانشناسی و تاثیر رنگ ها بر ادم هاست حسی که بعد از دیدن عکس یا تبلیغ به آدمی القا می شود. چگونه این حس را انتقال دهیم دانش آن چیست ؟
در قبل تر اشاراتی به رنگ ها و حسی که به آدمی انتقال می هد داشتیم اکنون در ادامه به حس و خواص و تاثیرات رنگ نارنجی می پردازیم .
رنگ نارنجی رنگ شاد، رنگ پاییز با طرفداران شاد سرزنده فعال و ورزش دوست، افرادی که اهل طبیعت و طبیعت گردی هستند و حتی دوست دارند سرپرست گروه باشند
اما رنگ نارنجی پر از احساسات مثبت وشاد است احساساتی همچون زیبایی، مقرون به صرفه بودن، ارگانیک و طبیعی بودن، پر انرژی بودن، شاد بودن. ترکیبی از قرمز و زرد، اشتیاق، رفاقت، سلامتی، سرزندگی، شوخ طبعی، بازیگوشی، اراده، موفقیت، جذابیت، خلاقیت و سازندگی، مالکیت و سلطه طلبی، تغییر فصل وپراشتهایی ازدیگر تاثیرات رنگ نارنجی می باشد.
تحریک اشتها از جمله اثر فیزیکی است که برای رنگ نارنجی اثبات شده است . به همین دلیل در مواد غذایی و کسب وکارهای این چنینی ازنارنجی استفاده می شود مانند رستوران های زنجیره ای مک دونالد که با ترکیب رنگ زرد و نارنجی توانسته است فروش بالایی را داشته باشد .
مقرون به صرفه بودن از دیگر کاربرد های رنگ نارنجی است اگر می خواید تخفیف بدهید رنگ نارنجی این حس یعنی مقرون به صرفه بودن را به مخاطبانتان انتقال می دهد .
برای چشم انسان این رنگ تند است و گرما رو انتقال می دهد البته رنگ نارنجی به انسانها اعتماد بنفس و مقاومت انتقال می دهد و تاثیرات مثبت بر روی روحیه ادمها دارد و باعث به وجد امدن و سرزندگی می شود . رنگی برای اندیشیدن و تصورات ذهنی است آتش اراده ونیروی جسمی است .در خیلی از نمادها رنگ نارنجی سمبل پایداری و مقاوت است.
نارنجی تیره: بعنوان حیله و عدم اعتماد است.
نارنجی متمایل به قرمز: نماد و انتقال دهنده احساس تمایلات جنسی، مالکیت، عصبانیت و اشتیاق می باشد.
نارنجی مایل به طلایی: نماد شهرت، عابرو، کیفیت برتر می باشد .